Защо влакът се запали? Късо съединение, незагасен фас?

Професионализмът на превозната бригада спасил пътниците
Обновена: 31 мар 2018 18:41 | 31 мар 2018 18:05, Веселина Йорданова
27
Защо влакът се запали? Късо съединение, незагасен фас?
Снимка: архив, БулФото

Към 20 часа в петък в четвъртия вагон на бързия влак от София за Бургас, когато той спира на гара Коньово, влизат тичайки трима младежи. Казват на кондукторката Фатме Хюсеин, че в трети вагон се усеща миризма на изолация и пушек.

Още по темата
Реакцията на Хюсеин е бърза, разпорежда се пътниците от двата вагона веднага да слязат. Професионализмът на превозната бригада спасява живота на пътниците, те са 80 души. Докато дойде пожарната в гасенето са се включили началникът на влака Константин Иванов и локомотивната бригада.

Това разказва Бойчо Скробански, шеф на разследващото произшествията звено към Министерството на транспорта пред "24 часа".

Какво е предизвикало страховития пожар, който напомни за трагедията във влака София - Кардам при Червен бряг на 28 февруари 2008 г. Тогава в огнената стихия загинаха 9 души. Сега е малкият дявол, казвали железничари, защото влакът е бил спрял на гарата. Ако е бил в движение и то в участък, който позволява 100 км в час, не се знае какво е можело да се случи.

Скробански казва, че е рано за основна версия, предстои изгорелите вагони да бъдат закарани в техническото депо в Пловдив и тогава ще започне същинската работа по отхвърляне на хипотези, за да се стигне до причината. Досега е правен визуален оглед на овъглените вагони.

Имало е късо съединение и то е било силно, за да се запали вагонът и толкова бързо да изгори, смята шефът на разследващото звено. Ще се търси стопилка, за да се разследва дали е първична или вторична. Тоест - ако се окаже, че късото съединение е било вторично, то причината за запалването е друга. По всяка вероятност пожарът не е станал веднага, възможно е да е имало тлеене и по време на престоя на Коньово  да е станало възпламеняването. От течението пък е пламнал и четвъртият вагон. Огънят е тръгнал назад, а не към предните два вагона и локомотива.

Предстои да се изследва оборудването под рамата, да се влезе в командното табло. Трябва да се види отдолу, защото високото напрежение върви под рамата, казва Скробански. Прави впечатление, че рамите са провиснали, както във влака София-Кардам, казва още той.

Предстои да се гледат паспортите на вагоните, протоколите от ревизиите, кой ги е правил, спазени ли са технологиите. 

Едва след тогава ще се направят препоръки към железопътния превозвач, към Националния орган за безопасност - Изпълнителна агенция "Железопътна администрация", за да се избегне повторение, ако проблемът е технически.

Не е коректно да се вади версия, заяви пък шефът на "БДЖ - Пътнически превози" Пламен Пешаров. В момента разследват три групи - разследващия полицай, звеното на Министерството на транспорта и работна група на БДЖ, назначена от Пешаров.

Според експертите на БДЖ не изключват версията пожарът да е тръгнал и от тоалетната.  От този край не може късо съединение да е предизвикало запалването, тъй като там елтаблото е 25 волта, казва Пешаров.  Не се изключва никоя версия, дори и тази пожарът да е умишлен, въпреки че е малко вероятно.

"Най-важното е, че няма жертви, че превозният персонал е реагирал бързо, справил се е перферктно", заяви той.

Двата вагона са минали ремонт през 2015 г., единият - капитален, при което се разглобява целият, а другият - среден. 


27
Още от
Напиши коментар Коментари
25
0
 
2
 
! Отговори
РОССИЯ преди 3 месеца
още малкоще кажете че е някои е пушил в тоалентната защо не си признавате грешките че е технически откраднаха парите за ремонта и ремонта не е направен по технология
24
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
ПРИ ГЕйРБ Е ТАКА.
МОСКОВСКИ ТОЛКОВА МОЖЕ, ТОЛКОВА ПРАВИ.
23
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До Анонимен
"По света има терористи, а у нас сами си правим гадното."

