Нови 35 км по "Хемус": С 2 м по-тесни, скоростта до 120 км/ч

2,9 млн. души ще се възползват от подобрената инфраструктура
10 яну 2018 07:40, Елка Василева
120
Нови 35 км по "Хемус": С 2 м по-тесни, скоростта до 120 км/ч
Снимка: архив, Булфото

Новите участъци от “Хемус” с обща дължина близо 35 км ще са с 2 м по-тесни и със скорост до 120 км/час. Така ще се спестят 262 млн. лв. спрямо първия вариант, по който трябваше да се строят.

Това става ясно от инвестиционното предложение на агенция “Пътна инфраструктура”, пише "24 часа".

Първият участък е с дължина 15,26 км, стартира малко след Ябланица - от село Брестница и е до пътен възел “Дерманци”. Вторият, с дължина 19,29 км, започва от Дерманци и свършва при пътен възел “Каленик”. Общата дължина е 34,46 км.

Първоначално от закритата вече Национална компания “Стратегически инфраструктурни проекти” (НКСИП) предложиха т.нар. червен вариант. Той предвиждаше път с широчина 29 метра и скорост 140 км/час. Това обаче изисквало значителни инвестиции, тъй като теренът е планински, силно пресечен, което предполагало много виадукти и тунели.

Цялостното завършване на магистрала "Хемус" е предвидено за 2024 г.

След анализ пътните експерти решили скоростта да е 120 км/час и да стеснят платната с 2 метра. Освен това ще се търси възможност за оптимизиране на трасето, като се запази в максимална степен одобреният от екоминистерството коридор на трасето с широчина 400 м.

Целта е намаляване на височината и дължината на големите съоръжения, включително и на тунелите, оптимизиране на местоположението и вида на пътните възли.

Точната индикативна стойност ще бъде определена допълнително, казаха от АПИ.

Трасето на магистрала “Хемус” е част от Европейската пътна мрежа и е предвидено да свързва източните и западните части на България с Трансевропейската мрежа, както и да сближи Севера и Юга на икономическо и социално ниво, посочват от пътната агенция. То ще окаже благоприятно влияние върху бизнеса и създаването на нови работни места, посочват от АПИ. 2,9 млн. души щели да се възползват от подобрената инфраструктура, която е върху почти 44% от територията на страната.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


120
Още по темата: магистрала ХемусАПИ
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Имай в предвид ,че Боко се учил от най добрия как се управлява държава ..Щото като си горе в елита ти казват,раята е проста и не разбира ..за да я направиш богата,първо трябва да я направиш бедна ..ама до де станат богати те ше те смъкнат.Затова и Бойко не прави реформи ,не вдига пенсионната възраст щото знае че хубаво и трябва ама ше го смъкнат,а строи магистрали и чакаме чуждестранни инвестиции
22
3
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Това, което икономисат от стесняването на пътя, после ще го инвестират в ковчези и лекуване на травми.
21
3
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
200 млн. лв. са това, което си раздават като партийни субсидии за мандат. Субсидии, за които 3 млн. българи гласуваха на референдум да отпаднат и политиците се направиха, че тоя референдум не го е имало. Всъщност за целия период на прехода ако политиците не прибираха субсидии, които вече са в размер на милиарди лв., сега България щеше да е опасана надлъж и нашир от магистрали.
20
0
 
32
 
! Отговори
георги преди 6 години
за 6 години се построяват градове
19
0
 
60
 
! Отговори
Некадърници преди 6 години
Колко са още 262 млн. лева за нещо, което ще остане за поколенията?!Не се научиха нашите гумени глави наречени политици да преодолеят робската си психика!!! Иначе теглим заеми с милиарди и даваме 5 милиарда за далаверите на КТБ!!!
18
3
 
37
 
! Отговори
ДС преди 6 години
Няма такива прости хора. После ще кажат ами то стават много катастрофи.
17
1
 
