За жертвите на пътя: Не е виновна само скоростта, а и политическата класа!

24-часов мониторинг предлагат от Института за пътна безопасност
Обновена: 24 юни 2019 09:12 | 24 юни 2019 09:12,
105


Институтът за пътна безопасност призовава за 24-часов мониторинг на пътищата в страната, провокирани от тежките катастрофи през последната седмица. От института предлагат всеки месец да се представя бюлетин с най-належащите проблеми по пътищата.

Само за седмица загинаха 12 души, а близо 90 бяха ранени при 75 тежки катастрофи. Регистрирани са 20 000 нарушения, а поне половината от тях са за превишена скорост.

Още по темата


Отново ад на пътя: Двама загинали и трима ранени за една нощ

"Проблемът с войната на пътя стана системен. Всяко лято се повтаря един и същи сценарий. Не бива обаче да виним единствено шофьорите и високата скорост за жертвите. Никой, който излиза на пътя, не желае да убива или да бъде убит. Отговорността за състоянието на пътната безопасност е главно на политическата класа", заяви Емил Марков от Института за пътна безопасност.

"В България очевидно имаме нужда да се говори непрекъснато по темата. Проблемът сякаш изглежда далечен до момента, в който не стигне до конкретния човек. Защото може да се случи на всеки", отбеляза автомобилният състезател и рали шампион Димитър Илиев.

Двама загинаха на "Тракия", затвориха магистралата на 321 км

Пред Bulgaria ON AIR той посочи още, че е по-важно шофьорите да не мислят единствено за това как да не превишават скоростта, а да се научат да разпознават опасностите на пътя.

"Статистиката сочи, че едва 15% от българите ползват колан на задната седалка на автомобила. Останалите 85% смятат, че това не е нито важно, нито задължително. Законите на физиката обаче важат за всеки и идеята не е единствено да си спестим глобата", отбеляза Илиев.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


105
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
53
1
 
1
 
! Отговори
2 000 000 мл градско преди 4 години
Със извинение сядат ,,овчари ,,певци ,, сладоледопродавачи, да бистрят въпроси свързани с атомната физика...привидно катаджиите са най-вътре в нещата ,Но забележете освен вдигане на глобите и засилване на смъртните случай нищо др не става--от 30г ги слушам и като ги видя какво решение са взели винаги съм бил категоричен ,че ще влошат положението още повече--досега НИКОГА не съм сбъркал.... в момента адски изнервени хора стоят зад волана и просто някаква ярост ги движи по пътищата--ще продължа..
52
0
 
6
 
! Отговори
Стамат преди 4 години
"50 лева да се почерпите" е станало нарицателно за катаджия. Това е проблемът, че с 50 лева можеш да нарушиш всякакви правила на пътя. Птоблемът е в КАТ, в корупцията в КАТ и в незаинтересоваността на КАТ.И милион да е глобата, като няма кой да те глоби - кел файда.
51
0
 
4
 
! Отговори
Ивайло преди 4 години
Трябва да се приложат следните мерки:- Засилване на контрола по ГТП- Добра поддръжка на пътища, маркировка и знаци.- Наказване на най-малките нарушения: спиране на аварийни светлини където им падне, спиране в зелени площи.- Засилен видео контрол по основните пътни отсечки.После глобявайте за превишена скорост за ограничения от преди 50 години.
50
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не съм съгласен, че няма наказания. Глобите преди 10 год бяха 50лв. Сега са 700 лв и отнемане на книжки. Много хора около мен вече платиха 700лв глоби и продължават да карат бързо. Това е манталитет бе разберете го. Трябва да е изкорени с кампании, говорене от ранна възраст. Това е наслагвано 3 деситилетия. Това момче което се уби на Хемус с мотора е бил по къси *** и фланелка карайки с 280? Това кой нормален, ще го направи? Какви закони да има? Да те облича полицай ли?
49
0
 
5
 
! Отговори
12 преди 4 години
При повсеместната корупция навсякъде по веригата- КАТ, следователи, съдебна система- каквито и наказания и контрол да въведат, все тая- жертвите ще растат.
48
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ясно е, че докато повечето хора винят шофьорите, ще става по-зле. Това го гледаме 30 години, но главите трудно увират, а някои просто си не могат. Крайно време е да се каже истината и да се направи така, както правят в държавите, в които правилата се спазват. На първо време трябва да се намалят значително сегашните размери на наказанията в закона.
47
2
 
10
 
! Отговори
Specter преди 4 години
Просташкото и безразсъдно поведение на пътя е поради липса на адекватен контрол, подаряване на свидетелства за управление на МПС! След като може за 20 дни да вземеш книжка за лек автомобил, спокойно може за месец и половина да станеш и пилот на самолет или вертолет в България, а космонавт за около 2 месеца! Те управляващите въобще не са виновни за хауса ХА-ХАХА.
46
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Проблема е в задкормилното устройство. Доста *** момчета има. Тези дни и доста възрастни видях замесени в катастрофи. Трафика е невиждано интензивен, опита малък а комплексите големи. Виждал съм десетки пъти, как се изпреварва в самия завой с 0 видимост - руска ролетка. За това какви закони и глупости? Това е умопомрачение. До някъде тези които *** не ни трябват в обществото. Лошото е че понякога покрай тях умират и невинни.
45
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Естествено, че тези, които управляват държавата създават безредието и хаоса. Апатия, корупция, безразличие и некадърност са причина за постоянните катастрофи. Кой друг, ако не те трябва да създадат реда в държавата. Всички останали причини са второстепенни.
44
1
 
