Българският шофьор - небрежен, нарушител, джигит на пътя

Най-рисково шофира в петък, най-много пострадали са през юли
Обновена: 23 юли 2018 07:03 | 23 юли 2018 07:00, Екип на Dnes.bg
128
Българският шофьор - небрежен, нарушител, джигит на пътя
Арфив: Булфото

Българският шофьор е небрежен към превозването на деца и близки, не пази околните като участници в движението по пътищата. Това е една от характерните черти на профила му в сравнение с останалите държави-членки на ЕС.

Българинът кара все по-бързо - 95% от катастрофите с убити и ранени са заради скорост. Доказва го и статистиката за издадените електронни фишове. За 2017 г. те са 391 хиляди, а за 2016 г. - 338 хиляди, с 63 хиляди по-малко.

Втори по тежест фактор за тежки пътни злополуки са неправилните маневри. Българинът навлиза в насрещното, прави резки движения, не спазва дистанция, нито правилата при изпреварване. Резултатът - 1600 инцидента, 200 убити и 2258 ранени, обобщава "24 часа".

Най-тежките инциденти с убити и ранени са при челен сблъсък и самокатастрофа. Голяма част от катастрофите са в резултат на сблъсък в дърво или преобръщане в канавката, показват данните от доклад на “Пътна полиция” за 2017 г. В него са посочени и анализирани нарушенията на пътя, които правят водачите в България.

Още по темата

Всеки четвърти е загинал на завой - при удар в друга кола или преобръщане край пътя.

Анализът на пътните полицаи показва, че шофираме най-рисково в петък - в този ден са 1088 от всички 6888 катастрофи през 2017 г. Тогава са убити и най-много хора.

Най-много катастрофи стават от 17 до 18 ч, а най-много са загиналите от 11 до 12 ч - 40 от всички 683. Традиционно има най-много пострадали през юли, но за 2017 г. най-много от убитите са през ноември.

Най-рисково българските шофьори карат в населените места. Там катастрофите са два пъти повече, отколкото по пътищата между села и градове. Тенденцията е трайна за последните 7 г., отчитат от Пътна полиция. Най-много жертви и инциденти са по първокласните пътища, следват тези от втори и трети клас, а най-малко са на автомагистралите и общинските пътища.

Тенденцията е столичаните да нарушават най-често правилата, които водят до тежки инциденти. Приятната изненада е област Перник, където се отчита най-голямо намаляване на катастрофите.

Нарушителите на правилата по пътя да полагат общественополезен труд в болнични заведения, където се лекуват деца, пострадали при катастрофи. Това е една от препоръките в последния доклад на “Пътна полиция”.

Ако това се случи, нарушителите на пътя ще бъдат задължавани да се сблъскат директно с последствията от нарушаването на правилата и да опознаят страданието на децата, жертви на катастрофи. За тази мярка първо заговори покойният бивш шеф на ВМА ген. Стоян Тонев преди 2 г.

Социалната система всяка година се натоварва с 2500 нови инвалиди, които са пострадали при катастрофи.

Механизмът за общественополезен труд в социални и болнични заведения, където се лекуват деца, засега е предложен само за шофьори, които са причинили катастрофа с участието на малчуган, независимо дали се е возил в неговата кола, или в другата.

36 деца са загинали при пътни произшествия през 2017 г., същият е броят на жертвите до 18 г. и през 2016-а, пише в доклада. Броят е най-висок за последните 7 г., което е една от тревожните тенденции. Ранените при пътни инциденти малчугани през 2017 г. са 1110, с 60 повече от 2016 г.

От всички загинали 36 деца 27 са били пътници в автомобилите на бащите и майките си, 5 са загинали като шофьори и 4 като пешеходци.

“Броят на загиналите деца като пътници е 75% от всички. Това показва занижена култура на поведение на водачите, в чиито автомобили пътуват деца, а така също и на водачите като цяло, тъй като не във всички случаи вината за катастрофата е на шофьора, в чиято кола пътува детето”, пише в доклада.

От 2011 г. насам по пътищата са загинали 220 деца, ранени са 7800, а броят им расте. За същия период например в Южна Корея децата жертви по пътя са намалели с 80%.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


128
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
104
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Спрете с това "висока скорост". Има несъобразена скорост за пътните условия и за конструктивните характеристики и техническото състояние на МПС-то. Една немска лимузина с трилитров мотор е конструирана да може да се движи по аутобана постоянно със 180-200, с часове наред. От друга страна, несъобразена скорост е да профучиш в тясна улица с паркирали коли отстрани със 60 например, или при силен дъжд да караш все едно пътните условия са същите.
103
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Некадърните и опасни български шофьори в чисто човешки план са най-вече посредствено образовани (слаба преценка за окомер, елементарна геометрия и кинетика), зле възпитани (нетърпеливи грубияни) и силно надценяват собствените си способности. В съчетание със слабото обучение, което масово се извършва от корумпирани безотговорни инструктори, пътищата в опасно състояние и с липсваща хоризонтална и безумна вертикална маркировка и напълно некомпетентен и безотговорен КАТ, това е рецепта за катастрофа
102
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Наглите и арогантни шофьори са под 1% от шофьорите, но някои твърдят, че всички български шофьори били такива!!! За тези под 1% трябва държавата да покаже силата си, а не да спи под храстите.
101
1
 
