Гинем по пътищата: Кога стават най-честите тежки ПТП-та?

Най-голям брой на тежки катастрофи - около 17.00 часа
21 апр 2019 09:35, Петя Славова
69
Гинем по пътищата: Кога стават най-честите тежки ПТП-та?
Снимка: архив, Булфото

Все по-невнимателни и нетолерантни сме по пътищата. Катастрофите зачестяват, а мнозина губят и живота си. Според данни на МВР всъщност тежките пътнотранспортни произшествия в страната са с 204 по-малко от предходната година. Намаление има и в броя на загиналите.

През 2018 г. на пътя живота си са загубили 611 души - 71 по-малко от 2017 г., когато са регистрирани 681 загинали. За същия период са регистрирани по-малко ранени в следствие на тежки пътнотранспортни инциденти - 8466 ранени (с 214 по-малко от 2017 г.). Данните обобщи началникът на отдел "Пътна полиция" в Главната дирекция "Национална полиция" комисар Росен Рапчев по време на форум на Българската браншова асоциация по пътна безопасност. Срещата се проведе в Хисаря и бе посветена на изграждането на безопасната пътна инфраструктура.
 
Отчита се, че най-голям е броят на тежките пътни инциденти в часовия пояс около 17.00 ч, пише "Дарик". Тогава се регистрират най-много тежки пътнотранспортни произшествия със загинали и ранени. От данните прави впечатление, че с напредването на деня - в интервала между 8.00 и 9.00 ч. сутрин, броят на тежките произшествия рязко започва да се покачва, в обедните часове бележат известен спад, но следобед отново започват да зачестяват. Пикът е привечер и едва около 20.00 ч. честотата бележи спад, сочи още анализът на "Пътна полиция".

Намаление на тежките пътнотранспортни инциденти се отчита по всички класове пътища, става ясно още от изнесената статистика. Най-сериозно е по първокласните - от 175 за 2017 г. на 131 за 2018 г.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


69
Още по темата: МВРкатастрофистраната
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
когато гражданите се връщат от селата си с пълни коли с буркани!
32
5
 
12
 
! Отговори
Привет от моргата преди 5 години
А на мюсюлманите обезателно да им проверяват дипломата за основно образование и грамотността преди да им издадат книжката (шофьорската или жълтата).
31
8
 
23
 
! Отговори
привет от Германия преди 5 години
Даването на шофьорска книшка трябва да е като даването на разрешително за оръжие !Трябва да се правт много яки тестове в психиатрията ! Дори и да не си психично болен ,само ако се установи ,че си буна натура , психиатърът веднага трябва да забрани издаването на шофьорска книжка ! Шофьорлъка не е за нервни хора , не е за нетърпеливи хора които вечно бързат за някъде , не е за ненормалници ,които си мислят ,че колкото по-бързо карат толкова на по-големи мъже ще изглеждат в очите на другите !
30
8
 
22
 
! Отговори
привет от Германия преди 5 години
Шьофьорлъка е отговорност както към себе си и пътниците в твоя автомобил ,така и отговорност към всички други участници в движението включително и към пешеходци и волосипедисти! Не може да караш с превишена скорост сякаш пътят е на баща ти ! Дори да си на път с предимство , трябва да се съобразяваш с ограниченията за скорост ! Ако ограничението е до 50 км/ч , а ти летиш с 150 км/ч и си засечен от друг шофьор който сега навлиза в пътя с 20 км/ч , виновен за смъртния случай си ти дето караш с 150
29
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До привет от германия. Как ще ги уплашиш с глоби синчетата на милионерите олигарси. Такива като мен не превишаваме скороста нито потъпкваме правилата и знаците защото ще ни се отрази зле на семйният бюджет и децата ни ще гладуват. Автомобилите ни немогат да развиват високи скорости а й да могат не ги натискаме защото ни се отрази зле на джоба. Няма спасение нито с глоби нито с каквото и да било за милионерите които хич не са малко за държава като нашата. Така че катастрофите никога нема спрат.
28
8
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Обърнете внимание кои правят наг тежките катастрофи. Това са хората израснали в безвремието на прехода. Възпитани в безценните евроатлантически ценности на демократична европа. Тези така наречени деца на демокрацията нямат елементарно възпитание. За морал и ценности няма да казвам нищо те се виждат. Но пък едни другари които се пребоядисаха набързо след 90-та година ни убеждават с най голямата си наглост и безочие че видители по добро не било измислено. Едвали не сме в рая на евроатлантиците.
27
15
 
15
 
! Отговори
привет от Германия преди 5 години
Трябва да се приемат сериозни закони за превишена скорост ! Ако ограничението е до 50 км/ч а ти си превишил скоросто до 80 км/ч ,глобите да са над 1000 лв. ! Ако си превишил с повече тогава да има затвор ,ефективна присда не мо-малка от 5 г. без значение дали е имало катастрофа или не ! Не мога да си обясня кой им дава право на такива ненормалници да летят по пътя с 150 км/ч когато ограничението е до 50 км/ч ?! Пак казвам ,за смъртен случай е виновен този който е превишил скоростта !
26
8
 
