Своге отново на протест: Трябват ли още жертви, за да се ремонтира мост?

Хората се притесняват от състоянието на моста преди града
4 окт 2018 11:45,
18

Вероятно смъртта на 18 души е достатъчна, за да се ремонтира и обезопаси пътят към Своге. Вероятно… но жители на града отново се събраха на пореден протест, касаещ пътната безопасност.

Мостът на влизане в града е ремонтиран преди 3 години, но носещата му стена вече е тръгнала да се свлича. Асфалтовата покривка е напукана, а преминаващите ТИР-ове не помагат на положението. 

Хората се притесняват от пътя. Те казват, че това е единствената им връзка със света.

Още по темата

"Опасно е. Всичко се е напукало. Мостът пропадна през 1984 година. Тогава падна цял автобус с деца в реката. Загинаха 3 от тях. Не искаме това да се случва отново. Протестът ни е за всички, не само за нас", подчерта протестираща.

На мястото на трагичния инцидент преди повече от месец, при който се обърна автобус и загинаха 18 души, ще бъдат извършени 5 експертизи, които трябва да оценят състоянието на пътните условия.

Според протестиращите всички знаят и виждат, че пътят е некачествен.

"Проблемът не е в асфалта, а в дилетационната фуга. Нещо не е изпълнено както трябва. Тези фуги са до 20 милиметра. Мостовите съоръжения по нашата пътна мрежа бяха дълго време пренебрегвани. Те трябва да се преглеждат и да се почистват. Брал съм зрял домат от мостово съоръжение. Не се обръща внимание на мостовете. По света най-слабите места на съоръженията – фугите – вече се избягват. В България все още възложителите не са съвсем наясно", подчерта експертът от "Пътно строителство" инж. Ясен Ишев.

В студиото на "България сутрин" той отбеляза, че всички политици искат да режат лентички и да откриват магистрали, но строежите и пътищата трябва да бъдат поддържани.

"Функцията на тези фуги е да се свиват и разтягат в зависимост от климатичните условия. В България няма мостове, които могат да рухнат изведнъж. С изключение на тежка сеизмична активност. Но има мостове, които могат да предизвикат пътен инцидент", посочи експертът по "Масивни конструкции" – УАСГ доц. Методи Андреев.

Според него при нас нещата не се случват, защото нашият инвестиционен процес в строителството не е уреден.

"Това е причината масово строежите да са некачествени. Основните участници са проектант, контрол, строител и надзор. Тези 4 участници не са независими. Те са пряко зависими от фирмата, спечелила обществената поръчка. Поддържането на мостовете и пътищата трябва да бъде перманентна дейност, а не кампанийна", призова той пред Bulgaria ON AIR.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
0
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
До АнонименПасарелката на на този мост се е срутвала през 84 г. и жертвите са били деца от местната детска градина.
13
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Доколкото съм чувал, в Своге преди доста години един мост вече се е срутвал и е имало много жертви. Та толкова за проектирането и работата на държавата в тая посока.
12
0
 
1
 
! Отговори
Нещотърсач преди 5 години
Като изключим, че под статията ми мирише на червени опорни точки, тук сме в каменната ера за голяма част от ремонтите и не само. Експертите като много знаят, защо оставят фирмите да преповтарят убийствени проекти?
11
0
 
2
 
! Отговори
vlady преди 5 години
Да потърсят съдействие от архиерея на арменската епархия архимандрит Исахак Похосян.
10
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Я! То и по живково време ставали инциденти на пътя с деца жертви и проблемна инфраструктура! Нямам спомен в Работничеко дело или по БНТ да са съобщавали. Не се радвам. Просто обръщат внимание на тези с "по живково време какво беше". Да си пият редовно гинкобилобата и да се опитваме да вървим напред.
9
1
 
5
 
! Отговори
Аз знам преди 5 години
Приятели от Своге, ВИЕ какво искате магистралите се скапват на 2 година, а Вашия мост издържал 3 ???
8
0
 
4
 
! Отговори
besen преди 5 години
ПАДХАНА СЛЕД КАТО СЕ СЧУПИ МОСТА НЕ СА БИЛИ В АВТОБУС :( >Опасно е. Всичко се е напукало. Мостът пропадна през 1984 година. Тогава падна цял автобус с деца в реката. Загинаха 3 от тях. Не искаме това да се случва отново. Протестът ни е за всички, не само за нас", подчерта протестираща.!!!
7
0
 
2
 
! Отговори
House M.D. преди 5 години
Преди да оправим фугите, трябва да обърнем внимание на токатите!Ваш: Йохан Себастиан Бах
6
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Проядоха асфалт.
5
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Гадните комунисти не са ремонтирали правилно моста през 1984. Това е причината да,се,наложи втори ремонт през 2015. Виждате ли колко добре е извършен ремонта от ГЕРБерастите, издържал е цели 3 години, не като на комунистите само 30+
4
10
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Радев, фатмако, защо мълчиш, отново нищо не правиш, защо те избрахме, комунисте?Къде е Промяната, за която така ни убеждаваше, че ще настъпи с твоето идване?Откакто си на власт само катастрофи, нещастия, убийства, самоубийства, кражби, обири, взривове, нападения, изнасилвания, бедност, криза, мизерия, нищета, суша, самозапалващи и самоубиващи се граждани, пенсионери ровят в кофите за *** и се борят с уличните кучта за парче залък, майки плачат, бащи кършат ръце! ОСТАВКА, РАДЕВ! ОСТАВКА!
3
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
3 години. Толкова траят прословутите ремонти. Парите са усвоени, работата е оплескана и накрая ни залъгват с лафове за "Нероден Петко".
2
5
 
5
 
! Отговори
Тошо артиста преди 5 години
При соца свикнахте малко да работите и много да крадете. И сега зор, няма кой да работи.Тия които работеха за надница умреха.
1
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не стига, че берат домати по моста, ами се и оплакват. Вечно недоволни!