Дали? Магистралата Бургас-Варна - с пари от бюджета

Частници искат да вземат тази до Велико Търново
Обновена: 22 мар 2019 07:00 | 22 мар 2019 07:00, Петя Славова
62
 Дали? Магистралата Бургас-Варна - с пари от бюджета
Снимка: архив, Булфото

Изграждането на магистрала, която ще свързва двата най-големи крайморски града - Бургас и Варна може да стане с пари от държавния бюджет или по оперативна програма, тъй като няма интерес към нея от частници, предаде "24 часа". На принципа на концесиониране може да бъдат построени тази от Велико Търново до Русе и тунелът под Шипка, съобщи регионалният министър Петя Аврамова.

"Големите пътни проекти в България се финансират със средства от държавния бюджет, по оперативни програми, а с новия закон могат да се дават и на концесия", каза министърката.

Още по темата

Тя подчерта, че концесиониране ще е възможно след пускането на толсистемата. Тогава частните инвеститори можели да си върнат вложенията чрез пътните такси, които ще събират за преминаване през дадена отсечка или съоръжение. Очакванията са приходите от толсистемата да бъдат над 1 млрд. лв. годишна.

Авромова уточни, че още не е пуснат нито един проект на концесия, но такива варианти се обмислят. По думите й, вече имало интерес към магистрала от Велико Търново до Русе и към тунела под Шипка.

За ремонтите по магистрала "Тракия, тя обясни, че се предвиждат през тази година да стартират и приключат ремонтите на отсечката между Чирпан и Стара Загора. Индикативната стойност е около 60 млн. лв., но такива средства няма в бюджена на Агенция "Пътна инфраструктура" и ще се разчита на средства, които да се отпуснат от хазната.

Аврамова посочи, че имало проблем в този участък не само с горния асфалтов пласт, който е с неравности, а ив конструкцията на пътя. Министърката обясни, че първо трябва да се направи основен ремонт и след това да се сложи нов асфалт.

В министерството били наясно, че ограниченията на скоростта в този участък изнервят шофьорите. Поради това се проучвала възможността за различна максимална скорост в двете платна на магистралата. В лентата с неравности ограничението щяло да остане 90 км в час, а в изпреварващата да е по-висока - 120 км. Тя допълни, че откакто има това ограничение от 90 км. се отчита спад на пътните инциденти в този участък.

През април стартира строителството на 2 нови отсечки от магистрала "Хемус". Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова по време на изслушване в парламента.
Тя обясни, че отсечките са в участъка от 134.14 км, за който в края на 2018 г. правителството отпусна 1.35 млрд. лв. от бюджета. Той ще се строи от държавната фирма "Автомагистрали".

Аврамова обясни, че проблем за реализацията на повечето инфраструктурни проекти е провеждането на отчуждителни процедури. Тя уточни, че министерството работи по предложение за даване на възможност за предварително изпълнение на обектите, преди окончателно завършване на съдебните дела по обжалване на оценките за отчуждените имоти.

Министърката подчерта, че сега се работи по други две отсечки от магистралата - от Буховци до Белокопитово и от Ябланица до Боаза. От втората са изпълнени 75% и се очаква да бъде завършена предсрочно през декември.
"С голяма мобилизация се работи и по магистрала "Струма", от която остават 40.6 км, за да бъде напълно завършена през 2023 г." коментира още министърката.


62
Още от Видео прогноза
Пролетта дойде: Температурите до 19 градуса
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
56
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Тези магистрали и първокласни пътища,които се строят към момента са проектирани още през соца за съвсем друг вид икономика и за съвсем друг начин на стопанисване.На времето запада искаше да строи магистрали в България,но тогава власта се оправдаваше,че българина няма коли за такива магистрали,а запада отговаряше че и коли ще внесе.Е това вече е факт.Та заслугите дето си ги приписват герберите не е нищо друго освен хвалба.Дето се вика,посиняха им гърдите от тупане по тях.Ама само толкова.
55
3
 
10
 
! Отговори
Трудовакъ до Кочо преди 4 седмици
Грешиш и то много, уважаеми! АМ Тракия може да е важна за ДРУГАТА ЕВРОПА, но не и за нас! Заради липса на инвестиции в инфраструктурата Северна България и основно Северозапада отдавна са разгромена територия, като след война! Именно заради неправилното наливане на пари изключително в Южна България, Севера опустя, хората избягаха в София, Варна и в чужбина. Транзитните товари Азия - Западна Европа трябва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се превозват с ж.п. транспорт, а не пътищата ни да са задръстени с ТИР-ове...
54
2
 
5
 
! Отговори
Твърдо против Тол! преди 4 седмици
Аз съм твърдо против въвеждането на ТОЛ система.
Първо ще е под предлог, че трябвало да се правят нови магистрали и ще даът новите отсечки на концесия!
После ще започнат да дават и старите вече построени магистрали / уж няма пари, пък нали ремонт трябва/
и накрая ще се превърнем във Франция - майката на ТОЛ системата!!

Уж богата държава, а народа със Жълти Жилетки и на улицата!
53
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
До Спирайте...

