Скорост, страх, смърт… Сметката: ПТП-тата ни струват 1 млрд. годишно

Смъртността по пътищата ни е една от най-високите в Евросъюза
25 юни 2018 07:10,
24
Скорост, страх, смърт…  Сметката: ПТП-тата ни струват 1 млрд. годишно
Снимка: архив, Булфото

Загубите от катастрофите у нас възлизат на над 1 млрд. лева годишно, сочат част от данните в доклад на вътрешния министър Валентин Радев до Министерския съвет.

В документа се посочва, че само изплатените пари по "Каско" и задължителната застраховка "Гражданска отговорност" възлизат на около 700 млн. лева за последната отчетна година.

Още по темата

Допълнено е и че това са само част от направените разходи във връзка с вече състояли се катастрофи.

Проверка на "Монитор" показва, че останалите пари възлизат на близо 400 млн. лева. Те са основно изплатени за обезщетения за загинали и пострадали, както и за подобряване на пътната инфраструктура, за превенция и за закупуване на нова техника за служителите на Пътна полиция, с която да се предотвратяват инцидентите. Така сумата набъбва на над 1 млрд. лева годишно.

Само за сравнение в САЩ загубите от катастрофите се изчисляват на 1,2 млрд. долара годишно, където населението е над 320 млн. души.

Данните от доклада показват още, че през 2017 година в страната са регистрирани 6888 тежки пътнотранспортни произшествия, при които са загинали 682 и са ранени 8680, от които 6737 леко и 1943 тежко.

"За първи път след тригодишен ръст на жертвите на пътнотранспортните произшествия през 2017 година тази тенденция бе преустановена и се постигна намаление по всички показатели, на тежките пътнотранспортните произшествия с 516, на убитите с 26 и на ранените с 694", посочва пък една от положителните точки в документа.

Един от изводите в доклада посочва, че смъртността по нашите пътища е една от най-високите сред държавите членки на ЕС – 95 убити на 1 милион жители за 2017 г. при средно ниво за Европейския съюз – 49, а в някои страни членки и под 30 загинали.

Това не е случайно. Тези големи разлики са отражение на различията в основните фактори, определящи безопасността на движението - поведението на участниците в движението, нивото на безопасност на пътната инфраструктура, пасивната и активна безопасност на автомобилния парк, качеството на доболничната и специализираната медицинска помощ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А колко милиарда влизат в джоба на частните застрахователни фирми всяка година? Хич не ги съжалявайте застрахователите, ако някой прави повече катастрофи, вдигат цената на застраховката на целия му набор и готово.
18
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Колко е некъф си милиард. Банкянския ни струва много повече а щетите са несъизмерими!
17
0
 
4
 
! Отговори
АХЕ преди 5 години
Всичко идва от образованието на човека,ТО ТРЯБВА ДА Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СРЕДНО и от самото обучение по време на шофьорските курсове. поне двойно повече часове за шофиране, отделно часове за паркиране и входен тест за шофьорски курс за грамотност, която да се провежда от експерти от МОН,не от ДАИ/Й/!Ако трябва една година да спрат да дават книжки за да се научат.Последващият контрол също е важен, в София се движат като обезумели!!Но осонвното е ОБУЧЕНИЕТО, КОРЕКТЕН ИЗПИТ И КОНТРОЛ ОТ КАТ, ама истински
16
2
 
17
 
! Отговори
Бай Иван преди 5 години
Книжка само след средно образование и минаване на изпити през полигон и ИСТИНСКИ ПСИХОТЕСТОВЕ,писна ми от ***,надули чалга в 30-годишното си БМВ на газово,дето не знаят какво е мигач и предимство ;) !!!
15
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
бая са надписали по каско, 700 милиона за миналата година? за годината с градушките го разбирам, но за тази?
14
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
къде са изплатените суми от застрахователите, къде са разходите за полицейски радари?? или целта беше просто да се докара кръгла сума ...а спестените социални помощи от загиналите мамалиги в тази сметка ли са?
13
1
 
