Българският шофьор - небрежен, нарушител, джигит на пътя

Най-рисково шофира в петък, най-много пострадали са през юли
Обновена: 23 юли 2018 07:03 | 23 юли 2018 07:00, Екип на Dnes.bg
128
Българският шофьор - небрежен, нарушител, джигит на пътя
Арфив: Булфото

Българският шофьор е небрежен към превозването на деца и близки, не пази околните като участници в движението по пътищата. Това е една от характерните черти на профила му в сравнение с останалите държави-членки на ЕС.

Българинът кара все по-бързо - 95% от катастрофите с убити и ранени са заради скорост. Доказва го и статистиката за издадените електронни фишове. За 2017 г. те са 391 хиляди, а за 2016 г. - 338 хиляди, с 63 хиляди по-малко.

Втори по тежест фактор за тежки пътни злополуки са неправилните маневри. Българинът навлиза в насрещното, прави резки движения, не спазва дистанция, нито правилата при изпреварване. Резултатът - 1600 инцидента, 200 убити и 2258 ранени, обобщава "24 часа".

Най-тежките инциденти с убити и ранени са при челен сблъсък и самокатастрофа. Голяма част от катастрофите са в резултат на сблъсък в дърво или преобръщане в канавката, показват данните от доклад на “Пътна полиция” за 2017 г. В него са посочени и анализирани нарушенията на пътя, които правят водачите в България.

Още по темата

Всеки четвърти е загинал на завой - при удар в друга кола или преобръщане край пътя.

Анализът на пътните полицаи показва, че шофираме най-рисково в петък - в този ден са 1088 от всички 6888 катастрофи през 2017 г. Тогава са убити и най-много хора.

Най-много катастрофи стават от 17 до 18 ч, а най-много са загиналите от 11 до 12 ч - 40 от всички 683. Традиционно има най-много пострадали през юли, но за 2017 г. най-много от убитите са през ноември.

Най-рисково българските шофьори карат в населените места. Там катастрофите са два пъти повече, отколкото по пътищата между села и градове. Тенденцията е трайна за последните 7 г., отчитат от Пътна полиция. Най-много жертви и инциденти са по първокласните пътища, следват тези от втори и трети клас, а най-малко са на автомагистралите и общинските пътища.

Тенденцията е столичаните да нарушават най-често правилата, които водят до тежки инциденти. Приятната изненада е област Перник, където се отчита най-голямо намаляване на катастрофите.

Нарушителите на правилата по пътя да полагат общественополезен труд в болнични заведения, където се лекуват деца, пострадали при катастрофи. Това е една от препоръките в последния доклад на “Пътна полиция”.

Ако това се случи, нарушителите на пътя ще бъдат задължавани да се сблъскат директно с последствията от нарушаването на правилата и да опознаят страданието на децата, жертви на катастрофи. За тази мярка първо заговори покойният бивш шеф на ВМА ген. Стоян Тонев преди 2 г.

Социалната система всяка година се натоварва с 2500 нови инвалиди, които са пострадали при катастрофи.

Механизмът за общественополезен труд в социални и болнични заведения, където се лекуват деца, засега е предложен само за шофьори, които са причинили катастрофа с участието на малчуган, независимо дали се е возил в неговата кола, или в другата.

36 деца са загинали при пътни произшествия през 2017 г., същият е броят на жертвите до 18 г. и през 2016-а, пише в доклада. Броят е най-висок за последните 7 г., което е една от тревожните тенденции. Ранените при пътни инциденти малчугани през 2017 г. са 1110, с 60 повече от 2016 г.

От всички загинали 36 деца 27 са били пътници в автомобилите на бащите и майките си, 5 са загинали като шофьори и 4 като пешеходци.

“Броят на загиналите деца като пътници е 75% от всички. Това показва занижена култура на поведение на водачите, в чиито автомобили пътуват деца, а така също и на водачите като цяло, тъй като не във всички случаи вината за катастрофата е на шофьора, в чиято кола пътува детето”, пише в доклада.

