Нови 35 км по "Хемус": С 2 м по-тесни, скоростта до 120 км/ч

2,9 млн. души ще се възползват от подобрената инфраструктура
10 яну 2018 07:40, Елка Василева
120
Нови 35 км по "Хемус": С 2 м по-тесни, скоростта до 120 км/ч
Снимка: архив, Булфото

Новите участъци от “Хемус” с обща дължина близо 35 км ще са с 2 м по-тесни и със скорост до 120 км/час. Така ще се спестят 262 млн. лв. спрямо първия вариант, по който трябваше да се строят.

Това става ясно от инвестиционното предложение на агенция “Пътна инфраструктура”, пише "24 часа".

Първият участък е с дължина 15,26 км, стартира малко след Ябланица - от село Брестница и е до пътен възел “Дерманци”. Вторият, с дължина 19,29 км, започва от Дерманци и свършва при пътен възел “Каленик”. Общата дължина е 34,46 км.

Първоначално от закритата вече Национална компания “Стратегически инфраструктурни проекти” (НКСИП) предложиха т.нар. червен вариант. Той предвиждаше път с широчина 29 метра и скорост 140 км/час. Това обаче изисквало значителни инвестиции, тъй като теренът е планински, силно пресечен, което предполагало много виадукти и тунели.

Цялостното завършване на магистрала "Хемус" е предвидено за 2024 г.

След анализ пътните експерти решили скоростта да е 120 км/час и да стеснят платната с 2 метра. Освен това ще се търси възможност за оптимизиране на трасето, като се запази в максимална степен одобреният от екоминистерството коридор на трасето с широчина 400 м.

Целта е намаляване на височината и дължината на големите съоръжения, включително и на тунелите, оптимизиране на местоположението и вида на пътните възли.

Точната индикативна стойност ще бъде определена допълнително, казаха от АПИ.

Трасето на магистрала “Хемус” е част от Европейската пътна мрежа и е предвидено да свързва източните и западните части на България с Трансевропейската мрежа, както и да сближи Севера и Юга на икономическо и социално ниво, посочват от пътната агенция. То ще окаже благоприятно влияние върху бизнеса и създаването на нови работни места, посочват от АПИ. 2,9 млн. души щели да се възползват от подобрената инфраструктура, която е върху почти 44% от територията на страната.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


120
Още по темата: магистрала ХемусАПИ
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
63
4
 
4
 
! Отговори
Чичопей преди 6 години
До Анонимен 65Като ти е тясна магистралата и се затрудняваш в завоите, по- добре зарежи шофирането. Явно не е за теб това занимание.
62
3
 
8
 
! Отговори
тнт преди 6 години
Истината е,че освен ширината на платната за движение важна роля за безопасното движение е и броя на мозъчните клетки. В Германия има немалко магистрали с по две ленти плюс аварийна във всяка посока. Такава е "осмицата" от Щутгарт към Мюнхен в по-голямата си част,както и много участъци на "тройката" от Франкфурт към Пасау. Не е приятно да се влачиш зад тировете, но пък и няма Idioten, които присветват с фаровете,когато се изнесеш вляво да изпреварваш.
61
8
 
11
 
! Отговори
Другаря Тодор Живков преди 6 години
Туй дето ние за 45 г. комунизъм построихме вие за 100 г. "демокрация" не можете само да ремонтирате.
60
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
а то не беше ли че ако се стесни под 3.5м не се води магистрала а скоростен път? в планинските участъци съм съгласен, че не на всякъде можеш да направиш 6 ленти, но щом се говори за "спестяване" значи може, но не искат...Аз предлагам да не им даваме субсидии на партиите ще спестим едни пари за бюджета и всеки един данъкоплатец ще е доволен.
59
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Това стеснение е епично, вчера на един такъв булевард в Шопско, не мога да изпреваря автобус от градският транспорт, 2 ленти , завой с мантинела ииии не мога по никакъв начин, той стърчи от лентата си!същото ще се получи на магистралата но не с 40 където да набиеш спирачка и да го оставиш, там ще са с 130 (10 отгоре) и камион на завой ще те изхвърли...То и на текущите магистрали ми е тясно по завоите от камионите, а лентата е с нормална ширина...
58
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Няма проблем ако стеснят аварийната лента. Но ако стеснят лентите за движение - лошо, много лошо. Поне 3.5 м трябва да е широка всяка една лента.
57
0
 
