МВР иска още 4 млн. за камери на пътя, парите – от глоби

30% повече са загиналите пешеходци за 2017 година
14 мар 2018 09:30, Анисия Иванова
73
МВР иска още 4 млн. за камери на пътя, парите – от глоби
Архив: Булфото

МВР иска да му се отпуснат още 4 млн. лв., с които да купи нови камери за регистриране на пътните нарушения. Това става ясно от предложения, внесени за разглеждане в държавната комисия по безопасността на движението по пътищата. Сумата ще дойде от пари, които се събират от глоби, наложени за нарушения на правилата за движение.

Около 2.4 млн. лв. ще струват 20 нови стационарни камери, става ясно от предложението. Всяка от тях е на цена 120 хил. лв. Отделно от това МВР иска и над 1.8 млн. лв. за 28 преносими камери с единична стойност 65 хил. лв. Миналата година КАТ получи 28 модерни камери.

Още по темата

В понеделник шуменската полиция направи демонстрация на новата си камера. Тя може да снима автомобилите от около 600 метра и автоматично издава фиш без човешка намеса. Техниката може да работи и през нощта и да следи по три автомобила едновременно. Новите камери не могат да бъдат уловени от антирадарите, използвани от шофьорите, твърдят от МВР.

"Това устройство може да засича нарушения на скоростните режими в няколко ленти и в няколко посоки. Измерената скорост е безупречна, тъй като се извършва с лазерен прибор. В устройството има инсталиран софтуер за разпознаване на регистрационните номера. Т.е. при заснемане автоматично се разпознава номерът на автомобила, като впоследствие автоматично се изготвя и справката за собственост", обясни инспекторът в КАТ-Шумен Веселин Георгиев пред БНР. В края на миналия месец новата си камера показа и полицията в Хасково.

Миналия петък вътрешният министър Валентин Радев намекна, че на пътя ще се върнат устройствата, които снимаха от движещи си коли. "Не ме карайте да казвам какви нови мерки ще има, но ще има камери, които ще се движат по пътищата", заяви той в парламента.

Не е ясно доколко новите уреди ще помогнат за намаляване броя на произшествията. И в момента пътната полиция снима и издава фишове, но резултатите не са особено обнадеждаващи. Нарушителите обикновено се измъкват от санкции, защото полицията има проблеми с обработката на фотоматериала, както и с връчването на фишовете за глобите. Дори когато бъдат връчени, голяма част от глобите не се плащат, защото куца процесът по събирането им, пише "Сега".

Броят на жертвите при катастрофи през миналата година е намалял минимално, сочат данните на държавната комисия. През 2017 г. по пътищата са загинали 682 души. Година по-рано броят на жертвите е бил 708.

За сметка на това се регистрира скок в броя на загиналите пешеходци. През миналата година у нас са загинали 157 пешеходци, съобщи bTV. Година по-рано жетвите са били 118. В София са регистрирани само 2-ма загинали, което е учудващо на фона на броя на хората и автомобилите в столицата. Има намаление и в броя на пострадалите пешеходци. През 2016 г. в столицата са ударени 439 души, а през изминалата година пострадалите са 419.

Основните причини за катастрофите си остават несъобразена и превишена скорост, неправилни маневри, отнемане на предимство, неправилно изпреварване и употреба на алкохол или друго упойващо вещество. Най-често нарушенията се правят от шофьорите - в над 95% от случаите. Нарушения на пешеходци са регистрирани при под 2% от катастрофите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


73
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
6
 
2
 
! Отговори
11 преди 6 години
Нещо което в цивилизованите страни е задължително - хазната се пълни от глоби, то тук малее чак по новините го дават.... голяма работа станало.. Така трябва да бъде. Дайте на полицайте и прокурорите и съдиийте % от глобите, нека да си зарадобтят заплатите!
5
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До КАТ е вреденМне 99% от катастрофите стават защото балканския селянин няма елементарна култура на пътя.
4
3
 
9
 
! Отговори
КАТ е вреден преди 6 години
КАТ е вредна структура и трябва да се закрие. Над 99% от нарушенията, катастрофите, ранените и загиналите са пряко следствие от факта, че КАТ в България не работи, но самото му съществуване пречи да се създаде работеща структура за контрол на движението и паркирането. В нормалните държави добре знаят, че правилата се спазват само ако има контрол за спазването им и затова шофьорите там са убедени,че ако направят нарушение неизбежно ще бъдат санкционирани. В България КАТ санкционира за 1 на 100000
3
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До ДиректенМне останаха само разни балкански *** които си мислят, че пътя е техен и могат да правят каквото си искат.
2
2
 
11
 
! Отговори
Директен преди 6 години
Много са се загрижили мвр за хората,то хора не останаха в тая полицейска държава
1
2
 
7
 
! Отговори
Директен преди 6 години
Загина ли са защото си правят законите за тех си-за кинти.Искат,искам искам ама не *** .Как може да искат и да променят законите постоянно а да няама ефект и да няама такива реакци като мойте .Щом става по зле да не искат -кой знае кой ше ги прибере