Експерт: Колата е стреснала шофьора на "Тракия", сбъркал е

Според Христо Радков тя няма как да изблъска автобуса от пътя
13 апр 2018 22:00, Екип на Bulgaria On Air
99

Леката кола е стреснала водача на пътническия автобус, който днес катастрофира на магистрала "Тракия", а в резултат на това загинаха 6 души. Това е мнението на Христо Радков, който е председател на Българското обединение на шофьорите. Според него колата няма как да изблъска автобуса от пътя.

"Колата по някакъв начин го е стреснала и той е извършил неправилна маневра. От тези данни, които съм видял, не съм бил на място, според мен вината е повече в шофьора на автобуса", категоричен беше Радков в ефира на "Денят ON AIR".

Той обясни, че все още не може да си отговори на въпроса какво точно е станало и защо колата е ударила автобуса. По думите му обаче се вижда от кадрите, че на мястото на катастрофата няма мантинела, а това е задължително за магистралите и пътищата, по които разрешената скорост е над 120 км/ч.

"Ако там имаше мантинела, най-вероятно този автобус щеше да се плъзне по мантинелата. Можеше да се завърти, но нямаше да има такава трагедия", категоричен беше Христо Радков пред Bulgaria ON AIR.

Вижте още във видеото!

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


99
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
83
0
 
1
 
! Отговори
един преди 6 години
До ГанчоДа не гадаем, но по думите на водача на автобуса, той е завъртял волана на ляво и вероятно после веднага на дясно. При висок център на тежестта е нормално автобуса да се обърне/пробвайте с личен автомобил, с ниска скорост тази маневра и ще видите, как действуват инерционните сили/.Не оневинявам водачката на автомобила, но за мен при този страничен удар, реното не може да обърне автобуса. Просто е въпрос на ситуация на внезапен стрес за водача на автобуса,за което не може да се обвинява!
82
0
 
0
 
! Отговори
Ганчо преди 6 години
Младежа е изпуснал волана след удара и се е хлъзнал по банкета и се е обърнал. Колата от снимките го удря в средата на височина до 1,20м. За да обърнеш такъв автобус удара трябва да е доста по-високо за да измести центъра на тежестта и да го-обърне. Колата е смачкана отпред в дясно и вероятността задна гума на автобуса да е минала през реното е практически нулева. Колата е след катастрофиралия автобус обърната напряко на пътя и смачкана в дясно.
81
3
 
3
 
! Отговори
да се провери преди 6 години
33 годишният шофьор на автобуса колко години стаж като шофьор има.Къде е е карал курс за професионални шофьори и кой му е издал книжка.Защото ром в учебна кола не съм виждал.
80
3
 
6
 
! Отговори
Шоп преди 6 години
До Един от СеверозападаШофьорът е работил 10 години в Испания с ТИР-ове, камиони, кранове и всякаква друга тежка техника. Овцата къркала през това време и чакала да й върнат книжката за да трепе наред.
79
3
 
6
 
! Отговори
Върл Левскар преди 6 години
Реното е със смачкана предна дясна част .Ако задна лява гума на автобуса го е настъпила е това е резултата .Натиск в предна дясна и отклонение надясно . Части от секундата и ето .Каква мантинела ще спре 18т + скорост 96км .Г-н Радков да продължава да се вози на градски транспорт и да не експериментира в къщи !Лош коментар г-н Радков !
78
3
 
3
 
! Отговори
анонимно преди 6 години
Благодаря на Христо Радков. Професионалист. Но не само това. Има излъчване на чист, честен и скромен човек. ЗА РАЗЛИКА от водещата лигла, която с НИЩО не показва и един процент професионализъм като водеща. В случаи на трагедии, ПОНЕ тогава, НЕ СЛАГАЙТЕ плиткоумни лигли, нищожество...
77
0
 
6
 
! Отговори
1 преди 6 години
До Анонимен-75 ,кифлата не е от герб,а собственика,на автобуса е бивш,дупетата от герб,и сега искат да натопят шофьорката на реното,ти чувал ли си,че лек автомобил,може да обърне танк,защото приблизително,автобуса тежи,колкото един танк,вината е изцяло на шофьора на автобуса.
76
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Стресова и неправилна реакция на шофиора.Трябвало е да държи волана без да прави корекций,нищо нямаше да се случи.Стрес от преумора най вероятно. Затова трябва да се вземат законодателни мерки. На около 100 км. -10 мин задължително спира автобуса за почивка. Това ще удължи пътуването само с 30-40 минути.
75
1
 
