Август – най-кървавият месец на пътя! Започна с 8 жертви

Най-опасното време за шофиране – уикенда между 16 и 19 часа
Обновена: 5 авг 2019 07:20 | 5 авг 2019 07:00, Красимир Ангелов
53
Август – най-кървавият месец на пътя! Започна с 8 жертви
Снимка: Булфото, архив

Осем души загинаха, а близо 110 бяха ранени при тежки катастрофи само от 1 август до 4 август по пътищата на България. А статистиката е повече от стряскаща – през иначе приятния и отпускарски август, от близо 3 десетилетия насам, на пътя загиват средно по близо 100 души, пише "Труд" в свой материал.

Още по темата
Статистиката на КАТ по месеци от 1990 г. насам категорично сочи, че пикът на жертвите е в трите месеци от лятото плюс септември. През това време на годината времето е топло,  пътищата по-често са сухи, светлата част на деня е дълга, а хората пътуват през отпуските си. Въпреки благоприятните условия обаче, тогава стават и най-много катастрофи.

Според статистиката два дни от седмицата са най-опасни за шофиране – събота и неделя. А часовете в тях са от 16 до 19 ч, сочат анализите на КАТ.

Така например, през миналата 2018 г. по пътищата в страната в събота и неделя са загинали 229 от всички 611 жертви, което прави над 37% от всички загинали при катастрофи. Почти същото показва и статистиката за 2018 г.

Друг факт е, че 74% от жертвите на катастрофи са по пътищата от първи, втори и трети клас, където има насрещно движение и най-често стават челни удари. Според статистиката в Европа само 10% жертвите на пътя са при инциденти на магистрали. У нас за 2018 г. загиналите на магистрали са 14,61% от всички убити, а за 2017 г. – 12,86%.

През летните месеци в катастрофите у нас нерядко участват и коли с чужденци. Всяка година по това време по пътищата в страната има много гастарбайтери от Турция, които пътуват със семействата си от страни от Западна Европа към родината си. Заради дългия път и сравнително кратката отпуска, някои шофьори карат по 2-3 денонощия почти без почивка, заспиват зад волана, изпреварват рисково и не спазват ограниченията на скоростта.

Освен турците, в последните години и много румънски туристи прекосяват страната ни през лятото на път за Гърция, или в най-добрия случай – за родните курорти по Северното Черноморие. Фаталните инциденти с коли на северните ни съседи по нашите пътища също зачествяват в последните години.

И все пак, статистиката сочи, че не само в България лятото е по-опасно за шофьорите от лошото време през зимата. Традиционно юли и август са месеците с най-много загинали в катастрофи в Европа, като причината в повечето случаи е шофиране с висока скорост.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


53
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
0
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До всеки българин трябва да се сложат на 3 смени по един катаджия, един пожарникар и един доктор.
39
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен39И ти май искаш да ни оправиш?
38
1
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Така е. Приказката за гредата в своето око и сламката в чуждото е измислена от българи за българи.Айде, нека са ви виновни други, нека ви е крив светът. Чакайте сега да се оправите! Желая ви искрено успек. Но се съмнявам, че тъй ще ви стигне такъв. Там, дето всеки гледа първо какво той бърка и какво сам може да оправи, хората не водят ни по катастрофи, ни по жертви, ни по собствена глу.пост и комплексарщина.А вие тук стойте и чакайте някой "да ви оправи". Да,"оправя ви", но по другия начин.
37
0
 
38
 
! Отговори
36, преди 4 години
най-големите баламурници са тия точно, на които все другите им криви.България е пълна с такива и затова е на туй дередже. Ако всеки се хване в ръце да си види собствения сурат на какво прилича и да го пооправи, ако всеки почне да си върше работа, вкл. и шофьорите да подкарат според правилата, грешка няма да имаме! Ама нали сме баби - все мрънкаме как някой ни е виновен.
36
1
 
32
 
! Отговори
3M преди 4 години
КАТ да анализира защо не работи и да започне да работи, да прави превенция, да контролира и санкционира, а не да пита МО Ко ШЪ ПРАИМ СЯ!
35
1
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Идва немеца, фарнцузина, австриеца, испанеца, италианеца и т.н. в България и изведнъж спира да спазва правилата, както го прави в нормалните държави, в които има контрол за спазването им. Защо така? Лошото е, че докато разни балaмyрници все плямпат за собствените ни грешки и че ние сме си виновни, катастрофите ще се увеличават, заедно с ранените и загиналите, т.е. така винаги ще става по-зле.
34
1
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Баби, оправдавелковци, карам по лошите пътища и при липсата на адекватен контрол, но не нарушавам правилата. Защото човек е отговорен първо за себе си. После си търси оправдания, когато всичката е у него наред. Като гледам масово как карат купищата ни комплексирани човечета, колко са нагли, постоянно обвиняващи и мърморещи и колко не виждат собствените си кахъри и грешки, никак не съм оптимист.
33
1
 
