БДЖ с ново разписание: Орязват пътнически влакове

По нерентабилни линии – железницата ползва... автобуси
7 яну 2019 10:45, Петя Славова
73
БДЖ с ново разписание: Орязват пътнически влакове
Снимка: архив, Булфото

Временните планове пътническите превози по някои от направленията да се изпълняват не от влакове, а от автобуси ще станат постоянни. Припомняме, че пред депутатите от ресорната комисия транспортният министър Росен Желязков изрази съмнения, че с наличният тягов състав ще може да се изпълнява безопасно графикът за движение през 2019 г. Липсата на локомотиви и непланирането на ремонтите им доведе до екшънплан на БДЖ по искане на Желязков, който в скоро време трябва да влезе в сила, предаде "Монитор".

Това ще стане едва след назначаването на нов шеф на "БДЖ - Пътнически превози". За мястото се спрягат две имена – Христо Иванов и Георги Иванов, като първият е по-вероятният избор. И двамата са били начело на железниците. Христо Иванов беше назначен на поста по време на служебното правителство на Огнян Герджиков. Той е магистър по финанси от ВТУ "Св. св. Кирил и Методий" и има специалност "Експлоатация на железопътния транспорт" в Техническия университет.

Георги Иванов беше шеф на пътническите превози до август 2013 г., като тогава беше освободен заради влошените финансови показатели и качество на услугата.

В средата на декември м.г. Никола Василев беше избран за изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ“ ЕАД от съвета на директорите, който също претърпя промени. В ръководството на холдинга министър Желязков назначи нови лица - Григори Григоров и Светломир Николов, на мястото на Велик Занчев и Владимир Владимиров. Новите членове на СД трябваше да предложат "икономически изгодни варианти в полза на дружеството и да повишат доверието и качеството на услугата“, обяви тогава Желязков, като нарече решенията "алтернативни и хибридни в очакване на новите влакове".

По някои от нерентабилните линии като Генерал Тодоров – Кулата, Брусарци – Лом и Свищов – Троян ще се извозват пътниците от рейсове. Това не се случва за първи път в историята на БДЖ. Вече бившият шеф на холдинга лансира преди години да се закрият губещите линии и на тяхно място да се пуснат в движение автобуси с логото на БДЖ за да се запази психологическото усещане у хората, че пътуват с държавната железница. От транспортното министерство не потвърдиха информацията до редакционното приключване на броя. Според източници на изданието вече има разпечатани нови пътеводители, които да заместят преди месец отпечатаното разписание на железниците.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


73
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Значи гледам сега се одобрява идеята, а преди няколко години протестираха яростно със знамена на атака. Съмнителна работа..
29
5
 
6
 
! Отговори
Роб на влаЗта преди 5 години
Всяка институция която е на държавна субсидия генерира огромни загуби и кражби без стремеж за развитие.Това е една ясла ....за папкане и колкото по малко на нея толкова повече храничка...БДЖ,МВР,АПИ,БОЛНИЦИ,ГОРСКО,ОБЩИНИ,ПАРЛАМЕНТ,СЪДЕБНА ВЛАСТ,ЧИТАЛИЩА,СПОРТНИ КЛУБОВЕ и много други...
28
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Шишо Б.Германия е такава държава. Там Deutsche bahn (DB) държи голяма част от автобусните превози. Интересно ми беше да видя, че и в Уелс DB осъществяваше голяма част от междуградския транспорт.
27
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Споко, народе! Системата е отработена вече. Сега правилните хора ще покажат инвестиционни планове и срещу 1лв ще получат излишните участъци, като Свищов-Троян. После ударно се реже на скрап всичко метално - релси, парапети, мостове... Това са милиони! Година по-късно ще отчетем закриване на още села, и няколко милионера в повече, но ... Това е само статистика. Спете, спете още.
26
3
 
14
 
! Отговори
До 21 преди 5 години
За да има железопътен транспорт, той задължително трябва да има икономическа обосновка, в противен случай той е вреден за общество и го дърпа назад, това се случва с БДЖ от много години вече. БДЖ не може да е самоцел, не може заради няколко влакови маняка и още толкова пътници, да се харчат милиони обществени средства! На БДЖ му трябва добър бизнес план, трябва му качествено управление, трябва му оптимизация, всичко останало са налудничеви простотии.
25
0
 
