Защо влакът се запали? Късо съединение, незагасен фас?

Професионализмът на превозната бригада спасил пътниците
Обновена: 31 мар 2018 18:41 | 31 мар 2018 18:05, Веселина Йорданова
27
Защо влакът се запали? Късо съединение, незагасен фас?
Снимка: архив, БулФото

Към 20 часа в петък в четвъртия вагон на бързия влак от София за Бургас, когато той спира на гара Коньово, влизат тичайки трима младежи. Казват на кондукторката Фатме Хюсеин, че в трети вагон се усеща миризма на изолация и пушек.

Още по темата
Реакцията на Хюсеин е бърза, разпорежда се пътниците от двата вагона веднага да слязат. Професионализмът на превозната бригада спасява живота на пътниците, те са 80 души. Докато дойде пожарната в гасенето са се включили началникът на влака Константин Иванов и локомотивната бригада.

Това разказва Бойчо Скробански, шеф на разследващото произшествията звено към Министерството на транспорта пред "24 часа".

Какво е предизвикало страховития пожар, който напомни за трагедията във влака София - Кардам при Червен бряг на 28 февруари 2008 г. Тогава в огнената стихия загинаха 9 души. Сега е малкият дявол, казвали железничари, защото влакът е бил спрял на гарата. Ако е бил в движение и то в участък, който позволява 100 км в час, не се знае какво е можело да се случи.

Скробански казва, че е рано за основна версия, предстои изгорелите вагони да бъдат закарани в техническото депо в Пловдив и тогава ще започне същинската работа по отхвърляне на хипотези, за да се стигне до причината. Досега е правен визуален оглед на овъглените вагони.

Имало е късо съединение и то е било силно, за да се запали вагонът и толкова бързо да изгори, смята шефът на разследващото звено. Ще се търси стопилка, за да се разследва дали е първична или вторична. Тоест - ако се окаже, че късото съединение е било вторично, то причината за запалването е друга. По всяка вероятност пожарът не е станал веднага, възможно е да е имало тлеене и по време на престоя на Коньово  да е станало възпламеняването. От течението пък е пламнал и четвъртият вагон. Огънят е тръгнал назад, а не към предните два вагона и локомотива.

Предстои да се изследва оборудването под рамата, да се влезе в командното табло. Трябва да се види отдолу, защото високото напрежение върви под рамата, казва Скробански. Прави впечатление, че рамите са провиснали, както във влака София-Кардам, казва още той.

Предстои да се гледат паспортите на вагоните, протоколите от ревизиите, кой ги е правил, спазени ли са технологиите. 

Едва след тогава ще се направят препоръки към железопътния превозвач, към Националния орган за безопасност - Изпълнителна агенция "Железопътна администрация", за да се избегне повторение, ако проблемът е технически.

Не е коректно да се вади версия, заяви пък шефът на "БДЖ - Пътнически превози" Пламен Пешаров. В момента разследват три групи - разследващия полицай, звеното на Министерството на транспорта и работна група на БДЖ, назначена от Пешаров.

Според експертите на БДЖ не изключват версията пожарът да е тръгнал и от тоалетната.  От този край не може късо съединение да е предизвикало запалването, тъй като там елтаблото е 25 волта, казва Пешаров.  Не се изключва никоя версия, дори и тази пожарът да е умишлен, въпреки че е малко вероятно.

"Най-важното е, че няма жертви, че превозният персонал е реагирал бързо, справил се е перферктно", заяви той.

Двата вагона са минали ремонт през 2015 г., единият - капитален, при което се разглобява целият, а другият - среден. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Всички били действали ..........прУфесионалнУ?!WTF!!!В последните 20-30 годни не съм чул някъде в Европа да се "пали" влак.А в Бг горят и се взривяват всяка година а понякога и по-често.И на фона на всичко това чувам че в *** Бг действали прУфЪсиУналнУ.Не мога повече..............!!!
1
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ще намерите отговора ако ми отговорите на въпроса ! Защо министъра на транспорта уби детето си ?