БДЖ спират няколко влака: За Банкя, Карлово, Пещера...

Причината е, че в часовете, в които тръгват, няма пътници
8 дек 2017 10:45,
19
БДЖ спират няколко влака: За Банкя, Карлово, Пещера...
Снимка: архив "Булфото"

От края на тази седмица 5 пътнически влака няма повече да потеглят. Тогава влиза в сила новото разписание на БДЖ и промените са залегнали в него.

От неделя по двойка влакове се спират между София и Банкя, Стара Загора и Карлово, и Пловдив - Пещера. Спрени ще бъдат и по два влака между Горна Оряховица и Шумен, както и между Пловдив и Свиленград.

Причината е в намалелия брой пътници по тези направления, пише "Монитор".

"Между София - Банкя и Пловдив – Свиленград от БДЖ компенсират с коригирано разписание на други влакове, така че пътниците, използвали тези линии в същия часови диапазон, ще имат удобен влак", обясни ръководител отдел "Организация на превозите" Ивайло Георгиев.

Той допълни, че предстои следващата година да бъдат откривани нови линии, но се предвижда да се запази обемът на превозите, заложен в сключения договор с държавата, за извършване на обществени превозни услуги.

За сметка на спрените линии БДЖ ще включат т. нар. търговски влакове в графика си, които до този момент бяха извън договорения превоз между жп дружеството и държавата.

За участъците с най-голям брой пътници в работните дни е запазена честотата на влаковете през 20 минути сутрин и през 40 минути вечер на влаковете между София и Перник.

За София от Своге влаковете ще бъдат през половин час, а в следобедните часове на интервал от един час. По линията Пловдив - Асеновград се запазва досега действащото разписание и движение на влаковете на интервал от 60 минути.

Международните превози остават без промяна, т. е. със съседните държави е предвидено да има по един влак на денонощие. Запазва се ежедневното движение на директния международен влак от Истанбул за София, като според данните на БДЖ по него пътниците са най-много. По останалите направления на пътниците се налага да се прекачват.

Планира се да се запази движението на сезонния влак Солун - София - Солун през летния сезон от началото на юни до началото на октомври догодина. Тренът ще заминава от София в петък и ще пристига в Солун в събота сутрин. В обратната посока заминаването от Солун е в неделя вечер, а пристигането в София е в понеделник сутрин.

В страната превозът на пътници ще се извършва с общо 565 влака, от които 77 бързи, като 3 от тях ще се движат само в работни дни. 143 са пътническите влака, а останалите са 345 крайградски влака, обобщават от БДЖ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
4
 
! Отговори
... преди 6 години
Значи сега чета, че на диабетици, хора с болно сърце и такива със високо крувно налягане ще им се отнемат книжките! После тука чета спираме и влаковете! Еми колкото и *** да съм все ми светва, че почваме да спонсорираме един автобусен транспорет и или маршрутаджииски! Еми явно тука е така положението!
18
0
 
12
 
! Отговори
тнт0 преди 6 години
Постоянно пищят,че железниците били нерентабилни. Ами освен БМВ-та да вземат да внесат от Германия и акъл. Там железниците са на печалба - преди две години 400 милиона,а миналата година - над 900 милиона евро. И народа пътува масово с влакове. Не че всичко е идеално там,но може много да се научи(ако искаш!).
17
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Най-бавният БЪРЗ влак София - Пловдив изминава разстоянието за 2ч 37 мин. с 12 спирания, а най-бързият ПЪТНИЧЕСКИ влак го минава за 2ч 50 мин. с 35 спирания
16
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ще се размагьоса, ако със закон обявят железниците за стратегически обект. И като заставят автобусните превозвачи да променят разписанията си, така че да не дублират в близко време линиите, създавайки нелоялна конкуренция. Както не се позволява паралелна армия, не бива да се позволява и паралел в другите стратегически дейности. Точка.
15
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Това е омагьосън кръг. Спират влакове щото няма пътници. Хората не живееят на село и в малките градчета щото няма комуникации и инфраструктура.
14
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За нашето удобство пускат други по-бавни влакове. А за да има равенство, бързите ще пристигат почти толкова бързо колкото и пътническите.
13
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
zashto triabva da se pravi novo raspisanie horata imat edno i sashto rabotno vreme
12
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Министрите на транспорта са за бесене!Железопътната инфраструктура е част от стратегическите обекти на всяка държава. Тя не само трябва да е приоритет, а и другите видове транспорт да я подкрепят и допълват, а не да я конкурират или направо руинират.
11
0
 
