С БДЖ през 2023 г.: От София до Пловдив за час

Експерт: Първата скоростна жп магистрала ще е факт!
6 авг 2018 18:16, Петя Славова
30
С БДЖ през 2023 г.: От София до Пловдив за час
Снимка: архив, Булфото

19 оферти бяха подадени за модернизация на жп линията Елин Пелин - Костенец. Участъкът е с обща дължина 51 км и е част от жп трасето София - Пловдив.

Проектът на стойност над 1 милиард лева е най-мащабният за този програмен период на ОП "Транспорт". Предвижда се да бъдат изградени над 20 километра тунели и 23 моста и виадукти с обща дължина около 3 км.

След модернизацията, която трябва да приключи през 2023 г., между София и Пловдив ще се пътува само за час, обявиха от Министерството на транспорта при отварянето на ценовите оферти.

Така ще стане факт и първата скоростна жп магистрала от София до Бургас и Свиленград.

"Този проект предвижда изграждане на 160-километрова линия и модернизация на абсолютно всички централизации по гарите. Тоест изграждане на маршрутно-компютърни централизации и GSMR", обясни пред БНТ инж. Красимир Папукчийски, ген. директор на НК "ЖЕлезопътна инфраструктура".

Така пътуването между София и Пливдов ще се намали до 1 ч. и 15 минути. В момента е 2 часа и 38 минути, уточни той.

По думите му скоростта на движението от София до Пловдив ще бъде 160 км. за конвенционални влакове.
 


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
3
 
7
 
! Отговори
Бг.реалност преди 4 месеца
Идват избори и бочко захлебва здраво 6те милиона шарана.
Плочата с песни за магистрали,за соц.слаби политици,за по-високи доходи,а сега и с новия хит- БДЖ за час :))))
Давай боко,давай.
Само не забравяй за бис да ни изпееш:
Геноцид за бг.народ.
Благодарение на всички вас от 90та год насам над 2мил.и половина бългъри работят и живеят в чужбина и се увеличават с всяка минута.
26
3
 
6
 
! Отговори
Ха ха ха ха преди 4 месеца
А през 2030 БДЖ откривало линия
Пловдив-Луната-кратера Коперник
Ха ха ха ха ха ха ха
Ама вие там умора нямате беееее :)))
След като боко и президента ги изкарахте соц.слаби сега и това.
Хора,спрете тия гъби дето ги пушите ей!
Върнете се в на ша та реалност.
Тази чалгаро-абсурдистанската имам предвид.
Незнам за коя българия и кое бдж говорите,но сте смешни и жалки.
25
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Едно време пътувах София - Пловдив с влака за 1 час и 55 минути. Сега десетилетия по-късно се пътувало 2 часа и 38 минути!!! Напредък има при демокрацията и пазарната икономика. Ако тази отсечка наистина струва милиард, има ли смисъл да се прави?! Ще я напарвят, за да фалират БДЖ и новия горд дебеловрат собственик ще разполага с имущество за милиарди срещу жълти стотинки.
24
2
 
3
 
! Отговори
Партиен член преди 4 месеца
Ако това трасе го направят като магистрала Тракия едва ли ще се движат с 160км.
Тракия е пример за не качествен ремонт.
23
2
 
4
 
! Отговори
ГЛАС ОТ БЕЗДНАТА преди 4 месеца
По време на соца разтоянието София -Пловдив се пътуваше за време 1час и 58 минути в чисти вагони с измити прозорци и чисти тоалетни.Дано докато се строи линията успеят да внесат локомотиви и вагони ,които могат да се движат със скорост 160км.Но какво стана с така лелеяната скорост от 200км/час,защото скоростта от 160км/час беше планирана за товарни влакове.Според мен незаслужено се неглижира трасето Видин-София ,което тотално трябва да минава по ново трасе през Ботевград
22
0
 
7
 
! Отговори
Пътника без билет преди 4 месеца
Преди два дни се качих в някакъв влак от. ....,до......и на таблото изписваше че се движим с 227км/час.,а ВИЕ мечтаете за някакви си 160 км/час.
21
1
 