Отраднатите милиарди от ктб не са твой , че да ги ползваш за каквото се сетиш.
52
0
 
7
 
! Отговори
Някой си преди 4 седмици
До Кочо #50 - Кретенски начин на мислене! В Северна България затова не остана нищо, нито хора, нито промишленост! Защото няма пътища! Никой не инвестира в район, от който няма как да си изкара продукцията.
51
0
 
8
 
! Отговори
Спирайте... преди 4 седмици
...споровете. До година-две основните коридори в Южна България ще бъдат довършени. След това 100% от усилията трябва да се вложат в Северна - довършването на Хемус, връзката с Видин, Варна-Бургас и пр. Имаме реална възможност до края на следващото десетилетие да оформим перфектни магистрални пръстени. Това трябва да се гони на всяка цена! На крачка сме! / Апропо - само с откраднатите милиарди от КТБ можехме сами, без външно финансиране да завършим магистралите.../
50
6
 
3
 
! Отговори
бай ганю преди 4 седмици
шипка..?
бургас-варна..?
на куково лято
фантасмагориите на политиците да запълнят пространство със звуци
49
0
 
11
 
! Отговори
Варна преди 4 седмици
Няма съмнение че връзката София-Инстамбул и София-Атина е по важна от София-Варна и Варна-Бургас. Проблема е че през всичките тези години трябваше да се работи и по тези проекти, дори с 10км на година (това са едни 50мил.). Тунел под Шипка ще изкара румънците директно на гръцкото крайбрежие. Само добра връзка север-юг покрай морето ще гарантира че ще продължат да идват. Сега са 1/3 от туристите по северното черноморие.
48
11
 
9
 
! Отговори
Кочо преди 4 седмици
До Трудовакъ до опетков
Магистрала Тракия е важна за цяла Европа, личи си че мислиш ограничено. Не може да направиш път между Монтана и Шумен, защото за 50 хил. човека би било по-добре. Свързваш най-голямото пристанище в България с Европа и със столицата първо, свързваш Истанбул със София и Европа, както и Гърция. Каква е ползата да свържеш Добрич с Видин, а Камион от Бургас да пътува до София за 6 часа, без почивките.
47
7
 
9
 
! Отговори
Трудовакъ до опетков преди 4 седмици
За съжаление, всичко за което пиша е вярно и не е повод за гордост. Парите от ЕС се дадоха не за това, за което трябва, за което е най - належащо и ще ни е от най - голяма полза, а това, което на ТЯХ им трябва. И преди 10 - 20 години се знаеше, че инфраструктурата е най - зле в Северна България, а в Южна има резерви и там може малко да почакат. Наляха пари в АМ "Струма" и АМ "Тракия", вместо в АМ "Хемус" и тунели под проходите Петрохан и Шипка, които са изключително необходими на икономиката ни.
46
5
 
6
 
! Отговори
опетков преди 4 седмици
До Трудовакъ до № 43 Пари се дадоха за всичко това, което пишеш, лъжецо. А ти парите как ги искаш: насипно, в чували, в кутии за обувки или направо в човката? ЕС даде и продължава да дава, но тук няма кой да ги вземе, всички сме чантаджии и грантаджии. Ти ходи ли да ринеш лай*на в някоя кравеферма или да се потиш в оранжерия? Айде спри да тролиш и хващай мотиката.
45
3
 
8
 
! Отговори
опетков преди 4 седмици
Защо не се създадат акционерни дружества като се даде възможност на гражданите да участват лично чрез акции, а не чрез разни брокери и други мошеници. В банките залежават над 90 млрд на гражданите, които чакат да бъдат отмъкнати или девалвирани от банковите разбойници като Цв Вас. Има толкова пари, че ще стигнат за 10 000 км магистрали, стига да не се краде повече от нормалното. Направете една проба поне с "магистрала" Черно море" мост на Варненското езеро.
44
3
 
6
 
! Отговори
Трудовакъ до № 43 преди 4 седмици
Да, платиха, но за това, което на ТЯХ им трябва, а не за това което е необходимо за НАС. Голяма част от парите се окраде и резултатите ги виждаме всички. Икономическите ползи от членството ни в ЕС трябва да носят изгода за НАС, а не за ТЯХ! Защото имаме различни интереси, особено икономически. Защо не получихме пари за розопроизводството, за овощарството, за зеленчукопроизводството и други сектори, традиционни за НАС? Получихме основно пари НА ДЕКАР за жито и царевица, от което ползата е малка.
43
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Идват избори и извадиха старите дъвки. Всички в Бургас и Варна са убедени в нуждата от магистрала "Черно море". Проблемът е, че нищо не се прави. Имаше някакви проектни трасета, но това е инфо от 2007г. Та с тия темпове след 30г, може и да има магистрала ама тогава ще е след дъжд-качулка.
42
4
 
14
 
! Отговори
е? преди 4 седмици
Ай стига лъга ве Боко! Наближиха избори и взе да обещаваш пак магистрали и космодруми ! А реално строш само едни 8 километърчета на в северна България ,стига лъга ! Никой не ти вярва вече !
41
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Тука наистина някой слага яко минуси.Сигурно може да слага повече от 1 на коментар.Пълна пародия хах.То и без това най много цензурират тук,ами явно и щъкат + според каквото са им казали
40
3
 
9
 
! Отговори
- преди 4 седмици
Тези измислени строителчета да вземат да оправят пумията, която са сътворили из цялата страна! София - Бургас , затова всички карат в ляво, ако караш в дясно може и да не стигнеш крайната си цел! Време е някои да се събуди и да ги накара да оправят пародията, която са сътворили!
39
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
До Трудовакъ
ЕС платиха за Тракия, Струма, ЖП линията от Бургас до София, както и за множество други пътни проекти! Аман от нагли плужеци свикнали всичко наготово да им се дава! Смисъла на ЕС било да ни дават пари - баси дебила!!!!! И такива гласуват наравно с нас!
38
4
 
9
 
! Отговори
До Анонимен 41 преди 4 седмици
НЕ. Не е грешка.... ! Нали от някъде трябва да се краде.
37
6
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
"Тя обясни, че отсечките са в участъка от 134.14 км, за който в края на 2018 г. правителството отпусна 1.35 млрд. лв. от бюджета"

10 милиона на километър? Надявам се да е допусната грешка от репортера, щото...