По света има терористи, а у нас има политици, които се справят с ликвидацията ни по-добре от терористите.
22
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Късо съединение, незагасен фар... или може би ска.пана държава, в която всичко е оставено на самотек, докато се разруши или запали?
21
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
От 37 годишни вагони да не би да очакват нещо друго. Спомням си в краят на 70-те години тези вагони ги композираха за морето. От тъмно зелените които някой ги продаде за скрап и си напълни гушката пътуваха за северозапдна БГ и по точно София Видин. Най хубавите вогони бяха тъмно зелените. С тях нямаше никакви проблеми и изкараха над 40 години. По бай Тошово време имаше жп завод В София до ц. гара който го унищожиха даже сградата сринаха. Без подръжка си мислят че ще имат вагони и локомотиви ли?
20
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
По света има терористи, а у нас сами си правим гадното.
Господ винаги ни наказва по големите празници, ама май взема да се сърди по малко - тоя път няма загинали
19
1
 
8
 
! Отговори
"ингилиз" преди 3 месеца
Да не би Путин да е виновен ? Смях.
18
1
 
13
 
! Отговори
Вуте преди 3 месеца
Има ли министър на транспорта или кара поправителен за моторни шейни?
17
0
 
9
 
! Отговори
СфБс преди 3 месеца
Много прилича на умишлено действие. Толкова бързо да пламнат и то 2 вагона...? Направо съмнително !
16
0
 
8
 
! Отговори
тудуф тудуф преди 3 месеца
влакът се е запалил защото десетилития не се поддържа и пази а се карде и разрушава ...
защото системата наречена преход 30 години не се е променила ... МАТРИЦАТА в която живеем и днес а европа прецедатеслтво е само в НДК и на думи ...
15
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
А бе, не ви ли казах, че това са сплетни, козни и провокации на БеСеП-арите?
Нали те се заядоха относно взаимоотношенията на БДЖ с ЧЕЗ? С този
предизвикан пожар искат да докажат, че са били прави! :)))
14
3
 
4
 
! Отговори
До 13 преди 3 месеца
Хахахаха айде тоя трол се изцепи, пак правителството виновно, че някой майстор не си свършил работата. Връзката се прави както между трабантче и хороскоп за 2009 година.
13
0
 
6
 
! Отговори
Яко преди 3 месеца
Значи единия вагон е бил на капитален основен ремонт, а другия на среден - значи абе да го ремонтираме, ама малко да не е много ремонтиран.
12
4
 
9
 
! Отговори
МММ преди 3 месеца
Защото България държава- абсурд, управлявана от мафиоти. 28 години вече, а още колко? Защо спим?!? Тъпо племе сме, а скоро не виждам това да се промени.
11
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
нали не се пушеше във влака ? а и едно време пушехме, а не се палеха.
10
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
С вагони на по 50 години какво очаквате. Разбира се -мафията се возят на мерцедеси и им дреме за БДЖ...Я Тиквата да се вози на влак и да си играе на руска рулетка. Или оня пияния бивол, дето уби сина си....
9
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
През комунизма си пушехме във влака , и никой не се палеше както днес , това турски терористи , роми от алкайда.
8
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Който запали и влака в Кардам..който обърна оня влак с цистерните-той!БДЖто!Крадят нафта..плащат два пъти по скъп ток..железата по линиите изпокрадени от ДжиПиСитата...линиите изпокривени..вагоните полуразпаднали се от ръжда..и оооще много..
7
6
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Защо се е запалил влака???
Ама вие сте супер тъпи парчета.
Как няма да се запали като министъра на транспорта пиян УБИ сина си а
неговит "Началник" от Банкя до пред да стане "началник" разпъваше маркуча
по цял ден.
Изумяваме БЕЗКРАЙНАТА глупост на българина.
6
2
 
18
 
! Отговори
панализатор преди 3 месеца
От кадрите се вижда какви пламъци каква температура се развива ламарината как е огъната а вагоните се правят от пожаро безопасни материали.
Може да сме от село но не ядем доматите с колците
Навремето се пушеше във вагоните и няма нито един случай за подпален вагон
така от една цигара от тоалетната а там се образувало газ и той подпалил вагоните
а те от кадрите се вижда как горят като филмов декор
Войната е жестока между автобусните превозвачи и БДЖ
празници предстоят летен сезон битка за пътници