18
 
! Отговори
fred 13 преди 4 месеца
Вероятно става дума за 2123 г ?
20
3
 
12
 
! Отговори
Тошко Петков преди 4 месеца
Има ли някой който вярва на това. НЕ МОЖЕ ДА СЪСИПВАШ БДЖ 10 ГОДИНИ И ЗА 1-2 ДА РЕШИШ, ЧЕ ЩЕ ГО ОПРАВИШ ???
19
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Този проект може да стартира след 20 год. Може!!!
18
1
 
14
 
! Отговори
Ясно преди 4 месеца
Идат избори и баце ни сваля звезди от небето! Апрппо петербурски защо е още минстър - нали е подсъдим за убийство?
17
1
 
7
 
! Отговори
Мене преди 4 месеца
В ***, ако няма схема, никой нищо няма да подхване да прави. Личният интерес е на първо място. Ето затова и така ще си кретаме - бедни, недооценени, с лоша инфраструктура и мижави и несериозни инвестиции. Китайците няма да търпят Пеевски и Златев да им казват къде какво да се случва, заради това и не инвестират тук.
16
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Надявам се да сте прочели за магистралите в ЗАДНИ БАЛКАНИ , финансирани от Китай с няколко милиарда !!!!! През 2010 Тиквата ни обеща светло комунистическо бъдеще с десетки милиарди от ...... Катар , Кувейт ....а преди няколко месеца и от Обединени арабски емирства !
Не си прав професор Иво Христов повече от 90 % сме .
15
1
 
11
 
! Отговори
Т. Живков преди 4 месеца
След една петилетка ще изпреварим Англия!
14
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Те и тунел под Стара планина пак щели биле да правят. Вече я надупчихме като швейцарско сирене. И да се хвалиш с нещо което е било и да го представяш за невероятен напредък е малко глупаво.
13
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Абе , преди да спечели ,, борисов трети " , Собственика на ГЕРБ ни лъжеше за 200 км/ ч София - Бургас ???!!! Тогава ви излъга , че ще върне откраднатите 4 милиарда лева от КТБ !!!
Говори се за острови и Барцццелона , ама 3 % от българите не вярваме на истината !
12
2
 
19
 
! Отговори
ДС преди 4 месеца
Да го видя няма да го повярвам. Между Пловдив и Ямбол подмениха трасето. Питам един служител на БДЖ защо след като е ново трасето разписанията са същите - влака пак е бавен. Отговора: много сложно е да е се променя цялото разписание.
11
1
 
10
 
! Отговори
Ганчо преди 4 месеца
Загледах се в локомотива - серия 07. Този локомотив на Горна Оряховица сигурно работи на две тягови групи. Поне да бяха снимали някое Дезиро - ако е останало читаво. Жлка работа.
10
3
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
до 7. Не грешиш но когато това разстояние се изминаваше за 58 минути имахме държава и нови влакови композиции. Локомотивите 04 серия развиваха до 140 км в 4ас. 15 години съм карал такъв. Железният път се подържаше от жп воиските. Нямаше никакви кривини и пропадания на колковозите. Но това време отдавна отмина и вси4ко се крепи на 4естна мутренска.
9
1
 
16
 
! Отговори
Ганчо преди 4 месеца
Боже колко лъжат. Ало НКЖИ къде след рановиране влаковете Ви се движат със скорост по - голяма от 60км/час. Пример - Пловдив-Свиленград в участъка до Първомай. Това са политически изказвания в подкрепа на слабото ръководство на Министерството. НКЖИ да си погледне долното и горното строене на пътя, тунелите, гаровите съоръжения, че много от тези работещи в НКЖИ трябва да се обесят на конзолите на контактната мрежа на централна гара. Пропаднала работа. Като мине влак по релсите хвърчат гейзери от
8
1
 
12
 
! Отговори
Ставрю преди 4 месеца
Кое, ко рече!? Малиии то ще е страшничко като влачи о на ужасите като знам какви локомотиви и вагони имаме дето стават само за кокошарници. Или ще купим един локомотив и ще го плащаме 50 години щото и бацето и цецето пък и посредници търгове малии ще стане *** и цената.