Студент от ВВМУ с проект за... учебен кораб

Според него трябва да има повече и по-качествени обучения
12 ное 2018 14:23,
19

Снимка: Светослав Георгиев от Военна Академия "Никола Вапцаров"

Харесваме морския транспорт. За целта решаваме да станем студенти във Военноморското училище и очакваме да научим много, както и да участваме в редица плавания, осигуряващи ни ясна представа за начина на работа, тънкостите и добрите практики в индустрията. Но как стоят нещата в действителност?

78% от студентите във Военноморското училище "Никола Вапцаров", върнали се от плаване отбелязват, че не са получили достатъчно подкрепа и внимание от отговорните за това офицерски кадри, което от своя страна води до получаване на по-малко реални знания. Според тях е по- добре да има повече и по-чести стажове.

Друг проблем, който посочват обучаемите е, че в зависимост от кораба, на който си провеждат стажа получават практически знания, които се отнасят само за конкретният тип кораб. Това впоследствие, създава доста проблеми при започването на работа като младши офицер на друг тип кораб.

Поради тези проблеми, Светослав Георгиев от Военна Академия "Никола Вапцаров" разработва свой проект за учебен кораб. Идеята е той да се използва само за обучение, а такъв вид подготовка дава възможност студентите да се обучават в практическа среда, като не прекъсват връзката със своите преподаватели. Това води до изграждането на много по-квалифицирани и подготвени кадри. Подобен тип кораби използват и страни, като: Франция със своя "Almak", Япония - "Spirit of MOL", както и Русия, Великобритания и Южна Корея.

Според него проектирането и изграждането на учебният кораб ще предостави възможност за увеличаване на общият брой стажове по време на обучението, като студентите ще могат да започнат още в първите години на своето обучение. Ще осигури по-качествено практическо обучение и получаване на по-устойчиви знания за отделните системи, механизми, съоръжения и спецификата на отделните типове кораби.

Изхождайки от гореспоменатото Светослав Георгиев представя своя проект за учебен кораб, който отговаря на следните критерии :

- Оборудван е с най-съвременните симулатори за обучение
- Пресъздава практическите условия на най-много типове кораби, за да може да подготви бъдещите специалисти за условията и практиките на различните кораби.
- Съчетава в себе си теория и практика
- Многофункционален е, за да може да обхване най-голям спектър на обучение на различни морски специалисти.
- Сигурност, за да сеобезпечи безопасността на хората на борда при работа и обучение

"В резултат на поставените критерии успях идейно да разработя учебен кораб. При него практическото обучение ще е обезпечено от отделни модули, които ще предоставят възможност на студентите да се запознаят със системите и механизмите на основните четири типа кораби в световен мащаб", отбелязва той.

Това са контейнеровоз, автомобиловоз, танкер и бълкер, като ще има възможност да се осигури подготовката на кадри и за круизните кораби. Всеки модул ще предоставя възможност за реално практическо обучение по товаро – разтоварните дейности, поддръжка, запознаване и правилна експлоатация на специфичните машини и механизми и особеностите на типа кораб. Разположението на отделните модули е съобразено с предвижданото натоварване, за да се осигури устойчивостта на кораба.

В носовата му част е разположен танкерният модул, където конструктивно корабът е предвиден да бъде с двойни бордове и двойно дъно, за да се осигури безопасното превозване на петрол и други нефтени продукти. В средата на кораба са разположени частта за насипни товари и тази за контейнери, като те са разделени от танковете за петрол с двойна водонепроницаема преграда. В частта си за насипни товари корабът може да превозва максимално 8875 м3, а в модула за контейнери между 140 – 220 контейнера. Товаро – разтоварните дейности и за двете части са обезпечени от бордови кран.

Частта за превозване на автомобили е планирана да бъде с капацитет 200 – 300 автомобила, като те ще бъдат разположени на четири палуби.

Предвидените проектни размери на кораба са: дължина 205 м., ширина 30 м., газене 9 – 10 м. с общ капацитет от 200 души – екипаж, преподаватели и обучаеми.

Планирано е корабът да е дизел – електроход, за да е по – екологичен и икономически изгоден. За осигуряване на нужното електрозахранване са предвидени четири дизел генератора с мощност от 14,400 kW (19,300 hp) Wärtsilä 12V46F всеки. Предвидената максимална скорост на кораба от 16 – 20 възела.

"Според мен има два основни начина как да бъде успешно реализиран и приложен този проект.
Първият е да се направи общо сътрудничество между морски академии от Европа и света за финансиране, изграждане и поддържане на международен учебен флот. Вторият е да се направи общо сътрудничество между водещите морски компании, които да финансират и изградят общ учебен флот, от където ще могат да изграждат своите бъдещи морски кадри", уточнява младият ентусиаст.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
Услугата коментари е временно недостъпна. Извиняваме се за неудобството.