Новост: Колите-замърсители аут от пътя. Онлайн система ги спира

Предложението - в проекта за Закон за пътните превозни средства
Обновена: 13 ное 2018 07:26 | 13 ное 2018 07:20, Петя Славова
110
Новост: Колите-замърсители аут от пътя. Онлайн система ги спира
Снимка: БТА

Нови промени при автомобилите гласят, че онлайн системата автоматично ще спира автомобил, който не отговаря на минималните норми за отделени газове и той няма да получи документ за технически преглед. Това е едно от предложенията в проекта за Закон за пътните превозни средства.

"Това не е добро решение, заяви пред "Дарик" председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков. Според него при надвишаване на екологичните норми, шофьорът трябва да получи възможност в определен срок да отстрани нередностите, каквато е практиката във Франция.

Още по темата

"Там прегледът е до две години. Прегледът е 45 минути, много обстоен, много неща гледат. Но ако случайно отидете с автомобил, който пуши като комин, няма спирачки, те пак ви дават срок, в който вие да можете да се оправите. Той си знае, че има този проблем и знае, че има разумен срок, за който трябва да оправи", каза Радков.
 
Отпада задължението автомобилите да се пререгистрират по местоживеене при смяна собственика, предвижда още проектът за Закон за пътните превозни средства. Това означава, че ако купим кола с бургаска регистрация, а живеем в Благоевград, например, няма да има нужда от нов регистрационен номер с различни букви.

Новост са и пунктовете за идентификация на автомобилите, където внесените в България автомобили ще минават преглед. Досега това се правеше в КАТ, а бъдещите пунктове ще бъдат частни. Идеята е да има повече пунктове и по-малко опашки. КАТ обаче ще продължи да извършва проверки дали автомобилът не се издирва от Интерпол, или в шенгенската система.
 
За първи път се въвежда и регистър на автосервизите, който ще включва информация за извършените ремонти и вложените части. Тази информация от своя страна ще отива регистър на "Автомобилна администрация" и в техническия паспорт на автомобила.

На изпитите кандидат-шофьорите ще имат по-малко въпроси в листовките, но пък интерактивни клипове, с които ще се проверяват реакциите им. Предвижда се и задължително да има обучение на полигон и кормуване извън населено място.
 
Идеята за полигон, каквато я познаваме, е остаряла и неефективна, смята дългогодишният инструктор по кормуване и член на Българското обединение на шофьорите Йонко Иванов.
 
"И в момента има обучение на полигон, само че този полигон е една площадка. Първите шест упражнения се дават на тази площадка - дали се казва полигон, или площадка, няма значение. Ние говорим за съвсем различен полигон. А именно полигон, който да даде възможност на кандидатите и на хората, които имат свидетелство за управление да свикнат с поведението на автомобила, когато минава от суха към мокра настилка, от мокра към хлъзгава и от хлъзгава към заледена настилка. Това са европейските стандарти и е нормата за покриване на новите ситуации, заради които имаме толкова загинали по пътя", посочи Иванов.

 Други законодателни предложения са предварително определени маршрути за изпити да се дават на кандидат-шофьора от онлайн система на произволен принцип, за да не знае изпитващият откъде ще мине.
 
Режимът на учебните центрове вече няма да е разрешителен, а регистрационен. Ще се правят проверки на място – както на самия учебен център, така и на автомобилите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


110
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
88
1
 
0
 
! Отговори
Сандо преди 5 години
20 лв и ти орпавям колата дирекно в базата данни
87
5
 
5
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
Две са замърсяванията значими за България, в които колите имат някакво малко участие.Първото е с фини прахови частици, в което дела на бензиновите и дизеловите коли (нормите са тях са едни и същи) е доста малък - за София, когато има наднормено замърсяване над два пъти над нормите, дела на колите е под 1%.Второто замърсяване е с въглероден двуокис, в който дела на колите е около 10%, като бензиновите замърсяват с СО2 с близо 50% повече от дизеловите коли.
86
3
 
9
 
! Отговори
Инсайдер преди 5 години
Ами корабните турбини ,Ами самолетните турбини,да забраним и дизела при камионите...и американските тецове със 60 процента въглища.Когато юли и август 1/3 от колите в София липсват....и чудо пак имаме високо ниво на фпч.Затова съм спрял да слушам глупостите на медиите и платени глашатаи и вярвам на това което виждам
85
1
 
2
 
! Отговори
До До 95 преди 5 години
Коментарът се отнася само и единствено до твърдението, че бензиновите коли замърсяват повече. Междудругото, ламбда сондата анализира и част от тях и включва/изключва катализатроа.
84
2
 
