Превозвачите ни скочиха срещу "Пакета Макрон"

Браншът: Текстовете за промени не са изчистени!
5 дек 2018 11:15, Петя Славова
22

Съветът на Европейския съюз одобри промените в международните превози, станал известен като "Пакета Макрон".

Текстовете предвиждат седмичната почивка на водачите да бъде извън шофьорската кабина. Освен това превозвачите трябва да се завръщат у дома най-малко на всеки четири седмици.

Още по темата

Единствената промяна в споразумението е отпадането на задължителното връщане на камионите в страната, в която е регистрирана фирмата. Към днешна дата против мерките остават само България и Литва.

"Текстовете, които в момента са заложени като промени, до голяма степен не са изчистени, което внася голяма доза съмнение какво точно ще стане и как ще стане. Това, което трябва да се отбележи на този етап, според мен е, че в България има диалог и темата беше разбрана от хората. Това са 120 хиляди души, които ще пострадат", коментира пред Bulgaria ON AIR Николай Рашков от УС на Съюза на международните превозвачи.

По неговите думи диалогът трябва да е съобразен с нуждите на бизнеса, така че той да може да оперира леко.

Рашков коментира, че днешният международен шофьор е гражданин на ЕС и може да почива, където пожелае и няма как превозвачите да бъдат ограничавани къде трябва да отидат.

Рашков обясни още, че транспортният работник не се задържа достатъчно дълго в дадена държава, за да може да бъде квалифициран и да бъде третиран като командирован работник. Той сподели, че текстовете ще бъдат внесени за гласуване в Еропейския парламент и там би трябвало да се разясни голяма част от нещата.

"Нашата основна цел е до това гласуване да потърсим диалога, но в същото време ние имаме задължение да защитим бизнеса си, така че ще направим всичко по силите си да постигнем дискутиране, но ако сме поставени пред свършен факт, ще предприемем всичко нужно, за да защитим бизнеса си", заяви той.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


22
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
0
 
5
 
! Отговори
АВС преди 5 години
До Анонимен 10 Колко много добре са платени шофьори те ви в БГ.??- Затова ли се перат в кофата и простират на чистачките на камиона! 5-6евро е пералня и сушилня, 3 евро е душа,1.60евро е една франзела в повечето случай.Едно обедно меню е 10-13евро."Бизнеса"НЕ прибират шофьори те по 3-4 месеца "озверели". И един *** като тебе ми говори за социален живот, култура,етика, достойнство и морал?Ако си ме шеф на мене-преди да ти избивам зъбите, камиона ти е у канавката! Гадовее мръснии
15
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 10Иде ерата на пълните *** с лук, та дерзай за артишка! Ще се съобразява Европа с тъпун и бабун от БКП произход! Или плащаш или сам си караш барутника!
14
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Така, така, нека българския работодател по презумция шмекер се бръкне така както го правят в цивилизованите държави! Цялото ЕС гласувало за а някакви плюнки като БГ работодателите ще държат сметка на Европа! Айде марш!
13
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не ви ли стана ясно че на Европа български транспортни фирми не и трябват. Трябват и германски и френски фирми със български шофьори. Идеята е данъците от този сектор да текат към определени правителства
12
2
 
3
 
! Отговори
аз преди 5 години
До АнонименСтига с тези лъжи за СССР! СССР не е командвал?! Питай чехите, словаците, унгарците, германците! Питай поляците!
11
4
 
11
 
! Отговори
аз преди 5 години
До АнонименКато ви чета коментарите - всички подкрепяте безогледната експлоатация на българските шофьори и мизерните им условия на труд! Появява се един европейски политик, който казва, че е редно всички работници да имат еднакви условия на труд - и вие скачате срещу него! Вие не защитавате българските шофьори! Вие защитавате техните експлоататори! Между другото - част от транспортните олигарси НЕ СА българи!
10
11
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АВСДругарю, както винаги си много ***, но това разбира се не те спира да лееш "мозък". Нашите международни шофьори са много добре заплатени, а тази евродиректива има за цел единствено да ги остави без работа, като направи българските превозвачи неконкурентни. Но нищо ти изпадай в екстаз, как ще се наказват работодатели, толкова са ти възможностите, за жалост простотията не прощава на никой.
9
3
 
14
 
! Отговори
АВС преди 5 години
Само корумпирана политика и национални предатели не са съгласни с пакета Макрон.120000 сънародници са обречени на ниско заплащане, мизерия и психически тормоз от страна на работодателя (БИЗНЕСА)
8
3
 
14
 
! Отговори
XXL преди 5 години
Браво на Макарона!100г. Господ здраве да му дава! Като взема те навото на Европейските Цени- Плащайте си на Работниците
7
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А бе къде е Батко бе? Нали преди няколко месеца се хвалеше,че е преборил Макрон ?
6
3
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За шофьорите новите предложения са добри, но не и за собствениците на фирмите в България - дебеловрати мафиоти-демократи.
5
5
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Европейският съветски съюз командва. Това не е Съветския съюз, който само хвалеше и даваше евтини ресурси и горива. Европейският съветски съюз всекидневно ни обижда, критикува, взема ни всичко ценно, руши бизнеса ни. Само така богатите в Европейският съветски съюз могат да продължат да бъдат богати, за сметка отново на бедните страни.
4
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Къв пакет има Макрон бе, не е повече от един микрон...
3
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не вярвам! Батко Боко Тиквоко казА, че е решил тоя проблем! Посрещнахме го с хлЕб и сол на аерогарата тогава!
2
0
 
16
 
! Отговори
Генчо Ватманчето преди 5 години
Някои пък ще скочат към Пакета на Макрон........!
1
3
 
34
 
! Отговори
Даа, преди 5 години
ЕС, ама Германия и Франция доказаха за N-ти път, че те доминират, а по-периферните държави са втора цедка!