Плач, стенания, кръв! Живот вместо смърт... разклонът край Микре

Разказ на един от спасителите, помагал на ранените, пред Dnes.bg
4 дек 2017 12:00, Анисия Иванова
42
Плач, стенания, кръв! Живот вместо смърт... разклонът край Микре
Снимка: БТА

Челен сблъсък, бусът беше в нашата лента, забил се в камиона. Предницата му не се виждаше, нямаше я, като че ли някой беше я отсякъл с меч.

Мъгла, мокър път, кола с шестима приятели пътува към Стоките, очакват предстоящите почивни дни, среща със скъпи  хора. Закъсняват, а шофьорът кара бавно, като че усеща опасност. В колата е уютно, слушат музика, говорят, плануват къде ще хапнат по пътя,

В този момент, виждат ужаса, разклонът за Микре, те са третата кола след камиона, в който бусът се е забил. По-късно разбират, не е бус, е автобус с 26 души, но зверският удар го е смалил наполовина.

Първата мисъл – катастрофа, станала е преди секунди, има загинали, затиснати, нужна е помощ. Спонтанно от гърдите излиза вопъл: "Господи, намеси се, не позволявай нито един човешки живот да бъде загубен!" Тогава още не знаят, че жертвите от от този ад ще са 9, а ранените 17.

Още по темата

"Приближих се до бялата кола, дори не можах да позная дали е рейс, или микробус. Отдалече видях, че имаше жена до шофьора и не можеше да излезе, беше блокирана. Започнах да чувам гласове, викове за помощ. Имах чувство, че съм попаднал в ада", разказва един от спасителите Станислав пред Dnes.bg.

На пътя има разлято масло – дълга широка ивица. Първата му мисъл е да не се запали. На място има човек, който вече чупи стъклата на автобуса.

"Съблякох якето си, влязох, до едната страна имаше легнал човек, прескочих го. От удара всички седалки се бяха събрали напред и се бяха сгъстили, бяха се смесили хора и седалки. Отстрани видях човек, който беше със счупен крак, костта беше разкъсала дрехата му. Учуди ме, че въпреки травмата не викаше.

Други молеха: "Хора, помогнете ни, помощ", стенеха, плачеха. Видях жена цялото й лице беше в кръв и плюеше кръв. Един от мъжете ми каза, че има разкъсване в коремната област", продължава мъжът.

Спасителите започват да изнасят хората навън. Много от пострадалите не смеят да пипат, защото не знаят какви са травмите им.

"При нас се качи едно слабо девойче да помага, а след нея дойдоха още двама мъже. Други стояха отвън и поемаха ранените. Като влязох в буса, се опитвахме по-бързо да изкараме тези, които можеше, защото имаше дим и се страхувахме да не избухне пожар. Жената до шофьора беше блокирана, ръката й беше счупена, оплакваше се, че не може да диша. На кръста си имаше шише с вода, опитах се да го махна, за да я освободя. През цялото време успокоявах хората, че линейките идват и скоро ще им се помогне. Пострадалите искаха якета, защото започна да им става студено", продължава разказа си.

Едва след като линейките и полицията идват Станислав осъзнава, че неговата кола е трета в колоната и една минута ги е деляло от смъртта.

За себе си казва, че се страхува от кръв и не може да си обясни откъде е намерил сили, за да влезе в автобуса ковчег. Осъзнава го по-късно. По-късно усеща и умората от преживяното, а няколко нощи не може да заспи от  кошмара.

А на мястото на катастрофата има всякакви – и помощници, и зяпачи, и раздразнени.

От колата пред тях излиза отегчена от чакането жена. Вади чадър, отворя го, изминава 20-ина метра до мястото на смъртта и се връща с думите:

"Уффф, скоро няма да отворят пътя". Влиза в колата, обръща и запрашва към разклона за Ловеч към обиколния път.

На другия ден приятелите разбират за още една смърт на пътя за Микре - 13-годишно дете е останало на място пак при катастрофа, а братчето и майка му са с опасност за живота.

Факт е, че смъртта се опитва да сложи ръка над българските пътища, да унищожи, да убие да открадне живот, здраве, човешки съдби, да потопи в скръб семейства.

Според черната статистика България е на първо място по брой убити при катастрофи в целия Европейски съюз.  За миналата година страната ни заема челна позиция с близо 100 загинали на 1 млн. население. А причините са много - лоша инфраструктура, неподготвени шофьори и манталитет.

У нас почти всеки смята, че има право на пътя и че точно на него няма да му се случи. И пак според статистиката най-много загинали има в областите Ловеч - 263, Разград - 208, Видин - 169, Монтана - 163 и Силистра - 143 души.

А разклонът край Микре е една от точките на смъртта по българските пътища, както и Креснеското дефиле, шосето край Бяла...

Да, имаше действия, състрадание, реална помощ от хората, попаднали в пътния ад, но нужен беше и духовен акт,  протест срещу смъртта, в защита на живота.