6
 
! Отговори
ЕЙ,младоци преди 6 години
Тук има и философи които все още нямат книжка,поради възраст.Но обясняват безапелационно и убедително.А ти BURZUM,като вземеш книжка ще видиш че магистралата е много хубаво нещо.
56
8
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Карам с 90 км/ч, вкл. на магистрали.Защо ли коли с регистрации С, СА, СВ и РК постоянно идват засилени и ми присвяткат?!
55
5
 
9
 
! Отговори
+++ преди 6 години
Стеснена магистрала е равно на повече катастрофи, с повече ранени и повече загинали, както и бъдещо оскъпяване с много на разширението на магистралата до необходимото. Стеснена магистрала е на база движението от преди 20 години и даже не отговаря на сегашните нужди, да не говорим, че след 10-20 години какво движение ще има по нея и колко ще падне скоростта заради това стеснение.
54
4
 
7
 
! Отговори
До 52 преди 6 години
По магистралите е пълно с такива като теб, т.е. не си само ти. Питаш какъв ми е проблемът да карам през 2/3 от времето със скорост, която е с 40-50 км/час под максимално разрешената ли? Ами точно в това е проблемът. Затова магистралите трябва да се правят с поне три ленти плюс четвърта аварийна, за да няма огромно забавяне заради такива като теб.
53
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Като не ви харесва 120, карайте си по сегашния порутен път. Минавайте си през всичките села и паланки с 50, спазвайте безумните 60 през около 30% от сегашния път. 20 км разлика не са аргумент, едиснтвеният смислен довод е на някого по- долу, че това спестяване е нищо за следващите 50 години.
52
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Който кара с под 100 няма място в лявата лента, а който кара до 85 няма място на магистралата. Да използва останалите пътища където разрешената скорост е 90.
51
6
 
12
 
! Отговори
Чичко преди 6 години
Деца,деца за 45 години построихме 60км.до Правец и 20-30км преди Варна и Бургас.По останалите пътища си разбивахме,,колите".Едно минаване през Витиня си беше ,,епопея".Сега се мръщите на магистрала.Както казва народа,,Хубавите работи стават бавно,а най-хубавите въобще не стават"Вие днешното го имате като даденост ,а не беше така.Живота в България не започва преди 10 години ,както си мислят огромната част от вас.
50
4
 
9
 
! Отговори
До 52 СатаНАТО преди 6 години
Добре де, всички разбрахме, че искаш да шофираш с 60 км/час по магистралите със старата си трошка, а ние да караме бавно след теб и да не профучаваме със скорост под разрешената покрай теб. Само едно ще те помоля - нека съобщят по радиото, когато ти ще пътуваш, за да те изчакаме половин-един ден и ти да стигнеш, закъдето си тръгнал.
49
2
 
7
 
! Отговори
До 54 (до Факт) преди 6 години
Поредният, който не знае, че няма минимално разрешена скорост по магистралата и така е най-нормално. При всяко задръстване, скоростта ти пада, може и да спреш. Това 50 км/час, което битува сред такива като теб, е за друго нещо - по магистралата да не се движат МПС, които конструктивно не могат да вдигнат повече от 50 км/час.
48
4
 
12
 
! Отговори
до Факт преди 6 години
Освен глупостите, които си писал, явно не знаеш и колко е минимално разрешената скорост по магистралите!!
47
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тъпо е като се правят икономии от подобни дългострочни стратегически проекти. 262млн.лв. не са нищо на фона на следващите 50-100 години през които съоръжението ще бъде ползвано и (традиционно за БГ) няма да бъде повече пипнато.
46
16
 
10
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Който има кола, която не може да се движи нормално по магистрастрала, да бъде така добър да използва друг път, а не да иска другите по магистралата да карат с неговата ниска скорост. Идва леко нанагорнище и хоп, на един куп коли скоростта пада на под 80-90 км/час на магистралата!!! Като не сте за там, защо се бутате точно там да карате? Всякаква скорост под максимално допустимата е разрешена, но все пак ... То и аз мога да се движа с разрешената скорост от 5 км/час по магистралата, а друг с 6 км
45
10
 
11
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Тесни магистрали могат да се компенсират с по-висока скорост на движение, иначе веднага става задръстване. Затова разрешената скорост беше вдигната на 140 км/час, защото иначе заради задръстванията скоростта пада на под 90 км/час. Проблемът е, че много хора се заблуждават, че карат безопасно, като карат бавно навсякъде, вкл. и по магистралите. Който кара с 70-80 км/час по магистралите, ако не е камион, направо прави опит за убийство. Който има кола, която не може да се движи нормално по магистра
44
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Спестените пари ще отидат за вилата.