Българският шофьор - небрежен, нарушител, джигит на пътя

Най-рисково шофира в петък, най-много пострадали са през юли
Обновена: 23 юли 2018 07:03 | 23 юли 2018 07:00, Екип на Dnes.bg
128
Българският шофьор - небрежен, нарушител, джигит на пътя
Арфив: Булфото

Българският шофьор е небрежен към превозването на деца и близки, не пази околните като участници в движението по пътищата. Това е една от характерните черти на профила му в сравнение с останалите държави-членки на ЕС.

Българинът кара все по-бързо - 95% от катастрофите с убити и ранени са заради скорост. Доказва го и статистиката за издадените електронни фишове. За 2017 г. те са 391 хиляди, а за 2016 г. - 338 хиляди, с 63 хиляди по-малко.

Втори по тежест фактор за тежки пътни злополуки са неправилните маневри. Българинът навлиза в насрещното, прави резки движения, не спазва дистанция, нито правилата при изпреварване. Резултатът - 1600 инцидента, 200 убити и 2258 ранени, обобщава "24 часа".

Най-тежките инциденти с убити и ранени са при челен сблъсък и самокатастрофа. Голяма част от катастрофите са в резултат на сблъсък в дърво или преобръщане в канавката, показват данните от доклад на “Пътна полиция” за 2017 г. В него са посочени и анализирани нарушенията на пътя, които правят водачите в България.

Още по темата

Всеки четвърти е загинал на завой - при удар в друга кола или преобръщане край пътя.

Анализът на пътните полицаи показва, че шофираме най-рисково в петък - в този ден са 1088 от всички 6888 катастрофи през 2017 г. Тогава са убити и най-много хора.

Най-много катастрофи стават от 17 до 18 ч, а най-много са загиналите от 11 до 12 ч - 40 от всички 683. Традиционно има най-много пострадали през юли, но за 2017 г. най-много от убитите са през ноември.

Най-рисково българските шофьори карат в населените места. Там катастрофите са два пъти повече, отколкото по пътищата между села и градове. Тенденцията е трайна за последните 7 г., отчитат от Пътна полиция. Най-много жертви и инциденти са по първокласните пътища, следват тези от втори и трети клас, а най-малко са на автомагистралите и общинските пътища.

Тенденцията е столичаните да нарушават най-често правилата, които водят до тежки инциденти. Приятната изненада е област Перник, където се отчита най-голямо намаляване на катастрофите.

Нарушителите на правилата по пътя да полагат общественополезен труд в болнични заведения, където се лекуват деца, пострадали при катастрофи. Това е една от препоръките в последния доклад на “Пътна полиция”.

Ако това се случи, нарушителите на пътя ще бъдат задължавани да се сблъскат директно с последствията от нарушаването на правилата и да опознаят страданието на децата, жертви на катастрофи. За тази мярка първо заговори покойният бивш шеф на ВМА ген. Стоян Тонев преди 2 г.

Социалната система всяка година се натоварва с 2500 нови инвалиди, които са пострадали при катастрофи.

Механизмът за общественополезен труд в социални и болнични заведения, където се лекуват деца, засега е предложен само за шофьори, които са причинили катастрофа с участието на малчуган, независимо дали се е возил в неговата кола, или в другата.

36 деца са загинали при пътни произшествия през 2017 г., същият е броят на жертвите до 18 г. и през 2016-а, пише в доклада. Броят е най-висок за последните 7 г., което е една от тревожните тенденции. Ранените при пътни инциденти малчугани през 2017 г. са 1110, с 60 повече от 2016 г.

От всички загинали 36 деца 27 са били пътници в автомобилите на бащите и майките си, 5 са загинали като шофьори и 4 като пешеходци.

“Броят на загиналите деца като пътници е 75% от всички. Това показва занижена култура на поведение на водачите, в чиито автомобили пътуват деца, а така също и на водачите като цяло, тъй като не във всички случаи вината за катастрофата е на шофьора, в чиято кола пътува детето”, пише в доклада.

От 2011 г. насам по пътищата са загинали 220 деца, ранени са 7800, а броят им расте. За същия период например в Южна Корея децата жертви по пътя са намалели с 80%.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


128
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
124
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Солени граждански за зелените шофьори до 30 години това е и да е на човек не на кола.
123
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
в някои цивилизавани страни има такова нещо като минимална скорост на магистралата-И в България е така, *** чо
122
1
 
0
 
! Отговори
Разбирко преди 5 години
Катаджиите и Бойко та виновни...а и арменския поп.
121
1
 
4
 
! Отговори
Име преди 5 години
Сравнението с Южна Корея е абсурдно, хората там са възпитани, усмихнати, правят ти път и като видят *** на земята се навеждат и го хвърлят в кошчето. Също така не видях една дупка по улиците им.
120
1
 
2
 
! Отговори
До 121 преди 5 години
Това за минималната скорост е по принцип невъзможно, заради задръстванията, при които спираш или се движиш с ниска скорост. По-скоро би могло да бъде неоправдано ниска скорост под ХХ км/час, но тогава всички тежкотоварни камиони, които с мъка изкачват височините, както и доста от маломощните автомобили, ще трябва да минават по други пътища
119
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
в някои цивилизавани страни има такова нещо като минимална скорост на магистралата. ако се движите с по-ниска, отнасяте солена глоба за това че застрашавате другите ъчастници в движението.
118
3
 
5
 
! Отговори
??? преди 5 години
Поредният "анализ" на КАТ, в който няма нищо вярно. Защо ли на закрием КАТ като вредна за безопасността на движението структура?
117
0
 
