Въпреки глобите: Шофьори нагло паркират по тротоари и градинки

Подайте сигнали към Helpbook, ако се сблъсквате със същия проблем
15 апр 2019 16:52, Анисия Иванова
66

Снимка: Helpbook

Въпреки наказанията и глобите за паркиране в зелените площи, всеки ден нагли шофьори си позволяват да оставят колите си, където намерят. От Столичен инспекторат обикалят по кварталите, като глобите са между 50 и 500 лв. След подаден сигнал в платформата на Helpbook.info за масово паркиране на автомобили в тревата, инспектори извършиха проверка на проблемния участък в квартал "Люлин“ и съставиха единадесет констативни протокола на нарушителите.

В мейл до нас авторът на сигнала споделя разочарованието си, че въпреки предприетите мерки, проблемът стои: "Тъжното е, че не желаят да вземат отношение по въпроса за превенцията, т.е. поставяне на колчета и редовно почистване на кошчетата на спирките", заключава гражданинът.

В нов сигнал потребителят апелира органите да предприемат действия за недопускане паркиране в зелените площи. Редовно почистване на кошчетата и монтиране на по-голям или допълнителни контейнери, както и изпращане на общински фирми след това за заравняване на зелените площи и отстраняване на калта и коловозите.

В същия квартал, но в друг район, ситуацията е идентична. Единици са шофьорите, които паркират така, че да не затрудняват преминаващите по тротоарите пешеходци. От изпратените снимки се вижда, че масово колите са върху тротоара, перпендикулярно на улицата.

Подобен проблем има и във варненския квартал "Левски“. По-голямата част от поставените анти-паркинг колчета са счупени, в резултат на което десетки автомобили паркират всяка вечер както по тротоарите, така и в градинките.

"На практика всички зелени площи са превърнати в паркинги, брутално изровени от тежки автомобили, които паркират дори когато градинките са подгизнали от дъжд/сняг. Резултатът: ровове дълбоки по 30-40 см и разнесена кал както по тротоарите, така и по самата улица. Тези, които не намерят място в "зелената площ", оставят колите си директно върху тротоарите- съответно всички плочки по тях са счупени или липсващи. Реално използваем тротоар по улицата няма - през деня, когато е свободен не може да се премине заради неравности и кал (ако е мокро), а вечер всичко е заето от автомобили. Проблемът с паркирането в квартала е явен и много наболял. Улуците са на практика еднопосочни, но тъй като няма знаци постоянно се налага автомобили да се изчакват, тъй като по закон са двупосочни! Общинските паркинги в района са заети и явно крайно недостатъчни - всички са на мнение, че трябва да се направят на тяхно място многоетажни паркинги, които да поемат голяма част от автомобилите!“

В Пловдив положението не е по различно - пред жилищни входове и търговски обекти масово спират бусове, за да разтоварват стока, и наред с ежедневно паркираните автомобили това ограничава много придвижването по тротоарите.

Проблемът е болезнен и касае цялата държава. В случай, че забележите около мястото, където живеете или преминавате, неправилно паркирани автомобили, можете да подадете сигнал в платформата на Helpbook.info. Ще е от полза да направите снимки и да отбележете точното им местоположение.

Ако видите други нередности или проблеми, не се колебайте да подадете сигнал - направете го онлайн в HelpBook.info. Платформата на Investor Media Group ще ви даде възможност не само да придадете гласност на проблема, но и да изпратите сигнал до отговорните институции.


66
Още от Страната
Българка се опита да прекара през границата 333 200 турски лири
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
64
0
 
0
 
! Отговори
ПРАВОВА ДЪРЖАВА преди 1 седмица
До гневен

Да - тази опасност е напълно валидна, затова човек си отговаря за действията. Начини винаги има. (:
Мисля, че ако ти се случи 3-4 пъти да трябва да сменяш гумите ще се замислиш къде да паркираш. Особено тези с по-новите колици и особено 'джиповете', които спират, кой къде реши. Нали знаеш - кучето скача според тоягата.
63
0
 
0
 
! Отговори
ОНЯ преди 1 седмица
До АнонименЧак пък гараж за всяка кола.Това и в прованса го няма.
62
0
 
0
 
! Отговори
ОНЯ преди 1 седмица
Хората паркират част от колите на тротоарите защото няма как да се разминат два автомобила.Просто столичаните са в пъти повече.Така че голяма част от хората го правят от безизходица.Общината колко безплатни паркинги направи около коопирациите ама не трябва да се строи.Щото трябва да има рушвети.
61
0
 
0
 
! Отговори
дедо Йов преди 1 седмица
Докато едни алчни строители продължават да "цвъкат" ниско качествените си постройки на всеки метър, така ще е! Преди години започна изграждането на "кооперация" на отсрещния тротоар, уличката е малка, от моята страна сме къщи до 3 етажа. Подавам сигнал до общината, като питам къде ще паркират новите собственици на 7 етажната сграда, канцеларски плъх игриво ми обяснява че под сградата имало предвидени гаражи, да де ама никой не задължиха да даде още по 10000 за гаражче и сега е ..................
60
1
 
