Пътят-убиец: Лоша плътност, слабо сцепление. АПИ знаели, и?

Липсата на отговорност води до война на пътя в мирно време
Обновена: 27 авг 2018 15:53 | 27 авг 2018 12:45, Анисия Иванова
214

11421 гледания   |  Още видео

Преди два месеца лаборатория на АПИ тествала настилката на пътя-убиец край Своге, където на 25 август се обърна автобус и загинаха 16 души. Оказало се, че коефициентите за плътност и сцепление били в пъти под допустимите, но никой не си направил труда да вземе мерки.

Защо пътищата у нас вместо да изпълняват основната си роля, а именно безопасно придвижване, се превръщат във фатални препятствия, отнемащи животи?

Още по темата

"В края на миналата седмица от Института за пътна безопасност алармирахме за това, че същият този път е в окаяно състояние, независимо, че е нова настилката. Държавата започна да се раздвижва, а институциите най-сетне проумяват, че липсата на отговорност води до война в мирно време и трябва да бъде създаден нов орган, който да се грижи за пътната безопасност", коментира в студиото на "България сутрин" Руслан Баждеков от Института за пътна безопасност.

Той бе категоричен, че пътната безопасност е национален проблем с национално значение.

От Института за пътна безопасност напомнят, че освен за хората в района, пътят, на който стана трагичната катастрофа, е много важна алтернатива за движение между София и Видин, в случаите, когато Е-79 е в ремонт или поради други причини по направлението А-2, I-1 не може да се преминава (направлението София-Ботевград-Мездра-Враца).

"Може би за четвърти път за последната година ставаме свидетели на събиране при премиера след тежка катастрофа. Притеснително е, че на вчерашния брифинг се отбеляза, че ще се бърза да бъдат приети новите три закона за движение по пътищата. Във формата, в който бе представен обаче, той не става. Дори и перфектният закон не би решил проблема, ако няма изпълнителната власт не стои зад него", отбеляза председателят на транспортната комисия в 43-то Народно събрание Настимир Ананиев.

Пет пъти АПИ е изпращала писма на фирмата изпълнител и нищо не се е случило, върната ли е паричната гаранция, изброи част от проблемите Ананиев пред Bulgaria ON AIR.

По думите му за оправяне на пътя убиеца отново трябва да дойдат пари от данъкоплатците.
 


214
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
197
0
 
2
 
! Отговори
Бойко и Пеевски ООД преди 2 месеца
"Aсфалтът на мястото на катастрофата в Своге е бил с недопустимо качество, каза министърът на регионалното развитие Николай Нанков на пресконференция в централата на ГЕРБ."

Резултатите от пробите, взети след инцидента, при който загинаха 17 души, са станали готови днес. Те са показали, че асфалтът съдържа варовик, който има свойствата да се полира при употреба. Съгласно нормативите този материал е недопустим за слагане в износващата част на асфалта, каза Нанков.
196
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
и от кое ли още неса ни взели-"икономисали"
195
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
а оня дето не искаше да гледа кръв сега какво гледа
194
0
 
4
 
! Отговори
Joko преди 2 месеца
Преди време един МИНИстър , приличащ на съсел, се изцепи, че у нас се строели най-Йофтините пътища. Хвана ме срам от простотията му.
193
0
 
2
 
! Отговори
Iceblast88 преди 2 месеца
До 195
Нека да не е може, а дай боже. Дано Свинетка и Асфалт паша да пътуват с родата си, да се завъртят и да се пребият. Целите им родове да измрат, само те двамата инвалиди да останат от врата надолу. Цял живот през тръбички да се хранят и с крадени пачки да се задавят. С пари от същия път спестени - детски ковчези за внуците си да купят. С пари от знаци спестени инвалидни колички да си вземат. С пари от маркировка прибрани - кърпички за сълзи по внуците си да дават.
192
0
 