24
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Както е тръгнало ще закрият всички линии и някой ще купи БДЖ за 1 лев. Докато не се разбие лобито на рейсаджиите ще е така. В цял свят влаковете се ползват приоритетно - сигурни са, комфортни и екологични.
10
1
 
13
 
! Отговори
Гошу преди 6 години
Веднъж за ташaк реших да си хвана влака от Пловдив за Пещера и пътувах 2 и половина часа :))) Таман време да се напоркаш яко, както и стана с мен де :)))
9
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Всички линии които са "глухи" като тази до Пещера и тази до Банкя са обречени да изчезнат. И не е БДЖ виновно, а НКЖИ и лобито на рейсаджиите. Ще дойде време и влаковете към Габрово и Силистра ще спрат. И асеновградската линия след разширението на шосето вече няма да се ползва толкова. Това е тотална незаинтересованост и липса на всякаква визия за развитие на жп транспорта в БГ. Накрая ще останат само София-Бургас, София-Варна и София-Солун ( и тя е съмнителна даже).
8
0
 
14
 
! Отговори
за това с кола преди 6 години
Шест са отпътуванията(пет през уикиндите) от Банкя до София.Най-ранния е в 7:30ч. Училище и много работи започват в София в 7:30. Товаа е много успано разписание, въпреки че за хора започващи към 9:00ч предполагам е удобно.Вместо да се добавави нов влак в 6:00, БДЖ допълнително влошават ситуацията.Успокоениете за бъдещо метро до града не работи, тъй като ще минат години преди да видим този трак.Вариянтът с автобус до Сливница, после Метро и след това трети транспорт също не е атрактивен.
7
1
 
25
 
! Отговори
Софиянец преди 6 години
Някой може ли да ми обясни кой позволи да бъдат надраскани чисто нови мишини за стотици хиляди?! И защо не се почистват своевременно от драсканиците?
6
0
 
24
 
! Отговори
Мирослав преди 6 години
В нормалните държави, жп транспорта е основно средство за придвижване! Унас се чудят как да го скапят напълно... 100 пъти по-удобно е пътуването с влак! Инвестирайте в нови влакове и инфраструктура, направете билетите малко по-скъпи с опция за абонаменти, карти, преференциални цени и т.н. за да може този транспорт да бъде конкурентен! Май целта е да се развива автобусния сектор който е частен...
5
0
 
15
 
! Отговори
Хейтър Тролев преди 6 години
Нали опитаха да стабилизират ситуацията с дизеловите композиции , но докато се огледаме минаха 15 години и вече започнаха да се амортизират, а наличните вагони никой не се занимава да ги пригоди към новите условия.Аз основен ремонт го разбирам да изринат всичко и да ги обзаведат с удобни седалки и климатик, а не да ми заковат разпадащиа се фазер , малко боя с баданарката, а под седалките още се търкалят петачета от времето на Априлския пленум
4
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Кога ще заработи билетната система на железниците като в нормалните европейски страни
3
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Как витиевато са казали, че закъсват здраво, заради липса на годна техника. Спират влакове, но те щели да бъдат заместени от други, които досега са се движели, а сега пак щели, но по други документи. Т.е. реално има намаление на пробега. Щели да откриват нови линии ... но щели да ги компенсират, т.е. София - Пловдив става Обеля - Пловдив, а заради увеличените километри ще се компенсира като се спре един влак Горна Оряховица - Русе примерно
2
0
 
16
 
! Отговори
Невен преди 6 години
Съвсем ми намаля шанса с Боко да се засечем във влака за Банкя.Между другото, Банкя е крайна гара, незнам с кой удобен влак смятат да ги заменят ...
1
0
 
22
 
! Отговори
zeus преди 6 години
Сега като вземат на Баце книжката заради високо кръвно как ще се прибира?