Незаконни гаражи никнат из София. Заемат мястото на две коли!

За да ги махнат, на общината им струва поне 500 лева
31 яну 2018 09:30, Петя Славова
72
Незаконни гаражи никнат из София. Заемат мястото на две коли!
Снимка: "Монитор"

Около 7500 гаражни клетки са разпръснати из цяла София, като почти всички са незаконни. Това съобщи шефът на дирекция "Контрол по строителството" към Столичната община арх. Влади Калинов.

Гаражните клетки могат да се забележат на доста необичайни места, като например в средата на тротоар и до оградата на училище. Масово изникват на паркоместата в междублоковите пространства. Изчисленията показват, че на мястото където има две клетки –  могат да паркират три коли, пише "Монитор".

Най-много гаражни клетки има в районите "Люлин" и "Слатина". В "Люлин" постройките са над 900, като в последните години са премахнати над 30.

В "Слатина" пък бройката на незаконните гаражи минава 750, а са премахнати едва 10.

"Овча купел" също е сред първенците по издигане на постройките, като в момента в квартала има 521, а разчистените са 45.

В "Подуяне" и "Надежда" са вдигнати по 450 клетки. В "Дружба" гаражите са около 200, но по-голямата част от тях са върху частни терени, заявиха от общината.

Самоволно поставени гаражни клетки има и във втория по големина град у нас - Пловдив. През последните няколко месеца бяха премахнати 700 гаража между блоковете в квартал "Гладно поле". Акцията по демонтирането им приключи в средата на януари, тъй като община Пловдив има идея да направи нови паркинги в междублоковите пространства. В районната администрация на "Източен" има подадени 150 заявления от хора, които живеят в квартала и искат да се възползват от платеното паркиране.

Общо още 1400 са гаражите, които предстои да бъдат премахнати в район "Източен", стана ясно миналата седмица, по време на първа копка на нов паркинг за 132 автомобила, който се намира съвсем близо до бул. "Източен".

Предстои зоната да бъде облагородена, а местата за паркиране да бъдат обособени и разграфени. 10 от тях ще бъдат за хора с увреждания, а 46 от паркоместата ще се предоставят по новата Наредба за платеното паркиране и на тях ще бъдат монтирани антипаркинг колчета.

Хиляди добричлии също са заложили на незаконното поставяне на гаражна клетка като средство за предпазване на автомобила си от сняг, пек или крадци. Община Добрич ги премахва, след като се констатира съгласно Закона за устройство на територията, че става дума за незаконно строителство. Гаражи, които са с временен статут, се отстраняват при реализацията на Подробно-устройствения план или при извършване на предвижданията на благоустройствени мероприятия.

Проблемът с незаконното строителство и главно на гаражни клетки върху общинска земя във Варна обаче е решен още преди 6-7 години, когато общинската администрация се зае с разчистването им, главно в крайните квартали. Още през 2012 г. кметството подписа договор на стойност 1,2 млн. лв. за премахване на незаконните строежи, огради, гаражи, второстепенни и временни постройки на територията на община Варна в рамките на 3 години. С помощта на служители от РДНСК-Варна собствениците им бяха уведомени да ги махнат от общинските терени и ако желаят да ги запазят, да ги преместят на свои имоти. При неизпълнение се преминаваше към принудителното им премахване за сметка на собствениците. Днес този проблем с гаражните клетки вече не съществува за Варна, коментираха от строителния контрол.

В Стара Загора също няма панелни или ламаринени клетки за коли върху общински терени, след като бяха премахнати преди повече от десет години. Акция по отстраняването на незаконните клетки за паркиране стартира и Шумен, където през 2016 г. от улиците изчезнаха 46 гаража.

Във Велико Търново гаражни клетки има в два от кварталите - "Колю Фичето" и "Бузлуджа". От общината не могат да кажат колко точно е техният брой, но са приблизително по около 50 на квартал. Всички те обаче са поставени там още по времето на соца и затова вече са узаконени. През последните 20-25 години в града няма нито една премахната като незаконна гаражна клетка или санкциониран стопанин.

Премахването на един незаконен гараж в София струва 500 лева, съобщи шефът на дирекция "Контрол по строителството" към Столичната община арх. Влади Калинов. Необходимата сума за разчистването на всички клетки в столицата е около 3,7 млн. лв.

В момента общината се опитва да премахва приоритетно съоръженията, поставени в зелени площи и тези, които пречат на движението.


72
Още от
Напиши коментар Коментари
69
0
 
0
 
! Отговори
маги преди 1 месец
До Гаражна клетка
А какво значи законна ....чета тук ,че поставените през соца са законни ,но в казанлък не ги броят за законни ...всички са незаконни ...всички ги държат не ги събарят ,но искат наем. И аз съм объркана ...какъв е закона и кое и кога е законно като изключим монолитните строени по проект и т.н. И как се озаконява един метален или от бетонова клетка гараж .
68
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Когато изчезнат/ премахнат всички гаражни клетки и кучетата от улицата, тогава ще разберем че имам държава. Засега е само празник ляляне, което го чуваме от години.
67
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
В Овча купел не мога да спра пред блока, от едната страна гаражни клетки от другата плътно коли. Да им сложат по 500лв. наем и сами ще си ги махнат.
66
6
 
