Лоши пътища, безотговорни шофьори... Кой е виновен?

60% от катастрофите у нас ставали заради водачите
99

Съдът остави "под домашен арест" шофьора на катастрофиралия край Своге автобус - Григор Григоров. Жителите на града пък и днес ще излязат на протест. Те настояват за спешен ремонт на пътя в Искърското дефиле и наказания за виновните за тежката катастрофа, при която загинаха 17 души.

Още по темата

Автомобилният състезател Илия Царски коментира в студиото на "България сутрин" причините за инцидентите по пътищата в страната и настоя, че всички водачи носят отговорност.

"Първото нещо, което трябва да се промени в България е манталитета и културата на водача", каза Царски.

Според него трябва да търсим причината за инцидентите на пътя в самите себе си.

Председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов категорично обаче не се съгласи с автомобилния състезател.

Според него тенденциозно се налага мнението, че за пътнотранспортните произшествия вина почти винаги имат само шофьорите и то при положение, че по европейски данни шосетата у нас са най-опасните в Европейския съюз.

"Констатацията на Европа е, че 60% са по вина на участниците в движението, останалите 40% са на институциите", настоя Иванов пред Bulgaria ON AIR.

Той обърна внимание и на пътя край Своге, където стана фаталният инцидент със 17 загинали. Иванов каза, че има грешки при рехабилитацията на трасето. По думите му организацията на движението и завоите представляват предпоставка за ПТП.

Илия Царски пък сподели, че освен външните предпоставки за инциденти, хората трябва да ограничат и тези, които зависят от тях - превишена скорост и спазване на закона.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


99
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
0
 
4
 
! Отговори
До видния теоретик преди 5 години
Драги 31, а ако случайно жената е карала след автобус, тир или друг по-големичък камион/бус/джип, въпреки че и една баничарка може доста да ти поограничи видимостта?Според теб в рамките на някоя друга секунда или по-бързо за никого не е проблем да направи еволюционен скок и мигновено да се сдобие със свърхспособности, които да му позволят да извърши описаното от теб овладяване на колата...
36
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименЯ се опитай да караш с 50 в северозапада и да оцелееш. Аз за 6 месеца двапъти пътувах по трасето варна, Плевен, Видин и единия път хвърлих един кт. гуми а другия слава богу 1 гума. Добре, че съм разумен и там където е разрешено да се кара с 90 карах с 60, че и по малко на места. Отървах се с гуми но имаше и доста паметници наоколо и не е вярно, че с 50 не можеш да изхвърчиш от пътя. Челен удар с 50 е = на падане приблизително от 10 етаж и при рязкото спиране ти се късат вътрешностите
35
2
 
7
 
! Отговори
Истината преди 5 години
Лошите пътища при ГЕРБ са една от причините за нарушенията и катастрофите. Другата по-важна причина е неработещия КАТ. Шофьорите, които извън България стриктно спазват правилата, когато влязат в България сякаш подивяват усещайки, че контрол няма. Учудващо много хора вярват на басните за самоконтрол, самосъзнание и жестоките глоби, все неща, които по света отдавна знаят, че нямат ефект.
34
8
 
4
 
! Отговори
месара преди 5 години
ааааааа, пътищата са виновни,...... завои, изкачване , спускане, па като вали дъжд, са мокри,....... бе не могат ли да ги правят само прави?! а шофьорите карат внимателно, спазват знаците, камо ли да карат пияни или дрогирани! пътя е виновен, питайте другарката дето *** оставка!
33
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
гледах ги сутринта и в общи линии съм съгласен с повечето от доводите им. Най-малкото не е редно от всяка недосмислица на някъде пръкнала се поради безхаберието на всички по веригата да се излиза с дежурните табели "Пътят е в ремонт" и водачите да се оправят кой както може и знае. До догодина. За мен, ако някоя фирма е спечелила правото да ремонтира нещо и не го прави като хората или се мота, би трябвало да й вдигнат набързо един-два жълти картона и да й покажат вратата. И да идва следващата
32
1
 
4
 
! Отговори
50 преди 5 години
При оценката на причините сте забравили един от законите на марксизма-за диалектическото единство на обективното и субективното!Май ще си пишем двойка по научен комунизъм !Двете неща са взаимно свързани и взаимно обусловени-добри пътища и добри шофьори!Едното без другото не върви!Что случилось?Понятно?Давай вперед!
31
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
жена ми пътуваше към Плевен - на участък с органичение 60, тя кара с 50. Попада в огромна неравност на пътя и колата излиза извън пътя. Жена ти е гламава.С 50 никаква неравност не може да те изхвърли от пътя ако внимаваш в пътя. С 50 имаш време да видиш неравността и да намалиш и да овладееш автомобила.
30
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не е проблем бързото каране по магистралите ако си с технически изправна кола, проектирана за безопасно движение със съответната скорост, и имаш добра видимост напред. Ако си на права с лек наклон надолу и 3 километра видимост напред, защо да не вдигнеш 180-200 за няколко секунди? Така движението се разрежда и след това в бавните участъци няма да има много коли една до друга.
29
0
 