4
 
! Отговори
Аз преди 5 години
Ей, журналистче и ти ли си купи дипломата? Евала! Не знаех, че ВТУ-то е "Св.св. Кирил и Методий"! Аз се извинявам ама да попитам: - Не е ли ВТУ "Тодор Каблешков"?
24
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"да се пуснат в движение автобуси с логото на БДЖ за да се запази психологическото усещане у хората, че пътуват с държавната железница"...В Германия направиха точно това, ICE Bus с логото на Дойче Бан. Пуснаха го обаче не за междуградски, а за международни превози, и се оказа нерентабилен.
23
1
 
5
 
! Отговори
Ами... преди 5 години
Англичаните също по едно време преди 20-30 г много се възмущаваха от държавните си железници. Приватизираха ги и сега са много добри. Проблемът е, че станаха и доста скъпи, особено ако ги ползваш от дъжд на вятър и не ползваш отстъпки.Тук обаче ако рекат да приватизират железниците, такъв вой ще се надигне, че мамма мия!Затова и никой управляващ няма да рискува да ги приватизира.
22
2
 
12
 
! Отговори
Шишо Б. преди 5 години
"на тяхно място да се пуснат в движение автобуси с логото на БДЖ за да се запази психологическото усещане у хората, че пътуват с държавната железница."НЕма такава държава.
21
0
 
10
 
! Отговори
КЕКС преди 5 години
Вие сега добри и удобни железници ли искате, или евтини билети?Не може и двете.
20
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Кой от развитите държави си ходи с влак на село....Всеки, който не си ходи с кола. Системата на регионалния транспорт е много добре развита, има връзка за всяка паланка. Толкова хора освен това си пътуват от село за работа всяка сутрин с пътнически влак. Но селата имат население.
19
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Ричард ТревитикБДЖ е една държавна компания която всяка година генерира огромни загуби, покривани от нашите данъци. Това за мен е недопустимо положение! Аз лично бих закрил БДЖ или пуснал за приватизация. Българина няма потребност от подобен транспорт, а БДЖ няма нито ресурса, нито желанието да подобри услугата си, единствения рентабилен сегмент са товарните превози и е радно да се акцентира там, нерентабилните пътнически линии да се закриват по най-бързия начин.
18
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Кой лиА колко струва? Да кажем, дистанция 400-500 км, колкото е София-Варна, та да можем да направим сравнение и да видим дали някой от желаещите да ползва БДЖ тук ще може да си го позволи.
17
1
 
8
 
! Отговори
Кой ли преди 5 години
Виж влаковете в Холандия и Англия. Там всички се движат в влак.
16
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До ГанчоАмче нИ знам!В Япония го пра'ят, щото шинкансените джиткат само между по-големшките им градове, ама до малките села винаги мож' да идИш с нЕкой трен, бил той държавен или частен. А колко са развити, ти мож да кажеш
15
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не останаха локомотиви, и се чудят откъде да вземат, а идва зима ...
14
5
 
5
 
! Отговори
Ганчо преди 5 години
Що не осъзнаете, че в България, може да има само 2 жп линий. София - Варна и София - Бургас. Кой от развитите държави си ходи с влак на село.
13
1
 
7
 
! Отговори
Ами... преди 5 години
В Англия железниците са върхът, с интернет и т.н. Има само една мъ-ъ-ъничка подробност. Билетът струва повече от самолетния.
12
0
 
9
 
! Отговори
Ами... преди 5 години
За 10-ина човека е по-рентабилно да пратят едно бусче, отколкото цял локомотив с един вагон, което си е жива прocтотия.
11
3
 
12
 
! Отговори
Ричард Тревитик 2 преди 5 години
..... Има ли Държава в световен мащаб , която да оставя Железниците си в такова повече от плачевно състояние ?!?! ... Всички знаем , че в миналото , признака за идването на "НОВОТО ВРЕМЕ" е бил когато "железния път" мине през града ти ! ... Навсякъде по света !!! ... Убеден съм , че дори в страни от западналата част на Африка железниците им НЕ са като тук ! ...... Тотална трагедия след 29 години "КРИВОРАЗБРАНА ДЕМОКРАЦИЯ" ....... !!!