С нетърпимост към джигитите: Да спрем катастрофите!

Експерт настоява 3 отделни закона да регулират автошколите
8 дек 2017 08:52, Петя Славова
23

3238 гледания   |  Още видео
Трябва изцяло да се промени философията на Закона за движение по пътищата с изготвяне на нов, който да е адекватен на условията, в които живеем. За това настоя пред Bulgaria ON AIR тв водещият Иво Танев, който е част от Института за пътна безопасност.

Вчера стана известен пореден случай на шофиране в насрещното, този път на АМ "Хемус".

"Трябва да притиснем държавата да си свърши работата. Той е убиец! За такива хора не ми е жал, позицията на хората трябва да бъде изключително крайна", посочи Танев.

Още по темата

Той е на мнение, че трябва да се въведе понятие "системен нарушител" и да се отнема шофьорската книжка при 3 ПТП-та. При повече от 5 нарушения моментално отнемане на книжката и административни наказания, предложи Танев.

Илия Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи обяви, че се предвиждат 3 отделни закона, с които да се регулират автошколите, водачите и регулационните органи.

"Защо трябва през 2 години да се променят глобите, тъй като стават неадекватни?", коментира той и предложи глобите да се впишат като брой минимални работни заплати, за да бъдат адекватни.

Преди два дни депутатите от Транспортната комисия решиха, че регистрационните номера на автомобилите няма да бъдат сваляни заради изтекла шофьорска книжка.

"Да, регистрационните табели няма да бъдат свалени, но ще бъде взет талонът и колата ще бъде дерегистрирана", обясни Илия Тодоров в "България сутрин".

Той отбеляза, че всяка седмица се хващат между 300 и 500 човека, които шофират с отнети свидетелства за правоуправление и настоя да проявяваме гражданска нетърпимост към нарушителите.


23
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
3
 
! Отговори
Глупак преди 9 месеца
До Анонимен
Не Може, а ТРЯБВА. На едно видео ще е много ясно кой какво прави. Ама нали се сещате, че на много хора това няма да им хареса, защото вече ВСИЧКИ сме свикнали да нарушаваме не само правилника за движение, ами и наглостта и простотията се възприемат като нещо нормално. А това се отразява най-вече в карането.
18
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Управляващите живеят от непосилни глоби и грабежи а стадото блее ли блее.
17
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Слушах един бивш депутат тази сутрин пО БТВ, за алкохола. Разбира се, че след пиене не трябва да се кара. Да се нахнело и това 0.5 промила??? Едно изплакване на устата с Листерин може да покаже алкохол, но е кръвта няма. Както и бонбон Пияна вишна. Идиотщината на комисията е и забраната, хората с високо кръвно и диабет да не карат. Колко % от катастрифите са по тези причини? Няколко за цялата страна, може би. А от карачи със 150 - 180, колкото искаш. Тъпотата на комисията е видима, не помага за
16
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Чужденците са едни от най-опасните шофьори по пътищата на България, а бългаите са примерни шофьори извън България. Изводът е прост: проблемът не е в манталитета, възпитанието, културата, чипа и т.н. безмислици, а в простият факт, че в България няма контрол по спазването на закона за движение по пътищата и несъразмерно високите наказания записани в закона не само, че нямат никакъв ефект. както е навсякъде по света, а даже обратното колкото са по-високи наказанията, толкова по-малко "работи" КАТ.
15
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Уф половин северна България е реално без пътища.
И на фона на това ,едни надути КАТ регулации.
Мога да ви дам 10 примера за зле проектирани и рискови кръгови движения!
Едното е буквално руска рулетка.
И къде точно е тази АМ Хемус дето я говорим толкова?
Къде точно е отговорността за дупките по магистралите?
14
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Карането на МПС у нас е повлияно основно от манталитета на българина. Нивото на несправедливост е много високо, корупцията също, всичко това води до напрежение в обществото и мисленето, че за едни има прошка, за други не. Прав е колегата преди мен, КАТ наказва най-дисциплинираните, защото джигитите нагло се измъкват. И доживотен затвор да наложат, винаги ще има изперкани зад волана. Когато един ден дойдат нормални хора да ни управляват, не като Суджук паша, и карането ще се нормализира.
13
1
 
