Залезът на старите дизели: Ще спре ли вноса им у нас?

Предложението е сред мерките за контрол на въздуха
Обновена: 27 юни 2019 09:33 | 27 юни 2019 09:15, Петя Славова
106

Возенето в големи и в повечето случаи стари западни автомобили си има своята цена и тя намира отражение в чистотата на въздуха, който дишаме.

Вносът на стари дизелови автомобили да се забрани от 2021 година, предлагат от МОСВ. Това е една от мерките, които са посочени в Националната програма за контрол на замърсяването на въздуха. Според данните на министерството, от 2005 г. насам броят на превозните средства в България е нараснал с 24%.

По думите на председателя на УС на Българското обединение на шофьорите Христо Радков, вносът у нас е предимно от други държави членки на ЕС.

Според експерта, всяка десета кола  у нас пуши. По думите му, тези автомобили са очевидно повредени.  Радков вярва, че ако системата за годишни технически прегледи работи, тези коли няма да са на пътя и няма да има нужда да се правят тези ограничения.

"Дали ще закупите автомобил от Париж, Рим или Варна, няма разлика в начина на придобиване. Това няма как да бъде забранено. Ако въведем такива мерки, ще противоречим на закона за създаването на ЕС - за свободното движение на стоки и хора", коментира той в "България сутрин".

Още по темата

Радков е на мнение, че все някога ще дойде краят на дизеловите автомобили, но едва когато се намерят по-икономически и екологично изгодни.

Експертът в управлението на околната среда Боян Рашев също се съгласи, че трудно би могъл да се забрани вносът на дизелови автомобили в рамките на ЕС. Според него държавата абдикира от отговорност, като предлага такъв тип крайна мярка.

"Ако системата за годишните технически прегледи работи както трябва, тези коли няма да са на пътя", посочи Рашев пред Bulgaria ON AIR.

Христо Радков коментира още, че българите карат стари коли, защото само такива могат да си позволят. Той е на мнение, че трябва да се обръща внимание не само на автомобилите, но и на качеството на горивото, което изполазваме, когато става въпрос за вредни емисии.

"В Европа масово фирмите преминаха към дизеловите коли. Целите на големите корпорации са за намаляване на въглеродните емисии. Само че това доведе до по-голямо замърсяване от страна на фините прахови частици. Политиките си противоречат много силно. Колкото повече се намесва държавата, толкова по-зле стават нещата. Трябва да има стандарти", заяви Боян Рашев в "България сутрин".

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


106
Още по темата: МОСВBulgaria ON AIRдизели
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
60
1
 
20
 
! Отговори
Златко преди 4 години
А всички тирове, камиони, бусове, багери, трактори, комбайни, които са на дизел, кога ще забраните ??? Щото те са най големите консуматори на дизел, съответно според вас и най големите гадове.
59
4
 
2
 
! Отговори
бля-бла преди 4 години
исках да кажа с един език не става, например в моята работа не ми върши никаква работа
58
29
 
7
 
! Отговори
бля-бла преди 4 години
Да почнаха да пишат вече и бедните българи, най вече и мързеливите дето не им се работи и не искат и да учат за да вземат повече. Според мен НЕ трябва да забраняват нищо, над 8-10 годишните коли над 2000 лева данък на година, скъпи застраховки и готово. Учете бе хора аз взимам над 3000 на месец и си купих нова тойта на изплащане.Но той иска по цял ден да си чеши мадете по барчетата да кара кола за 1000 лв да плаща 30 лв данък. Научете по някой друг език, БГ езика съм го отписал не ми върши ра
57
1
 
19
 
! Отговори
NAFTA преди 4 години
В МОСВ не се возят на стари дизели и следват европейския опит.Ето например след 2021 в Италия ще забранят на Везувий да изригва или ще наложат глоби за превишаване на въглеродните квоти.
56
2
 