4
 
! Отговори
Край преди 1 седмица
В град с голимината на София 4/5 трябва да са в бърз, комфортен, точен ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ. Да имаш кола в такъв град трябва да е скъпо - колата екологична.
Дойде ми глоба че съм влязъл в центъра на Милано без да си платя отделна винетка за това.
Българчетата кола не видели -ще се задръстят и издушат от бангиите на Италия.
59
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Купуваш си кола, когато можеш да и осигуриш гараж. Елементарно. Все едно да си купиш самолет и да нямаш писта. Има правила и трябва да се спазват. Точка. Никой на никого не е длъжен да осигурява място за паркиране.
58
3
 
3
 
! Отговори
архитекта да плаща преди 1 седмица
От статията лъха на застоял социализъм. Жертвите са представени като престъпници.
Е къде да паркират? Ако имаше балони, щях да си вдигна колата на балон.
Вината е на архитектите които строят сгради без предвидени паркоместа.
Личен пример трябва да дадат държавните учреждения където е принуден да отиде човек и където няма място за паркиране. Да не говорим за това че служителите в тези учреждения паркират на местата пред блоковете на частните лица.
57
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До гневен
Има градски транспорт. Или ще ставаш в 5 часа да си закараш жената на работа.

На такива гневни плевни ,като теб не им увира главата.
Погледни какво става в градове като Лондон , Виена , Берлин и т.н.
Хората (и богатите) ползват метро и градски транспорт. А колата е скъпо притежание.

Като искаш две коли си купи гараж.

Ако не те устройва заминавай за Бусманци и си паркирай ръждивите опели в полето.
56
0
 
2
 
! Отговори
Мазна Шваба преди 1 седмица
До Дидо,
След като наричаш Родината си ***,мисля,че нямаш място в нея,освен ако не си ***.
55
5
 
4
 
! Отговори
Край преди 1 седмица
Всички имате риднини и близки които живеят в големи градове от белия свят.
Питайте ги да ви обяснят - можеш ли да пакираш на тротоар/градинка/площадка "щото няма къде". Питайте ги могат ли въобще да паркират безплатно и колко струва да имаш кола в такъв град.
54
0
 
7
 
! Отговори
Турист преди 1 седмица
В страната на чалгата всеки си вее байрака както иска.За това още дълги години ще карате на фотосинтеза и робувате в Европа.
53
2
 
6
 
! Отговори
DIDO преди 1 седмица
Нашите бай Ганьовци са много примерни в Европа.Ако сте тарикати паркирайте в Германия както паркирате в кочината.Ари деее:))
52
5
 
6
 
! Отговори
гневен преди 1 седмица
До Софийска баница

Ти в България ли живееш или на Марс? Автомобила отдавна не е лукс, а необходимост. Значи за теб семейство с 2 коли не е бедно? А минава ли ти през главата, когато мъжа работи в единия край на София, а жената в другия край и някой трябва да кара децата на училище кво правим? Или щом ти нямаш тези задължения другите не се интересуват. Колко струват примерно 2 Опела максимум 4-5 хл. лева е това богати хора ли са? Малко хора могат да си купят нова кола, че и две умнико.
51
1
 
6
 
! Отговори
Край преди 1 седмица
Народ дето си мисли че копчето на аварииките отменя законите и дето си мисли че "като нема къде" може да се паркира на тротара/градинката/площадката
ЗА НИЩО НЕ СТАВА.
Взимайте хляб и сол и отивайте да чакатена Орлов мост /Калотина/Лъвов мост нов освободител да ви освободи от вашите си бесове.
50
5
 
10
 
! Отговори
Софийска баница преди 1 седмица
До Съвременник

Щом имат по 2-3 коли във всяко домакинство, значи нито са бедни, нито беззащитни. Повечето хора спокойно могат да си купят нов автомобил. Проблема им е, че всички искат нещо от 150 000 евро нагоре. А има чудесни нови коли за около 25 000 лв. Ама панелния Ганьо смята, че подобни коли не му съответстват на баровското ниво и не може да кара кола от типа на Ш-да Рапид. Ганьо се мери с шейховете в Дубай и средния клас изобщо не го устройва.
49
4
 
14
 
! Отговори
Чиновник преди 1 седмица
Простолюдието сте известни с безкрайната си наглост. Само глоби и такси ви оправят вас.Крайно време е ВСИЧКИ квартали на София да станат платена зона за паркиране. В практиката е доказано, че където има платени зони за паркиране, има и ред в паркирането.
48
1
 
12
 
! Отговори
Край преди 1 седмица
А според някой троглодити - градинките трябвало да станат паркинги.
Рядко диво население обитава Родината ми.
47
1
 
9
 
! Отговори
Край преди 1 седмица
Няма град по света дето колите да са колкото жителите. София провежда идиотски експеримент. Резултата е средна скорост от 14 км/час средна скорост.
46
2
 
11
 
! Отговори
Край преди 1 седмица
Допусна се в София да има 2 пъти повече коли от инфраструктурата за тях. Резултата е задръстени улици/тротоари и градинки.
По отношението към колата българина е пакистанец или индиец.
45
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Този същият дето е снимал имали автомобил и къде го паркира. При този наплив на автомобили в апартаментите ли да си ги качват. Къде спът 30 години архитектите на София. 6-то поколение съм софиянец по голяма каша не съм и сънувал. След като автомобилният парк е увеличен с няколко милиона автомобила защо няма изградени паркинги. Защо премахнаха Софииското жителство нима си мислеха че автомобилите ще си останат същата бройка като по бай Тошово време. От 400 000-на София в момента е над 1 400 000