Мрем като мухи на пътя! 2017-а: 682 жертви. Тази година колко ли ще са?

Само Румъния е по-напред в зловещата статистика за жертвите
11 юни 2018 07:00,
100
Мрем като мухи на пътя! 2017-а: 682 жертви. Тази година колко ли ще са?
Снимка: архив, Булфото

Само Румъния е по-напред от нас в зловещата статистика за жертвите на войната на пътя.

682-ма души са загинали през 2017 г., с 40 по-малко от 2016-та отчете вътрешният министър Валентин Радев на кръгла маса в Бургас за новия Закон за движение по пътищата и готвените 2 други закона - за участниците в пътното движение и за пътните превозни средства.

"Умираме като мухи по пътищата. Като майка на 2 деца искам да бъда сигурна, че повече няма да четем черни статистики и нашите близки да загиват по този безсмислен начин. Искам да бъда сигурна, че когато се отделят пари от бюджета на държавата, те ще отидат за това българските граждани да живеят на сигурно място по достоен начин", обяви Дияна Русинова от Института за пътна безопасност.

Още по темата

"Разбирам вашата емоционалност, но ние се борим за всеки живот. Това целят и промените, които предлагаме", отвърна й министър Радев и продължи: "Не съм доволен от това, което виждам, постоянно го обсъждаме, включително и при премиера. Не може да продължават да загиват толкова хора по пътищата. И търсим начин, какво ли не направихме, увеличихме два пъти глобите за превишена скорост. Резултатът обаче не е много добър. Вярно, отчитаме минус 40 жертви спрямо същия период на предходната година, но това не е достатъчно. След като не е само до наказанията, решихме - нека да разпределим отговорностите. Не МВР да е отговорно за всичко, а да е ясно за какво отговарят министерството на транспорта, МРРБ, на здравеопазването и на образованието, защото е ясно, че шофьорите са една от основните причини за произшествията".

На обсъждането присъстваха и зам.-министърът на транспорта Ангел Попов, началникът на Пътна полиция комисар Бойко Рановски, главният секретар на ИА “Автомобилна администрация” Дамян Войновски, шефът на ОД на МВР в Бургас комисар Калоян Калоянов, експерти от КАТ и др.

"Нас никой не ни е потърсил за мнение. Не е нужен нов закон, а Кодекс на закона за движение по пътищата, който да обхване всички нормативни актове. Какво се прави сега? Плаща се на едни експерти в свободното си време да съчиняват закони. Има противоречия между закона за движение по пътищата и закона за участниците в пътното движение, някои предложения противоречат на Конвенцията за хората с увреждания", коментира Михаил Попов от фондация "Безопасни улици от Валя".

Той риторично попита министър Радев може ли да гарантира, че сега съставът на Пътна полиция осъществява качествен контрол по пътищата. Попов коментира проблемите, свързани с пешеходците и хората с увреждания като участници в пътното движение.

Той самият е баща на дете с увреждания, а неговата племенница Валентина на 14 г. бе убита на пешеходна пътека в Бургас, след което родителите ѝ създадоха популярната днес фондация "Безопасни улици от Валя".

Според Попов е най-добре даэсе създаде единен орган, в който да влязат експерти от всички министерства и институции, имащи отношение към движението по пътищата, и той да реши какво трябва да се направи. “Сега отговорността е размита", смята той, цитиран от "24 часа".

Представители на автоинструкторите акцентираха върху проблемите и нуждата от усъвършенстване на процеса за обучение на бъдещите водачи и настояха Министерството на образованието да вземе по-активна роля в политиките за пътна безопасност.

"Законът за пътните превозни средства също съдържа много нови моменти. Един автомобил първо ще се проверява за техническа изправност и само тогава ще бъде регистриран. Ще бъде създаден нов регистър на пътните превозни средства, който да надгради съществуващия регистър на МПС-та, преминали технически преглед", обясни Дамян Войновски, главен секретар на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация".

Затяга се и търговията с авточасти втора употреба. Търговците на такива ще трябва да бъдат регистрирани, за да се знае произходът на предлаганите авточасти. Ако бъдат засечени авточаси втора употреба без установен произход по автосервизите, ще се налагат санкции, обясни депутатът и член на транспортната комисия в НС Иван Вълков.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


100
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
4
 
7
 
! Отговори
Мен преди 5 години
Просто пътищата не са направени като хората,само се усвояват пари като че се правят на марс. Тракия например трябва да е трилентова.
29
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Водачите и тяхното поведение на пътя - това са причините за катастрофите.Всеки се мисли за много велик и недостижим.Минали години жертвите по пътищата бяха все около 1000 до 1200. Сега са наполовина, което е все пак подобрение.НО не чакайте друг да се грижи за вашето здраве и безопасност.ВСЕКИ е отговорен!
28
2
 
5
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
Хайде да започнем първо от това, че трябва да се пише истинската причина за ПТП-то. Като е от пътя за които всички плащаме данъци, акциз на горивата и свинетки, то сините тлъстаци да пишат в акта - ВИНА ЗА ПТП НА АПИ, ДЪРЖАВАТА, МИНИСТЪРА НА ТРАНСПОРТА И ТН. Докато винаги се пише несъобразена пътна скорост никога няма да имаме правилна статистика! Да се даде точно определение на несъобразена скорост! А не с 10 км/ч като нацелиш кратер и си пръснеш гумата да пишете , несъобразена скорост!
27
2
 
