Отказват рекламация при онлайн покупка. Защо?

Потребителите трябва да проверяват стоката при получаване
17 фев 2020 16:21, Петя Славова
18
Отказват рекламация при онлайн покупка. Защо?
Снимка: БГНЕС

Бум на сигнали на потребители за отказано право на рекламация се виждат от форумите в социалните мрежи. Най-често – при открит дефект след пазаруване в интернет, търговците отказват ремонт или смяна на стоката, става ясно от оплакванията на потърпевшите.

Още по темата

Над 9 хил. жалби за дефектни стоки годишно подават потребителите до контролните органи. Най-често до повреди се стига при телефоните, черната и бялата техника и при облеклата и обувките.

Често при повреден продукт, търговецът отказва да ремонтира стоката, тъй като нямало как да се докаже кой я е повредил. Затова клиентите трябва да правят проверка на покупката си при нейното получаване в присъствието на доставчика.

"Законът казва, когато потребителят е приел стоката рискът от това да е счупена е за негова сметка. Тоест ние вземем ли един път стоката и се приберем вкъщи и я разопаковаме и видим, че има проблем, той  вече е за наша сметка", каза  пред Нова тв Христо Трендафилов от Комисията за защита на потребителите.

Такива спорове могат да се решат само в съда, казват и юристите. А събирането на доказателства е трудно.

"При положение, че потребителят вече е приел стоката и не се е възползвал от правото си на преглед и тест, тогава вече много трудно може да бъде установено счупването – кога, от кого и по какъв начин се е случило. Ако има недобросъвестен потребител, реално той може отново да сложи в кашона и да разопакова счупеният телевизор", каза адвокатът по потребителски въпроси Аглая Самоковлийска.

За да се избегнат такива спорни ситуации онлайн търговците съветват купувачите винаги да настояват за тестване на стоката.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Проблемът е двустранен: от една страна в България се купува яко от Китай и всякакви съмнителни места, на които бизнеса им е да намират евтинджоса и да го продават. Самите стоки не са качествени и това си личи по цената, но *** иска хем много евтино, хем много хубаво. Някои уцелват, повечето не и после реват.От друга страна, *** обича да ползва някои работи, или да отваря, разглобява и пр. и след това, опаааа, *** то счупено.Аз пазарувам от надеждни онлайн магазини и с тях няма проблем.
16
2
 
0
 
! Отговори
pfuuuu преди 4 години
Случая го показваха по нова, като в случая от комисията са прави. Купувача също има да прочете общи условия преди да купува дистанционно и там би трябвало да се види, че стоката може да я огледаш поне физически при получаването от куриера. После е много спорно кой е счупил стоката. А примерно радиатор за кола има изискване за монтаж в автосервиз за да е валидна гаранцията.
15
3
 
3
 
! Отговори
някоя преди 4 години
Затова се купува онлайн с чуждестранна карта,а след това пишете на банката издател за възникналите проблеми. Те ще упражнят правото ви на рекламация/chargeback. В България вътрешните жалби не са по смисъла на международните оспорвания,а когато има медиатор като Виза или Мастъркард търговците нямат избор. Ако е основателна вашата рекламация,то ще я приемат и върнат парите.
14
1
 
6
 
! Отговори
АнонимеН преди 4 години
ИЗОБЩО НЕ Е ВЯРНО!!!!ЗАВИСИ ОТ КОГО КУПУВАНЕ!!!ПРИМЕРНО АЗ 3 ПЪТИ ВРЪЩАХ РАЗЛИЧНИ КОЛОНКИ ДОКАТО НЕ СИ ХАРЕСАХ И 3-ТЕ ПЪТИ МИ ГИ ПРИЕХА!!!ИЗВОДА Е КУПУВАЙТЕ ОТ ТАКИВА КОИТО ИМАТ ИМЕ В БИЗНЕСА!!!
13
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тия от тая комисия само глупости говорят и защитават търговците а не потребителите
12
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До АзВъв физическите магазини избора откъм стоки е ограничен.
11
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Има неща, които не могат да се тестват в офиса на куриера. Това с тестването не е удобно. Поръчвал съм лаптоп без инсталирана ОС и няма как мога да разбера дали работи добре или не след, като го включа. В този магазин от който направих поръчката предлагаха 14 дневен срок в който ако искам мога да го върна. Така е най-добре.
10
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До hasanМани мани, от китайци напоследък може и да прихванеш някой корона вайрус в покупката...кой знае колко плюят вътре?
9
4
 
5
 
! Отговори
Е мека преди 4 години
Затова и не пазарувам онлайн!Око да види, ръка да пипне, обувка се мери, прахосмукачка се включва, телевизор се гледа, тоалетна хартия - как да купиш, без да си почувствал мекотата и?!
8
2
 
3
 
! Отговори
hasan преди 4 години
Трябва да си луд, да си купиш от български или китайски онлайн търгаши.
7
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Поредните мошеничества на мизерните БГ мошеници-търговци.
6
3
 
27
 
! Отговори
Дани преди 4 години
Е как да тествам бойлер в офиса на куриера? Хавлия да си донеса ли?И наистина по закон мога да върна стоката в 14 дневен срок ако не съм я ползвал.
5
3
 
22
 
! Отговори
Норге преди 4 години
Мислех, че Бантустан се движи с около 100 години след белите държави. Грешал съм! Бантустан е назад около 500 години и това се доказва всеки ден във всяка статия тук.
4
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Аз купувам онлайн от Китай и до сега не съм имала проблеми.
3
5
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
По закон до 14 дни след покупка от интернет, можеш да върнеш стоката, ако не си я ползвал и си запазил оригиналната опаковка. Без да дължиш никакво обяснение защо я връщаш, трябва да си получиш парите обратно. Четете закона за защита на потребителите!
2
4
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Защото разбраха, че в държавата на боко харам нищо не работи и че няма нужда да спазват закона. Просто няма кой за ги санкционира и да застане на страната на обикновения гражданин потребител
1
14
 
12
 
! Отговори
Аз преди 4 години
Купувайте от физически магазини!