Каракачанов: Хеликоптерът е паднал вероятно заради неизправност

Модернизацията на армията е закъсняла, смята министърът
Обновена: 12 юни 2018 10:48 | 12 юни 2018 06:11, Александър Попов
130
Каракачанов: Хеликоптерът е паднал вероятно заради неизправност
Снимка: БТА

Модернизацията на Българската армия, за съжаление, е закъснял процес и то с много години. Това каза в 24 авиобаза - Крумово, в отговор на въпрос на БТА, министърът на отбраната Красимир Каракачанов след инцидента с военния вертолет Ми-17, при който загинаха двама пилоти.

Според него "много политици дрънкаха глупости и все още има такива, които говорят, че не ни трябва армия, не ни трябват средства за ново и модерно въоръжение и за ремонт на съществуващата техника". Той е категоричен, че освен за превъоръжаване са необходими и средства за поддръжка на наличната техника, която носи и дежурствата, която изпълнява и задачите.

Още по темата

Хеликоптерът Ми-17, който вчера аварира, е една от машините, които трябва да бъдат поддържани - защото те са годни, здрави, но трябва да се отделят необходимите средства за поддръжката им, каза още министърът.

Около 20:30 часа снощи, при изпълнение на тренировъчен полет по аварийно-спасителна работа, вертолет Ми-17, с борден номер 417, катастрофира в района на авиобаза Крумово. При инцидента загинаха капитан Пламен Пантелеев и капитан Стоян Неделчев, а бордният техник, офицерски кандидат Алексей Каменов, е в болница с няколко фрактури. Каракачанов каза, че в МО има практика и семействата на загиналите ще бъдат подпомогнати, но това, по думите му няма да върне загубата на близките им хора.

Каракачанов изказа съболезнования към семействата на загиналите двама пилоти.

Относно инцидента той посочи, че това е бил четвъртият полет на машината за деня, като преди това с нея са летели други екипажи. Вертолетът е паднал от около 30 метра височина, което, по думите на министъра, не е дало никакъв шанс на пилотите да съобщят за евентуален проблем. Хеликоптерът е бил в изправност и е на въоръжение във ВВС от октомври 1989 година, като през 2016 година е минал ремонт в "Терем" - София.

Каракачанов добави, че и двамата пилоти са с опит, единият е с около 500 часа, а другият - с около 600 часа нальот. Веднага е започнало разследване за причините на катастрофата от страна на Военна полиция и Военна-окръжна прокуратура, но според него "най-вероятно става въпрос за техническа неизправност или поне така изглеждат нещата". Той отхвърли версията за пилотска грешка, тъй като по думите му "упражнението, което са изпълнявали не е било сложно и не е изисквало специални маневри, които могат да доведат до грешка".

По данни на лекарите, цитирани от министъра на отбраната, бордният инженер е в стабилно състояние. Има няколко фрактури и травми, но сам е напуснал кабината и е вървял около 100 метра, добави Каракачанов.

До приключване на разследването и уточняването на причините за катастрофата, всички полети от утре във ВВС ще бъдат спрени, каза бригаден генерал Мирчев. Те ще бъдат подновени след разбор на причините за катастрофата от всички авиобази в страната. Заместник-командирът на ВВС категорично отхвърли твърденията, че машината е летяла над терминала на гражданското летище "Пловдив". Той добави, че има много тясно взаимодействие между ръководство полети на аерогарата и бойният ръководител на авиобазата и полетите на вертолетите се преустановяват до кацането на пътническия самолет. Според него инцидентът е станал на безопасно разстояние от терминала и по никакъв начин не застрашил гражданите, които е трябвало да летят от и до Лондон в този момент.

Катастрофиралият вертолет Ми-17 е машината, която носи националния флаг по време на военните паради на 6 май и тя е единствената от този тип, която е била в летателна годност, каза Каракачанов. Той добави, че в базата има още 5 вертолета Ми-17, които обаче трябва да бъдат ремонтирани.

По данни на очевидци вертолетът се е завъртял на 180 градуса, след което е последвало падане, добави и командирът на базата бригаден генерал Димитър Иванов. Никак не е леко на близките им, но и на мен ми е трудно и не знам как се преживява такава загуба, каза още командирът. Той уточни, че командирът на екипажа кап. Пламен Пантилеев е роден през 1970 година, кап. Стоян Неделчев през 1973 година, а бордният инженер е 1971 набор.

