Животът е миг! Прекият път към моргата – българските пътища

Пътни експерти: Не превръщайте автомобилите си в ковчези!
Обновена: 4 юли 2018 06:22 | 3 юли 2018 17:45, Джесика Вълчева
97
Животът е миг! Прекият път към моргата – българските пътища
Снимка: Булфото

Само от началото на 2018 г. на пътя са загинали 27 души, съобщават от "Пътна полиция" – КАТ. 

Черните рекорди на страната ни се трупат през годините, като през 2017 г. удрят връх – 62-ма мъртви при катастрофи по най-широките и високоскоростни пътища в страната ни.

Вчера "Фолксваген", в който пътуваха криминално проявени лица – мъж на 38 г. и жена на 35 г., се заби в аварирал ТИР, след което удариха друг преминаващ автомобил. Двамата загинаха и зловещата статистика скочи – само за първите два дни на юли по магистралите живота си загубиха шестима души.

В неделя на 107-мия км от АМ "Тракия" между Пловдив и Пазарджик живота си загубиха три жени и едно дете, а по-рано вчера още петима души бяха ранени край село Костиево, отново в района на Пловдив.

Два други инцидента затрудниха движението и на магистрала "Хемус". Около 2.00 ч. в нощта срещу понеделник камион се обърна на магистралата и блокира движението в посока Шумен. А в понеделник сутрин един човек пострада при верижна катастрофа край тунела "Витиня" в посока София и запуши участъка и предизвика задръствания.

През месец май на 122-ия км. на АМ "Тракия" посока София загина младо семейство с бременна жена, а през април пътнически автобус се преобърна при Вакарел, вследствие на което загинаха още шест души.

Каква е причината за поредицата от катастрофи по българските пътища и многобройните жертви по пътищата? Лошо състояние на пътя, безотговорно шофиране, и двете?

За 2016 г. КАТ и АПИ съобщиха за 126 пътни отсечки с най-голяма концентрация на катастрофи. Сред опасните попаднаха и два участъка от магистрала "Тракия" – при 66 км. в посока София, където има опасност от аквапланинг, и при километри от 165 до 208 в посока Бургас, където е деформирана пътната настилка.

Третият опасен участък бе от магистрала "Хемус" на излизане от София до първите мостове, а четвъртият – на "Марица" в района на Капитан Андреево. Тези участъци трябва да се следят от КАТ и АПИ, от там, обаче, прехвърлят топката.

От "Пътна полиция" твърдят пред "Труд", че АПИ са тези, които трябва да набелязват черните точки по пътищата. Законът задължавал катаджиите само да събират и обобщават данните от пътните инциденти и да ги предадат на институциите, които отговарят за безопасността на движението.

Агенция "Пътна инфраструктура" трябвало да набележи мерки за обепасяване на рисковите участъци.  От АПИ пък твърдят, че не могат да разпространяват данни от друга служба.

Няколко опасни участъка от пътищата край Варна и Бургас носят черната слава на "отсечки на смъртта" и всяка година вземат жертви. В катастрофите през лятото жертви и пострадали са както чужди туристи, които не познават добре пътя, така и сънародници, които натискат газта и губят контрол заради секунда невнимание.

Освен опасните участъци, една от основните причини за катастрофите е и заспиването зад волана според експертите по пътна безопасност. Лекарите призовават шофьорите да си направят тест за сънна апнея. Между 10 и 30% от катастрофите се дължат именно на заспиване на пътя.

В летните горещини и при еднообразните гледки и карането в една или две ленти без насрещно движение, шофьорите се уморяват по-бързо. Опасно е ако имат продължителни часове, в които не са спали, или са работили без почивка. При високите скорости на магистралите дори едно затваряне на очите от умора може да се окаже смъртоносно.

Шофирайте внимателно. Освен за собствения си живот, носите отговорност и за останалите участъци в движението. Не превръщайте автомобилите си в ковчези.


97
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
83
0
 
0
 
! Отговори
Ильоменат преди 4 месеца
Виновни са масоните и световния елит. Планът Ран-Ът се изпълнява :)
82
0
 
4
 
! Отговори
f-e-h преди 4 месеца
Караме трошките на Европа и се мислим за състезатели!!!
81
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
До Аз пък
Само дето тука скъпите коли се водят на инвалиди, социално слаби и фирми, а водачите им нямат доходи, така че глобата като процент от дохода е точно нула или жълти стотинки. За кокошка няма прошка, за милиони няма закони.
80
1
 
4
 
! Отговори
redordead преди 4 месеца
Бай Хой, не са 62 за 2017, това е статистика само за загиналите по магистрали, които би трябвало да са най-безопасните пътища. Цялата бройка за 2017 е около 700, а България е може би с най-висока смъртност в ЕС на 1000 човека по пътищата.
79
4
 
