Модернизират ж.п участъка Елин Пелин-Вакарел за 500 млн.лв.

Строят и нова гара в Елин Пелин
27 ное 2019 19:15,
10
Модернизират ж.п участъка Елин Пелин-Вакарел за 500 млн.лв.
Снимка: Pixabay

Генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски подписал договора за модернизация на железопътен участък Елин Пелин-Вакарел. Отсечката е част от проект "Модернизация на жп участък Елин Пелин-Костенец", съобщава БТА.

Още по темата

Участъкът между Елин Пелин и Вакарел е най-тежкият и труден за изпълнение от цялото трасе между София и Пловдив. Неговата дължина е приблизително 20 км и в обхвата му попада най-големият жп тунел в България, с дължина 6.8 км, който ще бъде построен по тунелен способ и ще бъде напълно съвместим с изискванията за оперативна съвместимост. Подобно съоръжение не е строено у нас от 50-те години на XX век, когато в периода 1949-1951 г. е построен тунел Козница, свързващ Стара планина и Същинска Средна гора.

В рамките на обекта ще бъдат изградени нова гара Елин Пелин, спирка Побит Камък, Разделен пост Вакарел и връзката му с гара Вакарел. В обхвата на проекта са включени нова контактната мрежа и нови системи и съоръжения на външно електро-захранване и външно осветление на гаровите райони.

Ще бъдат изградени и 2 броя двутръбни тунела с приблизителна обща дължина 1,5 км, пътен надлез и пътен подлез, 8 моста и естакади, 11 водостоци, шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 700 м, отводнителни съоръжения, нови системи за сигнализация и телекомуникация в гарите и междугарията и изграждане на нови системи за видео наблюдение и пътнически информационни системи.

Стойността на договора за строителство е 498 800 012 лева без ДДС.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


10
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
1
 
1
 
! Отговори
шинкансен 50+ преди 4 години
С тия пари бдж в този участък може да превозва хората с е и ес класи последен модел даже ще бъде мааалко по бързо :) а като направат релсите сигурно влака ще лети с 200
9
1
 
4
 
! Отговори
безделник преди 4 години
Ремонтирахме Септември - Пловдив в равното и право поле за три години. И от утре да почнем строителството, едно двадесет години ще има да строим (т.е. да крадем) тунели и виадукти...
8
1
 
1
 
! Отговори
Хахаха преди 4 години
500 милиона без ддс, т.е. кажи го 600 милиона за 20 км ?!? Толкова за км не струва новия път на коприната ...
7
0
 
7
 
! Отговори
Смешници преди 4 години
В момента румънците свързват Констанца с Будапеща .Високоскоростен влак.В момента пристанище Констанца има два пъти по-голям товарооборот от Варна и Бургас взети заедно.Познайте къде ще отиват товарите в близко и далечно бъдеще.Забравих.София не е нито на Дунав,нито на Ч.море.
6
0
 
7
 
! Отговори
Смешници преди 4 години
Навремето един турчин разбрал ,че железницата между Русе и Варна е най-важния път в империята.Казвал се Мидхат паша.Разбрал,че да свържеш Дунав и Черно море е стратегическо предимство.Нашите управници от 1866г. ,че до ден днешен ,не са подменили и една траверса по този път.И още не са дали и един лев за подобряване на параметрите на трасето.А от тук може да идва половин Европа на българското море.Стига да имаме съвременни железници.
5
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тук е планувано яко крадене.
4
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Т.е. за 10. Останалите отиват в нечии о шарки.
3
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Iiihuuuu, puf, paf, aide na skite i na skiliftovete...na figurno parzaliane i hokey na led...
2
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Гълъбчето пак се е изказало: тунел Козница, свързващ Стара планина и Същинска Средна гора. Слаб(2), седни.
1
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Вместо да правят безмислени ремонти тук и там,и да крадат пари,нека подменят релсите или както там се водят по които да могат да се движат влакове с по-голяма скорост, а не да се влачат и да тракат като като в Индия. Толкова сме изостанали, че няма повече накъде.