След мелето на АМ "Тракия": Какви са причините за инцидента?

В "Директно" - разговор за правата и задълженията на пътниците
Обновена: 13 апр 2018 20:15 | 13 апр 2018 20:14, Екип на Bulgaria On Air
40
След мелето на АМ "Тракия": Какви са причините за инцидента?
Кадър: Bulgaria ON AIR

След изключително тежката катастрофа край Вакарел на АМ "Тракия" загинаха шестима, а ранените са над 20.

След фаталния петък 13-ти утре в страната е обявен ден на траур. Какви са причините за инцидента – в предаването "Директно" коментират Диана Русинова от Института по пътна безопасност и Любка Маринова от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

Предстоят редица експертизи. Катастрофата изглежда като мистерия, случила се за няколко секунди – автобус в изрядно състояние, отпочинал шофьор. Как е възможно лек автомобил да изтласка 8-тонен автобус от пътното платно? Всички пътници ли са били с колани и колко е важен той при такива инциденти?

"Нямаше да има толкова жертви, ако пътниците бяха с предпазни колани. В последните 25 години над 300 хиляди живота са спасени точно заради тях", коментира в предаването Любка Маринова.

Според чл.137 от Закона за движение по пътищата пътниците са задължени да носят предпазни колани. Защо има пропуски? Чия е отговорността това да се случва – въпрос на манталитет и лична отговорност ли е поставянето на колани?

"Правим много прост избор – дали да подобрим или намалим шансовете си за оцеляване при пътен инцидент", каза в предаването Диана Русинова.

По дании на говорителя на Центъра за спешна медицинска помощ – Катя Сунгарска, реакцията на екипите е била светкавична.

"Организацията при такъв тежък инцидент като този беше невероятна. До 25-тата минута след подаване на сигнала сме мобилизирали 14 линейки", каза по телефона Сунгарска.

Пострадалите 23 души са извозени от екипите на спешната помощ до медицински заведения в столицата. Какви обаче са правата на ранените и близките на загиналите при подобни инциденти?

"Пострадалите могат да получат две обезщетения – от билетите, които са един вид тяхна застраховка, и от гражданската отговорност на виновния водач. Съветвам обаче да не се избързва и добре да се прегледат документите, преди да се пристъпи към изискване на обезщетение", съветва Любка Маринова.


40
Още от
Напиши коментар Коментари
32
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
аз съм в криза и си пазя колата, инстинктивно вече гледам само долу в асвалта да избягвам дупките така е станала тази ситуация .да не мислите че нарочно се е забила жената в автобуса.в стара загора където живея шофьорите знаят къде има дупки и къде лъкатушат колите и там не изпреварват аз гледам да минавам по едни и същи улици обаче като излезеш извън града и почва екшъна .иначе кмета почна да прави кърпежи слалома между асвалтополагащите машини също дига адреналина
31
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До Анонимен
а спри на магисрала тракия
30
0
 
1
 
! Отговори
ичко преди 3 месеца
безпаричие
29
0
 
1
 
! Отговори
Неа до Селена преди 3 месеца
Аз никога до сега не съм пътувала в автобус с колани . Нито ги има нито иска някой да ги слагаш ! Управителя на Ивкони е много нагъл !!! Има починали хората заради тяхната некоректна фирма , а той обвинява самите хора ... По подъл човек скоро не беше се изказвал . Да закриват цялата фирма !!!!!
28
0
 
1
 
! Отговори
Неа преди 3 месеца
Причината е , че обвиняват други , а всъщност има много недоволни пътници на Ивкони . Сигналите нито се разглеждат , нито публикуват от медиите . Прикривате едни престъпници !! Ако бяхте проверили сигналите хората щяха да са живи ! Шофьорите им са супер некадърни . Карат само на газ и спирачка и спят .
27
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Меле означава разбъркване пред футболната врата.
Използвайте по-точно думите.
26
1
 
6
 
! Отговори
Селена преди 3 месеца
Преди четири часа минах от там и седях в десет километрово задръстване.Пътувах с автобус в който на нито едно място нямаше колан.Питах водача и каза,че фабрично нямало колани.Каза ми ,че сама избирам дали да се кача...........
25
0
 
12
 
! Отговори
Щирлиц преди 3 месеца
Моят баща,Бог да го прости,имаше 26години стаж като автобусен шофьор в Балкантурист.Никога не се хвалеше със опита си,никога не коментираше катастрофи.Запомнил съм този му съвет:Каквото има да става,да става на пътя.
24
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
ЕДИН ТИРАДЖИЯ НАПИСА, ЧЕ И ПРИ ТАКАВА СИТУАЦИЯ СЕ ДАЛО ВОЛАНА ЛЕКО НАДЯСНО И ДОРИ ДА СЕ ИЗЛЕЗНЕЛО ОТ ПЪТЯ НЯМАЛО ДА СЕ ОБЪРНЕ! А ТОЧНО ТАМ ИМАЛО ВЪЗМОЖНОСТ ЗА ИЗЛИЗАНЕ ОТ ПЪТЯ!!!

