Пациенти негодуват: Нов търговски трик или лечение?!

Задължавали ги да сключат договор с външна фирма
Обновена: 9 мар 2019 07:31 | 9 мар 2019 07:30, Петя Славова
28
Пациенти негодуват: Нов търговски трик или лечение?!
Снимка: Reuters

От нови начини, превръщащи лечението в търговски трик се оплакват пациентски организации. Според сигналите, общопрактикуващи лекари задължават пациентите си да сключат договор с външна фирма.
 
В замяна на това, срещу 2 лева за посещение представител на фирмата ще записва часове, ще проверява здравния статус на клиента и неговото семейство, ще консултира болни и ще обработва лични медицински данни. От здравната каса инициираха проверки по случая, а здравният министър Кирил Ананиев обясни, че едно лечебно заведение няма право да приоритизира пациенти на базата на това дали са платили допълнителна такса или не.

"Въпросът за организиране на административните услуги е въпрос на лечебното заведение, но това в никакъв случай не поставя приоритет този, който е платил административна услуга и този, който не си е платил административна услуга. Те са равни пред закона и лечебното заведение не може да приоритизира кой да бъде първи и кой втори на базата на някаква платена такса от 2 лева.", уточни Ананиев.

Още по темата

Пенка Георгиева, председател на пациентски организации "Заедно с теб" поясни пред "Дарик", че сключването на договор с външна фирма всъщност изземва функциите на медицинските сестри.
 
"Това е една нелоялна възможност да се увеличи потребителската такса. Освен 2,90 лева, които са законовата потребителска такса, ще плащаме, уж доброволно, още 2 лева. Първо става въпрос за защита на медицинска документация, медицинска информация, която представлява значителни данни, защото може да се получи злоупотреба - например, ако един пациент е болен от диабет, а не иска да сподели в работата си, или например съпруг и съпруга в развод, а съпругата е бременна и не иска да споделя това със съпруга.

Пациентите се принуждават да подписват тези договори, като някои дори не знаят, че ще трябва да плащат за всяко посещение по 2 лева. Общопрактикуващите лекари не знам дали си дават сметка в какъв капан се вкарват.”
 
Описаното от Пенка Георгиева не е идея или инициатива на Националното сдружение на общопрактикуващите лекари, а индивидуално решение, съобщиха от организацията, и подчертаха, че по тази причина не могат да коментират мотивите.

В същото време тези действия не противоречат на закона, след като се прилагат официално от колеги, се казва още в становището. От сдружението изтъкват, че подобни инициативи не би трябвало да будят недоумение, тъй като задълбочаващият се процес на отношение към джипитата като към търговци чрез непрекъснато въвеждане на допълнителни законови промени, неизбежно щял да доведе до промяна в подходите и начина мислене на лекарите.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


28
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това е логична реакция на наредбата на НАП Н-18. Според НАП, базата данни с амбулаторни листа е СУПТО. Съгласно същата наредба служителите на НАП освен, че могат да правят определени справки, имат и достъп върху цялата база данни и архивите на СУПТО. При такъв ход се отделя плащането на потребителска такса от медидицинската услуга и се лишава НАП от достъп до здравната информация за пациентите.
2
9
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ей какви хора вие не разбрахте ли че няма дебат за правата на жените в русияами пишете разни несъществени нещатова е големия проблем- а не някакви си мошеници дето свалят покожичка от българина ако му е останала още де
1
14
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
стига бевижте какво е положението на русия с правата на жените с беидноста с правата на човекакакво ни занимавате с глупостихората искат да печелят намерили село без кучета - пардон държава без дължавници и ще си правят кавото искатзащото населението е достатъчно гл.у.па.во да си ги дондуркавместо да ги прати на самотен остров айде със здраве