На следващия ден ловчанският митрополит Гавриил отслужи водосвет, за да спре проклятието и смъртта да няма вече власт край разклона на Микре.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


42
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Бог да прости загиналите и поздравления за куража на хората, отишли да помагат. Не са виновни само пътищата, но и ниската шофьорска култура. В България всеки се прави на голям шофьор и разбирач. Бърза, форсира, дразни се на по-бавните коли, които просто се опитват да спазват правилата. Агресивни са, слизат от колите да раздават правосъдие, пибибкат. Ужасна е картинката по пътищата. Селска идилия! Хора, карайте бавно и спокойно, без нерви и с разбиране! Не си заслужава да се убиете или да убиете!
15
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
От колата пред тях излиза отегчена от чакането жена. Вади чадър, отворя го, изминава 20-ина метра до мястото на смъртта и се връща с думите: "Уффф, скоро няма да отворят пътя".------------докато има такива животни като тази, държавата ни няма да се оправи. а не са никакк малко двукраките като нея.
14
1
 
14
 
! Отговори
художника преди 6 години
Хора, моля разберете,не правете глупави неща!Безсмъртни вий не сте, ПОМНЕТЕ!Безсмъртна е единствено СМЪРТТА.
13
3
 
16
 
! Отговори
художника преди 6 години
ПОСЛЕДЕН ДЖАЗ.....Двигателя как тихо мърка във купето,мрак....... и фарове и мраз.На задната седалка спи детето, а радиото свири нежен джазКръчма, чалга, нейде сред полето,компанията си тръгва и тогаз!!!Се яхват на колата, след коетомоторен рев и *** газ.Ах този джаз как нежно ме отпускаи в мислите си вече съм във нас,но как да знам че срещу мен препускаужасът на сетния ни час.Спирачки, удар, крясък в тъмнината,хрипове от болка..... тишина.Сякаш че разтвори се земята,за две души без никаква вина.Хора, моля разберете,не правете глуп
12
5
 
10
 
! Отговори
До:Авторката преди 6 години
Текста ти повече е като Филм на Ужасите от колкото ПТП , ако бях собственика на Медията бих те уволнил веднага
11
3
 
9
 
! Отговори
COPY-PASTE преди 6 години
Незнам от къде си копирала пак за пореден път Новината но нищо не се разбира освен за някакъв Екшън-катастрофа
10
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ми ти да попаднеш в джунглата няма ли да се паникьосаш?
9
2
 
23
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Инфраструктурата си е инфраструктура, но за България над 90% от катастрофите и нарушенията са заради това, че няма контрол за спазването на правилата, т.е. КАТ не работи и така е от 28 години. Манталитетът ни е като на другите шофьори в Европа - чужденците като дойдат в България са най-опасните шофьори, а българите са примерни шофьори в чужбина - манталитет ли? Разбира се инфраструктурата също има значение, но в сравнение с липсата на контрол е маловажна.
8
2
 
7
 
! Отговори
Респект преди 6 години
Браво на хората, помогнали са! Ама я сега да кажат 6-*** души в една кола .... ако е била 7 местна ОК. Ама ако е 4+1 места ЧИИ ГО ДИРЯТ 6 в нея?!?!?!?!
7
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Инфраструктурата няма нищо общо.Качествения народ като излезе на пътя се пазят един друг. Пътя не е за да покажеш какво бмв си купил, а за да спигнеш до точка БПаплач са българите, не е ли ясно това
6
1
 
30
 
! Отговори
Тъпото преди 6 години
Много жалко, но нито пътищата, нито автомобилите убиват!!! Нито тиганът или пчечката готвят!
5
0
 
30
 
! Отговори
no name преди 6 години
Ужас направо настръхнах докато четях разказа. Браво за смелостта на тези хора, не всеки може да влезе в купчина смачкани железа и да вади от там ранени хора. Бог да прости загиналите, а на ранените бързо оздравяване. Човешкият живот е толкова крехък и може да бъде прекъснат за един миг....
4
13
 
14
 
! Отговори
Българин преди 6 години
Колкото и да не харесвам ББ, за едно е прав - трябва инфраструктура. Забележете статистиката, посочена в статията. Всичките са от региони без магистрали. Трябват първокласни пътища и строги мерки за лошите шофьори.
3
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До АнонименАсфалта не се яде! Мая Манолова и Антон Кутев не ти ли обясниха на човешки език?
2
4
 
57
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тъжна, страшна, разтърсваща история. За жалост, безотговорният шофьор на 15-годишен немски таралясник ще си каже, че на него няма да се случи. Ще продължи да кара нагло, ще продължи да тръби, че фаровете и зимните гуми са глупости. Заслужаваме си съдбата. Над всеки народ тегне някаква прокоба. Над нас- катастрофите. Катастрофите, които са резултат от брутални комплекси от беднотия, нулев интелект, ниско образование и сбъркана ценностна система. Всичко това ще продължава- нека не се залъгваме.
1
28
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Кофти, но така става като няма магистрали !