46
 
! Отговори
Me be re преди 6 години
Абе тикви ***, тия ваши велики икономии дали няма да са за сметка на много загинали хора, по тая така наречена магистрала.Дали няма да стават големи тапи и катастрофи точно на мястото където се стеснява магистралата и се намаля скороста ?И що не вземете да се икономисате малко вие и да намалите депутатите двойно, и без друго много от вас не ходят на работа.
16
7
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За какви планински участъци ми говориш на това място? Такива като в Германия ли? ***, само той е пътувал...
15
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Мизерниците се засегнаха, че са сътворили мизерна псевдодържава... И ми я сравняват с комунизма. А преди 20 хиляди години хич нямаше пътища тук, нали?
14
14
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Четеа коментарите и виждам, че хората явно не са пътували особено...Навсякъде в Европа, в планински участъци има стеснени магистрали и И в Германия, и в Италия. Проблемът е, че българинът ще има серизони проблеми с егото си, ако се наложи да кара 25 годишното си БМВ със 120 км в продължение на 35 км...Това просто е под нивото му...В случая мен повече ме пристеснява не ширината на платната, а кой ще вземе поръчката и колко пари ще открадне от нея. Това е истинският проблем!
13
2
 
56
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Гледах какво недоносче са направили от естакадата от бул. Сливница над околовръстното в желанието си да стеснят платната. Още по-зле е на южната дъга при Ринг-мол. Там на кръговото има две платна, в които не могат да се съберат два автомобила един до друг, особено ако единият е камион или автобус. Какъв е смисълът да правиш инфраструктура, която е негодна за нормално ползване и служи само да се покажеш при рязането на лентичката?
12
11
 
25
 
! Отговори
българина преди 6 години
защо магисралата от стара загора до бургас не я направиха по тясна, там караш 1 час може да не срещнеш никой? северна България отиваме към Румъния, това е унижение и подигравка, после като стават катастрофите с тировете кой ще е виновен?
11
2
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
После ще реват, че има много катастрофи и ще разправят как по пътищата имало "шофьори-убийци". Широките пътища се правят за безопасност. И допълнителният банкет осигурява възможност за маневриране при аварийни ситуации.
10
2
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Докато Боко нагласи поръчката така, че да я вземе Пеевски, Монтана, Видин и Враца вече ще са част от Румъния.
9
18
 
7
 
! Отговори
Девил преди 6 години
А по комунизма колко по-добре беше от тая мизерна демокрация...
8
15
 
10
 
! Отговори
Стоянчо преди 6 години
Защо пък мизерна държавица, който е шофирал в т.н Европа знае че и там не всички магистрали са широки , например в Италия.
7
3
 
26
 
! Отговори
Гостенин преди 6 години
Построеното по този начин никога после не е възможно да бъде направено нормална магистрала - всички съоръжения ще бъдат тесни. Според мен трябва да бъде направено едно истинско платно - примерно посока Варна и впоследствие когато се видим със пари да бъде направено и второто платно. Но няма във момента да има толкова много пари за "усвояване" - поради това е цялото бързане!
6
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Мизерна държавица...
5
2
 
56
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Стеснявайте още пътя, козя пътека го направете!
4
3
 
32
 
! Отговори
Празни приказки преди 6 години
ДО 2024Г. БОЙКО И ГЕРБ НЯМА ДА СА НА ВЛАСТ ВСИЧКО НАПИСАНО ПО ГОРЕ Е БРАТВЕЖ КАТО ВЛИЗАНЕТО НА БЪЛГАРИЯ В ШЕНГЕН ЗАЩО НИКОЙ НЕ НОСИ ОТГОВОРОНОСТ ЗА НЕЗПЪЛНЕНИ ОБЕЩАНИЯ???ДИКТАТОРЪТ БОЙКО СИ СМЕНЯ МНЕНИЕТО ПО 10 ПЪТИ НА ДЕН ФАКТ!