9
 
! Отговори
Барни Сърбал преди 4 години
Евро 7 дизеловия двигател преобръща нафтата и резултата е кислород и вода. Това е една магия наречена Алхимия.
55
1
 
13
 
! Отговори
Големия тъпанар преди 4 години
Искат да спрат до euro 3 вноса...Еми то в Европата не остана вече еuro 3,ама само си чешате езиците, а умствената деиност е ръчна при вас.Колко сте жалки ***...ви да е.а.
54
3
 
3
 
! Отговори
Бавараджия преди 4 години
Аз съм готов, на моя баварец направих два ауспуха, едния е само тръба, а другия е стандартен със катализатор и филтър. Превключвам ги с нормален троен кран като колата трябва да е на канал. Имам си и емулатор на ламбда, катализатор и филтър. Системата работи супер.
53
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Никъде по света не са спряли старите коли от движение, но мафията в България може и да го направи.
52
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Чиновник А откъде че цоцаш заплатка ???
51
12
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
недейте да забранявате вноса, забранете регистрацията
50
4
 
18
 
! Отговори
Д.Т.П преди 4 години
Аз пък планирам да си карам старият дизел Евро 4 поне още десет години докато не ми омръзне. Като ми дадат 10 000 в евраки като на брато румънец да спират и слънцето ако искат.С пръдня боя се не прави!
49
4
 
16
 
! Отговори
Напиши ми ала бала. преди 4 години
Значи,взимам Аз хуио простака..2к на месец..Бъхта се като животно..за жената и двете деца,карам автомобил е-3 и тия ми искат ел кола за 70к.Тепам ви всичките и сам ви е..л майката..
48
1
 
8
 
! Отговори
инженер преди 4 години
До: номер 41И аз викам че трябва, ама едно е да трябва, друго е да може нали?Първо, това няма да стане скоро, не говоря за България а изобщо за света.И второ, кое му е екологичното на електрическите коли, че не разбрах?Токът да не идва от небето?Още много централи работят на фосилни горива, а атомните централи се оказват опасни и нямат перспективи в бъдеще.Големият проблем е, че още няма евтини фотоволтаици заради рядко срещаните в природата ресурси необходими за тяхното производство.
47
2
 
6
 
! Отговори
СМЕШНИЦИ преди 4 години
Искам да я вида тая забрана. Нали на вальо златния ще му се сецне , като се сринат продажбите.Аз ще го продам на части и само от факта че не го карам съм с 1000 лв. на година напред, а това дами и господа си е едно лято на почивка в Гърция.
46
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
По статистика на КАТ за първите 6 месеца на 2016 година (преди 3 години), са новорегистрирани 14429 автомобила. Всички те са с Евро 5 и Евро 6 с изключение на 10 автомобила, за които не е посочена еврокатегория. Няма новорегистрирани с Евро 4, няма с Евро 3, няма и с Евро 1 и 2 и това преди три години. Сега от 2021 година какво ще забраняват?*Автомобил - лек, товарен, специален, автобус и влекач
45
1
 
8
 
! Отговори
пецата преди 4 години
Купувам автомобил след 2014та ,дизел, до 1500лв
44
8
 
8
 
! Отговори
Burzum преди 4 години
Ще има масови самоубийства на диви селяни!
43
3
 
10
 
! Отговори
човек преди 4 години
Ало, военния министър! Другарю Каракачанов!Веднага да снемете от въоръжение всичките 531 танка Т-72, съветско производство!Със своя V-образен 12 цилиндров дизелов двигател В-46, с мощност от 840 конски сили той е истинско екологично бедствие за държавата ни!Или може би има катализатор и отговаря на ЕВРО-4 стандарта?Танк с катализатор и каруца с аларма и климатик не съм виждал още, но кой знае, може и да има?
42
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И аз искам да си купя нова кола, но с заплата 760 евро не става, за провинцията това се води "добра'' заплата. Такъв е стандарта на 90 процента от хората.
41
10
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Трябва да минем на електрически автомобили