Снимка: Димитър Кьосемарлиев
|
Русинова също така обясни, че за да имаме добра пътна инфраструктура трябва да се инвестират много пари.
"Превенцията е единственият начин да намалим произшествията. Преди няколко седмици стартирахме инспекция на пътищата и се оказа, че състоянието им е доста притеснително. Трябва да работим много, за да достигнем до промени, които да спасяват човешкия живот. 30 години у нас се опитвахме да променим шофьора, като обяснявахме, че е лош и некомпетентен. Вниманието обаче трябва да бъде насочено към пътната инфраструктура и средата. С тяхната промяна ще се промени и манталитета на шофьорите. Пътната среда трябва да бъде пригодена към условията и потребностите на българите. Докато не повлияем на средата и не променим хората, няма да достигнем до целта да нямаме жертви на пътя. За да имаме хубави пътища, трябва да плащаме за тях", каза тя.
Русинова разкри, че в момента у нас няма достатъчно експерти по пътна безопасност. Тя бе категорична, че Институтът по безопасност е алармирал за евентуален инцидент на пътя край Своге месец преди да се случи трагедията, при която загинаха 20 души.
"Човешкият живот няма цена и такава не би трябвало да му бъде слагана. Ние като общество трябва да направим така, че да не се стига никога до това да изплащаме обезщетения за загинали в катастрофи. Експертите на Института за пътна безопасност алармираха месец преди инцидента край Своге, че там може да се случи подобно нещо. Нямаме инспектори по пътна безопасност, които да обхождат опасните участъци и да дават препоръки какво трябва да бъде поправено, за да не се стига до подобни инциденти. Европейската директива ни задължава да имаме такива специалисти, които са независими и да дават своето мнение. Трябва ни методика по която да ги обучаваме и програма за работата им", обясни Русинова пред Bulgaria ON AIR.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase