Смъртта в луда надпревара с отговорността! Кой на кого прехвърля топката?

След трагедията със 17-те жертви в Своге – колани, застраховки...
28 авг 2018 15:30,
101

Окръжната пррокуратура в София повдигна обвинение на шофьора на автобуса-ковчег, който взе 17 жертви, след като се преобърна край Своге. Обществото веднага започна да пита: Кой е виновен за трагедията?

Шофьорът е обвинен в нарушение на правилата за движение по пътищата и е нанесъл смърт и телесна повреда на повече от 1 лице. Вчера в късния следобед пък, разследващи и жандармерия влязоха в офисите на фирмата "Трейс груп", която отговаря за ремонта на опасния участък, и иззеха документи за поддръжката и рехабилитацията на пътя в района на Своге.

"Дошло е време всеки да поеме отговорност за действията си. Вероятно корупцията е част от проблема. Но всичко трябва да се реши кардинално. В началото на септември ще учредим конфедерация на транспортните организации. Възнамеряваме да започнем разговори с Министерството на транспорта , защото в момента се работи на парче", отбеляза Магдалена Милтенова от Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта.

Още по темата

Пред Bulgaria ON AIR тя изтъкна, че когато се говори за застраховка на пътниците, то често се разпространяват неверни данни.

"Когато се тиражира обществен превоз, от който е част и "случайният превоз", трябва да има издадена фактура. Не се издава билет. Всеки пътник има застраховка. Въпросът с липсата на билет е несъстоятелен", поясни тя.

Милтенова обясни още, че няма как всички автобуси да бъдат с колани.

"Никой няма да сложи колан в градски автобус. Нито една държава в Европа не е направила коланите задължителни. Каква изобщо е гаранцията, че подобно нещо ще сработи? Трябва да се направят съответните тестове", каза още тя.

Според адвокат Димитров проблемът не е липсата на колани в автобусите, а контролът.

"Законът казва, че когато автобусът е оборудван с колани, то те трябва да бъдат използвани. Ние трябва да бъдем иновативни в безопасността в транспорта, тъй като сме водещи по смъртност на пътя. Лесно е да се оборудват автобусите с колани, но кой ще регулира това? Без завишен контрол, законодателните промени нямат смисъл", обобщи юристът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


101
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
88
0
 
1
 
! Отговори
Абе... преди 5 години
Примери на оставки по света много.Но при нас министри депутати са безгласни и не са експерти.Всичко решава ТОЙ.Махне един,другият пак не знае.Бил на транспорта..същият после може да е и на образованието.Посл пример една дама смени друга неразбираща.От спорта нещо си в ТР.Цецка от парл-пра со въдие.Лили къде ли не.Ангелакова.Захариева..?? Кой е експерт,за да се опъне на НЕГО?? Никой
87
0
 
1
 
! Отговори
Гого преди 5 години
Да имате някакви други многобройни примери, където за всяка една катастрофа се обвинява правителството? Знаех някъде към 5000 обаче нещо не се сещам!!
86
3
 
1
 
! Отговори
Ицо преди 5 години
Оставка за Нинова и разпускане на червената *** заедно с Радев марионетката да стават и да се махат!!!!
85
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Имало е проливен дъжд.По асфалта имало ли е и кал?Мантинелата защо не е спряла автобуса?
84
0
 
5
 
! Отговори
GEORGI преди 5 години
Много е просто-да се публикува заданието на инвеститора,да се публикува одобрения технически или работен проект,да се публикува санкцията на инвеститорския контрол,да се публикуват плащанията по проекта,да се извадят няколко ядки от пътя,които да сепроверят дали отговарят на писаното по горе,,,,,,,,,,и да се запазят килиите с южно изложение в Софийския Централен Затвор с повече..... екстри))))))))
83
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това, че опозицията се хваща за всеки уж дребен проблем не е беда. Ако това кара властта да се бори с недъзите си, няма лошо. Това, което обаче би трябвало да ни тревожи, че ефектът от тяхното крякане е нулев. А, защо. Защото с нищо не са доказали, че могат да управляват по - добре.
82
0
 
4
 
! Отговори
98000 преди 5 години
До ГогоПреди години в Индия дерайлира пътнимески влак - имаше 9 души ранени без инвалидизиране. Министърът на транспорта подаде оставка. Днес френският министър на екологията подаде оставка, защото на заседанието в Елисейски дворец се пояил неканен някакъв лобист и министърът алармира, че демокрацията е подложена на риск.
81
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Този случай дойде дю-шеш на Пеевски и Памперсите.Атаката срещу Трейс не е случайна.Те са основен конкурент на Прасчо в строителството на инфраструктура.Само че ако Трейс пострадат не виждам какво ще ги спре да изкарат на светло рекета на Тиквата в обществените поръчки.И ако Трейс не могат да строят качествено то представете си какви ги вършат Прасчо и останалите като при тях няма един квалифициран строител.
80
7
 