Ген. Сертов добави, че срокът за разследване на такава авиокатастрофи е 30 работни дни и тя се прави в две направления - от Военна-окръжна прокуратура и от отдел Авиационна безопасност. Той подчерта, че на този етап не трябва да се правят заключение за причините. Ще бъдат издигнати няколко версии и всички ще бъдат проверени, като сред тях е и техническа неизправност на машината, каза още ген. Сертов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


130
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
12
 
4
 
! Отговори
мухахах преди 5 години
Докато не се изхвърли руската техника летците ще гинат.
31
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До шматкаДва наши и един румънски туристически МИ-8 паднаха около 1999-та година на Малдивите. Чупи се вала към задната стабилизираща перка, започва да се върти и губи височина. И стържеш телата на туристите от предните стъкла на вертолета, ако летците са успели да скочат преди това.
30
2
 
9
 
! Отговори
Интересен факт преди 5 години
Разговарял съм с британски пилот на Апачи и той ми казаха, че са ги водили в Украйна, където са имали възможност да пилотират Ми17. Това което го беше впечатлило, беше че устройство на вертолета, прибороте и самото управление на машината, по нищо не се отличавало от западните аналози - сядаш и пилотираш.
29
1
 
12
 
! Отговори
мм преди 5 години
Риска да загинеш в ПТП в България е стотици пъти по-голям от това да паднеш с хеликоптер
28
22
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Някой насила да ги е карал да станат военни.Не.Всеки ден умират хора.Миньори под земята,работници на полето и т.н.
27
12
 
7
 
! Отговори
Ганчо преди 5 години
Защо са летели ? Нали турската авиация пази бг небето .
26
4
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Цялата държава е в колапс,на всяко едно ниво!Поддръжката на техниката е трагедия,както и грижата за хората.Пилотите (да почиват в мир)били опитни,летели реално по 1час,пишели 5 и горивото се изписвало за касата на Хунтата.......
25
5
 
7
 
! Отговори
Ала-Бала преди 5 години
Изглежда Марешки е прав.
24
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Срга Карамочанов ще лети на баба му с фърчилото.
23
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
купувайте пак ... самолети "рециклирани" и "реновирани" самолети от olx...
22
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ами ако хеликоптера беше паднал на площада, по време на парада?
21
1
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Катастрофиралият вертолет Ми-17 е машината, която носи националния флаг по време на военните паради на 6 май и тя е единствената от този тип, която е била в летателна годност, каза Каракачанов.=има ли по-голяма метафора от това - да падне от някакви си 30 м височина единственият хеликоптер, годен да носи знамето ... на паради ?!амин!
20
9
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Някой ми е откраднал единият ботуш , ако утре видя. някой с три ботуша да му мисли !Чорба каша ,чорба каша , боб фасул ....
19
1
 
9
 
! Отговори
Факт преди 5 години
До АнонименФакт е че работя в завод,където се работи по същия начин(като в армията),ако и да е частен!Абсолютна мизерия!Само че когато нещо изгърми-заводът просто спира.При авиацията явно е по-зле по обясними причини.
18
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Новина ще имаше ако Карамочанов се беше истъркулил и паднал от хеликоптера.
17
6
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До ФактФакт е, че нямаш никаква идея за какво говориш.
16
2
 
18
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Авиационната техника иска перфектна поддръжка и НОВИ части за влагане,а не машините да се "изяждат взаимно.Виждаме,че и сравнително новата западна техника започна да дава фира по същите причини като старата съветска.Проблемът е системен.Впрочем,бях свидетел на катастрофата и определено бе технически проблем!След зависването вертолетът се завъртя на 270 градуса,наклони се на една страна и рухна на земята до пистата за рулиране!
15
3
 
18
 
! Отговори
Освен това преди 5 години
Като гледам статията заради демографската кризаПилотите (като всички останали професии)Не са първа младост. Не че са били стари но целия екипаж е бил над 45 годиниИмаме ли 28-30 годишни пилоти?
14
17
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Когато Господ е раздавал акъл , военните са правили маневри под моста.
13
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
... докато дори в изостаналата анадолска турция вече се произвеждат хеликоптери ...