НО ШОФЕРА СИ КАЗАЛ ЛЕЛЕ ЛЕЛЕ ТОЯ НОВ АВТОБУС ТРЕБВА ДА ГО ПАЗИМ И НАПРАВИЛ ТОЧНО ОБРАТНОТО НА ПРАВИЛНОТО!!!

АЛЧНОСТ И ПАРИ ТОВА Е МАНТАЛИТЕТА!!! ВСЕКИ СИ ГЛЕДА ИНТЕРЕСЧЕТО НА КОЛАТА А ПЪТНИЦИИТЕ КУЧЕТА ГИ ЯЛИ!
23
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
ДО 23

ВЕЧЕ ОБЯВИХА, ЧЕ ВОДАЧА НА АВТОБУСА СЕ ПАНИРАЛ И НАПРАВО ПУСНАЛ ВОЛАНА!!! ТОВА Е ОТ ЕДИН ОТ ОЦЕЛЕЛИТЕ!!

СЕГА ВОДАЧА СЕ ОПРАВДАВА, ЧЕ СТАНАЛО БЪРЗО И ТОЙ НЯМАЛ ВРЕМЕ ДА РЕАГИРА!! НЕУДАЧНИКА!
22
4
 
12
 
! Отговори
Заралия преди 3 месеца
Водача на автобуса има по-голяма вина. Не е запазил самообладание след удара от колата и е кривнал по-рязко отколкото е трябвало. Автобуса тежи между 15 и 18 тона - не е възможно Рено Меган,което тежи около 1 тон, да промени траекторията на автобуса. Тоест неопитен или пиян или разсеян (най- вероятно с телефон) водач на автобуса. Слагайте колани хора, че и без това изчезваме!
21
1
 
6
 
! Отговори
Tъпи преди 3 месеца
!40 км. в час е много за некачествена нова магистрала Тракия .Карам си на новото дясно платно с кърпежи и протънали асфалти и решавам да изпреваря автомобил .Преди да го изпреваря гледам на лявото огледало и виждам че отзад има автомобил и то е много далеч ,в момента на изпреварването със 110 -120 км в час този далечен автомобил вече е зад мен ми примигва с дълги светлити и в опит да ме бутне настрани.
Фък на българска политика
20
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Не виждам за каква мистерия иде реч...обикновен пътен инцидент, за жалост с фатален край. Очевидно, водачката не е внимавала и по накаква причинина се е врязала в автобуса, чийто водач пък явно е подходил неграмотно и нещата стават за части от секундата. При 100км/ч. е напъсно достатъчно колата просто да попадне между гумите на автобуса и да го изхвърли от лентата. Малко елемнтарни познания по физика са достатъчни, ама нали да се дава акъл на чужд гръб е по - лесно...!!
19
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
240 причини + един министър.
18
5
 
16
 
! Отговори
Причините преди 3 месеца
се коренят много назад във времето, на едни площади едни скачащи нечервени избраха анархията пред реда. Хубавото е, че това дори още не е най-лошото.
17
0
 
6
 
! Отговори
SSB преди 3 месеца
Жалко...всеки инцидент за три дни, ....
И нищо повече, до следващият....
И пак софра за медиите...
А недо... такованите шофьори,-рки..т.е. недообучени,а на нас ни дай правила и тогава водата от 9-те кладенци е близо.
И ще дойде момент, там да е наш близък,....,тогава и студената вода е горчива. ,.......
16
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
В Испания, ако не спреш и неукажеш помощ при катастрофа те грози затвор.
15
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Много коментари, истина "0".За лекия автомобил.Иначе - за фирмата,за автобуса, за шофьора - ще съсипем авторитета на транспортната компания.А другото- закони недомислени,контрол "0".ДАИ,КАТ - структури в защита на нечии интереси.Резултат - много знаем и можем "когата се обърне колата".6 ЧОВЕКА НЕ СА МЕЖДУ ЖИВИТЕ.ТРАГЕДИЯ.
А другото между истината,някъде по средата.
Съболезнования на близките.
Живеем в *** държава.....
14
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До Това са ПРИЧИНИТЕ-2

При Орешарски как беше оправията на държавата?
13
2
 
10
 
! Отговори
Колани. преди 3 месеца
Слагайте си колани приятели, защото е често срещана гледка, колан да има водача и пасажера до него, а отзад пасажерите са без колани, но при една евентуална катастрофа или удар какво става. Този отзад излита, ако тежи 60-80килограма може със собственото си тяло да претрепе останалите пътници в колата.
Тоя трябва рязко да е кривнал волана за да обърне такъв голям автобус.