7
 
! Отговори
Безизборников преди 4 години
Когато прости селяни управляват една държава за кратко, то това е екзотика.Когато е за дълго е трагедия.Когато прости селяни управляват МПС за кратко, то това е забава.Когато е за дълго е смърт.
43
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Айде сега след МВР и политиката виновна. Ами аз карам 15 год по пътищата и мога да кажа, че проблема е мн дълбок. Основният проблем е човека - самосъзнание, опит, комплекси и тн. Голямата част от катастрофите стават от лоша преценка при изпреварване или завой. Няма такова нещо, като висока скорост... Има неумение, да прецениш, кога да спираш. Неможе да сложим камери на всеки километър или палка на всеки ъгъл. Това е проблем в хората, който трябва да се реши в ранна възраст.
42
1
 
6
 
! Отговори
Discovery преди 4 години
Проблемът е много далеч от това което търсят тея хубавци. Няма как, когато ти липсва основно възпитание за спазване на елементарни правила, да очаквате да не се случват такива неща по пътищата. Човек, като е простт и невъзпитан незачитащ нищо, ако ще и 1000 часа има кормуване, все ще кара като лудд. Тука идва вече силата на закона, която обаче пък не се прилага. Като му плеснете една солена глоба и не я плати в срок и седи в зандана, тва липсва на възпитание се коригира бързо бързо....
41
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Проблемът е, че нарушенията не се санкционират.КАТ санкционира на ден средно за около 2000 нарушения, а на ден се правят над 200 милиона нарушения, като повече от половината от тях са за превишена скорост. В това е проблема - в пълната ненаказуемост на нарушенията. За да има контрол не е необходимо да има до всеки шофьор катаджия както и на всеки 10 метра да има катаджия, както се оправдават катаджиите. В нормалните държави има контрол, а техните катаджии са по-малко от нашите.
40
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Миналата седмица един рон таксиджия, по къси *** и татуировки, в центъра на Столицата - пред Св. Неделя, си извади постелката от пред шофьорското място и демонстративно, бавно и чорбаджийски си я изтупа в задната гума. Облак прах баш на стъргалото, дето се въртят сички туристи. Мазен, църн, татуиран рон. По джапанки. Тупа чердже. Някой глоби ли го? В същото време ме дебне патрулка, да не спра за 5 мин да си взема детето от Алианса на Мария-Луиза.
39
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А КЪДЕ КОНКРЕТНО Е ВИНАТА НА ПОЛИТЕЧЕСКАТА КЛАСА ЗА КАТАСТРОФИТЕ.....ГОРЕЩИНИТЕ ВИ ДЕЙСТВАТ ЗЛЕ.
38
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За разлика от автомобилните състезатели, нормалните водачи не изпитват пределните стойности на физичните закони. Коланите и фаровете са полицейска хранилка, особено в градски условия.
37
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Преди години новоизбраният кмет на Ню Йорк решава да се справи с престъпността достигнала огромни размери. Как го прави? Поставя задачата всяко престъпление да бъде наказано, колкото и малко да е то. Резултатите не закъсняват - престъпленията намаляват много. Прочетете за Теорията за счупените прозорци.
36
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Дааа...Политическата класа пусна оная вечер биволите на шосето и политическата класа беше тръгнала на дискотека със 120 в тъмното.
35
1
 
4
 
! Отговори
човек преди 4 години
До: Факт (номер 35)Ами при мен е малко по-различно, затова реших да споделя.Преди 1989 г. живеехме с родителите ми в центъра на София, на квартира в една стая на свободен наем.През 1984 г. вече като бях студент във ВМЕИ (днешния Технически Университет) в Дървеница вече живеехме в панелен блок в квартал където ми беше близо да ходя пеша на лекции.Ами тогава нямаше жива кола наоколо паркирана.Сега е гмeж от коли и няма къде да паркирам. А през деня ходя на работа с колата, нямам избор.
34
0
 
11
 
! Отговори
човек преди 4 години
Факт (номер 31) е напълно прав. Каза точната истина.В държави, в които санкциите се налагат, има ефект.В България, ако щат и 1000 лева глоби да налагат, все тая.Те си карат и без книжки, та и да му вземат книжката провиненият пак ще си кара.Карат и такива, които никога не са имали книжка.В съседна Сърбия (да не даваме за пример само Германия или САЩ), паралелно с глобите, от които няма измъкване, се налага и затвор - ама карат те в съда направо от пътя!