3
 
! Отговори
MaйMyнaтa преди 5 години
До КрайМного умуваш ей, ама много. Оди ли още шкафчето с кормило...или му эаминаа батериите
28
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И тиквената хунта щяла да създава още една неработеща и лапаща огромни пари служба макар,че има безброй такива занимаващи се уж с безопасността по пътищата!Ами закривайте тогава КАТ би!
27
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всеки върти,суче и маже!Оправдания!Интересно защо никой от вечно философстващите *** не зададе на МВР и Боку въпроса колко катастрофи и убити според статистическата служба МВР са заради лошите пътища!Ще излезе почти няма!Защото МВР пише актове за несъобразена скорост и никога за лошите пътища!МВР прикрива престъпленията на отговарящите за пътищата и обслужва частните крадливи фирми!Съучастник е!Това е истината!
26
1
 
9
 
! Отговори
Мега миньор преди 5 години
Не бе не сме си ние виновни...никой не виновен като бягам най в дясно да пазя дистанция ,а селяка си мисли,че го каня да влиза в моето платно и да кара срещу мен. Да не си даде скапанея мигач...дай го бе чичо ,пусни го да разбера къде отиваш. И не ми излиза в последния момент на магистралата с кола дето изпреварва с максимум 120
25
1
 
13
 
! Отговори
някой преди 5 години
По принцип пътя е такъв, какъвто е и водачите трябва да се съобразяват с него и ограниченията на скоростта! Не визирам конкретния случай, но на всяка магистрала при разрешени 130км/ч, когато изпреварваш все ще се намери някой бързащ да ти се закачи за бронята, да свири и свети с фаровете, а не знае каква е психиката на водача отпред! Някои изпреварват от дясно през аварийната лента и се създават предпоставки за ПТП и при тези скорости се сетете, какво става!
24
2
 
10
 
! Отговори
Българин! преди 5 години
Ами честно казано ВИНАТА Е НА ВСИЧКИ! И на тези, които строят пътищата, понеже като по закон СА ОТКРАДНАЛИ ЧАСТ ОТ ПАРИТЕ! И на политиците понеже НЕ СА СЪЗДАЛИ СТРОГИ И БЕЗКОМПРОМИСНИ ЗАКОНИ, както е във всички цивилизовани държави! И на полицаите понеже НЕ ПРИЛАГАТ КАКТО ТРЯБВА И ТЕЗИ ЗАКОНИ, КОИТО ВСЕ ПАК ИМАМЕ и вместо да ти напишат акт предпочитат да им дадеш някой лев! НО НАЙ-ВЕЧЕ ВИНАТА Е НА ШОФЬОРИТЕ! Повечето български шофьори (особено тези на мотори) СА ДЖИГИТИ! И то с главно Д!
23
1
 
7
 
! Отговори
Нов преди 5 години
От Пловдив до Асеновград ще е следващото дрифт трасе. Само да го довършат и ще почнат да никнат паметници край пътя
22
4
 
1
 
! Отговори
до 21 преди 5 години
Да, участъкът след Пловдив до Свинарника в посока Бургас (участъкът за аварийно спиране) беше основно ремонтиран тази година, защото беше в плачевно състояние и сега е супер. Останалата част още се търпи. Част от нея, в участъка от Чирпан до Стара Загора беше построена от Станишев 2005-2007г А средна лента на магистралата няма, има дясна и лява, в допълнение и аварийна. Ти си слаб шофьор и е по -добре да не шофираш.
21
2
 
12
 
! Отговори
Един от всички преди 5 години
Да не говорим за магистрала ТРАКИЯ. В началото на годината вдигнаха шум за лошия участък след пловдив, който казаха би едни 20 км а той е около 80 км... Оправиха 5 неравности и всичко е наред. Защо сега никой нне коментира и не дават тъпите телевизии какво е положението ??? На някой места отново може да излезеш от пътя заради неравности ако се кара в средна лента.. но всички мишки мълчат. Спряха медии, спряха всички да коментират.Така ще стане и с пътя до своге!3 дни медиите и точка.Терминал1-2
20
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Лош шофьор може да е например неопитна жена или току-що взел книжка, или разсеян пенсионер. Българинът масово е "опасен" шофьор който кара на лимита на колата си и възможностите си, предприемайки опасни маневри с пълно съзнание за това.
19
0
 
14
 
! Отговори
Партиен член преди 5 години
Такъв опасен участък при нас се обозначава с един знак и това според някой е достатъчно.В други държави слагат повтаряща се маркировка която е релефна асфалта се фрезова за да те подсети че следва опасен участък. Слагат светещи отразители на пътното платно. Идеята е да се избягват ПТП. При нас един знак за да има виновен. А е толкова лесно да се види как се прави в Другите държави и да се напраи и тук.
18
2
 
9
 
! Отговори
Край преди 5 години
Пътищата са добри -колкото имаме пари. Обаче едно нещо пари не струва а е българска мълящина. Пътищата са засипани с пътни знаци някой от които отдавна забравени. Как да вярваш на знаци като знака за ремонт си стои две години след ремонта. Всеки излишен знак разрушава доверието в закона.