7
 
! Отговори
Мизерници преди 5 години
тоя ***, дето му пречат фаровете, не умря ли най-накрая от неплатени сметки за ток
26
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
682 СА САМО УМРЕЛИТЕ ДИРЕКТНО НА ПЪТЯ БЕЗ УМРЕЛИТЕ В БОЛНИЦИТЕ В ПОСЛЕДСТВИЕ !!!ТЪЙ, ЧЕ БРОЙКАТА Е НАЙ-МАЛКО ДВОЙНА ! А ОТ ГЕРБ ЛЪЖАТ ЗА ДА ПОЛУЧАВАТ ФАЛШИВ РЕЙТИНГ , ЧЕ УМРЕЛИТЕ БИЛИ НАМАЛЕЛИ!
25
2
 
6
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
Как все шофьорите виновни, колите виновни, автосервизите виновни? Никога вината не е в прогнилите от корупция и шуробаджанащина държавни хъхрекски структури, нали? Никога вината за ПТП не е в отвратителното или в повечето случай следвоенно или тотално отсъстващо състояние на пътната мрежа, пътна маркировка, некадърно поставен пътен знак, държавни *** скрити по храсти и палянки или пък тикви които правят некадърен ремонт със знаци за извършване на ремонтна дейност залепени на гърбът им, нали?
24
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Питайте швейцарците как го правят там годишно загиват 215 души- фантастични пътища, изрядви технически автомобили, висока култура на водачите, солени глоби за джегитите.
23
4
 
4
 
! Отговори
Елемаг преди 5 години
22 Твоята работа е като на Масларова намаляването на безработицата!!Как няма да намалеят,като аз излизам на улицата в оживен някога квартал и сега сутрин минават 3 коли?По-скоро ако е останало мъжко в тебе върви и смачкай фасона на този,който ти вади тая статистика!!!Правилно стремежа ще го имаш!!като не остане човек на тая територия ще имаш и 0 ЗЕРо катастрофи!!Бе българска майка ли ви е раждала или извънземна!!!?
22
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 22Направо трябва да достигнем раждаемост, а не смъртност по пътищата
21
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
до 21Що ток ли плащаш за ламбите , че толкова ти пречат ...Не че е успокоително но преди години загиваха около 1000 човека годишно от Катастрофи в БългарияТрябва стремежа, да е всяка година да са по-малко от предходната
20
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Само от непуснатите фарове е. Откакто паля ламбите през деня много сигурен се чувствам на пътя.
19
3
 
8
 
! Отговори
Елемаг преди 5 години
Все още има хитреци,които не пускат "ДБЕВНИТЕ СВЕТЛИНИ" от това ще е!!Но сега трябва и в "нашите сервизи" да ги вкараме!!Лека полека опипваме,ама ще успеем!!!Пак ще *** ,ама в на "нашите ора"сервизите.И да ,децата на богататашите и политиците,като убият по 3-*** най-много по 48 часа в ареста ще са!!Повече,не!!Също за хората от силовите министерства и съд и прокуратура,не важат законите!!Да продължавам ли?Добре,че поне с "ФАРОВЕТЕ" се надделя ,да нахраним 2-3 фирми!!те се отчитат!!!
18
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
FEIK NUZ.IMAME PREKRASNI MAGISTRALI.OT KALOTINA DO KAPITAN DIMITRIEVO NE VIDYAH NI EDNA DUPKA.PRI TOZI TRAFIK NE SA MNOGO UBITITE PO PATISHTATA.
17
3
 
13
 
! Отговори
Малко по-възрастен преди 5 години
Заглавието е отваратително и неверно! Все пак има статистика, ако мислещия се за журналист се потруди повече ще види тенденцията за намаляване на фаталните пътни инциденти през последните 10 години. Въпреки увеличаването на автомобилния парк в момента загиналите са наполовина от преди 15-20-30 години. Така че ... пошла журналистика и търсене на сензационни заглавия без никакво покритие.
16
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Онзи ден в някакви статии обясняваха, че миналата година били с 40 повече от по-миналата?
15
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Или смяна на институци или затягане на контрол но това не може да продължава оставка на даи
14
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мрем както дават книжки на някои де по една година имат двама скъсани мрем дее контрола не знам целия даи е такъв хубав мрем
13
0
 
13
 
! Отговори
Милен преди 5 години
Допреди няколко години не падаха под 1000, сега са 682 и мрем като мухи. Майтапа настрана, но на тези чиито близки са между загиналите хич не им е забавно. С взаимни усилия, повече толерантност и по-малко безумци по пътищата ще стане.
12
1
 
5
 
! Отговори
До 12 преди 5 години
Ти сериозно ли? В университетите дават дипломи за доктори и инженери, а ти мислиш в някаква гимназия ще има подбор.
11
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Търкаляше се някаква идея из празното пространство шофьорските курсове да влязат в учебното съдържание в гимназията и книжката да се дава с дипломата за завършено средно образование, ако издържат изпита, есетствено. Което не е лошо, така може би донякъде ще се намали процента на необразованите с купени книжки.