7
 
! Отговори
Гого преди 5 години
Ако за всяка една катастрофа се обвинява все държавата и правителството, дайте сега във всички държави по целия свят да се искат оставки, защото навсякъде по света стават катастрофи!
79
9
 
6
 
! Отговори
Гражданин преди 5 години
А Радев да си даде оставката, заради това че баща му блъсна инвалида???
78
8
 
7
 
! Отговори
Ицо преди 5 години
Политизирането на всяка една катастрофа от Нинова и Радев показва само колко са жалки и смешни. Хванали са се във всеки проблем като удавник за сламка и пак се иска оставка, смешници!
77
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До българин 72 Айде стига за управляващите! за хорската глупост не са те виновни. Или си глупав или не. Да не говорим и за други подобни ситуации, не е сега моментът. Помислете малко как най- после като ви сложат нещо в ръцете , да не го потрошите още на втория ден, като ви построят магистрала, да не тръгнете да си чупите главите от голям джигитлък и се научете да си вкарвате мозъка в употреба. Да имаш значи да си отговорен. Не знам да ли ме разбирате и не съм сигурна че ще бъда разбрана.
76
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Като карате като луди все някога ще си счупите главата. Повечето пъти се разминава ама веднъж да не се размине и те копат. А ако си шофьор на автобус копат и много други хора. Скоростта му е била по-голяма от разрешената а шофьора си призна че се е разсеял. 2+2=4. Според мен си е джиткал на телефона и не е видял завоя. Аз съм се блъскал с 5 км/ч заради разсейване.Да оставим на страна троловете с мантинелата и асфалта и да не търсим под вола теле.
75
7
 
3
 
! Отговори
до Пенко преди 5 години
Ограничението на скоростта в този участък е 40 км.Това означава,че при ужасния порой и напълно наводнен път, нормалната скорост е не повече от 35 км.Шофьорът карал с 54 км., за миг се разсеял и станала огромна беля.Днес ми разправят,как виновен е строителят на пътя,министърът,правителството и светия синод.По този път същия ден и час са минали стотици МПС но е катастрофирал само този шофьор.Първо блъснал три коли,после се завъртял,скъсал мантинелата и се хвърлил в пропастта.100% шофьорски гаф.
74
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нека си говорим откровено и да си кажем нещата такива, каквито са. Вярно е, че когато става въпрос за пътища, фирмите, които ги строят много крадат. Това е самата истина. Но има и нещо друго. Има и много хорско безхаберие, безотговорност и тъпотия. Научих, че в тази опасна ситуация някакъв пътник е ангажирал вниманието на шофьора, а той пък тръгнал да му обръща внимание вместо да си гледа пътя и да внимава. Какво да кажа за това? Как да го нарека? Омръзна ми да пиша думичката тъпотия. Но...
73
4
 
4
 
! Отговори
x преди 5 години
След 20 г. като тираджия,по пътищата в Европа и Азия виждам нещата много по-ясно от безбройните експерти,анализатори,специалисти и пр.дърдорковци които не спряха да грачат,кото гарвани на гробище.Скоростта и пак скоростта,там е заровено кучето и докато това не се разбере в България ще продължава кървавата война по пътищата.Пътят е хубав,гладък,със знаци и мантинели,но е планински,с безброй завои и поради това опасен.А тази катастрофа си е по вина на шофьора 100% и той си го знае и признава.
72
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ГРОБ за 10 години:- насочиха европейските пари за инфраструктура към техни фирми, повечето се окраде и калпавото строителство ще изисква ремонти за години напред- раздуха администрацията и ги направиха свой електорат- на местно ниво усилиха феодалната икономика- срастване на всички власти
71
3
 
8
 
! Отговори
българин преди 5 години
Братя и сестри БЪЛГАРИ!Най-много се краде там, където всичко е заровено и не се вижда - пътища и саниране........Направете си изводите за управляващите вече не знам колко време..........
70
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Стига сте тормозили горкия шофьор, та и той е пострадал, да не е луд сам себе си да нарани. Виновно е състоянието на пътя. Караме по пътища убийци, асфалтът хлъзгав, дупки, да не говорим че нещо днес го асфалтират, утре е напукано пак. И премахнете тая тъпотия "несъобразена скорост", която се тълкува само корупционно. Че има джигити има, но като цяло не само шофьорите са виновни, виновно е и състоянието на пътя!!!
69
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 10 ГОДИНИ ГРОБМандат 4, 5, 6 !