9
 
! Отговори
Обективен преди 6 години
Това, което казва Радков беше ясно още вчера по снимките, които публикуваха. Причината за катастрофата е жената с Реното, но погрешната реакция на шофьора на автобуса е довела до преобръщането му и смъртта на хората. Дали ако е имало мантинела, резултатът щял да бъде друг е спорно. С тези извити най-надясно колела, автобусът ще мине през всяка мантинела. Той е с голямо тегло, вероятно близо 15-17 тона, а не 9 тона както пишат някои. Само пътниците в автобуса тежат понече от 3-3,5 тона, отделно
74
0
 
5
 
! Отговори
БС преди 6 години
За мантинелата е много прав. Аз като строителен специалист в Западна Европа бих дори препоръчал на някой разследващ журналист да направи разследване за качествата на мантинелите по българските магистрали. Има голяма разлика в спесификациите в EU и да магистралите трябва да се инсталират едни от най-издръжливите на удар, заради скоростта и големината на превозните средства.
73
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не бих се учудил, ако патката е чатила във Фейса
72
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Много защитници от ГЕРБ за кифлата...сигурно е нечия...
71
0
 
10
 
! Отговори
за преди 6 години
най-важното човекът го каза накрая- няма мантинела!!! А е трябвало да има. Ако е имало мантинела, резултатът щеще да е друг. Няма смисъл да се спори кой е виновен- и двамата са виновни, но по-лошото е, че отново се оказва, че държавата не си е свършила работата.Познато, за съжаление...явно е по-сладко да се усвояват пари за камери, защото те са доходоносни, но не и да се правят мантинели. И точно, когато човекът го обясни това, журналистката му каза: ами благодаря ви, приключваме
70
2
 
33
 
! Отговори
Стига глупости преди 6 години
Конкретната вина не е важна. Виновна е Държавата, защото години наред позволяват безумието да се съсипва БДЖ за сметка на тези автобуси. Ненормално е масовия транспорт да е автобусен. Ненормално е влаковете да се движат с 50 километра. Така, че самохвалковците политици са виновни. Защото вместо пари да се крадат са саниране и кво ли не, да беше модернизиран ж.п. транспорта.
69
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Абсолютна вина на реното !!!!Шофьорът на автобуса е можело хипотетично да запази самообладание и да не завърта рязко волана,но това не го прави виновен !Все едно пилота,който приземи самолет в р.Хъдзън ,да би бил виновен ако не бе успял !
68
0
 
34
 
! Отговори
Пипи преди 6 години
Знае се приказката малкото камъче кола обръща.Та бил виновен шофьора е всеки ако беше на негово място.Тая умница защо като изпреварва не гледа пътя те лошите неща бързо стават.Жалко за хората които вчерашния ден е бил последен .Почивайте в мир!
67
1
 
26
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 6 години
Продължение на 76. Интересното е друго-как шофьорката на реното губи упавление. Да не се окаже, че си е чатила във фейсбука през това време? И такива случаи знам, катастрофа без 1 см спирачен път от и то от опитен шофьор чатещ по тлф докато кара.Второто нещо-автобусния шофьор , макар и ром, е с 12 години стаж, дадоха го в болницата.Къде дадоха обяснение колко стаж има жената с реното, къде дадоха снимката и? И веднага -мобилизация да я блранят по медиите.Май е поредната Гинка, или Калинка ...
66
0
 
20
 
! Отговори
абе преди 6 години
Абе никой от нас не е застахован от това, че няма да реагира погрешно в стресираща ситуация. Даже едно 90% от нас реагираме грешно при неочаквано стресираща ситуация. В случая са се натрупали много грешки: липса на мантинела, без колани, неадекватна реакция на шофъора при стрес и т.н. Но първоизточника си е бил разсейването на водача на лекия автомобил, когато е тръгнал да изпреварва. Иначе да- трябва да сме подготвени за всякакви удари от неадекватни хора, ама не са били. Това е.
65
1
 
13
 
! Отговори
1 преди 6 години
Вариантите да се обърне този автобус са два. Единият е, автомобила да влезе с предницата си под него и при преминаването на задната гума да се повдигне цялата му лява страна. Другият е, рязка промяна посоката на движението на самия автобус, което според законите на физиката може да го преобърне. Не оневинявам никого, но ми се струва, че при страничен удар автомобила не би могъл да обърне толкова тежък автобус.Все пак води се следствие и там ще се доказват нещата.
64
3
 
3
 
! Отговори
до 69 преди 6 години
Това се учи по механика.Строителните инженери изчисляват всяка греда, колона и повърхност, подложена на натиск, опън и т.н.Най-слабото място е в средата. Представете си конструкцията на мост как е укрепена. Най-силно в центъра.