Животът е миг! Прекият път към моргата – българските пътища

Пътни експерти: Не превръщайте автомобилите си в ковчези!
Обновена: 4 юли 2018 06:22 | 3 юли 2018 17:45,
97
Животът е миг! Прекият път към моргата – българските пътища
Снимка: Булфото

Само от началото на 2018 г. на пътя са загинали 27 души, съобщават от "Пътна полиция" – КАТ. 

Черните рекорди на страната ни се трупат през годините, като през 2017 г. удрят връх – 62-ма мъртви при катастрофи по най-широките и високоскоростни пътища в страната ни.

Вчера "Фолксваген", в който пътуваха криминално проявени лица – мъж на 38 г. и жена на 35 г., се заби в аварирал ТИР, след което удариха друг преминаващ автомобил. Двамата загинаха и зловещата статистика скочи – само за първите два дни на юли по магистралите живота си загубиха шестима души.

В неделя на 107-мия км от АМ "Тракия" между Пловдив и Пазарджик живота си загубиха три жени и едно дете, а по-рано вчера още петима души бяха ранени край село Костиево, отново в района на Пловдив.

Два други инцидента затрудниха движението и на магистрала "Хемус". Около 2.00 ч. в нощта срещу понеделник камион се обърна на магистралата и блокира движението в посока Шумен. А в понеделник сутрин един човек пострада при верижна катастрофа край тунела "Витиня" в посока София и запуши участъка и предизвика задръствания.

През месец май на 122-ия км. на АМ "Тракия" посока София загина младо семейство с бременна жена, а през април пътнически автобус се преобърна при Вакарел, вследствие на което загинаха още шест души.

Каква е причината за поредицата от катастрофи по българските пътища и многобройните жертви по пътищата? Лошо състояние на пътя, безотговорно шофиране, и двете?

За 2016 г. КАТ и АПИ съобщиха за 126 пътни отсечки с най-голяма концентрация на катастрофи. Сред опасните попаднаха и два участъка от магистрала "Тракия" – при 66 км. в посока София, където има опасност от аквапланинг, и при километри от 165 до 208 в посока Бургас, където е деформирана пътната настилка.

Третият опасен участък бе от магистрала "Хемус" на излизане от София до първите мостове, а четвъртият – на "Марица" в района на Капитан Андреево. Тези участъци трябва да се следят от КАТ и АПИ, от там, обаче, прехвърлят топката.

От "Пътна полиция" твърдят пред "Труд", че АПИ са тези, които трябва да набелязват черните точки по пътищата. Законът задължавал катаджиите само да събират и обобщават данните от пътните инциденти и да ги предадат на институциите, които отговарят за безопасността на движението.

Агенция "Пътна инфраструктура" трябвало да набележи мерки за обепасяване на рисковите участъци.  От АПИ пък твърдят, че не могат да разпространяват данни от друга служба.

Няколко опасни участъка от пътищата край Варна и Бургас носят черната слава на "отсечки на смъртта" и всяка година вземат жертви. В катастрофите през лятото жертви и пострадали са както чужди туристи, които не познават добре пътя, така и сънародници, които натискат газта и губят контрол заради секунда невнимание.

Освен опасните участъци, една от основните причини за катастрофите е и заспиването зад волана според експертите по пътна безопасност. Лекарите призовават шофьорите да си направят тест за сънна апнея. Между 10 и 30% от катастрофите се дължат именно на заспиване на пътя.

В летните горещини и при еднообразните гледки и карането в една или две ленти без насрещно движение, шофьорите се уморяват по-бързо. Опасно е ако имат продължителни часове, в които не са спали, или са работили без почивка. При високите скорости на магистралите дори едно затваряне на очите от умора може да се окаже смъртоносно.

Шофирайте внимателно. Освен за собствения си живот, носите отговорност и за останалите участъци в движението. Не превръщайте автомобилите си в ковчези.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


97
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
4
 
22
 
! Отговори
ШМАТКА преди 5 години
До Софиянеца Ти пишеш да нещо което го имаже преди 30 г,аз не съм видяла по нашите пътища нито свястна маркировка, нито свестен асфалт, който да е по световни стандарти, нито знаци, които да са на мястото си!
20
6
 
17
 
! Отговори
ШМАТКА преди 5 години
"Животът е миг! Прекият път към моргата българските пътища!" Това положение е благодарение на" мъдрото" герберско управление! То всеки ден продава и унищожава и народ и държава.Време е българи!
19
1
 
23
 
! Отговори
Boko преди 5 години
Когато затворят КАТ и сложат на високо скоростните пътища камери,ще се оправи положението.
18
2
 
6
 
! Отговори
избирател преди 5 години
До ШоферКак да не ги използуват по предназначение?Купуват си нови надеждни автомобили .И на себе си и на съпруги,деца,роднини.
17
0
 
