Война в мирно време! Да оцелееш на пътя – мисия (не)възможна?

Всекидневно се погазват безскрупулно записани в закона правила
17 окт 2018 12:45,
73

Война в мирно време бушува по родните пътища. Да оцелееш в пътната обстановка на България за съжаление често се оказва невъзможна мисия, а успехът и е почти равносилен на шестица от тотото.

Всекидневно се погазват безскрупулно записани в закона правила, а в резултат на това често загиват хора. Едно от най-честите нарушения е отнемането на предимство на пешеходец, който пресича на "зебра".

Още по темата

19-годишното момче, което беше блъснато от автомобил на пешеходна пътека в Своге претърпя животоспасяваща операция и все още се бори за живота си. Свидетели на случилото се разказват, че шофьорът карал с висока скорост и предприел изпреварване на автомобил точно преди "зебра"-та. Часове по-късно във Варна кола блъсна дете, а шофьорът избяга от местопроизшествието.

Властелин по българските пътища е не законът, а скоростта и безразсъдството.

Диана Русинова от Института за пътна безопасност каза пред Bulgaria ON AIR, че водачите нарушават правилата, защото няма кой да ги принуди да ги спазват. Освен липсата на контрол, основен проблем е и лоша инфраструктура и организация на движението са сред останалите фактори войната по пътищата да взима толкова жертви.

"Инфраструктурата е онзи елемент от движението по пътищата, върху който ние хората можем пряко да влияем", допълни тя.

Русинова коментира и предлаганите мерки и определи, че това е работа на парче и препоръча изцяло нова концепция за пътната безопасност.

Автомобилният състезател Румен Дунев пък беше категоричен, че човешкият фактор влияе най-много за големия брой жертви на пътищата в страната.

"Колкото и да променяме асфалти, знаци, пешеходни пътеки, ако те не се спазват, това просто оскъпява живота на българина", категоричен бе Дунев пред Bulgaria ON AIR.

Той припомни, че пешеходците също са участници в движението, а по думите всеки един участник трябва да се стреми да избягва ПТП.

Дунев посочи още, че пътната обстановка в България е отражение на живота на българите - напрегната, нервна.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


73
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
4
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В България просто сме де били. Цвета и марката на колата нямат никакво значение. Просто зад кормилното устроиство в 90% от случайте седи комплексирано и недоразвито същество.
5
11
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мен като ме е страх да пилотирам не пилотирам -- половината шофьори са страхливи и изпадат в какви ли не състояния докато карат -- на туй отгоре искат и другите да са като тях -- карането не е задължително и от край време от него се умира инциденти винаги е имало и също както броя на автомобилите се увеличават.. жена която кара детето си на училище и мъжа и когато е пиян просто никога няма да кара нормално или дядо на 70 г +... хлапетата винаги са били диваци ,не им правиме добро като на 18
4
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ами ние си живеем в държава менте и едно недоразумение наречено мухобоико
3
7
 
25
 
! Отговори
West Side преди 5 години
В петък и неделя пътувам по 45 км с кола до моето село и обратно.Карам в населено място с 45, извън - с 85 км/ч.Нито една кола не съм изпреварил от не знам колко месеца вече!! Всеки лети и изпреварва.На пътуване в едната посока ме изпреварват около 30 автомобила и тира.Само си правете изводите какъв % спазват ограниченията !!
2
5
 
39
 
! Отговори
Discovery преди 5 години
Лично за мен проблемът не е толкова в малкото часове и купените книжки и т.н... проблемът си е изцяло във възпитанието и културата на пътя. Може да си минеш шофьорските курсове напълно честно и легално, ама като си си комплексиран джигит и по принцип не спазваш правила и закони, ако ще и 1000 часа да са курсовете... най-важните часове на възпитание и култура щом са пропуснати и ти е празна кратуната оправия няма :( :( :(
1
2
 
27
 
! Отговори
НЕУТРАЛЕН преди 5 години
"...Института за пътна безопасност" - каква работа е свършил този институт, освен да отчита броя на жертвите? Трабва да бъде закрит защото не опрадват тези чиновници големите си заплатите, които получават.