От 2011 г. насам по пътищата са загинали 220 деца, ранени са 7800, а броят им расте. За същия период например в Южна Корея децата жертви по пътя са намалели с 80%.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


128
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
84
3
 
18
 
! Отговори
bluesky1 преди 5 години
Или пък вчера: вися в едно задръстване в София, светофара светва зелено, но след кръстовището бълеварда пълен с автомобили, което означава, ако потегля да остана аз по средата на кръстовището и да задръстя тези, които ще потеглят отдясно след няколко секунди....Какво се случва: зад мен свирепо бипкане и ръкомахане...слязох от колата и попитах човекоподобното зад мен дали протича мисловен процес между ушите му и това някак успокои нещата!!! София е маймунарник!
83
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Колкото и кампании да се водят, пак има джигити, каращи със над 120 км/ч в града. А резките маневри не коментирам, те са навсякъде. Нямам жал към такива - да се трепат. Тези не са хора. Смятат, че са безсмъртни. Е не са, ама няма как да го разберат, веднъж се дава живота и веднъж се губи.
82
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 82 Давай им път, те са нещо повече от теб, ти си мишока, а те са тигри. Ще те изядът, ще те бият и ще ти вземат парите :)
81
4
 
17
 
! Отговори
bluesky1 преди 5 години
Почти няма ден, в който някой нагъл *** да не ме изкара от равновесие! И тази сутрин така, карам в лявата лента, като тя ми трябва за престрояване на светофара след около 100 метра. Същия свети червено, от космоса се вижда чак, но някакъв наглец с голям джип се залепил на два санта зад мен и ми святка и бипка да се изпарявам!!! Получи среден пръст през прозореца, но вътрешното ми желание бе да взема един чадър от багажника и да му забия в тъпата мутра...аман
80
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Катаджиите вместо да дабнат за фарове през деня и то в градовете, да санкционират истинските нарушители.
79
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Навсякъде по света има и прости и възпитани хора, но обществото идържавата толерират възпитаните и наказват простите - тук е обратното.
78
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В България всеки ден се извършват средно над 200 милиона нарушения, а КАТ санкционира за около 2000, т.е. за едно на всеки 100 хиляди нарушения. На това 80-те процента начело с КАТ му викат "виновни са шофьорите".
77
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма наказуемост. От 1000 нарушения я те спрат за 1, я не. Полицията спи. И са готови да вземат подкуп.Подкупи се взимат още при шофьорския изпит и децата още от там се научават да не спазват ЗДП.
76
5
 
8
 
! Отговори
... преди 5 години
Значи мога да кажа, е това е вярно за БГ шофьора! Няма какво да се лъжем! Но защо е вярно! Ми просто е понеже я има репликата от страна на полицая: "и ся какво ше правим" Отделно се знае, че ако бутнеш и убиеш майка с дете на пешеходна пътека докато си пиеш биричката и караш с 100км/ч то съдията да ти даде най-много годинка две, условно разбира се най-много да ти земе книжката за месец два! Така, че това е причината!
75
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Направете това: 1. Т. н. транзитни пътища с международно значение и тези които свързват п-ща на БГ от Дунав и Ч. море с Бвломорието и Турция да се реновират основно. Изведете ги от населените места, направете ги с три ленти, надлези и кръгови. Сложете мантинели и качествена маркировка, светлоотразители. 2. Направете всички главни пътища с 4 ленти и изправете завойте и като в т.1. 3. Направете движението по тези пътища със 100 км/ч. без ограничения на всяка керемида и селски път освен на кръгови
74
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Германците карат като луди на магистралата но не съм видял никой да надвишава разрешената скорост на двупосочен път. В България е обратното. Пътувах наскоро от Варна за Търново. На магистралата карам с разрешените 130 км/ч и изпреварвам повечето коли. На двупосочния път карам с разрешените 90 км/ч (фиксирани на темпомата) и ме изпреварват всички коли, аз изпреварих само една . Обяснете ми каква е логиката на българина?
73
10
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименТой и Антон Тодоров това попита оня ден в "Документите" и извади едни разсекретени архиви от които да ти настръхнат косите за какви катастрофи и жертви е ставало въпрос по време на соца. с 3 пъти по малко коли и камиони по пътищата 3 пъти повече убити и ранени преди 40 г. Пътищата са същите, а са станали и по лоши. Значи проблема е в пътищата и регулацията а не в колите и шофьорите. И какво се предприема вдигат се глобите вместо да се подобрява пътната обстановка.
72
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Липса концентрация и прекалена самоувереност при мъжете, а при жените неувереност и страх - това са основните фактор, не скоростта. Не може да говориш по телефона, да ядеш, пиеш, гримираш и т.н. докато шофираш, не може всички да карат с 80, а ти да лазиш с 30, не може да стоиш половин част посредата на пътя и да чакаш някой да спре, да те помоли да се престроиш или завиеш.
71
3
 
