Колите у нас се "топят", караме масово над 20-годишни дизели

По родните пътища най много - WV, Опел и Мерцедес
2 май 2019 12:20, Петя Славова
201
Колите у нас се "топят", караме масово над 20-годишни дизели
Снимка: архив, Булфото

Автомобилите в България драстично намаляват. Средно броят им се стопява със 150 000 автомобила на година. Общият брой леки коли е 2 745 582, като по пътищата ни се движат над 150 различни модела, показват данни на МВР към началото на април тази година.

Към средата на 2016 г. автомобилите са били 3 213 408, а сега три години по-късно, броят им е паднал с близо 468 хил., пише "Монитор".

Още по темата

Оказва се, че най-разпространената марка у нас е "Фолксваген”, като 15 процента от колите по родните пътища са на германския производител - общо 453 859 регистрирани коли, но както и при общия брой коли, тук също преобладават тези с възраст над 20 години.

На второ място е "Опел"- 350 320 автомобила, следвана от  "Мерцедес", като се оказва, че в България има регистрирани над 283 хил. автомобила от иначе тузарската марка. В топ 10 влизат "Рено" с 203 819 автомобила, "Ауди" (173 539), "Форд" (197 637), "Пежо" - 186 541, БМВ (138 857), "Тойота" (124 557) и "Фиат" – 111 847.

Както може и да се очаква, регистрираните превозни средства, а не само леки автомобили, са доста възрастни - общо 1,57 млн. от всичките 3,63 млн. са над 20-годишни.

От данните на МВР се вижда, че все ще има доста автомобили съветско и източногерманско производство като "Волга", "Москвич", "Лада", "Чайка", "Варшава", "Вартбург", "Трабант", както и легендарният родно производство автомобил "Булгаррено“. Не по-малко обаче са скъпите леки коли, като "Ферари", "Порше", "Бентли", "Мазерати", "Ролс-Ройс", "Ламборгини" и "Астон Мартин".

Статистиката показва още, че в България има регистрирани близо 809 електрически коли. С марка "Тесла" са регистрирани цели 76 от тях. А броят на е-мобилите се увеличава близо пет пъти през последните 3 години. През 2016 г. те са били едва 171. Масово българските шофьори карат автомобили с дизелови двигатели. Те са близо 1,2 млн., въпреки че през последните две години бяха намалели продажбите им. Бензиновите са почти същата бройка, със 100 000 отгоре.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


201
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
170
1
 
2
 
! Отговори
До 182 Казах преди 4 години
За Асенчо строителството на магистралата започва и завършва с рязането на лентичката от Винету еднокнижника. Огромната част от работата по строежа на магистралите е преди да започне да се копае. При това Асенчо не знае и колко километра магистрали се построиха в завършен вид преди 1989 година.
169
3
 
4
 
! Отговори
Казах преди 4 години
До Асен700km магистрали казваш че има... май-скоро не си карал на такава. тази до Бургас е с десетки ограничения 90км, и на всеки 5-10км има камера на КАТ. това се води първокласен път, а не магистрала! Тази за Варна, виждали сме я, но не, не съществура! другата, ако се водя и тя магистрала за Сандански.... няма такава денивелация, затова не може да се каже че е магистрала защото не отговаря на международните изисквания..... по-добре да си мълчиш, вместо да говориш глупости!!!
168
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За по-малко от две години и девет месеца, регистрираните леки коли в България са намаляли с 492 хиляди - от 3237493 леки коли на 15 юли 2016 година, до 2745582 в началото на април 2019 година. Това по данни на КАТ - вчера писаха за това. Това прави по 179 хиляди леки коли на година по-малко. Скоро от всяко второ домакинство с кола, както беше преди 5 години, ще стане всяко трето домакинство в България ще има кола. Според онези 80% всяко семейство има по 5-10 коли на човек.
167
2
 
2
 
! Отговори
Реалист преди 4 години
Леките автомобилите в България са намаляли с 492 хиляди от последната публикация на КАТ от 15.07.2016 година, когато леките автомобили са били 3 237 493. КАТ дели автомобилите на леки, товарни, специални, автобуси и влекачи. Всичките видове автомобили са намаляли с 160 хиляди от тогава, което значи, че леките автомобили намаляват, а останалите се увеличават. Казано по друг начин автомобилите на мафията се увеличават с около 332 хиляди, а на хората намаляват с 492 хиляди за по-малко от 3 години.
166
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Автомобилите намаляват , данъците се увеличават , още намаляват ,данъците още се увеличават ! Края идва и песента ,,няма такава държава се превръща в реалност ! Честито ! Изтъркахте ли билетчето ?!
165
4
 