5
 
! Отговори
КАТ е проблемът преди 9 месеца
Пак искания за още по-строги наказания!!! На тези не им ли увряха главите, че проблемът в България не е в размерът на наказанията, те и сега са прекалено голями, проблемът е в прилагането на записаното в закона. По груби сметки всеки ден в България се извършват над 200 милиона нарушения, а КАТ прилага свръхстрогите наказания записани в закона при едно от всеки 100 хиляди нарушения, т.е. КАТ не работи. При това КАТ обикновено санкционира само след ПТП или най-примерните шофьори.
12
0
 
9
 
! Отговори
Обективен преди 9 месеца
Никъде и никога по света, свръхстрогите наказания не са спряли нарушителите. За съжаление в България експерти по пътна безопасност няма и затова някакви от кол и въже пак предлагат поредните недомислици, каквито гледаме през последните 28 години и нарушенията закономерно се увеличават.
11
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
11 Точно Индия ли намери, да даваш за пример ...
10
0
 
5
 
! Отговори
Дсе преди 9 месеца
В Индия ако ти причиниш катастрофа или друго ПТП, веднага трябва да се обадиш в полицията и да се молиш да дойдат колкото се може по-близо. На момента се събира тълпа, вадят те от колата и започват да те бият.
9
0
 
10
 
! Отговори
да ама не преди 9 месеца
Така няма да стане.Полицаите се залагат да гледат кой кара с 52 или 51 км/час, а по булеварда във Видин профучават мотористи със 180 км/час.И полицаите там не стоят защото през лятото там е топло.
8
0
 
1
 
! Отговори
Ако е с каска- важи преди 9 месеца
До Анонимен
и Каско- то!!!
7
0
 
18
 
! Отговори
Три закона!? преди 9 месеца
Не три бе, с 13 закона ги регулирайте малоумниици! България е единствената държава в света, в която има сигурно действащи над 300 закона. Въз основа на тях минимум по 1 наредба или правилник. Е от такива *** сме го докарали до това. Хората спряха да се интересуват и от закони и от всичко. Кой ще ги прочете бе?
6
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Важи ли гражданска отговорност,ако те удари селянин?
5
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Този институт къде беше след като паднаха лампите в тунела, къде беше след катастрофите край Микре, къде е със мнението за горските пътечки между Русе и БЯла и Велико Търново и магистрала Хемус. ДА не говорим за осветеността на пешеходните пътеки и знаците???А за пътните банкети обрасли и занемарени. Администрацията да свърши първо своето после да захваща другото...
4
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Всеки шофьор ежедневно се натъква на крещящи нарушения на правилата. Може би е необходимо монтиране на видеорегистратори с GPS в колите и признаване на данните от записите им в съда.Така всеки ще може за сигнализира за допуснати нарушения и контрола ще стане взаимен.На 90% от хората няма да им хареса, но това е един от начините за справяне с проблема.
3
0
 
26
 
! Отговори
Това преди 9 месеца
в голяма част опира и до собствено съзнание. Българинът когато кара в чужбина дето се вика „в шише пикае“ и като се върне, започва да разправя колко са им строги законите и как така трябва. Тук обаче като види липса на контрол и разграден двор, особено по селата и градчетата от селски тип, започва да се вихри!
2
0
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Вие не разбрахте ли, че с такава мутромилиция, нищо няма , да постигнете бе!
Уволнете всички мутри от полицията! Повишете критериите при подбора на полицаи!
Полицайте, трябва, да са образовани хора, предизвикващи уважение и респект, а не селски пръчки мутри, мутри, гамени и социопати!
1
0
 
25
 
! Отговори
Партиен член преди 9 месеца
Не знаех че имаме институт по пътна безопасност.
Хубаво ще е да изследват как примерно след пореден инцидент на пешеходна пътека същата се привежда в изряден вид.
Последния смъртен случай с младежа е показателен.Сега пътеката е осветена преди нея има напречни линии които те предупреждават и е добре боядисана.Трябва ли да се случи най лошото за да се вземат мерки? Поредния институт който не работи.