7
 
! Отговори
Месара преди 3 месеца
САМО ТАКА!!!
Да ги раздигат!!!
Един да не остане!!!
65
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
А започнат да махат гаражите, а загубиха изборите.
64
7
 
8
 
! Отговори
До 63 преди 3 месеца
Казваш, че като си паркира колата пред вратата на гаражната си клета, заемал място за 2,5 коли....
Ти май не си вкарвал кола в гаражна клетка - може би колата ти не се побира там. Гаражът заемал място за кола и половина, как пък не. Премери ширината на няколко гаража, след това виж колко са колите паркирани една до друга на същата ширина и ще се изненадаш колко далече си от истината.
63
7
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Гаражната клетка заема място за 1,5 коли. Собствениците през деня си паркират колите на паркингите, защото не им се отключва, заключва и маневрира. И така един столичанин с гаражна клетка заема 2,5 места.
62
5
 
10
 
! Отговори
Край преди 3 месеца
Тротоарите на София са кафяви от кучешки фашкии след стопяването на снега. Финни кучешки частици. 80% от населението на страната не става за нищо.
61
6
 
6
 
! Отговори
Край преди 3 месеца
Няма как да направи държава нито да успее ПЛЕМЕ и ВЛАСТТА му, които обсъждат да се спазва или не някой закон.
На общинската градинка/площадка/тротоар някой си слага гараж. И властта се чуди 30г. дали да го махне.
Това е АБСУРД не само в държава в Европа - това нещо не може да стане в Турция.
60
6
 
11
 
! Отговори
Гаражна клетка преди 3 месеца
Тези гаражни клетки, всъщност имат и едно друго предназначение - запазват място за паркиране, което ако ги няма тези гаражи, човек живеещ там, вечер, когато се прибира от работа може и да не намери в близката околност, примерно на до 10 минути пешеходно разстояние. Дали това е добре или зле, зависи от гледната точка. По мое мнение плюсовете в полза на гаражната клетка са повече от минусите. Аз притежавам ЗАКОННА гаражна клетка, в която не мога да паркирам, заради спрелите пред гаража ми коли.
59
7
 
10
 
! Отговори
Гаражна клетка преди 3 месеца
Доста се изсилват, че на мястото на две гаражни клетки може да паркират 3 коли. Може би на мястото на 10 гаражни клетки ще може да се паркират 11 коли. Гаражните клетки са доста тесни и са проектирани за лади, трабанти и т.н., които бяха доста по-тесни от съвременните коли. Сегашната кола като я паркираш в такава гаражна клетка, я паркираш леко по диагонал, за да може да отвориш леко шофьорската врата и едва-едва да излезеш от колата. От 2 да станат 3, даже и за Трабант не виждам как ще стане
58
0
 
13
 
! Отговори
София преди 3 месеца
Преди две години ги преномерираха, значи много добре знаят колко са и от колко събират месечен наем....
57
3
 
21
 
! Отговори
Az преди 3 месеца
Всички незаконни постройки трябва да бъдат разрушени за сметка на обитаващите ги. Това включва гаражи, вили, ромски къщи и прочие.
56
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
В Овча Купел близо до строежа на метрото преди около месец-два изникнаха набързо 4 такива. Че си и бетонираха праг на тротоара, за да може да си качват таралясниците там.
55
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Много гаражни клетки в софийските квартали са на място за тротоари,залепени за огради надетски градини и училища.
54
6
 
24
 
! Отговори
Garage Inc преди 3 месеца
Някои хора коментират, че си слагали гаражи, защото нямало къде да паркират. Затова сме на тоя хал. Защото мисленето е, дай аз да се оправя, другите не ме интересуват. Единственото решение е общината да започне да вдига незаконните гаражи един след друг, без предупреждение. Така ще има място за повече коли със сигурност.
53
3
 
19
 
! Отговори
42 преди 3 месеца
Тея гаражи са още от 30 години тогава хората си държаха ладите и москвичите а некой ги напраиха сервизи щото требваше нещо да с еработи ...незаконни са както целия преход но останаха щот ако имаха разум икрака немаше да останат тука и д агният в калта...
52
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Добре де, в общината имат кадастър и би трябвало да знят точно колко гаражни клетки има и колко парко клетки, след това и броя автомобили във всеки град.

от там може да се направи и статистиката колко са паркирани по улиците било то в този или в друг град.
51
0
 
17
 
! Отговори
А законните? преди 3 месеца
Какво направихте за законните подземни гаражи, пред входовете на които редовно спират безкултурни индивиди?
Как ги защитихте тези хора от навлеци, които са "уж за малко" по цял ден.
Дори едни антипаркинг устройства не им слагате безплатно и им искате куп разрешителни.
По какъв начин толерирате хората, които са имали мозък в главите си и европейско възпитание, че за да притежаваш кола и/или офис, трябва да имаш гараж!
Колко удобно спретнахте Закона със "заварено положение" за офиси.
50
3
 
14
 
! Отговори
До 48 Аз преди 3 месеца
Чакаше се повече само за Лада, а останалите си ги купуваш с първата доставка. Аз така си купих кола един месец след като си направих вноската за кола. Друго имаше тогава - много повече се следеше за спазването на закона, но и тогава имаше много такива гаражни клетки. Даже бих казал, че тогава имаше по-голямо движение, измерено като брой коли преминали през някаква точка. Сега колите стоят в задръстване и затова са повече.