12
 
! Отговори
последния преди 4 години
До Асен на ума ли ти е каква бедност е било в бг след войната ? храна са нямали хората. И от мизерията -- хоп - магистрали. Ето това е прогрес. А сега какво: имахме магистрали, обаче от кражби с данъци няма кой да ги поддържа. Тоест напбратно отиваме и ше стигнем много скоро, другарю, Добър ден, мрънкачо. И да, софия-пловдив е много по-здрава отколкото останалите участъци, строени скоро.
164
7
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
То хора няма тези коли търсят. Всички млади са в чужбина без намерения да се връщат в Тикеоландия.Европа са хитри, изхвърлиха си старите дизели и БГ се напълни с 15г каруци а германеца хвърчи с 200 на последн модел кола. Тива е, робите се радват на каручка ... но нищо важното е да има за апартаменти.Между другото, много са зле магистралите,елате да видите в Маями с 6 платна в едната посока...Хайде успех с таратайката, дано да не са ви е чопнали докато спите.
163
11
 
6
 
! Отговори
Асен преди 4 години
До ПоследнитеА тези преди тях, 40 години строиха, строиха, от магистрали не се отървахме. Затова имаше общо 150 км. магистрали през 89 година. Само мрънкачи има в тази България. Сега в България има поне 700км. магистрали, но тези през последните години били проблема, онези преди това са идеални. Истината е, че и тогава и сега в България има основно българи и това е проблемът.
162
7
 
12
 
! Отговори
Последните преди 4 години
Готвят два нови данъка,може би..., че всичките стари са малко.- данък мпс- екотакса- винетка- гр.отг- каско- ддс и акциз в/у гориватаИ накрая : едната магистрала е 90 вместо 400 км за над 30 години кражби,Другата е с ограничение 90 от вълнообразен асфалт....
161
3
 
11
 
! Отговори
шматка преди 4 години
Абе я си оправете първо пътищата .С тази разбита инфраструктура каквото и да караме все се вдига прахоляк.Замърсяването на въздуха в Бг е с ФПЧ сиреч ПРАХОЛЯК а не с отработени газове.Убииствена логика-да спрем колите за да не вдигат прахоляк.ВтороЕдно кюмбе горящо 20ч/денонощие бълва пушек за 100 таралясника
160
4
 
17
 
! Отговори
Anonimen преди 4 години
По здрава кола от старата няма новите за нищо не стават с тия електроники
159
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До бай ***"защо ли у нас се предпочита стар голф пред нова лада ?"---Предпочитат го основно перникчани. Защото има много сгодно място за винкела между вратата и седалката.Веднага се вади. :)
158
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Za tezi putishta koito ima tezi koli na 20god.sa perfektni I za tezi taksi I danaci koito promenqte 2 puti godishno.
157
3
 
22
 
! Отговори
Драгомир Драганов преди 4 години
Нека, още да намаляват с по 300 000 на година
156
6
 
11
 
! Отговори
ТОДОР ЖИВКОВ преди 4 години
Евроатлантическата мечта.
155
11
 
2
 
! Отговори
Иво преди 4 години
Само бензин и митсубиши32010
154
7
 
13
 
! Отговори
Младеж преди 4 години
Сред , всичко го обръщате в кръчмарска политика. *** и хората. Защо се занимавате с могъщата велика РУСИЯ не зная. Гледайте си нашата кочинка. Тук става въпрос че колите са ни много стари.Лично мен много ме кефят стари модели. Има колекционери които са посветили живота си за реставрация на олд таймери. Направо ми спират тока как са ги възстановили. Има едно Камаро седемдесет и половина. Убийствено е. С други думи всичко е подръжка и желание как ще ни изглеждат автомобилите.
153
23
 
12
 
! Отговори
ИСИЛ преди 4 години
Лада и да се самоубиеш не става...ще ти огасне на половината път ако изобщо запали де ...
152
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На чистача е се с нещо трябва да изйвърля бoклука...
151
10
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На паркинга на немската банка в която работя има една Лада Нива. Да не повярваш, ама немците ги карат тея коли, незнам защо.