"Хемус" до Велико Търново на 6 части. Готова през 2023

Държавната "Автомагистрали" ще изгражда 134 км от магистралата
14 яну 2019 14:45, Красимир Ангелов
44
"Хемус" до Велико Търново на 6 части. Готова през 2023
Снимка: Булфото

Автомагистрала "Хемус" ще достигне до Велико Търново през 2023 година, става ясно от официално съобщение на Агенция "Пътна инфраструктура".

В края на декември 2018 г. между Агенция "Пътна инфраструктура" и "Автомагистрали" ЕАД е сключен договор за изграждането на 134,14 км от автомагистралата в Северна България в участъка от пътен възел "Боаза" до пресичането с пътя Русе - Велико Търново.

Още по темата

Стойността на договора е 1 124 880 000 лв. без ДДС и средствата са от републиканския бюджет. Цялата сума е в специална сметка в БНБ. Средствата от нея могат да бъдат използвани само за изпълнение на дейности по участъка от 134 км от АМ "Хемус", като към настоящия момент няма извършени плащания, отчитат от АПИ.

Договорът ще бъде изпратен за информация в Агенцията по обществени поръчки в законоустановения срок до един месец от сключването му.

Изграждането на отсечката е разделено на 6 участъка, които ще се правят по едно и също време, като целта е тя да бъде готова до 2023 г.

"Хемус" до Велико Търново на 6 части. Готова през 2023
Снимка: АПИ

Участък 1 е с дължина 15,26 км. Започва от Боаза, където ще приключва изграждащата се в момента отсечка, и ще е до пресичането с пътя Луковит - Угърчин, включително пътен възел "Дерманци". Връзката със съществуващата републиканска мрежа ще се осъществява чрез два пътни възела - п. в. "Боаза" и п. в. "Дерманци".

Участък 2 е 19,2 км. Той е от края на пътен възел "Дерманци" - при пресичане с пътя Луковит - Угърчин, до връзката с пътя Радювене - Катунец, включително пътен възел "Каленик".

Участък 3 е 17,08 км. Той ще започва от края на пътен възел "Каленик" при пресичането с пътя Радовене - Катунец до връзката с пътя Плевен - Ловеч, включително и п. в. "Плевен".

Участък 4 е 26,8 км. Той е от края на п. в. "Плевен" при пресичане с пътя Плевен - Ловеч до пътя Летница - Ловеч, включително пътен възел "Летница".

Участък 5 е 23,2 км. Той е от края на пътен възел "Летница" при пресичането с пътя Летница - Ловеч до пътя Бутово - Павликени, включително и пътния възел.

Участък 6 е 32,6 км. Започва от края на пътния възел на пътя Павликени - Левски до пътя Русе - Велико Търново, включително и пътния възел.

Техническото проектиране на участъци 4, 5 и 6 ще бъде изпълнено през 2019 г. Целта е цялостното изграждане на АМ "Хемус" в участъка от Боаза до пресичането с пътя Русе - Велико Търново да приключи до 2023 г.

За първи път Агенция "Пътна инфраструктура" възлага изпълнението на строително-монтажни работи на инфраструктурен проект на основание чл. 14, ал. 1, т. 6 от Закона за обществените поръчки, се изтъква в прессъобщението и се напомня, че МРРБ е едноличен собственик на 100 процента от капитала на "Автомагистрали" ЕАД и правата на държавата в дружеството се упражняват от министъра на регионалното развитие и благоустройството. АПИ е второстепенен разпоредител на бюджетни средства към министъра на регионалното развитие и благоустройството.

В последните години "Автомагистрали" ЕАД е изпълнило редица обекти с висока обществена значимост като тунели, виадукти, мостове, асфалто-бетонови настилки на автомагистралите "Хемус", "Тракия", "Люлин", "Струма" и "Марица", изтъкват от АПИ.

Общата дължина на автомагистрала "Хемус" от София до Варна е около 420 км. Изградени са участъците между София и Ябланица и от Белокопитово до Варна, които са близо 170 км. В момента със средства от републиканския бюджет се строят 26 км от автомагистралата - 9,3 км в отсечката между Ябланица и Боаза и 16,32 км от п. в. "Буховци" до п. в. "Белокопитово".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


44
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
39
1
 
3
 
! Отговори
аман от Борисов преди 5 години
Даже издържаните с ограбвани милиарди от народа служители вкл на Мвр знаят че терористите на власт начело с Борисов не могат да крадат милиарди ограбвани от народа през бюджета ако са за заплати помощи за оцеляване и раждане на деца или пенсии.Милиардите се крадат през нагло корупционни оперативни програми към министерства и ведомства..
38
1
 
2
 
! Отговори
Европа негодува преди 5 години
По данни на Европа ограбвана от нагли терористи на власт начело с Борисов БЪлгария е най зле в сравнение с всичките държави в Европа. Милиони са без работа.Блокирана е раждаемоста. Малкото годни да родят и отгледат човешки деца са трайно увредени и оставени без доходи за оцеляване.Помощи за раждане и отглеждане на деца не се дават.
37
2
 
