Българският шофьор - небрежен, нарушител, джигит на пътя

Най-рисково шофира в петък, най-много пострадали са през юли
Обновена: 23 юли 2018 07:03 | 23 юли 2018 07:00, Екип на Dnes.bg
128
Българският шофьор - небрежен, нарушител, джигит на пътя
Арфив: Булфото

Българският шофьор е небрежен към превозването на деца и близки, не пази околните като участници в движението по пътищата. Това е една от характерните черти на профила му в сравнение с останалите държави-членки на ЕС.

Българинът кара все по-бързо - 95% от катастрофите с убити и ранени са заради скорост. Доказва го и статистиката за издадените електронни фишове. За 2017 г. те са 391 хиляди, а за 2016 г. - 338 хиляди, с 63 хиляди по-малко.

Втори по тежест фактор за тежки пътни злополуки са неправилните маневри. Българинът навлиза в насрещното, прави резки движения, не спазва дистанция, нито правилата при изпреварване. Резултатът - 1600 инцидента, 200 убити и 2258 ранени, обобщава "24 часа".

Най-тежките инциденти с убити и ранени са при челен сблъсък и самокатастрофа. Голяма част от катастрофите са в резултат на сблъсък в дърво или преобръщане в канавката, показват данните от доклад на “Пътна полиция” за 2017 г. В него са посочени и анализирани нарушенията на пътя, които правят водачите в България.

Още по темата

Всеки четвърти е загинал на завой - при удар в друга кола или преобръщане край пътя.

Анализът на пътните полицаи показва, че шофираме най-рисково в петък - в този ден са 1088 от всички 6888 катастрофи през 2017 г. Тогава са убити и най-много хора.

Най-много катастрофи стават от 17 до 18 ч, а най-много са загиналите от 11 до 12 ч - 40 от всички 683. Традиционно има най-много пострадали през юли, но за 2017 г. най-много от убитите са през ноември.

Най-рисково българските шофьори карат в населените места. Там катастрофите са два пъти повече, отколкото по пътищата между села и градове. Тенденцията е трайна за последните 7 г., отчитат от Пътна полиция. Най-много жертви и инциденти са по първокласните пътища, следват тези от втори и трети клас, а най-малко са на автомагистралите и общинските пътища.

Тенденцията е столичаните да нарушават най-често правилата, които водят до тежки инциденти. Приятната изненада е област Перник, където се отчита най-голямо намаляване на катастрофите.

Нарушителите на правилата по пътя да полагат общественополезен труд в болнични заведения, където се лекуват деца, пострадали при катастрофи. Това е една от препоръките в последния доклад на “Пътна полиция”.

Ако това се случи, нарушителите на пътя ще бъдат задължавани да се сблъскат директно с последствията от нарушаването на правилата и да опознаят страданието на децата, жертви на катастрофи. За тази мярка първо заговори покойният бивш шеф на ВМА ген. Стоян Тонев преди 2 г.

Социалната система всяка година се натоварва с 2500 нови инвалиди, които са пострадали при катастрофи.

Механизмът за общественополезен труд в социални и болнични заведения, където се лекуват деца, засега е предложен само за шофьори, които са причинили катастрофа с участието на малчуган, независимо дали се е возил в неговата кола, или в другата.

36 деца са загинали при пътни произшествия през 2017 г., същият е броят на жертвите до 18 г. и през 2016-а, пише в доклада. Броят е най-висок за последните 7 г., което е една от тревожните тенденции. Ранените при пътни инциденти малчугани през 2017 г. са 1110, с 60 повече от 2016 г.

От всички загинали 36 деца 27 са били пътници в автомобилите на бащите и майките си, 5 са загинали като шофьори и 4 като пешеходци.

“Броят на загиналите деца като пътници е 75% от всички. Това показва занижена култура на поведение на водачите, в чиито автомобили пътуват деца, а така също и на водачите като цяло, тъй като не във всички случаи вината за катастрофата е на шофьора, в чиято кола пътува детето”, пише в доклада.

