Незаконни гаражи никнат из София. Заемат мястото на две коли!

За да ги махнат, на общината им струва поне 500 лева
31 яну 2018 09:30, Петя Славова
72
Незаконни гаражи никнат из София. Заемат мястото на две коли!
Снимка: "Монитор"

Около 7500 гаражни клетки са разпръснати из цяла София, като почти всички са незаконни. Това съобщи шефът на дирекция "Контрол по строителството" към Столичната община арх. Влади Калинов.

Гаражните клетки могат да се забележат на доста необичайни места, като например в средата на тротоар и до оградата на училище. Масово изникват на паркоместата в междублоковите пространства. Изчисленията показват, че на мястото където има две клетки –  могат да паркират три коли, пише "Монитор".

Най-много гаражни клетки има в районите "Люлин" и "Слатина". В "Люлин" постройките са над 900, като в последните години са премахнати над 30.

В "Слатина" пък бройката на незаконните гаражи минава 750, а са премахнати едва 10.

"Овча купел" също е сред първенците по издигане на постройките, като в момента в квартала има 521, а разчистените са 45.

В "Подуяне" и "Надежда" са вдигнати по 450 клетки. В "Дружба" гаражите са около 200, но по-голямата част от тях са върху частни терени, заявиха от общината.

Самоволно поставени гаражни клетки има и във втория по големина град у нас - Пловдив. През последните няколко месеца бяха премахнати 700 гаража между блоковете в квартал "Гладно поле". Акцията по демонтирането им приключи в средата на януари, тъй като община Пловдив има идея да направи нови паркинги в междублоковите пространства. В районната администрация на "Източен" има подадени 150 заявления от хора, които живеят в квартала и искат да се възползват от платеното паркиране.

Общо още 1400 са гаражите, които предстои да бъдат премахнати в район "Източен", стана ясно миналата седмица, по време на първа копка на нов паркинг за 132 автомобила, който се намира съвсем близо до бул. "Източен".

Предстои зоната да бъде облагородена, а местата за паркиране да бъдат обособени и разграфени. 10 от тях ще бъдат за хора с увреждания, а 46 от паркоместата ще се предоставят по новата Наредба за платеното паркиране и на тях ще бъдат монтирани антипаркинг колчета.

Хиляди добричлии също са заложили на незаконното поставяне на гаражна клетка като средство за предпазване на автомобила си от сняг, пек или крадци. Община Добрич ги премахва, след като се констатира съгласно Закона за устройство на територията, че става дума за незаконно строителство. Гаражи, които са с временен статут, се отстраняват при реализацията на Подробно-устройствения план или при извършване на предвижданията на благоустройствени мероприятия.

Проблемът с незаконното строителство и главно на гаражни клетки върху общинска земя във Варна обаче е решен още преди 6-7 години, когато общинската администрация се зае с разчистването им, главно в крайните квартали. Още през 2012 г. кметството подписа договор на стойност 1,2 млн. лв. за премахване на незаконните строежи, огради, гаражи, второстепенни и временни постройки на територията на община Варна в рамките на 3 години. С помощта на служители от РДНСК-Варна собствениците им бяха уведомени да ги махнат от общинските терени и ако желаят да ги запазят, да ги преместят на свои имоти. При неизпълнение се преминаваше към принудителното им премахване за сметка на собствениците. Днес този проблем с гаражните клетки вече не съществува за Варна, коментираха от строителния контрол.

В Стара Загора също няма панелни или ламаринени клетки за коли върху общински терени, след като бяха премахнати преди повече от десет години. Акция по отстраняването на незаконните клетки за паркиране стартира и Шумен, където през 2016 г. от улиците изчезнаха 46 гаража.

Във Велико Търново гаражни клетки има в два от кварталите - "Колю Фичето" и "Бузлуджа". От общината не могат да кажат колко точно е техният брой, но са приблизително по около 50 на квартал. Всички те обаче са поставени там още по времето на соца и затова вече са узаконени. През последните 20-25 години в града няма нито една премахната като незаконна гаражна клетка или санкциониран стопанин.

