Разминахме ли се с голяма трагедия заради пожара на "Струма"?

Експерт: Съоръжението можеше да аварира катастрофално
16 авг 2019 11:00, Красимир Ангелов
28

Магистрала "Струма" край Дупница остава затворена поне за още две седмици, в които трябва да се отстранят щетите, които бяха причинени на конструкцията на един от виадуктите по време на големия пожар, обхванал незаконно сметище.

Още по темата
Председателят на УС на Научно-техническите съюзи в транспорта инж. Ясен Ишев коментира в студиото на "България сутрин", че затварянето на магистралата е основателно, защото не се знае точно какви са пораженията.

Той уточни, че основата на магистралното съоръжение не е засегната, но има щети по няколко основни елемента.

"Компрометирани са колоните, ригелът, главните греди и няколко неопренови лагера. Нито бетонът гори, нито стоманата гори, но при по-високи температури те променят якостните и деформационните си характеристики", обясни инж. Ишев пред Bulgaria ON AIR.

Той беше категоричен, че не може да става въпрос за некачествени материали при строителството на магистралата, а на факта, че при температура от над 100 градуса те променят качествата си.

Експертът посочи още, че е нормално да се затвори магистралата поне за две седмици, но това може да продължи още по-дълго, ако се открият и други поражения по конструкцията. Инж. Ясен Ишев допълни, че е изненадан от наличието на горими материали под такова съоръжение като това край Дупница.

"Задължение на колегите от пътната агенция е два пъти годишно да проверяват тези инженерни съоръжения по магистралите - мостове, виадукти, водостоци, включително и съхраняването на такива материали под самите съоръжения", обясни инж. Ишев.

По думите му случилото се и пожарът е нещо недопустимо, защото е можело да се стигне до катастрофално авариране на съоръжението и според него някой не си е свършил работата. Експертът допълни още, че се надява тези задължителни проверки да не се правят само на теория.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


28
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Стоманобетонът не гори. Този как е успял- не знам.
23
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Но предвид това, че АМ Струма вече беше ремонтирана за произволни дефекти, как да повярваме, че тия колони са построени качествено? В никакъв случай не казвам, че собственикът няма вина, естествено че има. Обаче ми звучи несериозно да си искат парите за ремонта от него, при положение, че всички по веригата сигурно са взимали подкупи, за да го оставят да си прави каквото поиска.Не може институциите и "експертите" винаги да са невинни,накрая ще стане някаква голяма трагедия и кой ще върне животите
22
1
 
2
 
! Отговори
@25 преди 4 години
Дървото гори при 300С и стига 1100С, магистралите обикновено пресичат полета и гористи местности. Ако бетонът не може да издържи тия температури, това би значело че всеки виадукт трябва да е със 100м около него постоянно чисти. В който случай, всички по веригата наистина са за затвор, защото това е чудовищна безотговорност. И АПИ, дето сега се правят на ощипани, са най-отговорни, защото те са длъжни да знаят и изискват условията за безопастност на магистралите си.
21
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Може би някой специалист трябва да ни обясни как точно се проектират тия колони, защото ми се вижда логично топлинното разширение да е предвидено в конструкцията. Чета в един сайт, че за промяна в 38С, 30см цимент се разширяват с около 2см. Т.е. дори при съвсем нормална експлоатация, тая колона ще се разширява и свива с по 3-4-5см (не знам точно колко е дебела). Т.е. това трябва да е предвидено. Т.е. тия отчупени парчета бетон не би трябвало изобщо да ги има.
20
2
 
0
 
! Отговори
Зозо преди 4 години
бате бойко е велик и че живее винаги и много магистрали че построй
19
2
 
4
 
! Отговори
СТРАНДЖАТА преди 4 години
БОЙКО СТРОИ МАГИСТРАЛИТЕ НЕ ГИ ОХРАНЯВА МРЪСНИ КОМУНИСТИ
18
3
 
1
 
! Отговори
@19 преди 4 години
Може и да стигнат 1200 градуса, в затворено помещение. В случая говорим за отворено пространство, не би трябвало изобщо да се стига до такова горене, защото газовете би трябвало да се разпръскват, а не да се струпват. А и според новините, става въпрос за чували с лекарства. Които не би трябвало изобщо да се палят лесно, освен ако не са умишлено запалени с нещо, за да се вдигне температурата достатъчно. Много е странна тая история. Но при всички случаи, бетона не би трябвало да прави така.
17
2
 
2
 
! Отговори
Кметът на Дупница преди 4 години
Е от ГЕРБ. За два мандата съсипа града. Интересува го единствено личната му далавера.
16
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
С нищо не сме се разминали. Рано или късно с това безхаберие ще се случи страшна трагедия, но пак няма да има виновни.
15
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И забележете, тая магистрала е строена с европейски пари. 1) някой е откраднал парите и не е вложил необходимото качество материали (защото магистралите пресичат полета, те трябва да могат да издържат пожари, както и амплитуди от по +70С/--50С). 2) някой е позволил да се използва пространството под моста, което е ОТЧУЖДЕНО, т.е. държавна собственост 3) някое е позволил да се складират лесно-запалими и лошо-горящи материали под критична инфраструктура.Давате ли си сметка колко хора са за затвора?
14
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Хартиени магистрали..
13
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Пораженията, които видяхме по колоните и гредите са много сериозни. Бетонът не гори, дори и да си промени свойствата заради температурата, това няма да стане за 1 час. Това което видяхме е паднал бетон, оголени железа и т.н. Това е съвсем определено некачествено строителство, защото дори за Близнаците, не всички експерти са убедени, че е възможно стоманата да се стопи, а там в конструкцията се излюска цял самолет пълен с керосин, гърмящ като бомба. Определено тая магистрала не е построена добре.
12
1
 
2
 
! Отговори
до 11 преди 4 години
Бетона не е бомбандиран, а е бил подложен на високи температури. Четеш ли внимателно какво пишат хората?
11
1
 
11
 
! Отговори
Гост преди 4 години
Какъв ковачки те гони бе бунак завода от който са *** е на домусчиев
10
5
 
10
 
! Отговори
а преди 4 години
Някой гледа ли" Мегаструктури от ВСВ", там има бетон от преди 80 години издържал на бомбардировки и обстрел .......а този Бойковия?!
9
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Щом няма загинали значи пожарите са добро нещо ? Eто такивa хора се изживяват като ментори нa нацията и експерти.
8
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Малко мазилка отгоре и моста ще стане като нов!Нали така "ремонтират" изгнилите вече бай Тошови виадукти!
7
0
 
21
 
! Отговори
стига бе преди 4 години
Докога подобни експерти ще излизат СЛЕД като нещо се случи?Къде са всички чиновници от общини, области, агенции, агенциики и др. подобен офисен планктон, които си седят на Д-то и не правят нищо освен да вземат заплати.КОЙ е позволил на онзи да прави сметище под магистралата? КОЙ след като сметището е направено си е затварял очите и срещу КОЛКО?Има много въпроси, но отговори няма. Всяко чудо за три дни и до следващият инцидент.Казвате нали няма загинали, а тия днес на Е 79?
6
5
 
7
 
! Отговори
Ха-ха преди 4 години
Шумкарите са драснали клечката да съборят магистралата. Може и някой псевдо еколог да е замесен
5
8
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако гербераските крадци бяха направили колоните от як цимент а не от варовиков трошляк както правят по традиция,нямаше да мръднат!