6
 
! Отговори
Iceblast88 преди 2 месеца
Оправете си заглавието! Един път няма как да е убиец! Убийците са тези които са пестили материали от държавна поръчка, тези които са взели рушвет за да дадат поръчката на които трябва и най вече основна вина за ПРЕДУМИШЛЕНО УБИЙСТВО ИМА ДЪРЖАВНИЯ ХЪХРЕК КОИТО СЕ Е РАЗПИСАЛ, ЧЕ ПРИЕМА ОБЕКТА!!! СЪЩИЯ НА КОИТО НИЕ ПЛАЩАМЕ ЗАПЛАТАТА С ДАНЪЦИТЕ СИ И КОИТО ВИНАГИ НЯМА НИКАКВА ВИНА, ЧЕ ПРИЕМА НЕЩО КОЕТО И С ПРОСТО ОКО СЕ ВИЖДА, ЧЕ Е ЛЕШ!!! ТЕ СА ВИНОВНИЦИТЕ!!! Пътя вина няма как да има!
191
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Ще се търси ли наказателна отговорност от фирмата изпълнител? НЕ! Защото и тази фирма е сред любимците на вождЪТ слънце! Утре пак за ПП ГРОБ да глсувате и после пак да се възмощавате по форумите
190
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
български глупост и непукизъм
лапайте безбожници, но знайте че всичко се връща,
някой ден и вие или вашите деца може да се обърнете на пътя който сте опоскали.
189
9
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Айде стига глупости бе хора, ДАЛИ все пак не е виновен шофорът на автобуса, който носи отговорност за пътниците и е карал с превишена скорост. Въпреки ОГРОМНИТЕ табели от двете страни.
Колко от ВАС които коментирате, сте минавали по този път? Колко от минавалите са катастрофирали?
188
0
 
14
 
! Отговори
...тъжно... преди 2 месеца
Слава на нашата партия! Слава на приближените фирми на Сульо, Пульо, Атанас и Аз.
187
0
 
15
 
! Отговори
404 преди 2 месеца
Хайде Асфалт паша оставка дай
186
6
 
0
 
! Отговори
Seckemakadesi преди 2 месеца
Bg Patiat ne e ubiec...
Bg medii sa ubiici...
185
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Нямало мантинела. Тир се спрял в нея,като я смачкал преди време. Ако лъжа аз,лъже и бТВ и к1.
184
0
 
29
 
! Отговори
133 преди 2 месеца
Фалшивия асфалт на Тиквата и марионетките му !!
183
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Автобусът е пробвал при пороен дъжд и ограничение 40, дали ще вземе завоя и след като се удари в насрещната бетонна стена ще го спре тенекиената мантинела от другата страна на пътя !!!

Покой на загиналите
182
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Пътят убива !
Системата убива !
Българинът е „невинен” !
181
0
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
ГОСПОДА И ДАМИ ЛЕНТОРЕЖЕЩИ!!!

Не е само да се строят пътища!!! Трябва да се строи качественооооо!!!
Ама как ще се краде ако се прави като хората??? А ???
А като няма кой да контролира е така. Ма нали Лилето си имаше чанта за три бона(така съм чел).Туй е важното. Сега и да се напъвате -файда никаква. Ей Ви ги магистралите и пътищата. ВАШИТЕ!!!
180
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Видял съм толкова много коли обърнати по таван след поднасяне когато се сурнат странично и срещнат нещо навдигнато при излизане от асфалта веднага се обръщаш дори при 40км, да не казвам ,че автобуса е по-висок с изместен на високо център.Щом ви е интересно след асфалта следва вдигнат тротоар и после след тротоара е мантинелата която спецове твърдят че е про-форма поставена т.е. при поднасяне се навдигаш от тротоара падаш странично на мантинелата е се претъркаляш през нея в дерето ,тротоара те об
179
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
ПЪЛНО БЕЗОБРАЗИЕ! САМО ЗА 15 ДНИ ЧАСТНАТА „ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ“ ПРИБРА 7 ПОРЪЧКИ ЗА 60 МЛН.ЛВ. ОТ ДЪРЖАВНАТА „БУЛГАРТРАНСГАЗ“! ДВОЙНО ПО-ВИСОКИ ЦЕНИ ОТ ПАЗАРНИТЕ! ИЗТОЧВА ЛИ ЧАСТНАТА ФИРМА ДЪРЖАВАТА
178
34
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Айде стига глупости... Пътят бил виновен, космосът- виновен, държавата- виновна... Виновникът е един- шофьорът. Толкова. Ходя на ски ежегодно в Аплите и виждам какво става- опасни, хлъзгави пътища, но европейският шофьор е с европейско мислене и поведение. Не като нашия Ганьо. Новите гуми били глупости- ще караме с такива на 5 години. Това- глупости, онова- не е вярно. Всичките катастрофи са от прoстoтиятa на народа. А държавата е олицетворение именно на тази ниска култура и поведение.