От 2011 г. насам по пътищата са загинали 220 деца, ранени са 7800, а броят им расте. За същия период например в Южна Корея децата жертви по пътя са намалели с 80%.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


128
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
64
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не мога да разбера до кога ще ни занимават с КАТ и Шофьорите в всяка Новинарска емисия присъстват!? Има си закони определящи правилата на движение и ако се спазват няма да има произшествия, а когато на един човек му липсват първите 7 години, нищо не може да се направи каквито и изменения допълнения, наказания да се въвеждат, ще е просто събиране на пари от глоби.
63
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименПриходите в буджета от глоби също се увеличават, то за това не се оправят нещата. Нали ако всичко се нормализира и постъпленията в бюджета ще намалеят. В Италия преди време имаше една отсечка покрай един търговски център. За да влезеш там трябваше да караш 3 км. и да се върнеш и всички завиваха на обратно в нарушение. Вместо да сложат полиция и да събират глоби, властите направиха кръгово на това място вече няма нарушения. Още се чудя как може да са такива будали, що пари щяха да ...
62
9
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По-високата скорост в България доста често помага за по-малко катастрофи, като премахва задръстванията, които би ги имало почти навсякъде, ако се спазват ограниченията на скоростта. Примерно по Ботевградско шосе в София има малоумно ограничение от 50 км/час, но на практика рядко шофират с под 90 км/час. Ако спазваха ограничението, Ботевградско шосе щеше да е перманентно задръстено с коли във всичките си осем ленти за движение.
61
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Има две понятия, които оказват значимо влияние на броя на катастрофите - максимално разрешена скорост и безопасна скорост за пътя. За безопасна скорост в България не се знае и заради това стават повече катастрофи. Когато разрешената скорост е много под безопасната скорост, катастрофите се увеличават, т.е. точно обратното на това, което КАТ твърди. Ако на даден път безопасната скорост е 100 км/ч, а има ограничение 60 км/ч, катастрофите се увеличават. При 40 км/ч още повече се увеличават
60
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма случай, в който когато пътувам за някъде, да не срещна поне няколко камикадзета, изпреварващи бясно при липса на видимост или напирайки буквално на сантиметри към колата отпред. И всеки път се увеличават. Прoстащината придобива вече космически размери.
59
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В нормалните държави на главните пътища има маркировка, мантинели, грамотно поставени знаци, предупрежденията започват много преди опасността, разширения за включване, отбивки за отдих с разширения и далеч от пътя и т.н. Направено е така, че като се качиш на главния път и сложиш темпомата на 90 и караш с часове, това ти вдига средната скорост и се пътува спокойно и бързо. В БГ пътната обстановка изнервя и стресира а шофирането нощем е кошмар, не са виновни хората, *** има навсякъде.
58
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Много били катастрофите в населените места. Ами как няма да са много, след като след всяка оптимизация на движението, стават още по-голями задръствания и шофьорите се изнервят до безкрайност и започват да правят рискови неща на пътя. Там където има нормална организация на движението катастрофи са значително по-малко.
57
12
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Висока скорост"!!!Преди 1989-та разрешената максимална скорост в населените места беше 60 км/час (сега е 50 км/час), а по Цариградско шосе в София беше 110 км/час (сега е 80 км/час). Катастрофите очевидно бяха доста по-малко, а броя на движещите се коли според мен не се различаваше много от сегашния им брой, въпреки че сегз изглеждат в пъти повече заради задръстванията, която на 90% са резултат на лошата организация на движението в София.
56
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Как да се шофира в БГ като няма ред и оправия в цялата държава. КАТ като заработи и какво? Като няма адекватна регулировка на движението. Може ли на главен път да сложиш ограничение 60 и 40? Може ли главен път да минава през центъра на населените места? И от какъв зор като се минава покрай капанчето на бай Кольо и има знак 40. И кой е разрешил да се направи кръчма току на главния път. Отбивка селски път и хоп 60. Пробвах от София до Варна по правилата на 100% и пътувах 450 км. повече от 12 часа.
55
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В държавите, в които правилата се спазват, шофьорите са убедени, че ако направят нарушение, НЕИЗБЕЖНО ще бъдат санкционирани за това нарушение и не правят нарушения. В България е обратното - всеки шофьор знае, че КАТ не работи и каквото и нарушение да направи, няма да има санкция. Само ако стане катастрофа, КАТ се появява и пише грешни причини за катастрофата. В това е проблемът за България, а българските шофьори са доста внимателни и възпитани шофьори, колкото и да не им се вярва на нихилистите
54
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На практика 99% от нарушенията, катастрофите, ранените и загиналите са пряко следствие от липсата на контрол за спазването на правилата.
53
5
 