35
 
! Отговори
HeinrichHimmler преди 4 години
Така ще бъде докато ГЕРБ управляват и всичко, което правят е да крадат и да измислят ***.отски закони и глоби, вместо да вземат адекватни мерки и да подобрят инфраструктурата, която е плачевна. Няма светлоотразители на мантинелите, маркировка липсва, знаците не са адекватни, а полицаите гледат само да хванат някой за рушвет и да объркват допълнително пътната обстановка, вместо да я улесняват. Като прибавим и всички ду.пета, които са се качили на БМВ , било то и на 20 години и се силят с 200!
32
1
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Така ще бъде докато КАТ не заработи, както е в нормалните държави. Вместо работа, КАТ ни пробутва дежурното - шофьорите са виновни.
31
1
 
34
 
! Отговори
м дааа преди 4 години
както винаги проблемът е в хората, това лято реших да искарам някой еврак и почнах в един ресторант- 90% от хората идват все едно са на състезание. Сядат и започват да питат ,колко ще се бави поръчката, и като ги запиташ това-онова се оказва че са дошли на почивка.
30
0
 
38
 
! Отговори
анонимен преди 4 години
Пред мен има колона от 20 коли насреща също такава колона Път със завои тесен в една посока Жена ме изпревари на много остър завой с никаква видимост Ако бях я настигнал не знам какво щеше да и се случи а на такива КАТ трябва да взема книжката до живот и затова ще стават такива произшествия
29
4
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Основно правило на манипулацията е да накараш някой да се чувства виновен, за да можеш лесно да го манипулираш. В случая, КАТ успя да убеди онези 80%, че шофьорите са виновниците за катастрофите, а не КАТ, заради това, че не работи и няма контрол по пътищата, но какво да ги правиш - 80 процентници, твърдо убедени, че шофьора е виновен. Защо някой от онези 80% да посочи поне една държава по света, в която правилата за движение да се спазват, а държавата да не контролира спазването им,както е в BG
28
0
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Навсякъде по света се знае, че когато има контрол, правилата се спазват и катастрофите са малко, а когато контрол няма, правилата масово се нарушават и има много катастрофи. В България КАТ санкционира за едно на над сто хиляди нарушения и затова нарушенията са десетки милиони всеки ден, примерно средно над 200 милиона нарушения на ден, а може и да са доста повече. Цяло чудо е, че катастрофите са толкова малко при тази пълна липса на контрол. Май сме доста по-добри шофьори от средното ниво за ЕС
27
1
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Освен че масово не става за шофьор, нашенецът обикновено и за тази кървава статистика си търси външни виновни - я чужденците, я пътищата, я катаджиите, я майката и бащата, ама все на някой друг.И това е основният му проблем. Не скамо по пътищата, ами и в живота - все другите му криви, все той прав и в бяло. Затова ще е все на опашката, пвсе последен, все беден, мизерен, изтрепан, болен и зарязан. Защото не е в състояние мъжки да си види и признае грешките и да работи в посока да си ги оправи.
26
2
 
36
 
! Отговори
Шофьор от 40 години преди 4 години
Оказва се, че българите сме доста добри шофьори, щом жертвите са толкова малко, при това голяма част са заради шофьори-чужденци, които шофират като изоглавени в България знаейки, че в България няма контрол за спазването на правилата за движение. По света добре знаят как се спазват правилата - когато всеки шофьор е убеден, че ако наруши правилата неизбежно ще бъде санкциониран и затова там спазват правилата, а същите тези "примерни" шофьори, обезумяват като дойдат в България.
25
1
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Уникално нискоинтелигентно и невъзпитано население остана тук. И това личи навред. Вкл. и по пътищата. Карат, като изоглавени, нещастни комплексирани, необразовани, озлобени, изнервени хорица. За жалост нанасят щети на оставалите, които не са им криви с нищо И като няма контровлни органи да озаптят престъпниците по пътищата, ще е така, докато не се самоизтребим. Което най-вероятно ще е от полза за човечеството.
24
4
 
33
 
! Отговори
отАв$тралияСидней преди 4 години
уикенда се разходих на юг от Сидней, нито 1 кола нямаше да застрашава собствения си или моя живот и на семейството ми. А полиция съм виждал много рядко по пътищата. Камери има но всички ги знаеме къде са защото имаме ГПС-и които те предупреждават 500м преди камерата, да не говорим че има ЗАДЪЛЖИТЕЛНО знак който да предупреждава за камерата, изискване по закон.Въпреки това не караме като балкански дивЪци, що така? Просто защото живеем на друг level, друг лайф стайл и качество на животапо3драфи!
23
5
 
34
 
! Отговори
Хахахааааа. преди 4 години
ДАЙ. НА ПРОСТАКА КОЛА И. МУГЛЕЙ СЕИРА!ПО БРОЯ НА ЖЕРТВИТЕ МАЙ БЕГАМЕ НА САЩ ОТ СТРЛБИТЕ ПОУЛИЦИТЕ.... ХАХАХААААА... АЙДЕ, ДА БРОЙМЕ......!!
22
3
 
34
 
! Отговори
Хахахааааа. преди 4 години
ДАЙ. НА ПРОСТАКА КОЛА И. МУГЛЕЙ СЕИРА!ПО БРОЯ НА ЖЕРТВИТЕ МАЙ БЕГАМЕ НА САЩ ОТ СТРЛБИТЕ ПОУЛИЦИТЕ.... ХАХАХААААА... АЙДЕ, ДА БРОЙМЕ......!!
21
1
 
37
 
! Отговори
Я па я..! преди 4 години
До Да съм кристално--24 Българина и на въжена линия да го качиш с колата , пак ще се претрепе.