Обещано от БДЖ: Бързият влак до Варна – за по-малко от 6 ч.

Ново разписание за влаковете влиза в сила от неделя, 15 декември
13 дек 2019 21:39, Анисия Иванова
30
Обещано от БДЖ: Бързият влак до Варна – за по-малко от 6 ч.
Снимка: БДЖ

Новият график за движение на влаковете на "БДЖ-Пътнически превози“ ЕООД влиза в сила от неделя (15 декември). В повечето региони на страната се запазва досега действащият график за движение, а за подобряване на обслужването са оптимизирани връзките на влаковете в основни гари и е увеличен броят на пътническите композиции по някои направления, съобщиха от компанията.

Бързият влак "Чайка” София-Бургас-София, който пътува през Подбалканската железопътна линия, вече ще се движи всеки ден, като ще изминава разстоянието между столицата и морския град за по-малко от шест часа.

Движението на влаковете в участъците с най-голям брой пътници в работните дни ще се осъществява на чести интервали през 2020 г., основно  по направленията София-Перник-София, София-Лакатник-София, Пловдив-Асеновград-Пловдив.

С влизането в сила на новото разписание се запазва ежедневното движение на директния международен влак от Истанбул за София, както и международната връзка София- Крайова, която се осъществява със сутрешния влак София-Видин и обедния Видин-София.

През летния сезон (от м. юни до м. октомври), се планира да се запази движението на сезонния влак Солун-София-Солун. Влакът заминава от София в петък и пристига в Солун в събота сутрин, а в обратната посока тръгва от Солун в неделя вечер и пристига в София в понеделник сутрин.

За пътуващите по направлението София-Букурещ директните вагони отново ще се движат само през лятото, а през останалото време ще се налага пътниците да се прекачват на гара Русе на и от мотриса, която ще се движи по маршрута Букурещ-Русе-Букурещ.

За подобряване обслужването на клиентите и създаване на възможност за удобни връзки с влакове в други направления, международните влакове София-Букурещ-София и София-Истанбул ще заминават от началните си гари с два часа по-рано от досегашното си разписание.

По направлението София-Белград придвижването с директния влак от София ще се осъществява също само през летния сезон.

При изготвянето на новата транспортна схема националният железопътен превозвач всяка година съгласува движението на бързите и пътническите влакове с областните и общинските администрации по места, припомнят от превозвача. Проектът на графика беше публикуван за обществено обсъждане още през месец май.

През следващата година ще бъде увеличен обемът на превозите, заложен в сключения договор с държавата за извършване на обществени превозни услуги. Превозът на пътници ще се извършва с общо 579 влака, от които: 14 международни бързи влака (като 2 от тях ще се движат само през летния сезон), 77 бързи влака (4, от които ще се движат само в определени дни от седмицата), 135 пътнически влака и 353 крайградски пътнически влака, някои от които ще се движат само в определени дни от седмицата или определени периоди от годината.

С въвеждането на новия График за движение на влаковете ще бъде увеличен броя на пътническите композиции по някои направления, както и ще бъдат значително подобрени връзките на влаковете в някои от основните възелни гари, като времето за изчакване в гарите е значително намалено.

В Графика са взети предвид и планираните по-мащабни ремонти по железопътната инфраструктура, с оглед при тяхното стартиране, корекциите в маршрутите и разписанията на влаковете да са минимални. Например за участъка София-гара Искър-Казичене-Елин Пелин, предвид извършваните ремонти са разработени разписания на влаковете по алтернативен маршрут през гара Подуяне. Това е направено, за да бъдат избегнати бъдещи изменения в разписанието на влаковете, движещи се по цялата южна жп мрежа.

Поради постъпили обосновани искания след необходимия технологичен срок за допълнителни промени в разписанието на някои влакове, които пътуват в различни региони на страната, тези корекции ще бъдат осъществени от 1-ви януари 2020 г.