17
 
! Отговори
Бай Хой преди 4 месеца
Статията е ***, лъжлива и тенденциозна. Само допреди 15-20 г. статистиката отчиташе по над 1000 убити и 10 000 ранени при ПТП за година. Сега има 62 за 2017 и това е рекорд?!? И не лъжете - пътищата не убиват! Убиват ***, които карат по тях пияни, надрусани и с над 200 км/ч. (не че пътищата са стока, но това е друга тема!) Манталитет, ко да прайш! Ето и последния случай от Плевен - 19 годишен с БМВ. Ми......
78
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Ама то нашето магистрали ли са. И защо се разрешава максимална скорост от 140 по такива подобия на магистрали!!! Не е домислено, или направо не е мислено.
Слагаш 110 максимална скорост и това е. На който не му изнася, да хваща влака или самолета. В германия няма ограничения
77
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Че тя "магистрала" Тракия е доста по зле от второкласен път, там вилнеят репатраци, като си разбиеш колата по дупките и кърпежите....
76
2
 
10
 
! Отговори
Dinosaurus преди 4 месеца
До Анонимен
Колата ти е два тона, ама имаш само две гънки на мозъчната си кора! Явно и п***ата ти е само 12 см, затова се фукаш с... колата. Като се бави да ти стане и... те прави агресивен, затова си на този хал.
75
2
 
30
 
! Отговори
Аз пък преди 4 месеца
да ви кажа основния проблем в БГ идва от корупцията и от това че правилата важат само за нормалния данъкоплатец. Първо, наказват се избирателно хора които не могат да се защитят адекватно или просто нямат пари за Марковски. Второ, ако катаджиите не бяха корумпирани и глобите адекватни (взимат ти табелите директно!), нямаше да има толкова джигит по пътя. За сведедние, в Норвегия глобата е пропорционална на дохода, а още по-лесно ще е ако е пропорционална на возилото. Тогава АМГ като плати 20 хил
74
2
 
48
 
! Отговори
стефчо преди 4 месеца
НИе сме дива балканска нация,тук всеки каращ кола се чувства като астронавт. КОмплексарщината ни е дълбоко заложена,защото сме дребни малки душички от които нищо никога не зависи. По Европата когато са построили магистрали,нашите дедовци са карали волски каруци обути със свински навуща. Трябва да минат още 200 години тук ,за да се мръднем малко от ориента където сме- а нивото ни е Пакистан и Сирия!
73
2
 
27
 
! Отговори
Баи мангал преди 4 месеца
Нищо им няма на пътищата!!!!Магарето зад волана е виновно!!!Въпреки правата и свободите,далеч не всеки навършил 18г трябва да има право да шофира!!!Това като занаятите които може го може,които не може се размазва.Куцо кьораво и сакато вземат книжки и после пътищата виновни или пък извънземните!!
72
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
69 -БългЪрина???
71
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
До фани мааааа..

И коя е тая магистрала, посочи и я ?
70
1
 
8
 
! Отговори
Я па я...! преди 4 месеца
Колко по бързо караш , толкова по бързо стигаш до Ада.
69
3
 
25
 
! Отговори
Е И ? преди 4 месеца
Бългърина е доказал много от 90год.насам
Неспособността да се управлява сам
Комплексарщина и простотия в космически размери
Капацитет по абсолютно всичко
Това,че всеки божи ден умират хора по улиците са по скоро камъни в градината на управляващите
Бългърина е 100% неконтролируем и какво прави правителството по въпроса?
100%НИЩО
Нужни са закони съобразени с тукашния манталитет които да се прилагат мигновено
Но разбира се това няма да се случи така,че погледа към бъдещето минава през гробището.
68
5
 
22
 
! Отговори
фани мааааа.. преди 4 месеца
Проблемае ,че за 30 г.имаме една скапана анти магистрала цялата в дупки и бабуни и изключително опасна първокласта и второкласна необезопасена и с още повече бабуни кръпки и дупки пътна мрежа с постоянно следващи един след друг безсмислени остри завои,,а в градовете там пък нямам думи...Шофьорите са 5-пъти по-добри от едновремешните,но ситуацията есто -пъти по сложна,за да е по лесно на крадците отгоре за всичко вменяват вина на шофьорите, а тяхната къде е---няма такава.
67
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
До Ахаха Хихихи

Кофти ама си научил български език,значи нещо тук те влече.Излиза,че ти си просто един КОМПЛЕКСАР.
66
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
До Анонимен 61. Я да видя как стигаш с до морето с колело.
65
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Като стигнеш 10-20-30 минути по-рано и не знам какво печелиш, но знам какво губиш. Изгореното в повече гориво по 2,30лв литъра.
64
0
 
34
 
! Отговори
Аз преди 4 месеца
Проблема е в КУПЕНИТЕ КНИЖКИ, лъскавите коли в които хората се мислят за безсмъртни и в това че с пари купувате скъпите коли и книжките но с пари не се купува живота след инцидентите.....