2
 
! Отговори
100% преди 5 години
джигит без морал етика и колегиалност.......................сори това е истината
70
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До СтаматСтамате, в нормалния свят има глоби за шофиране с ниска скорост и възпрепятстване на движението. Явно у ваше село такова животно нема. То явно и КАТ и МТ се управляват от ограничени хора невиждащи по далече от носа си и затова ще е така. В БГ повечето пътища са направени за МПС до 12 т. а сега се движат тирове по 30-40 тона. Както и за коли тип ЗАЗ, Волга и Москвич за който скоростта 100 км/ч. е върховно постижение. Вземи се в ръце Стамате, сега е 2018 г. не е 1968 г.
69
5
 
9
 
! Отговори
Ной преди 5 години
До СтаматЗадръстванията са за предпочитане пред осакатени и убити хора от катастрофи. Българинът кара като стреснат. Европеецът кара елегантно в населени места, дава предимство понякога дори когато го нямаш и е колегиален. Българинът е агресивен. Има изключения разбира се.
68
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Наскоро бях в два града в САЩ и това, което ми направи впечатление е как се слагат ограниченията на скоростта там. Ограниченията са през пет мили (1 миля е 1,6 км) и започват от 25 мили/час (40 км/час) и при всеки по-главен път разрешената скорост се увеличава - 30, 35, 40, 45, 50, 55, 60, 65 мили/час (104 км/час). Може да има някъде и повече, но аз това видях. Задръствания нямаше никъде, което е арзбираемо при такива скорости, при това шофьорите там шофираха с 10-20 мили над разрешената скорост
67
1
 
5
 
! Отговори
NoName преди 5 години
Купени "книжки", ниски глоби, чуството за безнаказаност, високата корупция в КАТ (поради Ужасно ниските заплати и нисък контрол) и разбира се ЛОШИТЕ ПЪТНИ УСЛОВИЯ... Спрете да обвинявате Българския шофьор, Българите са едни от най-добрите шофьори (признато е за тежкотоварни МПС). Така че топката е в краката на държавата! И да нужно е да бъдем по-предпазливи, но повярвайте ми НИКОЙ не иска да предизвика ПТП, особено с жертви или ранени... Нека бъдем внимателни и толерантни на пътя колеги!
66
2
 
5
 
! Отговори
Неразбирко преди 5 години
КАТ доста успено е промил мозъците на 80-те процента, че колкото е по-висока разрешената скорост, толкова е по-опасно и спасение няма - катастрофите и нарушенията ще стават все повече и повече. То ако беше така, разрешената маскимална скорост по магистралите и останалите пътища щеше да е 5 км/час.... Колко ли трябва да си "умен", за да си мислиш, че в задръстване е по-безопасно да се шофира, отколкото ако около теб почти няма коли?
65
7
 
10
 
! Отговори
Стамат преди 5 години
И, като прочете човек коментарите, му става ясно, че заглавието е 100% вярно. Не за 100% от шофьорите, за една малка част. Особено такива ***, които говорят за неоправдани ограничения, и че "може да се кара безопасно с висока скорост, а ниската скорост е предпоставка за задръствания".