Премахването на един незаконен гараж в София струва 500 лева, съобщи шефът на дирекция "Контрол по строителството" към Столичната община арх. Влади Калинов. Необходимата сума за разчистването на всички клетки в столицата е около 3,7 млн. лв.

В момента общината се опитва да премахва приоритетно съоръженията, поставени в зелени площи и тези, които пречат на движението.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


72
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
46
12
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Между 2/3 и 3/4 от регистрираните коли в София са на фирми и на държавни и общински учреждения и за почти всички такива коли има паркинги - открити или закрити. За личните коли на хората обаче, покрити паркоместа почти няма, а общината вместо да има политика за строеж на покрити паркоместа, най-вече подземни паркинги, иска да разруши и малкото, което хората по принуда са направили сами. Пак каруцата е пред коня. Общината да се погрижи да има някъде 100 покрити паркоместа и тогава да махне 50 гар
45
7
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Май проблемът е друг. Някакви реститути искат да застроят между блоковете, а тези гаражни клетки им пречат да строят нови блокове на метър-два от сегашните блокове. Преди време гледах какво стана в Младост с тези гаражни клетки и паркингите. Имаше много такива гаражи, имаше и изградени паркинги като разширение на някои улици. реституираха си земите, махнаха гаражните клетки, направиха някакви огромни врати на складове към паркингите и от това, което беше паркинг остана 1 от 10 места. Сега паркир
44
3
 
15
 
! Отговори
0-1 преди 6 години
Ние трябва да глобяваме Общените по 500-1000 лв за всяка кражба или одраскана почупена кола за това че не си върши работа като не е осветено и полицията не гихващат джамбазите.И тия пари да влизат в касата и отам да се инвестират в паркинги и градинки осветление.Чак тогава може да се оправим.И защо на всички министерства и държавни институции колите им са в гаражи а на нас няма
43
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ясно е, че колите в София са по-малко на 1000 човека от населението в сравнение със средното за ЕС ниво за такива градове. Ясно е, че огромната разлика между София и градове като Виена и други е в това, че там има много паркоместа в подземни и надземни паркинги, така че не им се налага да паркират по градинки и тротоари, както е София, където такива паркинги няма достатъчно. Затова и хората поставят тези гаражни клетки - няма я общината, която да подпомогне строителството на паркинги.
42
3
 
15
 
! Отговори
Край преди 6 години
Замислете се защо кметовете търпят това нарушаване на законите и правата НИ. По същата причина по която се търпят каруците, кражбите и копторите на ромите.
41
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Освен това гаражните клетки не се използват по предназначение а са складове за вехтории,автомонтьорски работилници които допълнително задръстват с коли,шум и отпадъци.Поне в Овча купел 1 е така.
40
5
 
13
 
! Отговори
Край преди 6 години
София е буквално зарината с коли. Идиотския почин - всеки софянец с кола до 3г. ще блокира града. Тия грозни гаражни клетки трябва да се изринат от града на мига. Тия дето ги защитавете си дайте сметка че те са сложени на 1/1.5млн. част от града ви без никой да ви пита и без никой да ви е платил и една милонна част от стотинката за това.Това е самоуправство беззаконие и ЖУНГЛА.
39
8
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В София колите са доста по-нови в сравнение с останалата част на България и една от причините са тези гаражни клетки. В София колите на над 20 годишна възраст са около 5-6%, докато в останалата част на България са над половината от колите. В това отношение София е по-добре от градове като Амстердам или Брюксел, въпреки че по принцип София изостава от повечето подобни градове в ЕС, както по брой коли на 1000 човека от населението, така и по възраст на колите.
38
3
 
27
 
! Отговори
Край преди 6 години
Братя българи докато можеш да си качиш колата на тротоар, да си хвърлиш кенефната чиния до кофите за отпадъци, да не чистиш след кучето си, да ти пада мазилката от къщата на хората по главите. Да си туриш гараж на ОБЩОТО ни място.България няма да се оправи.
37
13
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Без тези гаражни клетки, собствениците на тези няколко хиляди гаражни клетки, сериозно ще се замислят дали да си сменят колата с по-нова. Когато имат такъв гараж може и нова кола да си купят или кола на около 4-5 години, но ако го нямат, ще си карат старата кола докато съвсем се скапе на 30-40 годишна възраст. Липсата на гараж и масовите кражби е една от причините за по-стария автопарк в България.
36
6
 