Подробна информация за новия График за движение на влаковете клиентите на „БДЖ-Пътнически превози“ ЕООД могат да получат от служителите на гишета "Информация” и билетните каси във всички железопътни бюра и гари в страната, на националния информационен телефон 0700 10 200 или от електронния пътеводител на официалната интернет страница на дружеството: www.bdz.bg.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
0
 
1
 
! Отговори
Божилов преди 4 години
До Старият машинист. Относно "Чайка-експрес" тръгна май месец 1973г.с 6 вагона София-Бургас 4ч40мин. и обратно Бургас-София 4ч.50мин.времепътуванията започнаха да нарастват поради увеличаването на състава на 10 вагона а по късно стана 16вагона 10 за Бургас и 6 за Варна!!!арастват
25
0
 
1
 
! Отговори
Морски преди 4 години
Бургас=Варна?
24
0
 
4
 
! Отговори
gdvalkov преди 4 години
Само не ми е ясно кое му е толкова специалното на Чайката, че ще пътува под 6 часа. До преди 15тина години, този влак имаше разстоянието за 5 часа и 45 минути и, ако закъснееше с 5 минути, се усещашe недоволство сред пътниците. Да не говорим, че билетите за петъчната композиция за Бургас свършваха още в сряда. И не защото влакът беше с 4 вагона.
23
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ей, минава 500км за по-малко от 6 часа. В Испания пък влаковете минават 400км за 2часа и половина. Цивилизация, бейби. Едно крайбрежие имаме, с 2 големи града, за 50 години не можахме да ги свържем като хората.
22
1
 
12
 
! Отговори
бавни железници преди 4 години
демек средна скорост 60 70 км ч ...дори и 6 часа да е пътуването въпреки че пак е много за разстояние през 2020 г ако имаше поне нови подвижнисъстави с климатик елктронни табла чисти сигурни вагони щеше да е по приемливо и конкурентно на автотранспорта !
21
1
 
4
 
! Отговори
varg преди 4 години
Да видя няма да повярвам.
20
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Само където нищо не прочетох за бързия влак за Варна..... Или то където Бургас там и Варна 😁
19
1
 
7
 
! Отговори
Жо преди 4 години
От София до Пловдив по магистрала Тракия може да се стигне за 1 час. По старото шосе от София, през Ихтиман, Костенец и Белово, до Пловдив ще са ви необходими повече от 2 часа.Същото е с влаковете. По старите трасета на влаковите линии не може да се развива висока скорост, колкото и да ги ремонтират. С малки изключения, си трябват изцяло нови трасета за високи скорости.
18
2
 
7
 
! Отговори
Nobody преди 4 години
Samo razbirachi sa.V London ako hvana vlaka za pokraininite e pone 15 kinta v posoka ako e po daleche e dosta po skypo.u nas vlakovete sa stari no pyk e dosta evtino sprqmo evropeiskite ceni
17
1
 
13
 
! Отговори
Старият машинист преди 4 години
ПАК ОБЯСНЯВАМ- за високи скорости са необходими-нови прави ЖП линии с плавни завоинови стрелки в гаритенови локомотивинови вагонисъвременна маршрутна сигнализациясъвременни локомотивни и вагонни депаопитен ЖП персонал.При днешните условия, ако стане ЖП катастрофа с някой "влак-стрела", всички ще скочат да питат, защо се е движил толкова бързо.Разстоянието по подбалканската линия София-Бургас е 450 км. Има много остри завои и места с ограничена скорост. Пътуване под 6 часа е опасно!
16
1
 
7
 
! Отговори
Дзъ преди 4 години
Айде да не бърза толкова с разнебитените жп линии - няма нужда да изтрепат хората по празниците
15
4
 
14
 
! Отговори
Waffen SS преди 4 години
"Бързият влак "Чайка София-Бургас-София, който пътува през Подбалканската железопътна линия, вече ще се движи всеки ден, като ще изминава разстоянието между столицата и морския град за по-малко от шест часа."Може и да греша,но по време на "тъмният" социализъм имаше един експрес "Слънчев бряг",който вземаше разстоянието до Бургас за малко над 4 часа.Сега посочените времена показват,че сме на път да постигнем скоростите от преди 40 години.Ами браво
14
0
 