7
 
! Отговори
BG преди 5 години
Кучето скача според тоягата. Докато КАТ си дремят я под някоя дебела сянка, я до някоя бензиностанция или мол така ще бъде. Всеки го е виждал - 20 км преди КАТ ми присвяткат с фаровете, минава се покрай катаджиите полечка с 60 км и в следващия момент - газ до дупка !Само не мога да разбера - един видео регистратор за кола струва към 50 лв. Не може ли да се снабдят такива коли (без обозначение разбира се :) и да се снима. Хайде да видим кой ще кара като луд и ще изпреварва тогава ?!?!
52
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Действията и бездействието на КАТ определят начина на шофиране в България, както навсякъде по света. За какво са ми тези лъжливи статистики на КАТ? Колко от тези катастрофи са станали поради факта, че КАТ не работи и не контролира спазването на правилата? Всичките или почти всичките ...
51
3
 
16
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Никъде по света "възпитанието, културата или манталитета" или "простащината и наглостта", не опреелят как се шофира. Един чужденец като шофира в България шофира с наглост и простащина, а като шофира в нормална дърбава шофира с култура, възпитание и манталитет. Същото за българските шофьори, които в нормалните държави са перфектни шофьори с висока култура, възпитание и манталитет.
50
2
 
14
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Как се шофира по пътищата на една държава винаги и навсякъде по света зависи само от контролът, който държавата оказва за спазването на правилата.В България много хора доста лековато приемат за истина, прехвърлянето на вината за катастрофите от КАТ към шофьорите. Например, шофьорите няма да изпреварват безрасъдно, ако КАТ работи. Същите шофьори (чужденци и българи), които в България изпреварват безрасъдно, не изпреварват безрасъдно в държавите, в които КАТ работи.
49
4
 
14
 
! Отговори
опетков преди 5 години
До +++ За КАТ си почти прав. Но защо за 10г. здраво шофиране на"запад" видях само веднъж кола на техния КАТ? Разликата се нарича "възпитание" и манталитет. Тук простащината и наглостта е издигната в култ.
48
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Най-големият нарушител е ушев. Не спазва никакви правила, норми и закони. Кара си като петмъдест тарикат и това е. Без колани, без фарове, без винетка, без застраховка, говорят по телефоните като свързочници, правят опасни маневри, но оня е с карта и е над закона.
47
1
 
9
 
! Отговори
+++ преди 5 години
Фалшива новина.Освен, че не разбират за кого пишат, тук явно не разбират, че статистиките на КАТ са напълно невярни. "Изводите", които прави КАТ са потресаващи - невежество отвсякъде, което хваща дикиш само сред 80-те процента.
46
3
 
10
 
! Отговори
опетков преди 5 години
До Анонимен27 Не е толкова до опитност, колкото до разсъдливост. Има едно опиянение от скоростта, нещо става с мозъка и натискаш *** без да мислиш за последствията. После идва завоя, дървото и олеле майко! А какво да кажем за възрастни, "опитни шофьори", изпреварващи на непрекъсната линия при нула видимост отсреща? За *** и джигитите да не говорим , а за съжаление те не са хич малко. Като резултат е тъжната картинка и статистика.
45
3
 
12
 
! Отговори
+++ преди 5 години
Фалшива новина.Има голяма разлика между "българските шофьори" и "шофьорите шофиращи в България", а в статията пише за шофиращите в България българи и чужденци, а не за българските шофьори, които по принцип са внимателни шофьори. Защо се шофира така в България отдавна е ясно - защото КАТ не работи. Не случайно чужденците шофьори са най-опасните по българските пътища.