7
 
! Отговори
До 95/96 преди 5 години
Ти си май още на шофьорски курс и не си шофьор. Обучението няма връзка с това как шофьорът шофира после по пътищата. Как се шофира се определя единствено от контролът на държавата за спазването на правилата.
100
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Къде са в тази статистика катастрофите, ранените и загиналите заради чужденци шофьори? Всички знаем как шофират чужденците по нашите пътища и как КАТ се крие и нищо не прави.
99
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всеки шофьор може да каже кои са тези, които шофират нагло и хитреят на дребно, за да изпреварят една кола в колона. Това са обикновено младежи каращи ауди, BMW или мерцедес, които би трябвало КАТ да ги спира и глобява, но КАТ го няма. Само някой от онези 80% може да каже, че заради тези младежи, всички български шофьори били нагли и арогантни. Моите наблюдения са точно обратните, почти всички сме толерантни на пътя и с добра култура на шофиране. Само чужденците шофират като побеснели в България
98
3
 
8
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
Неработещ КАТ, лоша и неподдържана инфраструктура и знаци и маркоровки неотговарящи на пътните условия са причината за 99,9% от нарушенията и катастрофите. Според КАТ обаче, шофьорите били виновни. Учудващо е колко много хора имат нихилистично отношение към България и българското и с какво огромно удоволствие оплюват българите, а българите обикновено са по-добри шофьори ит западноевропейците, пред които марзещите България се прекланят.
97
2
 
3
 
! Отговори
..... преди 5 години
Вижте Турците, Сърбите и Румънците първо, после пишете още, че сме лоши ши**ци.
96
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Статията все едно аз съм я писал и се покрива абсолютно с моите наблюдения: безотговорно рисково каране, изпреварвания без видмост, неспазване на дистанция, пререждания по светофари и кръстовища, навиране в другите, не каране в най-дясната свободна лента на магистралите - все наши отличителни черти. Като добавим и усещането за превъзходство и излишната аргогантност, ясно защо се избиваме по пътищата.
95
8
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Вчера карам по Хемус от Варна, широк, прав път с видимост километри напред, с добра кола става за 160-180, на места и за 200. Обаче не, всички се тътрят в лявата лента със 120-130. След Шумен свършва магистралата и почват простотиите, правят се безумни изпреварвания в дълги колони, където ще отидеш няколко коли/камиона напред и пак ще караш със същата скорост.
94
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
После ако до 5 г. пак направи нарушение на проверовъчен ако не иска да му се отнема книжката докато не вземе изпита и пак от начало. За всички останали над 5 г. за извършени 3 нарушения, при 3тото се взима книжката и на изпит от начало. Това ще дисциплинира доста хора който са *** и агресивни но с много пари и лъскави коли. Разбира се за това трябва работеща система.
93
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз предлагам следното: На края на всяка година да се прави анализ на катастрофите и виновните да влизат в регистър. От регистъра да се изваждат онези с 5 години на шофиране. Да се види в коя школа са карали курс и при кои изпитващи са били и да се наказват и фирмите обучаващи шофьори и инструкторите и изпитващата комисия. А на шофьори с по малко от 3 г. стаж да не им се позволява да карат кола с над 100 к.с мотор ако имат нарушение за тези 3 г. срока за мощността да се удължава на 5 г. И после .
92
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Суджука им е задал такава интифа - да го тъпчат и през *** с пари.
91
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Кат за спазването на правилата не следят. Тях ги търсете да вземат някой рушвет, да те глобят за изгоряла крушка. И резултата е, че всеки си прави каквото си иска. Ама така е, като Бойко им е поставил минимални бройки фишове и актове за съставяне на месец - трябва отнякъде да се избият по-високите заплати.
90
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
След като многоНеуважаемият БГ съд пусна безнаказано пияния нерез Ставийски, който уби един и остави друг инвалид - как да ти повялва БГ джигита, че у нас има законност и наказуемост.
89
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не знам вие къде шофирате, за да срещате винаги само агресивни и нагли шофьори. Аз където шофирам, обикновено в София и около София, шофьорите са толерантни и внимателни с добра култура на шофиране с изключение на чужденците, които са ужасни. Разбира се от време на време се среща и някой като вас, с високо самомнение, за който останалите коли са пречка. Когато шофирам по-далеч от София, обикновено по магистралата нямам проблеми, нито другите имат с мен, но по малките пътища се срещат и разни
88
8
 
7
 
! Отговори
До 87 Митко преди 5 години
Хайде сега пробвай да маневрираш межди коли дивжещи се с 80 км/час, вместо между неподвижните конуси. Когато успееш да го направиш с 5 км/час, кандидатствай за Гинес. После пробвай и с 100 км/час и може би ще ти просветне, че по-високата скорост, често е по-безопасна.
87
3
 
7
 
! Отговори
BG преди 5 години
До 82 - ако може да те успокои горе-долу всяка сутрин аз имам същите преживявания с лявата лента. Ама точно - на 100 - 200 м светофар, свети червено, улицата е отвратителна с дупки, обаче *** да ти бибиткат и да ти светят с фаровете отзад що не се движиш бързо - колкото щеш ! И къде ще отидат - на 100 м набиват спирачки до дупка при червен светофар ! После що колите се били скапвали !
86
5
 
4
 
! Отговори
Митко преди 5 години
Скороста и глупоста и безнаказаноста са проблема у нас. *** пример-карате със 100км/ч и се опитвате да манаврирате между конуси на всеки 20 метра. Сега пробвайте с 5 км/ч. Ясно е къде ще сте по-успешни. Същото е с критични ситуации. Като добавите разсейване, състояние на пътя и чувство за безнаказаност + агресивно шофиране и стигаме до ситуацията у нас. Вярно е, че има и неадекватно бавни шофьори, но основната опасност която те създават е ядосване на останалите, т.е. вдигане на агресията.
85
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 83 Не мога да дам път на наглостта! Може някога и да ме бият, нито съм най-великия, нито най-силния, нито искам да съм! Но досега на всички наглеци съм показал, че нахалството не се приема!