13
 
! Отговори
Край преди 6 години
Някой знае ли друга страна в която с 500 лв. можеш да имаш "кола" в гард от 1.5 млн жители. Знам за Прищина и Скопие ама те са по-малки. Иначе са населини със същите диви хора.
35
0
 
9
 
! Отговори
Пак съм Аз преди 6 години
Плус туи ще сложа двама *** да живеят там,аде да видим ко ще направитекато са защитени от Инстанбулската ко......ция.Че в София има незакони гаражи не ми се свиди за тях те имат пари, големи заплати наеми вземат земи продават очуждени за 1 лв пътуват на 30 км абе да ходят на село в двора могат да си паркирват
34
7
 
6
 
! Отговори
Край преди 6 години
Отново допиираме до това че в София има 560 коли на 1000 човека а нормалния свят - Берлин -340 на 1000 човека, Лондон по-малко, Прага и Виена по малко, Кьолн по-малко.Тук ББ схвана мечтата на българина - кола/бира и кебапчета за всеки и е на път да я реализира.
33
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Те хубаво ще ги махнат, ама с какво ще ги заменят? Махането е лесно, построяването на законни гаражи е трудно или по-точно казано невъзможно. Много лесно доста хора ги изпързаляха - посочиха им виновника и те веднага се хванаха на въдицата.
32
6
 
16
 
! Отговори
Край преди 6 години
Държавата и общината да спрат да обгрижват боклучивите си поданници и да обърнат внимание на НОРМАЛНИТЕ ХОРА. В коя държава можеш да си праснеш гараж на сред градинката или площадката и общината да те трае. Премахването на гаражите трябва да струва 1000 лв. но на собствениците им а не на общия ни джоб. Ненормална работа. Фандъкова лошо стопанисваш общата ни собственост.
31
10
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тук се коментира масово без поне малко да се помисли и без да се осъзнава, че статията е манипулативно написана. Първо, обърнахте ли внимание, че не всички такива гаражи са незаконни? Май не, а с това започва тази новина.Второ, май не се сещате, че хората не искат да си хвърлят колата на улицата, а искат да я паркират в гараж, а гаражи няма. Какво следва - следва поставяне на гаражна клетка, защото общината не се е погрижила да се правят гаражи.Трето, искате ли по-нови коли? Без гараж ли?!Че
30
13
 
5
 
! Отговори
Б.Х преди 6 години
За 30 г Държавата не е направила нищо зад блоковото пространство където няма ни път ни градинка ни детска площатка а само кал и тиня.Защо пък да си съборя гаража който е наи хубавия в целия квартал. НА НИКОГО НЕ ПРЕЧИ И В БЛОКОВОТО ПРОСТРАНСТВО ТОВА Е КОМПЕНСАЦИЯ ЗА ДЕТО УПРАВНИЦИТЕ НА ДЪРЖАВАТА МЕ КАРАХА ДА ЖИВЕЯ В ТАЯ ПРОПАДНАЛА ДЪРЖАВА 30 Г.НИКОГА НЕ СЪМ ХОДИЛ НА ЗАПАД ЖИВЕЯ СИ НА СЕЛО И СИ ГЛЕДАМ НА ДЯДОТО ЗАКОНИТЕ НИВИ
29
3
 
3
 
! Отговори
Hahahaa преди 6 години
***!
28
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не виждам проблем и драма тука. Виждам една некадърна държава + че махането може да стане и за 200 лева. Пак някой надува цените, за да вземе поръчката братовчед му.
27
3
 
5
 
! Отговори
Roki преди 6 години
Снимка от ''Европейска'' българия.Румъния и българия НЕ заслужават да са част от ЕС.