12
 
! Отговори
fake news преди 5 години
" U.S. motor vehicle crashes in 2010 cost almost $1 trillion in loss of productivity and loss of life...умниците са изтървали 3 нули."Жертвите са около 33000 на 300000000, при нас около 600 на 7000000, сами сметнете къде са повече!! Почти еднакво!!При многократно по-добри пътища и автопарк!Очевидно и там има проблеми с материала!Но тук застрахователите искат още по-големи доходи!
12
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Застрахователните суми се увеличават според едни сложни формули на предвидимост на вероятни застрахователни събития- основното е че има повече коли , броят катастрофи не намалява(въпреки че населението е на минус) , и за капак цената на автомобилният парк расте- преди години беше немислимо да видиш чисто нов автомобил по улиците- сега в големите градове има доста и обезщетенията са високи, няма как да платиш 100 кинта ГО на жигулата, а като се блъснеш в пежо за 40к да му го платят ...
11
0
 
15
 
! Отговори
ЧИТАТЕЛ преди 5 години
Смешно е да се броят изплатените компенсации за някакви щети. Този милиционер по-скоро е загрижен за доходите на застрахователите, разбираемо е, предвид на произхода им...
10
1
 
23
 
! Отговори
Мнение преди 5 години
"В документа се посочва, че само изплатените пари по "Каско" и задължителната застраховка "Гражданска отговорност" възлизат на около 700 млн. лева за последната отчетна година." Как може да водите статистика за пари - парите са без никакво значение - хартийки, които дори нямат покритие. Жертвите са важни.А колко са приходите на застрахователите? Защо повишиха пак ГО? При нормална печалба от 3% за бизнеса, колко печелят застрахователите? Защо тук има постоянно безпричинно увеличение на цените?
9
2
 
14
 
! Отговори
- преди 5 години
Половината от ПТП-тата са поради лошите пътни настилки
8
3
 
20
 
! Отговори
Кратун преди 5 години
А знаете ли, че гласуваха във всяка застраховка гражданска отговорност да се начислява сума за обезщетяване на големите земеделци при щети от градушка? Раята да плаща на едрите земеделци, защото те не си застраховат сами продукцията? Къде го има това? Направиха ни крепостни селяни на феодали!
7
3
 
19
 
! Отговори
Кратун преди 5 години
Как го сметнаха този милиард, бе? Хвърлят ей така едни стряскащи числа. Да не би да са смятали всички коли по цена от магазина? И какво от това, че застрахователите платили едни милиони? Нали преди това са ги взели, че и отгоре? Досега няма фалирал застраховател. Некадърниците един анализ не могат да спретнат както трябва. И понеже не знаят какво да направят, пак ще вдигнат глобите. Зер, бюджета трябва да се пълни, а раята трябва да е убедена да го прави. Иначе може да вземе сопа и да пита защо.
6
1
 
5
 
! Отговори
До 4 преди 5 години
Избирателю,за друго става дума,но ти на политика го избиваш.Докато има такива като теб ,които не вникват действително в проблема,а философстват за някой и друг лев ,ще ги има тези произшествия.Явно соличеството сиво вещество у някои е недостатъчно.
5
8
 
14
 
! Отговори
Ламбо Кекса преди 5 години
Бе то и от безсмислените "ФАРОВЕ" сме шофьорите общо с 900 милиона назад на година,*** все още няма смел журналист ,да напише тема по този въпрос,откъм всички гледни точки!!Че ще е доста весело!!!
4
7
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ниските доходи са в основата на многото катастрофи и не само на тях. Оправете заплатите, ако искате тая държава да я има.
3
2
 
12
 
! Отговори
Косев преди 5 години
Так ще е. 1 милишрд от застрахователите + още стотици милиони от потърпевшие + 10-ки милиярди от Дървата за магистрали и не знам колко още милиони за мероприятия разни - всичките според мен са "пари на вятъра" след като резултатите са такива. Несъмнено автомагистралите спомагат за ограничажане на ПТП-та а останалата инфтасруктура!!!! - под ниво нулата. Скоро откриха една чудесна отсечка край морето а пътъщата след Дунав мост 2!?
2
2
 
17
 
! Отговори
Избирателят преди 5 години
А управлението на кликата ГЕРБ - БСП ви струва 15 милиарда годишно.
1
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А КОЛКО СА ПРИХОДИТЕ ОТ ГРАЖДАНСКА И КАСКО???СМЕШНИЦИ