5
 
! Отговори
До 118 преди 5 години
А не си ли зададе простия въпрос защо те изпреварват? Нали би трябвало при всяко нарушения на правилата КАТ да ги спира и глобява ....
116
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На шипченския проход карам с максималната разрешена скорост. Няколко тира ме изпреварват на остри завои без да имат абсолютно никаква видимост.. Какво да говорим повече!
115
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Според КАТ, ако заспалият турски или румънски шофьор на ТИР внезапно навлезе в насрещното и удари кола с деца, това означавало, че шофьорът на колата с децата имал занижена култура на шофиране.
114
12
 
5
 
! Отговори
До 114 преди 5 години
Дай пример за съобразена скорост и не ми разтягай локуми!--Магистралите в България са проектирани по тях да се движиш с безопасна скорост, която е над максимално разрешената. Примерно за магистрала Тракия, безопасната скорост е между 160 и 220 км/час според участъка от пътя при разрешена скорост от 140 км/час за леките коли до 3,5 тона и 90 км/час за мотористите и 100 км/час за останалите МПС. При дъжд безопасната скорост пада, но не пада под 150 км/час, освен ако не е сигнализирана с знаци.
113
10
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Рядко карам по магистралите в България, примерно 6-8 пъти в годината, но никога досега не съм имал проблеми със святкане, бибиткане и т.н. Обикновено на 300-400 км магистрала ме застига един, който се движи много бързо, понякога нито един. Рекордът беше двама такива бързаци за София - Бургас, но не застрашиха никого. По-опасни са тези, които се движат с разрешената скорост от 80-90 км/час и изпреварват по няколко минути някой товарен камион. То на магистралата всякаква скорост е позволена, но вс
112
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 111...Случай...слънчево време,,няма вятър...можеш да караш примерно с 140кмч.При силен дъжд..силен вятър,тези 140км ставаш Великият самоубиец...това означава да прецениш обстановката и с каква скорост да се движиш...При 100кмч и при 150кмч ще реагираш различно нали....Всичко зависи от Задволанното устройство...
111
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Австрийци, немци, швейцарци, италианци, испанци, французи... карат като диваци в България и не става дума за турските гастарбайтери, които са върха на сладоледа.
110
5
 
17
 
! Отговори
Барселона преди 5 години
Едното е че няма адекватен контрол по пътищата.Другото е че ние сме си балканско племе...твърдоглаво.Всеки си казва....на мен няма да се случи...Да ама не...В Европата ако притесняваш шофьор пред теб и свириш с клаксона,може да отнесеш сериозна глоба..Разрепената скорост на чудесни магистрали е 120км и може да караш в лявата лента...другата кола кара зад теб без да те притеснява.Когато изпревариш освобождаваш лентата.В Бг...светкане...бибиткане че самоубиеца бърза за гробищата....
109
2
 
12
 
! Отговори
До 106/110 преди 5 години
Несъобразена скорост няма - това е измислица на КАТ, за да бъдем винаги виновни.==Дайте поне един пример за съобразена скорост и какво ще ви напише КАТ, ако направите катастрофа с тази според вас съобразена скорост. Нали се сещате, че и с 1 км/час да се движите, стане ли ПТП, сте се движили с несъобразена скорост. За КАТ има два вида скорост, когато стане ПТП - превишена и ако не е превишена, тогава е несъобразена.
108
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
> Я сега обясни какво означава съобразена и съответно несъобразена скорост и как се измерва?Измерва се само с мозъка и възпитанието на водача, но като нация не сме дорасли да мислим рационално с мозъка си за каквото и да е, да се съобразяваме с околните и затова ни трябват яко наказания като при диваците.
107
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Шофирането е адекватно на културата на всяка нация. И не само. Каквато ти е културата, така се храниш, къпеш, ходиш по улицата, и есичко каквото ви скимне. Ето защо в една страна карат по един начин, а в друга по друг. Ако не ви харесва - променете културата на българина.
106
3
 
8
 
! Отговори
ШОФЬОРИ ЛИ ... преди 5 години
ПЪРВО СЕ ПОЧВА ОТ ЧОВЕКА И ВЪЗПИТАНИЕТО МУ - БЪЛГАРСКИЯ МЪЖ Е КОМПЛЕКСАР , МАЧО , МЪРЗЕЛИВ И ЗАТОВА БЕЗ ПАРИЧЕН , НО ЗА СМЕТКА НА ТОВА АГРЕСИВЕН И НА "ГОЛ *** Е ЗАПАСАЛ ЧИФТЕ ПИЩОВИ" ....... ЖЕНИТЕ / МУТРАГЕНКИ/ СЪЩАТА НАПАСТ - НЕ МОГАТ ДА КАРАТ , НО ЗА С-КА НА ТОВА ИМАТ БЪРЗИ ДЖИПОВЕ И .... БЕГАЙТЕ , ЧЕ ИДВАМ ....... ДРУГИТЕ КАРАТ НА ПРИНЦИПА ПАЗИМ СЕ ОТ ВСИЧКИ ..... ПЪЛНА ВЕСЕЛБА .... НАРОД НЕ , А ТАРИКАТИ ....И Т Н
105
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименЯ сега обясни какво означава съобразена и съответно несъобразена скорост и как се измерва?Защото за висока скорост си ясни закони и начини за измерването ѝ. Освен това само зщото една кола може да кара със 180-200, далеч не означава че е безопасно да го прави.