11
 
! Отговори
Редовно пътуващ преди 4 години
Пътувал съм с маглев влак, който бе ограничен до 310 км./ч. въпреки че можеше да развие 350 км./ч. А в момента най-новите поколения маглев влакове в Китай и Япония могат да развиват до 600 км. /ч.Проблема е, че това е една скъпа технология, която има смисъл като алтернатива на самолетния транспорт. Говори се за план на Китай да построи маглев влак през Турция с крайна дестинация Виена. Дали и как ще мине през нашите чукари е неясно.
13
0
 
10
 
! Отговори
Редовно пътуващ преди 4 години
Ако трябва да сме честни в ЕС няма никъде такива цени за превоз с влак. Например в Брюксел от гара Норд до летището - 10 евро за 20-тина км. Виена - Грац за 120 км. 35 евро на човек, с отстъпка за семейство. И почти навсякъде е така направено, че да не е изгодно от гледна точка на време да използваш като алтернатива автобус.Примерно проучвах Мадрид - Валенсия, с влак 3 часа, с автобус 5,5 часа.В участъците Септември - Пловдив и Пловдив - Димитровград, влака може да развие и 200 км.
12
1
 
13
 
! Отговори
Старият машинист преди 4 години
До ХммНашите ЖП линии са строени преди повече от 100 години по трасета за парните локомотиви.За скорости над 160 км/ч трябват изцяло нови ЖП линии с прави трасета и плавни завои.Например- линията София-Мездра през Дефилето е с непрекъснати завои и скоростта е максимум 70 км/ч. Няма как да стане 160 км/ч.Пътувал съм с експреса Лондон-Париж, който след 160 км/ч в тунела под Ламанша, се движеше на открито с 300 км/ч по прави или почти прави трасета.Всичко това струва пари, много пари!
11
2
 
6
 
! Отговори
Хмм преди 4 години
Няма ли от БДЖ да видят как е в Европа. Редовно пътувам на почивки из Европа и ползвам ЖП транспорт там. Е ми под 150км/ч (за бързите влакове) не падат. Преди седмица Мюнхен - Нюрнберг през 1/2 от пътя караше с 250. Влаковете са нови, чисти, топли. Същото и с тоалетните. Не могат ли да сменят мотрисите с такива като София - Перник и да започнат подмяна на основните релси за да можем и ние да имаме влакове със скорост от 200-250км/ч. Та човек спокойно ще може да живее в Пловдив и работи в София
10
1
 
18
 
! Отговори
гого преди 4 години
само че Варна е в северна Бя и до нея не ходи влака от бодбалканската линия, оправете си заглавието става дума за Бургас
9
1
 
23
 
! Отговори
Старият машинист преди 4 години
ЕКСПРЕС "Чайка" започна да се движи през 70-те години на ХХ век. Първоначално беше определена максимална скорост 120 км/ч и по разписание да стига до Бургас за 4 ч и 40 мин.Тъй като постоянно закъсняваше, коригираха разписанието на 4 ч. и 50 мин., после на 5 часа. По късно, постепенно разписанието се "разточи" на 6 часа и всичко си дойде на мястото.Това е реалното време, за което може да се стигне да Бургас при тази железопътна инфракструктура.За 160 км/ч трябват нови ЖП линии.Тези не стават
8
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ами между другото, преди Уиз Еър да махнат линията София - Варна, самолетите бяха най - изгодния начин да стигнеш до морската столица. Иначе в нормалните страни това разстояните се взима за 3 часа макс.
7
8
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Я па тия. По времето на бай Тошо бях машинист и разстоянието София Варна го взимах за 4 часа и 53 минути с нощният влак от ц. Гара. Това с днешните 45 годишни бараки немогат да го постигнат никога. Първото което е железният път е Атрофирал, второ машините са пред разпадане а вагоните са последна грижа. По времето на бай Тошо имаше жп Войски които денонощно подържаха железният път. Имаше ремонтни заводи които отстраняваха и най малкият дефект по машините и вагоните. А сега има марули и чукундури