Трагедията край Своге: Верига пропуски и проблеми

Проблемите на трасето са познати от години
4 сеп 2018 09:30,
25

Започна ремонтът на участъка край Своге, където тежка катастрофа отне живота на 17 души. Досега се изчакваше да приключи разследването на инцидента. Започна фрезоването на пътното платно, а след това предстои и преасфалтирането.

Отсечката е 370 метра, а ремонтът й е планиран и не е предизвикан от тежката катастрофа. От АПИ пък обявиха, че започват ревизия на цялата отсечка от Мездра до Нови Искър. Ще се правят проби на асфалта по цялото над 80-километрово трасе.

Още по темата

Диана Русинова от Института за пътна безопасност каза в студиото на "България сутрин", че от организацията са събрали инженерни данни и измервания. Според нея пътната трагедия край Своге е причинена от верига от пропуски и проблеми в конкретния пътен участък. 

"По-сериозният проблем е, че този пътен участък е осеян с такива пропуски, несъвършенства и проблеми", добави тя.

По думите ѝ най-вероятно е имало възможност трагедията да бъде предотвратена, ако са били взети спешни мерки, защото от Института за пътна безопасност са пратили анализ за състоянието на пътя, в който се включва фаталният участък, до институции.

"Ние сме направили едно проучване от Нови Искър до Своге, по целия път сме направили визуален оглед, при който сме открили до момента над 120 несъответствия. Те са комплексни: Пътни знаци, маркировка, напукан асфалт", обясни Диана Русинова пред Bulgaria ON AIR.

Тя разказа също, че дори според местни хора, участъкът край Своге, където стана фаталният инцидент, е изглеждал по-добре и е бил по-безопасен преди ремонта за повече от 40 милиона лева.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Трейс с лотовете си по АМ Тракия доказаха колко безобразно могат да строят.Винаги по-бавно от обещаното и винаги по-скъпо.
23
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Контрол върху качеството липсва, защото парите играят своята роля. Мутрите също.
22
0
 
4
 
! Отговори
Илиян преди 5 години
Много е лесно изпълнителите да операт пешкира (или пък шофьорът на автобуса), но истината е, че рибата се вмирисва откъм главата и държавната администрация е абсолютно нефункционална
21
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Погледнете и великият Е79 между Видин и Монтана. Вчера при дъжда 3 тира катастрофираха. Аз карах зад единия човека караше с 30 км. и се хлъзна на завоя.
20
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
След фалита на Олимпик Бойко каза, че българите трябвало да проучват по-добре при кого се застраховат, държавата не им била виновна. Сега очаквах да каже, че българите трябва да проучват по какви пътища да минават, държавата не им е виновна.
19
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Най-големият проблем е,че главните виновници за тази и други трагедии,а именно Бойко Борисов,Лиляна Павлова,ТРЕЙС АПИ и цялата пасмина крадливи ГЕРБерасти не са арестувани.Борисов и този път ще се измъкне от правосъдието.Но докога.
18
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В надпреварата кой ще открадне повече от пътища,защото строежът на магистрали и пътища е доходоносна златна мина за управляващи и техните стотици фирми с подставени лица,злополуката край Своге беше неминуем трагичен завършек на това "състезание"!За тази трагедия единственият виновник е НАРОДЪТ-ОВЦА,който може само да търпи и мърмори,който вярва само на обещания,който дори не се научи как да проведе и завърши победоносно една стачка, един протест,който все още вярва,че ГЕРБ не са комунисти,който
17
0
 
6
 
! Отговори
Фалш преди 5 години
А с мосровете какво стана или да чакаме да паднат?
16
0
 
7
 
! Отговори
X преди 5 години
То хубаво сте намерили 120 несъответствия сега, ами кой не ги е открил преди ? Кажете името! Също - кой не е осъществил контрола върху качеството на използваните материали и процедурата за ремонта на пътя? Кажете името! Пишете много неща, но криете имената на истинските виновници! Накрая пак шофьора ще е най-големия виновник, както се прави в тази държава!
15
1
 
5
 
! Отговори
Чирпан-Стара Загора преди 5 години
ТРЕЙС са престъпници!!Всеки по-горен пласт асфалт е по-скъп от по-долния, поради което наАМ Тракия фирмата направи така, че задигаше всеки долен пласт в нечетните пикетни точки. Всички измервания и проби се правеха само в четните точки. За това сега е на вълни - заради неравномерната носимоспособност по дължина на трасето.
14
1
 
1
 
! Отговори
Я па я...! преди 5 години
До СаТ 2 Според мен пътя е идеален.Даже боядисано в червеничко.
13
0
 
5
 
! Отговори
Ти да видиш... преди 5 години
Щом Диана Русинова казва , значи е така.Щом Бъчварова беше министър на МВР , що па Русинова да не е СПЕЦИАЛИСТ от института за пътна безопасност?
12
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Вижте гордостта на Бойко - пътния възел на околовръстното и пътя за Калотина. Там моста е точно колкото за две коли, не са оставили дори сантиметър зад ограничителната линия. Там едно малко невнимателно мръдване на волана и скачаш от моста. Да не говорим, че включването след моста е направено безобразно.
11
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На тези, от които зависи как ще се строи, в ума им е само как да излезе евтино, за да могат да прилапат нещо повече. Резултатът е този - пътищата, дори ремонтирани или новопостроени, са опасни.
10
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Начинът, по който се изграждат пътищата в България, създава опасност от катастрофи. Там няма банкет, който е много важен за безопасността. На запад много от двупосочните пътища имат до 1,5 м. банкет от двете страни на платното. Така при неволна грешка на водача, автомобила не се оказва в пропастта, а на банкета и има възможност да се избегне катастрофа. Само че в България се икономисва и всичко е тясно, точно колкото да се разминат две коли.
9
2
 
2
 
! Отговори
tangra преди 5 години
явно на прицел са Трейс, Ветко Арабаджиев. . . да видим, кой е следващия
8
5
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Безхаберието на управляващите е пълно, но да не забравяме, че обикновенно като тръгнат гражданите на екскурзия в автобусите се започва едно веселие, което малко или много пречи на шофьорите. Все пак трябва да има и определена култура при пътуване.
7
1
 
8
 
! Отговори
радка преди 5 години
Държавната администрация не е в състояние да даде читаво задание. После кой ми такова в гащите, нали. Да си ходи Нанката и това е. Бойко да намери някой свестен за министър.
6
1
 
8
 
! Отговори
zeus преди 5 години
До СаТПогледнах в Гугъл, има дупки и кръпки малко, обаче асфалта е очевидно грапав, а виража на завоя правилен.
5
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тая па още малко се изкара ясновидка.