7
 
! Отговори
Бай Хой преди 5 години
10 милиона за километър - Бах тоя калдъръм, яко краде Тиквата :D
36
4
 
0
 
! Отговори
рапон преди 5 години
134км магисрала и то в труден терен за 500 милиона евро? Май още докато я строят вече ще я ремонтират...до 2045г. може и да стане. Сори, ама качествените неща струват пари. бтв ако е така значи Боко Божествений е харизал едно 250км магистрали на хамериканците за 2та милиарда. Извиньете, Бориссов, де - по хамерикански :)
35
7
 
7
 
! Отговори
Плевенски преди 5 години
Проблем е ,че междуселищните пътища в севера са в окаяно състояние и селата умират.По голям проблем е също че няма тунел под Стара планина и зимата при лошо време няма връзка между северна и южна България.Липсата на магистрала не е най големия проблем на северна България.
34
2
 
3
 
! Отговори
Do 27 преди 5 години
Айде сега напиши, кои са тези фирми както и твоето има, че да могат да те осъдят с внушение и невярна информация.
33
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До поручик РжевскиСърбите направиха магистрала до КПП Калотина, а от другата страна - кал до ушите.-Ти къде живееш бе, ***?Кога си ходил до Калотина да видиш?За твое сведение, има първокласен път в отлично състояние. Точно отговаря на трафика, защото сега по-голямата част минава по Е-79 и Дунав мост 2.
32
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 34 Правилно отбелязваш, а аз си мисля, че когато режат лентата( дано да само дано не е еднокнижника) на това велико инжинерно творение, хората ще са стъпили даже на Марс....-:)
31
9
 
19
 
! Отговори
Наблюдател преди 5 години
Хората изкуствен остров за летище направиха, мост над 60 км, тунел под Ла Манша и забравиха, ние една магистрала не можем да направим за 60 години. Излагация пълна. За качеството няма да говоря, вие го знаете.
30
4
 
14
 
! Отговори
До 30 преди 5 години
Къде си цопкаш тялото не е критерии за нуждата от магистрала! Защото по трасето има градове, там живеят българи, има предприятия и пътищата осигуряват икономическото им развитие. Друг е въпросът, че толкова километри това правителство не може да построи в този срок! А и не трябва точно то да ги строи, защото много краде!
29
19
 
3
 
! Отговори
Поручик Ржевски преди 5 години
Малко нестратегически се строят нещата. Тази магистрала ще направи услуга на софиянци отиващи на море в златните пясъци. Кой ще пътува зимата по нея?Има много по-важни пътища според мен. Магистрала за КПП Калотина няма, а това ни е пътя към Европа. Сърбите направиха магистрала до КПП Калотина, а от другата страна - кал до ушите.Магистрала за Видин също няма, няма магистрала север-юг която да свърже Букурещ с Турция и Гърция.
28
1
 
4
 
! Отговори
Поручик Ржевски преди 5 години
Легендата на схемата е много любопитна. С червено са "изградените" магистрали а с бяло е просто "магистрала". Каква е разликата между магистрала и изградена магистрала?
27
11
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не знам колко е нужна, аз само на Северното Черноморие ходя на море и вече толкова години трафик по северното трасе няма.Може би Русе -СтЗ да е важно, но към морската столица си се пътува съвсем спокойно.
26
2
 
27
 
! Отговори
Охрид преди 5 години
Така като я гледам картата на България с автомагистралите, все си мисля, че трябва да има и една магистрала между Велико Търново и Стара Загора, за да може да се свържат 3-те магистрали - Хемус, Тракия и Марица, а и северна с южна България, както Румъния с Турция и Гърция.
25
19
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тоя път изглежда като зиг-заг. Архитектите не са ли виждали картинки на магистралите в чужбина или пак ще откриваме топлата вода в България?
24
7
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 1Миналата година няколко строителни фирми организираха протест с хиляда машини в София срещу искането на опозицията за проверка на качеството на магистралите. "Малко след това, същите фирми получиха без обществени поръчки, търг и конкурс един милиард триста и петдесет милиона лева за изграждането на магистрала "Хемус".
23
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Още на 10 октомври 2018 г. бившият директор на АПИ Светослав Глосов казва, че до края на 2018 г. ще бъдат обявени обществените поръчки за строителството на АМ "Хемус". Малко след това строителството се възлага на фирми, без конкурс и обществена поръчка"
22
3
 
24
 
! Отговори
Тихо преди 5 години
До АнонименГлупак. Нищо не каза. Връзката с морксата столица, както и облекчаването на транспорта до Търново и Русе са с пъти по-важни стратегически от "трите часа до морето" на Боко, да се стигало лесно да Слъначака и Градина. Чисто икономически тази магистрала е много нужна !
21
17
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Македония и три пъти по-малко бедна държава и е нормално цените там на всичко да са по ниски.Между другото, защо вие от БСП не я построихте за по-малко малко пари?
20
46
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Честно казано, по северното трасе няма достатъчно трафик, и сега си е добре