Епична сага: 1370 км магистрали по план, а в реалност – само 777 км

От общо девет планирани магистрали напълно завършени са само четири
5 фев 2018 09:14,
114
Епична сага: 1370 км магистрали по план, а в реалност – само 777 км
Снимка: архив, Reuters

Изграждането на магистралите в България е една епична сага - изграждани от много правителства, бавно, трудно и нестабилно.

Общо девет са предвидените за изграждане автомагистрали в страната ни, а общата им дължина е 1370 км.

Към днешна дата обаче завършени и пуснати в експлоатация са едва половината от тези километри (777 км), а други 32 км са в строеж, пресмятат от Съюза на българските автомобилисти.

Още по темата

През 1964 г. българското правителство взема решение за изграждане на автомагистрален пръстен, който да се състои от магистралите "Тракия", "Хемус" и "Черно море". Изпълнението на този план започва с изграждането през 1973 г. на пътните отсечки София-Ихтиман и Варна-Девня. Демокрацията заварва едва 274 км готови магистрални пътища, изградени при социализма, т.е. средно по 17 км на година, пише "Дарик".

В следващите 16 години до влизането на страната в ЕС през 2007 г. са построени още около 150 км, което прави средно по 9,3 км на година, показват сметките.

"Бумът на магистралното строителство" е през 2015 г., когато са пуснати в употреба цели 124 км. Тези участъци обаче са започнати да се строят по различно време и при различни правителства.

Деветте магистрали са "Тракия", "Хемус", "Струма", "Марица", "Черно море", "Люлин", "Калотина", Северна скоростна тангента на София,  Велико Търново - Русе. В началото на 2018 г. обаче картината на магистралния пръстен показва само четири напълно завършени магистрали. Тяхната обща дължина е около 512 км.

Най-дълго е трасето на магистрала "Тракия". Нейните 360 км са били строени цели 42 години. 100% в експлоатация са още "Марица" (117 км), "Люлин" (19 км), както и Северната тангента (16,5 км).

През настоящата година управляващите обещават да започнат да се строят нови участъци по магистрала "Хемус". Това са отсечките между Ябланица и Боаза (9,3 км) и Буховци-Белокопитово (16 км). Тези участъци трябва да бъдат готови до 2020 г. Това обаче няма да облекчи особено шофьорите, защото ще останат за изграждане още над 220 км трасе. Към момента са изградени участъците София - Ябланица и Белокопитово - Варна - или общо 165 км.

Другият приоритет на правителството за 2018 г. е автомагистрала "Струма", като очакванията са, че участъкът от Кресна до Сандански ще бъде готов до края на настоящата година. До средата на годината пък ще трябва да се избере изпълнител за най-тежкия участък - през Кресненското дефиле.

Започва подготовката за строителство и за други две магистрали "Калотина" и "Велико Търново-Русе", допълват от СБА.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


114
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
68
5
 
20
 
! Отговори
DiesIrae преди 6 години
И какво излиза.За 100 години има няма 777км магистрала от който 90% в отчайващо състояние и с крещяща нужда от ремонт. 10% ново строителство и с още по крещяща нужда от ремонт и600км планувани (с това темпо може би изпълнени в следващите 100 години) и накрая на всеки метър лентички за да може Тиквата да реже и да се чувства значим. Ако всяка лентичка беше спестена щеше да има пари за още поне 10км (ама хайде да се радва тиквоний) И къде точно видяха магистрали в България? Те са като Неси!
67
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
От едно време е казано - Дела трябват, не думи.тия само говорят, говорят, на приказки са първи, на действия са пълна нула.
66
4
 
48
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Да, ама са нарязани 1370км. ленти за откриванията.
65
8
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До ВасилевКакво чакаш и обиждаш всички нас - явно си много "кадърен", създай партия, кандидатирай се за премиер.... Ще спечелиш с 90%-та и ще имаш възможност да реализираш "грандиозните" си "идеи"....
64
3
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Какво виждам аз :Магистралите се строят с парите от Европа.Фирмите които ги строят са на олигарси - главно Прасилян, Цветелина и Черепа.Работниците са освоно турци и от малцинствата.Та питам - къде точно е ролята на Бойко Борисов в цялата история.Може би в това, че разпределя Обществените поръчки, прибира комисионните и реже лентите.
63
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 75Колите 90% втора и трета употреба таралясници, а лед телевизори?!? Че то през 80-те години не е имало такава технология нито на запад, нито в Япония бе, мозък....
62
7
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Абе не знам колко точно магистрали са се построили, но България е единствената държава в света, където Премиерът лично реже ленти на магистрали, станции на метрото и пречиствателни станции.В нормалните страни това го правят съответните министри или кметовете по места.Но в БГ всичко е сбъркано.
61
9
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Народът яде храните-отрови натъпкани с химия които се внасят от западните фирми. След 11 години членство в ЕС България е първа в света по смъртност на населението, българите боледува и измират повече от която и да е бедстваща африканска държава.
60
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Къде е сега Михаил Миков да оглави протестите за пътища в неговия избирателен район!? Когато трябваше да се правят те по всякакъв начин саботираха,като не искаха да ядат асфалт! Ама заради партийните глупости страдат обикновените хора! Пак да си го изберат - ще ги оправят другарите,няма да ги оставят!
59
17
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
При соца 1 телевизор и много кисело зеле.Сега всяка стая с 50ка лед тв + нет и те и всяко семейство с 2 автомобила, народа пътува в чужнина и прави яки тапи по магистралите а пенсионерите меткат хилядарки от балконите.
58
0
 
15
 
! Отговори
do 66 преди 6 години
До Оризово я строиха едни макета, но контрола беше от германци и онези не можаха да краднат нищо, защото немците си взимаха проби от където решат и докато не се оправи не подписваха. После контрола го поеха българи и Трейс спечели, пробите се взимаха от точно определени участници. Не случайно Михайлов отиде да живее в Симеоново, да е близко до властта и на спокойствие със сукалчето си, както и да води лекции.
57
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Василев, май ти си селянин пpocт, как може да напишеш "браДски", бе ***?
56
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Народът вече и плъхове е готов да яде.
55
4
 
5
 
! Отговори
2018 г. ЕС преди 6 години
Двегодишно дете умря от глад в Ловеч. Детето е починало на прага на болницата в областния център. Системно недохранване и лошо отглеждане е била причината за смъpтта момченцето според съдебния лекар.
54
3
 
30
 
! Отговори
Българина преди 6 години
Румъния само тази година ще пусне 1000км но последните 5 г строиха и през нощта, словения три пъти по малка страна от нас имат повече магистрали, това е герб
53
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 64Да! Народът асфалт не яде!Хрупа чернобилски марули!Скрий се другарю!
52
3
 
9
 
! Отговори
Пристанище Бургас преди 6 години
Чакаме танкера с евтина шистова газ от САЩ.
51
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
От които Чирпан - Стара Загова в ужасяващо състояние. Построи я любимата фирма на властта - Трейс
50
8
 
7
 
! Отговори
БСП преди 6 години
Народът асфалт не яде! Не трябва да се строят никакви магистрали!
49
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А защо парите за магистрали първо не ги използвахме за развитие на собствено производство и технологии, не високи а такива които можем. Или Брюскел не дава, защо не дава, а? За 11 години можехме с тези милиарди ( усвоени за магистрали само 30%) да развием собсвено производство и много от немските стоки които внасяме сами да прозвеждаме. А немските работници които останат без работа имат право да работят а България, мога да идват да работят чистачи и домашни помощмоци на българските работници.