17
 
! Отговори
Професор Тюхчеф преди 5 години
Хората са много травмирани, стресирани, депресирани, нервирани и по повод и без повод търсят да си го изкарат на някого.Аз от години, дори да знам че другият е в грешка, като ми рече нещо - извинявам се и си продължавам- не ми е работа да обяснявам правилата и да давам безплатни шофьорски курсове.Имайте предвид че има хора дето като се напият/надрусат се качват 3-4-*** в колата и търсят да се спречкат с някого.
25
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Когато на пътя има джикити и автоталибани, тоест по всяко време
24
1
 
6
 
! Отговори
House M.D. преди 5 години
681-71=611Интересна математика....!
23
6
 
21
 
! Отговори
Драйвър преди 5 години
Естествено, че пика е около 17:00 ч. Салатата и ракията чакат на масата, а време няма. При така създалата се ситуация, надпреварата към спалните зони започва с всички възможни прийоми на състезателното шофиране, без изключение. Превишена скорост, минаване на червено, отнемане на предимство, газене на пешеходци, каране в насрещното и последвало паркиране в най-невероярни места. А защо е така, статистиката разбира се хабер си няма. Тя не се занимава с културата на шофьора
22
10
 
12
 
! Отговори
привет от Германия преди 5 години
Причинителят на катастрофата не винаги е причинител на смъртта ! Ако аз съм причина за катастрофата ,но със се движил с 50 км/ч ,а ти си се движил с 160 км/ч , то причинителя за смъртта си ти ! Затова законът трябва да ги взима под внимание тези факти ! Един сблъсък завършва с трагичен край само ако има превишена скорост ! Рядко са случаите когато двете коли се движат с 50 км/ч и при сблъсък да има смъртен случай , това почти не се е случвало !
21
1
 
16
 
! Отговори
Пешеходец преди 5 години
Значи стават катастрофи защото било 17 часа........мнооого умно. Гениално .А нещо за зодиите на недисциплинираните шофьори и кои зодии са най- уязвими и стават жертви при автомобилни катастрофи . А астрална прогноза ? Ами народни поверия и талисмани предпазващи ни от инцидент, отделно от иконките дето вече някои си слагат в колите за да ги пазят от катастрофи .п.с : Аз като пешеходец иконка на свети Пантелей Пътника ли трябва да си нося ?
20
13
 
8
 
! Отговори
Стар шофьор преди 5 години
Ами нали АСФАЛТА Е ВИНОВЕН! Всички медии ,опозиция,социални мрежи скочиха да търсят вината не в този който държи ,,геврека" и крака си над *** на газта а в пътя.А всъщност джигити,хора с купени книжки,примитивни същества и полуграмотни хора с какви ли не изправни и неизправни коли и автобуси/и мозъци/ ,,вилнеят" на пътя- Бакаджика,Бяла, Вакарел,Своге,Китен по магистралите и още и още,а вие търсете вината в асфалта като Милиончева!
19
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За големият брой загинали в катастрофи са виновни само и единствено гладните корумпирани трудоустроени непрокопсаници на държавна хранилка, които изкривяват статистиката и не посочват истинската причина за катастрофата. Като от три-четири години загинал в катастрофа, е само тогава, когато трупът е в колата. Не случайно броят на загиналите по данни на болниците е два пъти по голям от този който ушеф обявява. Това са долни мошеници и некадърници.
18
6
 
34
 
! Отговори
Скептик преди 5 години
Много правила и знаци, а народа *** и неграмотен.ПРИМЕР:Кара с превишена скорост и изминава 50 метра за секунда в града, и ти скача, че си си го "засякъл". На хората ползващи тези термини книжката трябва да се отнема незабавно.ПРИМЕР: Кара залепен за бронатя на предния автомобил за да го пуснат да изпревари когато на него му е удобно, без да се съобразява с желанията на водача пред него и с обстановката на пътя.В 99% за произшествията са виновни описаните Агресивни, Комплексирани, Простаци
17
1
 
27
 
! Отговори
Инфраструктура преди 5 години
Добре де а за качеството на инфраструктурата ? Тръгнете по Тракия и ще ви се разТракат ченетата от магистрала.Не че нещо ама в Германия и с 200 да караш няма една дупка или неравност а тук с 90 излиташ . И погледнете как се строят магистрали там и как се строят при нас
16
10
 
5
 
! Отговори
Шопа преди 5 години
Алоууу размисли ли ве сървул?Фаровете са задължителни.Или мОсквичо гори мноо ток?
15
0
 
19
 
! Отговори
??? преди 5 години
Знае се, че статистиката на КАТ за катастрофите е напълно погрешна.Знае се, че в България експерти по пътна безопасност няма, а ако все пак има такива, на тях не се дава думата.Знае се, че най-много катастрофи стават там, където няма контрол за спазването на правилата.Какво обсъждат тези ...?
14
5
 
17
 
! Отговори
привет от Германия преди 5 години
Сблъсъкът / катастрофата / не причинява смърт ! Високата скорост причинява смърт ! Куршумът защо пробива ?! Защото се движи много бързо , ако се движеше бавно нямаше да има сила да пробива ! Същата работа е и при сблъсък между две коли , ако поне едната се е движела с висока скорост ,вероятността от смъртен случай е много голяма ! Но ако и двете коли са се движели с нормална скорост ,вероятността от смъртен случай е сведена до минимум !