"Войната по пътищата": Повече обучение, повече санкции или?

Какви мерки предлагат експерти?
17

Законът за движение по пътищата беше разделен на три части, три отделни закона, с които вносителите искат да намалят жертвите по пътищата на страната. Все още предстои и последната част да се гласува от комисии и в зала в Народното събрание.

Въпреки това отново имаме противопоставяне на това дали трябва повече обучение или повече санкции за водачите и кое действа по-добре за намаляване на броя на жертвите.

Според Христо Радков от Българското обединение на шофьорите драстичното завишение на глобите за някои нарушения не е имало необходимия ефект. Бившият заместник-директор на ГД "Охранителна полиция" Алекси Стратиев пък обясни, че по-високите санкции дават ефект след време.

"Ние боравим с данни на пътна полиция. Тя ни казва, че за 96,5% от инцидентите е виновен шофьорът. Ако предположим, че тези данни са верни, трябва да наблегнем на обучението. По същата тази статистика, ще качим часовете на водача, защото явно не може да кара, но тогава не даваме пари за камери, за скорост и тестери, защото там нямаме аварийност по тази статистика", посочи Христо Радков в студиото на "Денят ON AIR".

Той беше категоричен, че смъртността по пътищата ще се запази, ако условията на инфраструктурата остават същите.

Алекси Стратиев пък контрира, че не са нужни повече часове обучение, а по-дълъг изпит, в който да се видят реалните качества на водача и този изпит да е много скъп, за да се подготвят кандидатите и да не искат да плащат втори път сумата.

Бившият заместник-шеф на "Охранителна полиция" обясни още, че едни завишени санкции за водачите имат ефект след време.

"Ако ви прави впечатление, нарушенията се увеличават с едни операции, които са в рамките на 2-3 или 4-5 дни. Тогава полицията, колкото и да е странно, се гордее с установените нарушения. Това показва, че няма достатъчен контрол", каза Стратиев пред Bulgaria ON AIR.

Двамата събеседници не стигнаха до едно мнение дали трябват повече технически средства за контрол или правилата и знаците са грешни и неправилно поставени, което води до много нарушения, регистрирани от органите на реда.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Bg medii sa teroristi
11
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В България по-високите глоби водят до още по-рядкото им налагане. От 20 години КАТ санкционира за едно на сто хиляди нарушения. Преди това за едно на 50 хиляди.
10
2
 
6
 
! Отговори
Стар шифьор преди 4 години
Шофьор съм от 40 години. До 1989 правилата се спазваха не защото глобите бяха голями, а защото имаше контрол от страна на КАТ. След 1989 година КАТ спря да контролира за спазването на правилата и се заговори за война по пътищата, за която били виновни ... шофьорите! Всички чужденци като шофират в България са като обезумели, точно заради това, че контрол няма.
9
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За да има война на пътя,първо трябва да има път !повечето пътища са на 50 години. Цялата пасмина лъже !не са 94% виновни шофьорите .94% е вината на пътя !
8
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да пародия на държаваКато не ти харесва Тракия - карай си по стария път.
7
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 1 и1010, ето виж написаното от 1. Той ти казва, че е шофьор от 40 години и може да те прецени. И ти казва, че си убиец и самоубиец. Ми така е. На такива като тебе дупките, асвалта, завоите икосмосът са ви виновни.
6
3
 
3
 
! Отговори
ББ преди 4 години
Съсипаха я тая държава.
5
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
..."Ние боравим с данни на пътна полиция. Тя ни казва, че за 96,5% от инцидентите е виновен шофьорът"... Ето в това се корени проблема. УшеB пише несъобразена с пътните условия скорост и топката се прехвърля в ръцете на водачите. А реалността е съвсем друга - безумни знаци, маркировка, разбити пътища или пътища строени с гъзътт и т.н.
4
3
 
6
 
! Отговори
Хората с мисленето преди 4 години
на Стратиев са виновни за положението в момента ,той е бивш милиционер който не бива да е ръководител и при едното време до 89 и след 89 и др.--ако неговата система за постигане на успех чрез все по-злостно глобяване бе давала успех през годините сега нямаше да има никакви нарушения...лошото е ,че нямаше лустрация ...
3
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Война на пътя няма ,нито война с организирана или неорганизираната престъпност! Просто има едно държавно нехайство.Защо ни са затвори щом там се влиза и излиза лесно? За какво ни са затвори щом не блъскат камъни , не разбират че са там за нещо лошо ?Хранят ги ,дават им телевизия, платени прегледи. Затвори нямаме ,имаме пансиони с пропускателен режим.Навън си излизат убийци , крадци ,инасилвачи и така натък.
2
9
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Според мен трябва да се анулират всички шофьорски книжки, като казвам това и моята включително и да минем на изпит като нови кандидат водачи. Преди допускане до изпит, всички кандидати трябва да минат психологическа годност-склонност към агресия, склонност да нарушават правила, склонност към търсене на адреналин и още куп вредни за околните отклонения в поведението. КАТ да се разпусне и да се създаде нов КАТ с 90% оператори и камери Иначе ще е само експери, убити, осакатени, тотална анархия
1
2
 
15
 
! Отговори
ъъъъ преди 4 години
значи и 2та случая, ще става въпрос за.... повече парички. ефект едва ли ще има.