Въпреки глобите: Шофьори нагло паркират по тротоари и градинки

Подайте сигнали към Helpbook, ако се сблъсквате със същия проблем
15 апр 2019 16:52, Анисия Иванова
66

Снимка: Helpbook

Въпреки наказанията и глобите за паркиране в зелените площи, всеки ден нагли шофьори си позволяват да оставят колите си, където намерят. От Столичен инспекторат обикалят по кварталите, като глобите са между 50 и 500 лв. След подаден сигнал в платформата на Helpbook.info за масово паркиране на автомобили в тревата, инспектори извършиха проверка на проблемния участък в квартал "Люлин“ и съставиха единадесет констативни протокола на нарушителите.

В мейл до нас авторът на сигнала споделя разочарованието си, че въпреки предприетите мерки, проблемът стои: "Тъжното е, че не желаят да вземат отношение по въпроса за превенцията, т.е. поставяне на колчета и редовно почистване на кошчетата на спирките", заключава гражданинът.

В нов сигнал потребителят апелира органите да предприемат действия за недопускане паркиране в зелените площи. Редовно почистване на кошчетата и монтиране на по-голям или допълнителни контейнери, както и изпращане на общински фирми след това за заравняване на зелените площи и отстраняване на калта и коловозите.

В същия квартал, но в друг район, ситуацията е идентична. Единици са шофьорите, които паркират така, че да не затрудняват преминаващите по тротоарите пешеходци. От изпратените снимки се вижда, че масово колите са върху тротоара, перпендикулярно на улицата.

Подобен проблем има и във варненския квартал "Левски“. По-голямата част от поставените анти-паркинг колчета са счупени, в резултат на което десетки автомобили паркират всяка вечер както по тротоарите, така и в градинките.

"На практика всички зелени площи са превърнати в паркинги, брутално изровени от тежки автомобили, които паркират дори когато градинките са подгизнали от дъжд/сняг. Резултатът: ровове дълбоки по 30-40 см и разнесена кал както по тротоарите, така и по самата улица. Тези, които не намерят място в "зелената площ", оставят колите си директно върху тротоарите- съответно всички плочки по тях са счупени или липсващи. Реално използваем тротоар по улицата няма - през деня, когато е свободен не може да се премине заради неравности и кал (ако е мокро), а вечер всичко е заето от автомобили. Проблемът с паркирането в квартала е явен и много наболял. Улуците са на практика еднопосочни, но тъй като няма знаци постоянно се налага автомобили да се изчакват, тъй като по закон са двупосочни! Общинските паркинги в района са заети и явно крайно недостатъчни - всички са на мнение, че трябва да се направят на тяхно място многоетажни паркинги, които да поемат голяма част от автомобилите!“

В Пловдив положението не е по различно - пред жилищни входове и търговски обекти масово спират бусове, за да разтоварват стока, и наред с ежедневно паркираните автомобили това ограничава много придвижването по тротоарите.

Проблемът е болезнен и касае цялата държава. В случай, че забележите около мястото, където живеете или преминавате, неправилно паркирани автомобили, можете да подадете сигнал в платформата на Helpbook.info. Ще е от полза да направите снимки и да отбележете точното им местоположение.

Ако видите други нередности или проблеми, не се колебайте да подадете сигнал - направете го онлайн в HelpBook.info. Платформата на Investor Media Group ще ви даде възможност не само да придадете гласност на проблема, но и да изпратите сигнал до отговорните институции.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


66
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
6
 
39
 
! Отговори
м дааа преди 5 години
Като гледам тези зелени площи отдавна е трябвало да бъдат обособени като паркинги. Подобни изоставени места има навсякъде, от общината , нито ги облагородяват за градинки, нито ги оформят за паркиране.
40
7
 
39
 
! Отговори
123 преди 5 години
И къде да паркират бе ***? Колко паркинга се построиха в София - николко. Само строителната мафия застрои всички градинки и междублокови пространства.
39
2
 
34
 
! Отговори
Наблюдател преди 5 години
Човещинка.
38
7
 
41
 
! Отговори
Съвременник преди 5 години
Пишете за най-нещастната група от хора,тези които никога в живота си не са си позволили нов автомобил.Те са най лесни,понеже са беззащитни бедняци от крайните квартали.Я по-добре напишете за онзи случай с Ламборджинито което го бяха паркирали в центъра на София на средата на светофара.Не искате да пишите за хората перящи парите на политиците,нали? Страх ви е да не ви уволнят,нали така мишки?Нещастници!!
37
3
 
41
 
! Отговори
до 33 преди 5 години
И като вдигнат данъка какво? Ще ме накараш да плащам 28лв вместо 14? Или ако въведат местни винетки - ще ме накараш да отида до общината с нотариалния акт да си сменя адресната регистрация и после до КАТ да си взема СА или СВ рег. табели? Това ще ми дава право да спирам където заваря, без да ми се прави забележка или как точно ще помогне на ситуацията с малкото паркоместа и прекомерното застрояване, че нещо не разбирам.
36
2
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Те строят коопераций без дори и улица да има,а ще чакаме и за паркоместа.
35
7
 
36
 
! Отговори
House M.D. преди 5 години
Колега #5, практиката по света е различна, според държавата. За България най-подходящ е японския модел:1. Можеш да си купиш автомобил само ако имаш паркомясто/гараж - собствен или под наем.2. Можеш да отидеш до работното си място с автомобил, само ако работодателят е осигурил паркомясто или гараж.
34
2
 
39
 
! Отговори
гневен преди 5 години
До ПрограмистЪтЗаради такива умници като теб сме стигнали до кривата круша. Това твоето е пълна тъпотия. Я като си такъв умствен капацитет кажи тези, които живеят в София, а автомобилите им са с друга регистрация кво да правят? Лесно е да гледаш от собствената си камбанария, но да вземеш да погледнеш глобално на проблема и да предложиш решение никакъв те няма. Аз предложих решение в един от постовете си, но там общината трябва да вложи лев, а тя иска само да ***.
33
3
 
38
 
! Отговори
8 преди 5 години
До ПрограмистЪтЗащо само старите коли да махат? Като си такъв умствен капацитет, измисли начин как да махнат и старите хора - на никому не са нужни и са прекалено много. Между другото ние от провинцията пък мислим, че ще си живеем много по-добре ако я няма София - оградете я със стена и си сложете по една свинетка на челото!
32
1
 
34
 
! Отговори
гневен преди 5 години
До ПРАВОВА ДЪРЖАВА 19"Относно шофьорите, единствения начин за превъзпитаването им е пирона по боята и 4 капли". Сега първо интервенцията ти с пирона по боята на колата и пукането на гумите си е престъпление по НК - води се унищожаване и повреждане. Второ има реална опасност с тези свои действия собственика на автомобила да приложи интервенция над крехкото ти тяло и да се озовеш по клинична пътека в ортопедията,а ако няма такава пътека да си заплатиш за медицинските услуги.Така,че не те съветва
31
10
 
33
 
! Отговори
ПрограмистЪт преди 5 години
Вдигнете данъците на старите кошници (пр. коли над 20 години) десеторно - не може данъкът за някакъв таралясник дето едвам върви да е 14 лв на година.Направете всичко от вътрешната страна на околовръстното зелена зона. Или поне жълта (за каквото имаше планове едно време).Въведете местни винетки за да се ограничат колите със регистрация извън София.Решението е значително намаляване на авто-парка. Докато е евтино да имаш стара кола много хора ще продължават да държат по 2-3 коли които няма к
30
4
 
38
 
! Отговори
Тодор преди 5 години
Нямам против глобите за паркиране върху тревни площи. Имам против обаче факта, че за да се избегне това трябва да има алтернатива - а такава никой не дава. Нали за всички тези коли се плащат данъци в крайна сметка. Нека се построят паркинги и тогава ще има смисъл от тези глоби. В момента са пълна глупост
29
2
 
43
 
! Отговори
Учуден преди 5 години
Защо да се глобяват само собствениците на коли, спрели неправилно? Нима те са единствените виновни за тази анархия? А кметове, а архитекти- те къде са в тази схема? Освен паркингите в моловете, някой да каже на друго място да са изградени такива, които да са в полза на хората и живущите? Казал съм още преди поне тридесет год:-Столицата ще има в бъдеще супер проблем с инфраструктурата си! И ето, сега е точно така, и не виждам как ще се оправи това! Лакомията изяде управляващите, а народа страда
28
0
 
42
 
! Отговори
Fool преди 5 години
Има само архитектите са виновни за това. Не може всяка къща и между блоково пространството да стане кооперация и да има къде да се паркира, да има места за графини и училища и да няма задръстване. Елементарна математика е това, ама подкупната алчна върхушка това не я вълнува. Жалкото за тях е, че и тяхните деца израстват в мръсотия и смрад, а те даже ме го виждат...
27
0
 
44
 
! Отговори
До Паркиращ преди 5 години
В интерес на истината това го наблюдавах в съседна страна, от едната страна на паркчето бяха обозначени парко места, след това имаше ограда и поддържан парк след нея. В резултат всички са доволни. Иска се желание и някой лев за да стане....
26
0
 
45
 
! Отговори
Shark преди 5 години
Ами тези въпроси да се зададат към архитектите и всички по веригата, които одобряват строежи без осигурени паркоместа. Защо никой не иска да направи такава проверка? Ясно е защо
25
2
 
47
 
! Отговори
Паркиращ преди 5 години
Може би ако 1/2 от тая градинка беше превърната в паркинг, а другата 1/2 в поддържана градинка за деца и семейства да си играят, нещата нямаше да са такива, но нали треа да симулираме активност, що да не напишем десет акта, пък останалото - постаро му. С подобна порочна практика нещата никога няма да се оправят. А да не отварям дума за новите кооперации дето се вдигат на 2м от съседния блок. И къде се очаква да паркират хората? На терасата? Във въздуха? На Марс? Питам и отговор не искам...
24
0
 
39
 
! Отговори
ПРАВОВА ДЪРЖАВА преди 5 години
До гневенВярвай, че ако общината (предполагам за София говорим), тези няколко милиарда външен дълг, къде ги котират, щяха да ги избият за отрицателно време.Вижда се, че си ходил в Испания. Файт е, че проектирането на арх. план на градовете в България не е никакво проектиране. Не смятам, че и цяла България да дойде в София би трябвало да е проблем. Ония с голите глави си барат ташаците 'щото търсят коса, вместо да вършат правилно работа. В Щатите има 4 паркинга, по 2 за семейство и за гости.
23
2
 
40
 
! Отговори
Лъчо преди 5 години
Когато са изграждани градовете в България със панелки не са могли да предвидят, че след 50 години сулю и пулю ще си купи автомобил и ще му търси място на ограничена площ. Има решение , но трябва да се строят вертикални гаражни клетки за паркинг.
22
9
 
39
 
! Отговори
ДртПрч преди 5 години
Ако общинската полиция тръгне да пише актове от единия край на алеята, докато стигнен до другия, няма да е останала и една кола в тревната площ. После що било толкова прашно в градовете. Всичката тая кал по гумите на паркиралите коли после се превръща в прах по улиците. Лятото печки не горят, но фините прахови частици не намаляват.