443 км. нови магистрали за 24 години, а най-много – в Южна България!

Почти всички републикански пътища са асфалтирани
1 юни 2019 07:47,
127
443 км. нови магистрали за 24 години, а най-много – в Южна България!
Снимка: архив Булфото

За 24 години - от 1995 до 2019 г., в България са построени 443 км нови магистрали, става ясно от данни, публикувани от Националния статистически институт в четвъртък. Преди 1995 г. в страната са изградени 314 км аутобани.

Към момента най-много километри магистрали има в Югозападна и Южна България- общо 432 км, като 240 км от тях са в Югозападния район. В Северна и Югоизточна България магистралите са общо 325 км. Преди 24 години те са били 83 км, 67 от които в Североизточния район. В Северозападния аутобаните се простират на едва 7 км. Тогава, както и днес в Северния централен районтакива пътища изобщо липсват.

Първокласните в страната са 2925 км, преди 24 г. са били 3051. Второкласните са 4022 км, а най-много са третокласните - 12 172. Общата им дължина се е увеличила почти двойно спрямо 1995-а, когато са били 6422 км.

Почти всички републикански пътища вече са асфалтирани, показват още данните на националната статистика. В края на миналата година от общо 19 876 км с асфалт са били 19 376 км.

Пуснаха нов участък от АМ "Струма", избягва се влизането в Благоевград

Вече почти няма паважна или баластрена настилка по българските пътища. От втората има само 23 км шосета, а с паваж - 43 км. Но се оказва, че съществуват 320 км черни пътища, които са без никаква настилка, но са част от републиканската пътна мрежа. Все пак те намаляват - през 1995 г. са били близо 450 км.

Според вече започнатите проекти до 2023 г. се очаква в страната ни да има още почти 300 км нови магистрали. Основната част от тях ще дойдат от  завършването на магистрала “Хемус”, която трябва да е готова изцяло от София до Варна през 2023 г. До есента се очаква да бъде завършена 10-километровата отсечка от Ябланица до Боаза.

Още по темата

Наскоро бе възстановено и строителството на участъка с дължина 16,3 км между Белокопитово и Буховци, което бе спряно през зимния сезон. Все още обаче не са приключили отчуждителните процедури за 15 км поради жалби. До края на месеца се очакват решенията по последните 25 дела. Предвижда се работата по тази част от отсечката да започне в средата на следващия месец, а цялото трасе да е готово до края на 2021 г.

В началото на май бе направена първа копка на дългия 134 км участък от Боаза до Велико Търново. Той е разделен на шест лота, за първите три вече има проекти и се строи. Целият участък трябва да е готов до 2022 г.

През юни започват процедурите по проектиране на последните близо 90 км на магистрала “Хемус” в участъка от разклона за пътя Русе – Велико Търново до пътен възел “Буховци”. Той е разделен на три лота. За първите два, дълги около 60 км, се актуализират подробните устройствени планове. За тях до 20-25 дни може да стартира обществена поръчка за изработване на разширен идеен проект. В началото на следващата година ще може да се възложи строителство на инженеринг.

Започна строителството на магистрала "Европа"

За последните около 30 км има идеен проект и до 40 дни може да се възложи процедура за инженеринг – допроектиране и строителство. Плановете са строителството да стартира догодина.

През 2023 г. трябва да е готова и магистрала “Струма”. От нея остава най-трудният участък - този през Кресненското дефиле, като в момента се прави оценка на офертите, за да се избере строител. През следващия месец се очаква да започне и изграждането на тунел “Железница”, който е част от магистралата.

След три години трябва да е готова и магистрала “Европа”, която е от София до Калотина. За нея има избрани изпълнители, а първата копка бе направена преди дни. Срокът за изграждането е 910 дни, но има вероятност магистралата да е завършена предсрочно, тъй като теренът не е много тежък.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


127
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
97
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Толкова сте *** че нямам думи.... едва свързвате двата края а ми говорите за магистрали....скоро ще почнети да го ядете този асвалт ...като сваршат европарите пак ще ви питам аз
96
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Гербавите копанари ядат и асфалт!Друго им не требе!
95
9
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Червените мрънкат и плюят,защо бре ***?!Вашите *** комунисти с целия ресурс на държавата и без дори едно критично мнение за 45 години магистрала Тракия от София до Пловдив и хемус от София до Ботевград пълен смях. Едно стана ясно на изминалите избори, колкото и хората да са недоволни, колкото и да искат промяна, никой не ви иска начело на държавата, никой не иска крадливата ви шайка пак на власт.
94
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Жална ни майка от тук нататък щото старата тракия е изтървана пък новите са некачествени почва голямото наливане на пари ..то вече е почнало тази година се правят серйозни ремонти на ремонтите
93
10
 
5
 
! Отговори
odpo преди 4 години
Гоуеми сме плхахах нахгодина по 18-19 километра.... за тия 24 години трябваше не 400, 4000 км да са направени... СМЕШНИ СТЕ!
92
10
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И кво ме топлят магистралите г.борисов..какво ни топлят. Нас ни интересува престъпноста ,здравеопазването , тока дет го дигате че да си правите магистрали от нашите пари...Разберете г. борисов има по важни неща от асвалта...
91
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Бат Бойко колкото магистрали ви прекара вие не можете само да ги асвалтирате.
90
7
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"За 24 години - от 1995 до 2019 г., в България са построени 443 км нови магистрали"...... от тях, 439 км са за ремонт на ремонта ...
89
4
 
9
 
! Отговори
От Мен да знаете преди 4 години
Асфалта ни съ иде!
88
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 93Да прав си. Там преди всеки тунел има информационен билборд с цената за строежа на всеки. Пише и че парите са осигурени от бюджета на ЕС. В България тунелите са като клоаки. Мръсни и неосветени. Само едната тръба на Витиня, тази която пуснаха наскоро, малко се доближава до гръцкото качество. Направо сме жалки ако трябва да се сравняваме с тях. Участък, пуснат миналата година е вече в много по-лошо състояние от участък в Гърция, в експлоатация от 15 години.
87
4
 
11
 
! Отговори
Роб на влаЗта преди 4 години
То не е за хвалене ....ужас ....за 24г.-400км.магистрали.То излиза че трябва 10века да оправят пътната структура.
86
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
С по-голяма дължина магисттрали в Хърваткса през 2003-та опасаха страната си само за 3 години.... Голяма хвалба
85
2
 
17
 
! Отговори
Ниш е България преди 4 години
Трябва да се планира магистрала от София към Скопие.От двете страни на границата живеят етнически българи.
84
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До раша бг е нашаОт Шумен до Варна има магистрала ве, ***... Научи се да пишеш правилно
83
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До АнонименМного,много... колко да са много... Айде са - много на душманите:)
82
2
 
14
 
! Отговори
Софиянеца преди 4 години
Някой чете ли статията? "Първокласните пътища са БИЛИ 3051км преди 24 години. СЕГА са 2925км".... Променете заглавието на статията на "МИНУС 126км първокласни пътища за 24 години"?
81
7
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
дo 102Само 5 милиарда лева има Бойко Методиев Борисов в личната си банкова сметка. Е, много ли са?
80
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До СтаматДа, защото 2013/2014 я строи твоят Орешарски.
79
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
*** колко милиарди е откраднал,направо не ми се мисли
78
4
 
9
 
! Отговори
раша бг е наша преди 4 години
а пътя пещера доспад гоце делчев кога ще се направи батак пешера много лъжете да се оправдавате драскате глупости като чели народа не знае къде какво сп строи има озе много шумен варна защо не разширявате пътя от бургас варна нямате срам