41
 
! Отговори
johny преди 5 години
По така наричаната ,,магистрала'' Варна-Зл.пясъци нощем правят луди гонки с мотори.Форсират и летят с 150-200км/ч,шумът е невъобразим чуват се на километри и буди всички ,,простосмъртни'' А отговорете си ,пътищата ли са им виновни на ***- донори и трябва ли да им съчувстваме когато постигнат желанието си да се самоубият?
16
0
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Истината, жестоката и страшната е, че и невинни и виновни еднакво влизат в статистиката на убитите и инвалидизираните.
15
15
 
6
 
! Отговори
Софиянеца преди 5 години
До Анонимен"Изправността" и самия факт, че тия ламарини са били 20 години на пътя са две различни неща. Нивото на технологиите и системите и безопастността също вървят ръка за ръка, както и цялостната концепция за структура на купето, клетка, материали и т.н. Или направо да те питам колк човека познаваш със стари коли, които поне по веднъж са си сменили профилактично въздушните възглавници?
14
5
 
21
 
! Отговори
До Маймун преди 5 години
Нещо си в заблуда. Това, че е един автомобил е минал технически преглед, е само за статистиката и в никакъв случай гаранция за техническа годност.
13
2
 
25
 
! Отговори
радев преди 5 години
голяма част от българите са докарани до лудост и пътищата не отговарят на съвременните автомобили
12
2
 
38
 
! Отговори
Маймун преди 5 години
До СофиянецаКажи на баба ти да спре да ти пълни главата с тези глупости. Стара кола не значи лоша кола. Ако е минала технически преглед значи е в състояние да се движи по пътищата. Като започнат да махат коли от движение за ръжда ще видиш колко много "модерни" коли ще има на вторични.
11
1
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До СофиянецаНяма голямо значение колко стар е автомобила, ако е в изправност и тоя зад волана има акъл проблеми няма. Само да ти напомня, че не малко бели станаха и с нови автомобили така, че приказките ти са несъстоятелни.
10
1
 
48
 
! Отговори
Циник преди 5 години
В 80% от катастрофите е виновен 80%овия материял! Толкова е просто.Нито пътищата са ви виновни, нито *** от КАТ!Никой!Когато видя дупки ... гледам да не карам като улав.Колко от вас - "не знаят" кофти участъците по магистралите? Много показателен е участъка Пловдив - Асеновград! Колкото пъти минем по него - виждам камикадзета - на мястото на навигатора е онази с косата! Гледам изпреварвания на косъм в насрещното!Всеки път! Истинско чудо е - колко малко се убиват!
9
0
 
31
 
! Отговори
Кратун преди 5 години
Има нещо сбъркано в данните. Ако са само 27 от началото на годината, това е отличен резултат. Защото годишно жертвите от ПТП са между 600 и 900.
8
6
 
16
 
! Отговори
Софиянеца преди 5 години
Я, разкажете за вчера? Има ли неспазване на пътна маркировка? Незачитане на пътна маркировка? Шофиране в аварийна лента? Има ли превишена скорост? Каране със стари гуми? На стара кола? Смисъл, от цялото уравнение, ПЪТЯТ ли е виновния?
7
2
 
25
 
! Отговори
ааааааааааааааа преди 5 години
Може ли някой да ми каже защо в България една кола колкото по стара става толкова ГРАЖДАНСКАТА ЗАСТРАХОВКА става все по висока Логика на българските управници
6
36
 
6
 
! Отговори
Софиянеца преди 5 години
80% от автомобилите в България са на възраст 20+ години. Пътищата ли са виновни, че сте си накупили ковчези от Горубляне с бонус три безплатни некролога.
5
1
 
29
 
! Отговори
ДНД преди 5 години
НЕ може да си *** в училище ,на работа ,в квартала и културен на пътя.
4
0
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не могат да управляват нормално автомобил тва е.Обичат да се блъскат,да се надпреварват да се засичат.Единствената надежда е че след като най-бесните нинджи или бездарници се самоизтрепят в следствие на технологичен естествен подбор (катастрофа с МПС) и ние нормалните ще имаме некви шансове да живеем като "белите" хора.
3
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Бъдете толерантни към джигитите, нека БХК защити правата на хората искащи да карат с висока скорост толерантност и смирение. и евроатлантизъм Ако видите джигит на пътя не сигнализирайте в КАТ защото ще ви набедят за ДС-комунист, агент на чуждо разузнаване доносник и подлец да живее демокрацията и словоблудстването.
2
1
 
21
 
! Отговори
Discovery преди 5 години
Тая статистика е само за магистралите, иначе на година си заминават средно около 600 души... на ден по двамина. Перник посока София, точно при влизане във Владая, точно при бензиностаницята там покрай пътя е станало, като гробище от надгробни плочи, по едно време бяха нарязали пътното платно да намаляват скоростта автомобилите, ама гледам пак са го запълнили и скоро пак имаше сериозни катастрофи там... да им се неначуди човек...