7
 
! Отговори
Инсайдер преди 5 години
И това е поредната заигравка и прах в очите на хората в нечий интерес.въглеродния диоксид от бенз.дв. е много по опасен и токсичен от азотния диоксид на дизела.Задушаването от бензинови пари е с пъти по бързо.Защо никой не говореше за финни прахови частици в европейските столици през 70-те и 80-те години когато нямаше катализатори и смога е ежедневие.
83
1
 
3
 
! Отговори
До 95 преди 5 години
То таак може и до безкрая да се радробява, но кажи има ли някъде в България замърсяване заради двигателите на колите по-голямо от 10% от максимално допустимите норми.
82
2
 
2
 
! Отговори
До Реалист преди 5 години
Не е точно така.Зависи-то му е много, а то се определя от това какво и как се изгаря, температурата на изгаряне, годинките, поддръжката, състоянието, използваното гориво и т.н. А и какво и как се мери като остатък, било то първични или вторични замърсители.Само нещото в горивото с името РАН (полициклични ароматни въглеводороди) включва в себе си поне 20-на по-простички съединение с по няколко от тъй наречените ароматни пръстени. И най-простичкото от тях е нафталена, който има 2. Така, че...
81
3
 
6
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
Много добре се знае, че колите в България замърсяват въздуха пренебрежимо малко, но някои едно си знаят, едно си баят - колите, та колите.При това даже не знаят, че бензиновите коли замърсяват повече от дизеловите коли, а за фините прахови частици нормите са едни и същи за бензиновите и дизеловите коли.
80
1
 
0
 
! Отговори
Геша преди 5 години
До БатМан-ЕПървото шелби ГТ500 излиза 1965г.
79
2
 
0
 
! Отговори
Геша преди 5 години
До АтанасХодил съм в Гърция и Германия, но с изключен чип в градовете иначе на магистралата няма прошка
78
1
 
0
 
! Отговори
;-) преди 5 години
До АтанасТанасееей...мноо си млад още, има време да повярваш и на дедо Коледа..;-)!
77
1
 
0
 
! Отговори
Атанас преди 5 години
До АнонименМи направи нещо, стига мрънка!
76
1
 
0
 
! Отговори
Атанас преди 5 години
До БатМан-ЕСилно се съмнявам, че имаш каквато и да е кола!
75
1
 
1
 
! Отговори
Атанас преди 5 години
До ГешаМного яко, сега *** с тая талига в некоя западна държава за да те глобят.
74
1
 
0
 
! Отговори
БатМан-Е преди 5 години
Имам Ford Mustang Shelby GT500 E - 64г...и ся ко да праа? Да се обядя на олигарх-1 ли? Ам чи тя системата ша *** гепа и шма глобят за старост?! Жъ Гъ дам за старо джелезо или май да взема да изчезна за 60сек. от тоя бъркоч?
73
4
 
3
 
! Отговори
Геша преди 5 години
Моята А4-ка ТДИ е чипната и пуши като комин като я изрежа до прекъсвач, даже остава черна линия по асфалта след мен. Обаче си имам ключенце в купето и мога да изключвам чипа в случай на проверка. 3.0ТДИ накъсвам баварците. Сега и слагам спортен филтър.
72
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма бедни богати тука. Целта е да се спре вноса на пушештите дизеляци. Дори и бедняк може да си позволи малка кола с катализатор, която не замърсява много. Ама зор да е дърто и мощно БМВ на нафта, което пуши като на баба му печката.
71
4
 
7
 
! Отговори
Никола преди 5 години
И какво от това, че ще повишат данъка на колите, дали въздуха ще стане по чист.Нали във центровете за прегледи проверяват за качеството на изгорелите газове. Това се прави със цел да ти вземат по голям данък, а кой ще страда от това, най бедното население на страната,а богатите със скъпите си коли ще плащат по малко. Къдее справедливоста.??????
70
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Но ако случайно отидете с автомобил, който пуши като комин, няма спирачки,"С акакъв акъл ще отидеш са такъв автомобил да минаваш технически преглед? То е ясно че няма да те пуснат така, осван ако не разчиташ да те пуснат с подкуп. Първо си оправи колата и после минавай на технически преглед. Няма никакъв смисъл да ти позволяват 2 години да караш така докато не се накумиш да ги оправиш нещата.
69
1
 
3
 
! Отговори
Будала преди 5 години
Онлайн система, пунктове за идентификация, регистър на автосервизите..., но всички избягат да кажат точно и ясно като се отиде на ГТП дали ще се измерват отработените газове или ще се продължи с масовата практика прегледът да се извършва само по документи.Също така поне на мен не ми е ясно как точно ще се изразходват средствата събрани като екологичен данък/такса/и т.н. от по-старите коли. Пак ли отиват за директно харчене в бюджета или поне за пред народонаселението ще се спретне нЕкакъв фонд